5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Trade mark Václav Havel

V hrobě Václava Havla asi není žádné čidlo, které by zaznamenávalo rotaci, ale kdyby bylo, ručička by možná šla hodně nahoru. Ledaže byl Václav Havel hodně jiný, než o něm panuje široce sdílená představa, a že by měl radost z toho, že jeho jméno je komodita obchodovatelná jako nějaká trade mark. Jestlipak Vize 97 dostala svých třicet litrů i za pojmenování Ruzyňského letiště na Letiště Václava Havla? V izraelské Haifě se asi museli hodně divit, když na ně někdo vyrukoval s kalkulačkou v ruce, když po Havlovi chtěli pojmenovat náměstí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 4.8.2015 0:10

Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

....Jediné nezpochybnitelné zdůvodnění vojenského zásahu je ochrana vlastního národa. Všechny ostatní bezpečnostněpolitické aktivity překračují tento mandát a je třeba je tak dlouho považovat za občany nelegitimizovanou vojenskou agresi .... Příkladů svévolné expanzivnosti elit, která nesloužila skutečně vitálním zájmům obrany země je celá řada. Jen namátkou lze jmenovat Irák, Lybii a Syrii.

Morální zdůvodněné vojenské expedice Západu probíhají podle zaběhaného schématu. Na začátku stojí rozhořčení artikulované mediálními a akademickými kruhy a týkající se nějakého bezpráví kdekoliv ve světě. Pro tento chór hlučných našeptavačů razil britský žurnalista Frank Johnson pojmenování Chattering classes, žvanící třídy; dnes by se již mohlo říci Twittering classes. Tato nepřetržitě štěbetající vrstva se považuje za jediného oprávněného sudího "správnosti" politických rozhodnutí. Soudí s lehkostí, protože za své názory nenese žádnou zodpovědnost. V případě prokázaných omylů se Twittering classes utečou za hradbu dobrého úmyslu a morální povinnosti. "Raději se mýlit s pokrokovými, než mít pravdu se zpátečníky", napsal jeden publicista v německém Die Zeit.

Jejich definice "správnosti" se jen vyjímečně opírá o pojmy jako účelnost, riziko a krátkodbé nebo dlouhodobé důsledky. Jejich soudy jsou vyztužené dobrem, spravedlností, právem, tolerancí a humanismem.

Politici se chovají tak, jakoby věřili tomu, že patetická kanonáda Twittering classes vyjadřuje veřejné mínění a nechávají se vtlačit do choulostivých situací. Roli přitom samozřejmě hrají i některé další motivy. Někdy slouží vojenská akce hospodářskému zájmu státu nebo nadnárodní společnosti, často i k odvedení pozornosti od vnitropolitického selhání vlády nebo prostě ke zvýšení vlastní popularity. Vždycky je však zdůvodňována vyššími hodnotami a tím se vystavuje soudu ze strany švitořící "mravnostní policie".....

M. Varadinková 4.8.2015 0:11

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Ještě odkaz:

http://deniklegie.cz/domains/deniklegie.cz/index.php/komentare/4439-petr-robejsek-pravda-laska-a-valka-moralka-v-asymetrickych-konfliktech

J. Kanioková 4.8.2015 0:52

Přesně a skvěle napsáno..

Robejšek jako vždy perfektní, precizní..

P. Scheck 4.8.2015 3:21

Re: Přesně a skvěle napsáno..

Dá se s vámi, paní Kanioková, vcelku souhlasit. Pan Robejšek káže opět přesně tak, jak si Kreml přeje. V tomto ohledu byl opět perfektní a precizní...

Z. Baldova 4.8.2015 4:49

Re: Přesně a skvěle napsáno..

Presne

J. Krásenský 4.8.2015 7:07

Pobavil ste mne

Co takhle to panu Robejškovi napsat, tedy že píše "přesně tak, jak si Kreml přeje". http://www.robejsek.com/#!kontakt-cz/cfa0

Líbila se mi jeho odpověď na poznámku krásné, zapálené, angažované redaktorky České televize, když řekla: "Já s Vámi ale nesouhlasím" a pan Robejšek bez odmlky odpověděl: "S tím můžu žít" a v klidu pokračoval dál.

