8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

Tvrdá fakta

Poprázdninové statistiky nehod zpravidla znamenají studenou sprchu a nejinak je tomu i letos. Z určitého úhlu statistika vypovídá o tom, jak se lidé bojí policejní represe. Loni, těsně po zavedení nového silničního zákona, nehodovost klesla a jakmile lidem otrnulo a přestali se bát, zase stoupla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mír 2.9.2007 14:03

Na Paroubka čumí jen úchyl AeroDebil

(Y)

vlk 2.9.2007 14:03

Já se občas bojím.

Takovou oktávkou bez problému projedu skrz, o to nejde. Ale nechci po zbytek života mít před očima, jak z někoho dělám fašírku a že třeba mohl žít kdybych předvídal, že mu to na vedlějšce protůruje, kolečka se mu protočí a nestihne mi udělat myšku...

...bojím se kamiónů, a s láskou vzpomínám na profíky tak před deseti lety. Dnes každá firma raději zaměstná mladého cápka, neboť má nižší mzdové nároky a nebo je tlačí do rychlých a dlouhých jízd, aby náklaďáky vydělávaly...

Ladislav N. :-))) 2.9.2007 14:01

Re: Od tématu, leč aktuálně,

Masochisto! Koukat na tyhle politické vykuky a parazity vás ještě baví? ;-P

AeroKarel 2.9.2007 14:01

Re: Re: Na druhou stranu

V zájmu zachování života a vozidla hlídám všechny strany ........

AeroKarel 2.9.2007 13:58

Re: Itálii neznám,

Nebojím se, ale se re mne to.

AeroKarel 2.9.2007 13:57

Re: Re: Jinak největší školu ohleduplnosti

Ano, v Itálii mi to také vyhovovalo. Předpisy asi nikdo nezná, ale myslí a vyhoví si navzájem.

AeroKarel 2.9.2007 13:56

Od tématu, leč aktuálně,

po shlédnutí Paroubka na Primě ještě jednou díky krajanům, že jejich pár hlasů dokázalo, že tohle zde nevládne.

Tragédie, ne politicky, ale lidsky.

Jiří K. 2.9.2007 13:55

Re: Re: Havárie myšlení.

Ale to samozřejmě Ladislave je. Ale již při dnešním limitu škod (do 50 tisíc se vejdou třeba dva totálně zrušené Favority a to nemůže banální kolize) se nevyšetřují vážné dopravní nehody, při kterých se tentokrát náhodou nikdo nezranil či nezabil (a nebo se tak oba účastníci nehody raději dohodli, že se jim nic nestalo).

Příště už ten nevyšetřovaný a tudíž i nepotrestaný a nikde neevidovaný viník nehody takové štěstí mít nemusí. Zejména ho ovšem nemusí mít ostatní účastníci provozu, kteří budou mít tu smůlu a někde se s ním střetnou.

vlk 2.9.2007 13:51

Itálii neznám,

ale nejste první, kdo to říká. U nás je to princip sousedovic kozy - když musím jet pomalu (nejede mi to, bojím se, sebrali mi body), tak tak pojedete VŠICHNI, ať to stojí co to stojí. A potom zvláštní výklad teze já mám přeci právo a v tom okamžiku mne nezajímá, co se stane s ostatními...

Projel jsem jenom okolní země, ale poue u nás se opravdu bojím...

dr Turnovský 2.9.2007 13:48

Re: Jinak největší školu ohleduplnosti

v Polsku jsem tak deset let nebyl a před tím taky ne:-) takže nedovedu posoudit. Akle pro mne je nejlepší ježdění po Itálii. Bez legrace a vážně. Ikdyž se to nemusí zdát na první pohled, tak u toho přemýšlejí a předvídají.....a o co jiného jde, že ano. Používání mozku je mnohdy v kotlině při řízení na obtíž. :-)

vlk 2.9.2007 13:46

Zkušenost, jezdím docela dost.

Ti, ketří blbnou většinou projedou. Problémy nastávají až po jejich průletu, kdy ten se nevešel, ten se lekl, ten nedobrzdil... To už jsou většinou draci za horizontem.

Jiří K. 2.9.2007 13:44

Re: Proč zase melete

Vlku, vlku.

Vcelku souhlas, ale ten druhý odstavec, ten zbytečný sebemrskačský úlet. Ach jo.

