19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

Tři tisíce lidí přišly na Staroměstské náměstí

Píši tento text po sedmé hodině večerní, v sobotu. Zpravodajství je plné dramatických líčení o bitvách policie s anarchisty. Ovšem, pro ilustraci: před právnickou fakultou stojí chlapík, zpravodaj ČT, a líčí dramatickým hlasem, co se kolem děje. Neděje se dohromady nic, co by stálo za fajfku tabáku, a tak se lidé kolem hlasitě smějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
inspektor Trachta 12.11.2007 21:44

Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

No já myslím že to zase tak úplně nepochopitelné není. U těch co jen prvoplánově obdivují německý nacismus bych snad ani logiku nehledal, ty prostě chtějí proti někomu bojovat...intelektuálně vyšší patro téhle žumpy podle toho co jsem měl možnost vidět sice obdivuje své německé vzory a shoduje se s originálním nacismem v některých bodech (rasismus, nenávist k anarchistům a komunistům) ovšem pro potřeby běžného českého nácka se původní ideologie o čisté rase upraví tak, aby byla tou "vyvolenou rasou" právě rasa slovanská...stejně to funguje např. v Rusku, na které jsou současní čeští naonacisti paradoxně orientováni možná víc než na Hitlera a spol...

Odkaz na křišťálovou noc ještě nutně neznamená převzetí všech ideálů Třetí říše sakum prdum...

Real 12.11.2007 21:48

Halladine ,nemontuj se do toho ,

Proboha ,Halla,kdo je nácek a kdo ne??. KDO TO URČÍ ,MÉDIA ?? Kdo tvoří a kdo platí média ,kreří vytvářejí obraz ? Virtuální.Co oni vlastně chtějí naci,a co vůbec chtějí ostatní ,nebo někdo ? .Každého můžeš označit názvem Nácek,bolšan ,demokrat  (tak se ostatně označili oni ,tvz náci ,  Mladí demokraté ) Co chtějí oni a co se z nich dělá je otázkou ideologických center,kteří modelují politickou scénu. Jak se říká AMI ,kteří vykřikují " Bůh je s námi " poskakují s vlajčičkami na hlavě,a tvrdí ,že Amerika je určena vládnout světu. není toto Naci ?A ti tisíce kolaborantů v celém světě ,kteří odhodili svou zem a její zájmy  v zájmu USA je KDO?

Halladin 12.11.2007 21:51

Re: Halladine ,nemontuj se do toho ,

Mám na mysli ty, co hajlujou, a používají symboly Třetí říše. Co si dělají Amíci, to je jiná věc, a o tom teĎ NENÍ ŘEČ.

Real 12.11.2007 21:57

Re: Re: Halladine ,nemontuj se do toho ,

Tak mi ,prosím  , vysvětli ,co podle tebe chtějí Čeští nacionalisté  tzv Naci,at mluvíme k věci.

Halladin 12.11.2007 22:02

Re: Re: Re: Halladine ,nemontuj se do toho ,

Hele, já už to napsal nahoře. Nacionalistické hnutí, směřující k diktatuře , zaměřené proti Němcům, nebo Rusům bych chápal.Nelíbilo by se mi, ale chápal bych to.

Ale ne s nacistickými symboly.

Lucifer 12.11.2007 21:12

Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

zaráží vás to, protože jste naivní

Když to rusáci pekli s Hitlerem, tak to zaráželo jenom Poláky

:-/

Halladin 12.11.2007 21:14

Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

Bylo to dočasné spojenectví, ale ideologii si obě strany nechaly svoji.

divana 12.11.2007 21:26

Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

a nebylo to poprvé a jak to tak vypadá, nebylo to ani naposled

Halladin 12.11.2007 21:35

Re: Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

Fakt ? Německo je fašistické, a Rusko komunistické ??

Nepřehlédla jste něco ?

divana 12.11.2007 21:45

Re: Re: Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

reagovala jsem na to spojenectví :-)

Halladin 12.11.2007 21:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

Ale já mám na mysli ideologie . Pragmatické spojenectví mezi státy jsou jiná věc.

inspektor Trachta 12.11.2007 21:46

Re: Re: Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

Halladine Německo nikdy fašistické nebylo...Německo bylo nacistické...jsou to drobné nuance, já vím - ale kdyby jste si např. v roce 1936 spletl ve Španělsku Anarchosyndikalisty s Anarchisty, mohlo vás to stát i život, stačilo jen jinak pozdravit...;-)

Halladin 12.11.2007 21:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

No, používá se obojí. Nacismus je jen poddruh fašizmu.

Ale nejsem odborník, a můžu se mýlit.

Ovšem u problému, který jsem předložil, fakt slovíčkaření není na místě.

Dobře, u těch čechů to není až tak nápadné.

Představte si Žida, nebo skupinu Židů, kteří  začnou hajlovat, a chodit s hakenkrojci. Asi nepředstavitelné.Přitom - mezi ČEchy a židy je v souvislosti s nacismem rozdíl jen v Míře toho útlaku .Přirozeně na tom Židé byli "stonásobně" hůř.