Tady v diskusích se vyloupla jedna skupina, pro kterou je jiný než jediný správný názor, příležitostí k obvinění z dnes "putinizmu", stejně jako kdysi z "poklonkování západu" atd... atp... Hezky si spolu hýkají: "čtyři nohy dobré, dvě nohy špatné" a přitom jim nedochází, že jejich obvinění Robejška z náklonnosti Kremlu, je usvědčuje z vlastní neznalosti. To je ideologické myšlení, to je hlupáctví.

I. Mertl 4.8.2015 14:35

Re: Přesně a skvěle napsáno..

Myslím, že pro Vás, paní Kanioková, až v poslední době, tedy potom, co byl skončen v Hamburku. Teď už si zřejmě našel jiné financování. Přesunul se lokací, finančně i ideologicky. Koho chleba ...

S. Prosek 4.8.2015 0:28

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Dle jakeho schematu panuji expanze dnesniho i minuleho Kremlu pani Varadinkova? Nejaka moudrost z pisalka Hajka ci jeho nadrizeneho?

M. Varadinková 4.8.2015 0:43

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Držte se břevna v oku svém. Tomuto byste mohl rozumět:

....Když jsou morální hodnoty součástí nebo dokonce hlavním důvodem vojenské akce, nemohou být zároveň měřítkem pro správnost způsobu jejího provedení. I za "dobro", "spravedlnost", "právo" a "humanismus" se musí bojovat tvrdě. A chceme-li dosáhnout úspěchu tak musíme být dokonce připraveni na to, že v boji proti bezpráví utrpí někdy škodu i ti, kterým chceme k právu pomoci. Způsob boje určuje ten, který má nižší morální standardy. Když to odmítneme respektovat tak jsme předem prohráli.

Vojáci to všechno vědí a snaží se přistupovat ke konfliktům profesionálně to znamená účelně. Politici jim však spolehlivě přitáhnou uzdu, protože se obávají morálního harašení ze strany mediální a akademické třídy. To vede k nedotaženým vojenským a politickým akcím, na jejíchž konci jsou špatné výsledky a dále zhoršená pověst použití vojenské moci. "Násilí? Jak odporné a ještě k tomu neúčinné." Málokoho z morálně rozhorlených pozorovatelů zajímá, že není morální vůči vojákům, kteří nasazují život v boji abychom jim znemožňovali operovat efektivně....

P. Scheck 4.8.2015 3:11

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Paní Varadinková, pokud dokážete zkrátit vaše příspěvky tak, aby bylo jasné, co chcete říci, možná si je pak i přečtu.

M. Vondráček 4.8.2015 8:30

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

To že to nechápete , nemusí být nutně chyba autora :-)

P. Scheck 4.8.2015 9:29

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Krátkost je duší vtipu, pane Vondráčku.

M. Varadinková 4.8.2015 0:46

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

A toto, co dnes píše Robejšek, jsem Vám já psala už při invazi do Iráku, když jste se chvástal, jak to vy Američani hravě zmáknete. Ovšem výsledky jsou poněkud tristní, že?

....Musíme se také smířit s tím, že po vojenském zákroku nepadne opona a je po představení. Po každé akci následuje celá řada většinou očekávatelných reakcí, které mají opět další následky. Když chceme vytlačit od moci Assada nebo Kádáfího, tak musíme přesně zvážit co přijde po nich. Svrhnutí diktátora totiž nevede automaticky ke "kulatému stolu" demokratických sil a k vládě umírněných. Pravděpodobnější je, že o osiřelou moc začnou bojovat právě ti bad guys, které odpudivý krutovládce dosud držel v šachu. Na demokracii přitom ani ve snu nepomyslí i když to často tvrdí. Většina chce prostě moc nebo pomstu....