Klišé, nesprávná (byť poměrně častá) paušalizace. Kde jste prosím přišel na to, že ...pouze v Čechách je řidičům naprosto jedno, že u toho ostatní zabijí... . To přece není a ani nemůže být pravda. Nebo snad viníci nehod mají lepší anděly strážné, že se jim nic při nehodě (99 % viníků nehod je zároveň jejich účastníky) nic nestane? Pak teprve by jim snad mohlo být jedno, že se zabijí (a auta si rozbijí) jenom ti druzí.

vlk 2.9.2007 13:44

A jinak když Polák

dojede do Čech, během pár kilometrů se z něj stane stejný zabiják jako z nás. Chyba bude nejspíš tedy u nás...

vlk 2.9.2007 13:43

Jinak největší školu ohleduplnosti

jsem dostal kupodivu v Polsku. Teď nemyslím jejich čtyřpruhé silnice, kde ke každých pár kilometrů přechod pro chodce, mimoúrovňové křižovatky se staví až v poslední době a pouze na mezinárodních tazích a je zcela běžné na nich potkávat neosvětlené cyklisty a koníky s kárkou.

Myslím tím běžné cesty na úrovni našich jedniček a níže. Je tam tak hustý provoz, že to bez ohleduplnosti prostě nejde. Naprosto běžné je pouštení vozidel odpočujících vlevo, přibrždění, aby z vedlejšky mohli najet na hlavní a podobně. Bez toho by se tam totiž nikdo nikam nedostal. A pro ty, co jsou zvyklí dojíždět křižovatku na oranžovou - tam jenom problikne, nemáte šanci křižovatku na oranžovou projet. A pokud to do někoho napálíte s červenou, nikdo se s Vámi párat nebude.

Jinak v Polsku mají také bodový systém, ovšem jsou tam docela dost vidět policajti na silnicích - nikdy (ale možná mám za ty roky štěstí) jsem nepotkal policajty, aby měřili rychlost hnedle za značkou omezené rychlosti nebo na "výpadovce" z obce. Zpravidla nikoho nebuzerují pokud vyloženě neblbne, ale jsou vidět na nebezpečných místech.

Když se u nás něco děje na silnici, postaví asi tak půl kilometru před problémem třicítku, aby všichni stihli ještě předjet a snížit rychlost na sedmdesát... V Polsku to dají 50-100 m před a pokud na 30 pojedete 60, nevejdete se ;-)

Taraszátaras 2.9.2007 13:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: interesantní

Tak moje identita je celkem každému, kdo se tady trochu víc pohybuje, známá. Jako u Kajana. Ten toho lituje, že se prohlásil, mně je to celkem jedno. Takže jako skoro vždycky bohapustě kecáte, podnikateli Hlíno.

Ladislav N. 2.9.2007 13:33

Re: Havárie myšlení.

Není náhodou možnost "nevyšetřování" dopravní nehody policií vázána (kromě limitu vzniklé škody) i na podmínku, že nedošlo ke zranění osob?

dr Turnovský 2.9.2007 13:25

Re: Re: moc hezké téma

no já nevím...přejedu hranice a v Poydorfu už jedou všichni padesát.......a přitom Mikulovem to prosviští o  -  navíc....ale asi mám na to nějakou smůlu nebo co.

Rodion Romanovich Raskolnikov 2.9.2007 13:24

Re: Re: Re: moc hezké téma

V Nemecku se prakticky nikdo (krome ceskych zhovadilcu jako ty) k vozidlu v levem pruhu nepriblizuje nybrz je necha at si predjedou toho koho predjizdeji a nasledne uhnou.

Blikani na auta je trestnym cinem komunisticky terroristo.

clay 2.9.2007 13:22

Re: Re: Re: Re: potrefaná husa se ozvala

silnici mohou mít i dva pruhy tam a dva pruhy zpět. Překvapivé, co?;-D;-D;-D;-D

Jiří K. 2.9.2007 13:22

Re: moc hezké téma

... Je, ale s podivem, že po přejetí hranic se všichni chovají normálně a slušně. ...

Na to jste prosím pane doktore přišel jak? Já totiž nic takového nepozoruji.