Minutus 12.11.2007 22:02

Halle,

hluboký omyl. Poddruh?? ani náhodou.

inspektor Trachta 12.11.2007 22:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

Mezi nacismem a fašismem se dají vysledovat poměrně dobře viditelné rozdíly, i když to samozřejmě nevylučuje spolupráci mezi nimi. Nacismus "obohatil" fašistickou ideologii zejména teorií o rasové nadřazenosti - ono slůvko NÁRODNÍ socialismus tam hraje podstatnou roli a odráželo se to i v praxi - např. ve fašistických státech (Španělsko, Itálie) nebyli Židé pronásledováni ani zdaleka tak razantně jako v Německu. Fašisté sami o sobě také nikde žádné národy nevyhlazovali, nepřesidlovali atd...na rozdíl od nacistů.

Fašismus je na rozdíl od nacismu čistě pravicovou záležitostí, obvykel klade důraz na konzervativní hodnoty - viz Salazar, Franco, Mussolini a Pinochet...

Např. české fašistické organizace za války existovaly souběžně s Národními socialisty, ale nebyly identické! Co se týče současných neonacistů, tak jejich styl myšlení odporuje logice běžného občana - ovšem jak už jsem napsal, oni si původní ideologii upravují tak, aby byla přijatelná pro ně, a tak vyvolenou rasou v našem státě je Čech a nejčastější modelový "podčlověk" je samozřejmě Rom...o Židy, Vietnamce a další národy jde jen velmi symbolicky...

Minutus 12.11.2007 22:00

Přesně, inspektore, přesně...

chyba školství: nacisti, fašisti, vsjo ravno.

Real 12.11.2007 22:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

To je fakt ,ale mohl by zde někdo přehledně vysvětlit duševně nedomykavým , jak se liší fašismus od nacismu, Hitlerismu ,šovinismu a extrémního nacionalismu. A extrém od vlastenectví. Dokud nebudou stejné axiomy  a debata bude o dojmech není Realná debata.

Minutus 12.11.2007 22:16

Reale.

šlo by to, ale ne na téhle ploše komentářů. Na těhle rozdílnostech si mnoho lidí vypracovalo přímo vědeckou kariéru. Takže spíš hledat na netu...

ibn 12.11.2007 21:13

Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

R^ Ovsem jen aby to nebylo podobne jako s podnikateli, cleny KSCM.

Co jsem slysel vypravet, tak Nemci nemeli konecne faze rasove segregace nijak zmaknuty. Snad existovaly jen nejake antropometricke tabulky, se kterymi obchazeli povereni urednici skoly a bajvoko porovnavali, ale na prevychovu spise brali jen toho, kdo jim nebyl sympaticky.

Rampouch 12.11.2007 21:21

Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

Herbert Rosendorfer to popisuje v Der Ruinenbaumeister.

ibn 12.11.2007 21:36

Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

Diky, ja to slysel v rozhlase od nejakeho ociteho svedka, jake v tom byly zmaty a ze roli v tom hrala vlastne jen nahoda (myslim u ne- zidu). Ale urcite se to i lisilo kraj od kraje. Nicmene nedokazu si predstavit, jak lze rasovou vedu funkcne aplikovat v praxi, pokud nemate oporu v matrikach, nebo tmavou plet.

Halladin 12.11.2007 21:45

Re: Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

No, ono tak úplně nešlo jen o rasu, ale především o národnost. Heydrich to řekl jasně " Češi nemají v tomhle prostoru co dělat!"

Psí vrah Čumil 12.11.2007 21:23

Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

No, myslím, že to bylo trochu jinak, ale není to důležité.

ibn 12.11.2007 21:33

Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

Jina byla samozrejme potentni segregace zidovska, tam byla opora v matrikach. Ale jak to zaridit treba v Luzici nebo Prusku, kde byl kazdy druhy Slovan?

Psí vrah Čumil 12.11.2007 21:40

Re: Re: Re: Re: No, pěkně jste se tu rozhádali.. kvůli náckům

No, vono to probíhalo i na protektorátních středních školách. Měřila se dlouholebost, a další znaky nordické rasy. Problémy byly zejména s Hanáky - těm hrozilo, že budou označeni jako nějaký poslovanštělý německý kmen... Ostatně ti schopní poněmčení měli smůlu - jen se jim to povedlo, hned po nich sáhla wehrmacht...

ibn 12.11.2007 21:47

Měřila se dlouholebost, a další znaky nordické rasy.

Dolichocefalni (dlouholebi) nordici s blond vlasy a pomnenkovyma ocima...zaku Cumile, vzpomenes si jeste na 4 znak nordicke rasy? (dochvilnost nepocitam, ta se da zakamuflovat). Presne tak jsem to myslel, nakonec zadne tabulky nepotrebujete a muze se to brat smahem a za par tydnu, pokud jste normalni, budete preferovat ty osoby, vam sympaticke.

Psí vrah Čumil 12.11.2007 21:51

Re: Měřila se dlouholebost, a další znaky nordické rasy.

Ne, pane profesore. Es ist schon lange weg...

ibn 12.11.2007 21:58

Re: Re: Měřila se dlouholebost, a další znaky nordické rasy.

Prave, protoze cele je to vlastne blbost.

Minutus 12.11.2007 21:56

ibn,

co mi vyprávěli předkové, tak se prokazoval arijský původ i u Čechů...

ibn 12.11.2007 22:01

Re: ibn,

Ale to slo zase jen diky matrikam.