S. Prosek 4.8.2015 1:44

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Rad bych vedel pani Varadinkova co Rusko prinasi svetu? Nejak jste opomela deklarovat cim je Rusko dobre treba pro ceskou republiku? Vase neustale utoky na USA prozrazuji vasi vernost velkemu dubisku, jenze ta vernost mnohym prinesla Jachymov, fronty na jidlo a zadratavanou hranici. Mozna vamk by to vyhovovalo ovsem vim ze jinym ne, Budete se muset smirit s tim aze tady na NP jako i jinde provozujete vykriky do tmy! ... pokud ovsem nehodlate vitat ruske bohatyry na tancich ve Slusovicich. Nenavisti a proklamacema soudruzku zmusete dreck!

J. Kanioková 4.8.2015 1:52

Jasně... černá, bílá.... nic mezi tím..

"Kdo nejde s námi, jde proti nám.."

S. Prosek 4.8.2015 1:57

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Vas Robejsek zrejme vytesnuje vase guru pana profesora Klause, ktery jako pata kolona Kremlu v Cechach je uz neudrzitelny. Robejsek je jeho nahrada, to si muzete omylat jak chcete. Ze mu fandite je potvrzenim kam patrite. Priste si zalarmujte "ceske zalozaky" pripadne dalsi fenomen "klub ceskeho pohranici". Jinak adios, uvidime jak vase inetove valceni v budoucnu bude pusobit na verejnost LoLLLL.

J. Kanioková 4.8.2015 2:32

Vůbec nevytěsňuje, naopak,

jsou to v podstatě jediní dva, kteří si neberou servítky a argumentují podle zásad Zdravého Rozumu, absolutní reality..

Nepotřebují se podbízet..

S. Prosek 4.8.2015 5:44

Re: Vůbec nevytěsňuje, naopak,

S tim soudruzko Kaniokova naprosty souhlas nemusi se podbizet, Lavrov si je zorganizuje oba sam!

M. Varadinková 4.8.2015 6:33

Re: Vůbec nevytěsňuje, naopak,

Jste Ruskem posedlý magor, Prošku. Zkuste psychiatra.

S. Prosek 4.8.2015 7:10

Re: Vůbec nevytěsňuje, naopak,

Napodobne Varadinkova klausohisterko, navstivte dr. Chocholouska LoLLL

P. Rajman 4.8.2015 6:02

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Tak nevím, kdo víc kecá zda vy a nebo pan Robejšek. Pokud by byla řeč o územní celistvosti státu budiž, ale s "obranou národa" se jděte v 21. století oba bodnout.

M. Varadinková 4.8.2015 6:55

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Hlavní a jediný smysl existence státu spočívá v tom, že zajišťuje svým občanům bezpečnost. Bez ohledu na to, které je století. Všechny ostatní funkce státu jsou nadbytečným přídavkem těch, kteří chtějí držet co největší moc nad občanem.

S. Prosek 4.8.2015 7:14

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Vy a jini exsoudruzi jste tu bezpecnost Varadinkova zajistovali ostnatym dratem 40 let, narod Vas do dnes miluje :/! Zrekme se vam po tom stejska.

M. Varadinková 4.8.2015 7:23

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Jste prolhaný ubožák, já nejsem soudružka a nikdy jsme nebyla. Soudruh jste Vy a to dodnes. Svým černobílým primitivismem a neschopností zamyslet se nad realitou současného světa to opakovaně potvrzujete. Starý, hloupý dědek, který mentálně dodnes žije v minulém století a ve své zapšklosti vůbec nechápe současný svět kolem sebe.

P. Scheck 4.8.2015 9:24

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Nechci se hádat, zda jste, nebo nejste soudružka. Rozhodně tak ale mluvíte.

M. Varadinková 4.8.2015 10:32

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Jak? Tak, že cituji Robejška? Blbe.

P. Scheck 4.8.2015 10:59

Re: Robejšek výstižně o válkychtivých pravdoláskařích

Přesně tak, paní Varadinková. Když budu citovat Lenina, Hitlera, Marxe, papeže nebo souseda Vocáska, zajisté tím také cosi vyjadřuji.