To je zase jenom jeden z mnoha mýtů a polopravd, které se kolem silničního provozu vyskytují.

clay 2.9.2007 13:20

Re: Re: moc hezké téma

v Německu stačí se k vozidlu v levém pruhu přiblížit a už vám uhne doprava, méně vnímaví pak na zablikání. V Rakousku ani pak ne. Vy budete zřejmě taky ten případ, pokud jste pravidelně předjížděna zprava.

dr Turnovský 2.9.2007 13:19

Re: Něco specifického v tom bude.

jo jo....Češi jsou  nejpečlivější národ  v dodržování předpisů v kotlině....;-)

Jiří K. 2.9.2007 13:18

Re: Re: Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

Ještě dodatek:

Viníky nehod především je totiž třeba tvrdě trestat. Bez ohledu na to, zda dodržují či nedodržují rychlostní limity, či zda předjíždějí či nepředjíždějí přes plnou čáru (pokud ji někdo náhodou napatlal na široký a přehledný úsek silnice). Nezabíjí totiž samotné dopravní předstupky, mrtvé na silnicích vytváří až skutečné dopravní nehody, dokonce i ty, při nichž vznikla škoda nižší než 50 (natož pak 500) tisíc Kč a které se již dnes nevyšetřují (navrhují nevyšetřovat).

Policie a zákonodárci se jak vidno vydali opačným směrem. Havárie myšlení.

dr Turnovský 2.9.2007 13:18

Re: jj, kdo má ty trubky furt utírat ;-)

;-D;-D  moje řeč...

vlk 2.9.2007 13:18

A tím myslím i VZADU :-)

To jen pro úplnost...

dr Turnovský 2.9.2007 13:17

Re: Re: moc hezké téma

to byste se divila.....Švédi by za chvilku taky stáli na konci vesnice a dávali si do kapsy výpalné za porušení o 5 km v hodině.;-)

clay 2.9.2007 13:17

Re: Re: potrefaná husa se ozvala

ne jsem ten, který slepice, co jedou v levým pruhu a nechtěj se řídit předpisy a vrátit se do pravýho, klidně předjedu v pravém pruhu. Divila byste se, co slepic se pak ještě rozčiluje, ten odstavnej je jen vaše výmluva

vlk 2.9.2007 13:16

jj, kdo má ty trubky furt utírat ;-)

Jiří K. 2.9.2007 13:15

Re: Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

1. A odpověděl jste také žvástem, byť možná z jiného úhlu pohledu.

2. Jezdím cca 33 let, ujeto cca 1 mil. km, z toho 32 let ( a ten 1 mil. mínus cca 20 tis. km) bez nehod, z toho posledních cca 20 let každý den, různé druhy osobních aut, občas tranzit nebo dříve Avia ještě dříve P-V3S, štreky krátké i dlouhé, zpravidla po ČR (hlavně jižní Čechy, Praha, Hradec Králové), občas Evropa, příhraniční Rakousko a Německo poměrně často.

3. Jak jsem již uvedl posledních 32 let a 1 mil. km bez nehod, a to ohleduplně, tak aby rychlost mého vozidla důsledně odpovídala stavu a povaze vozovky, stavu vozidla a abych byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na jakou mám rozhled (respektive na poloviční, pokud se jedná o úzkou nepřehlednou silnici, na které je nedá protijedoucím vozidlům snadno vyhnout), jinými slovy tak, abych vozidlo za všech okolností zvládl a neohrozil tedy ostatní účastníky silničního provozu. Jak je na tom rychlost mého vozidla (nahoru i dolů) v porovnání s rychlostními limity je okolnost, kterou nesleduji vůbec, neboť je to z hlediska bezpečnosti všech účastníků silničního provozu (tedy především i mojí) věc naprosto irelevantní.

4. Děkuji, ale nebude to třeba, nehodlám Vaší citlivosti využít. Na to mám sebe i své vozidlo moc rád a nevím proč bych nám měl škodit jenom proto, že zrovna pojedete Vy. Nemám chuť ani důvod po 30 letech změnit své zvyklosti a začít jezdit s nehodami. Recipročně Vám ale nic neslibuji, ba naopak, pokud se o mé auto rozplácnete Vy, budu po Vás, jako viníkovi nehody  požadovat náhradu škody a důsledně požadovat Váš postih.

vlk 2.9.2007 13:14

Napsal jsem POKUD

Tím je podmíněný smysl věty...

Jinak zkušenost mne poučila, že si mám hlídat všechny strany, respektive všechny účastníky provozu v dohledu.