19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

To nechce klídek

Trest pro nadřízeného, to je správný princip, obzvlášť správný v takových složkách, jako je armáda a policie. Agresivitu řadového policisty odnese i plukovník Vladislav Husák: policejní prezident nebude povýšen z plukovníka na generála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zíralek 6.5.2006 0:26

Re: Re: zírálek: A co Vás vede k názoru,

Sakra nimi, nima

pV. 6.5.2006 0:18

Určité zobecnění je nutné, pochopitelně :-)

Tedy nastolím problém a rovnou přiznávám, že na něj nemám utvořen konečný názor - doufám, že spolu k něčemu dojdeme.

Celá Evropa nabrala kurz směrem vlevo a pravděpodobně půjde tím směrem tak dlouho, dokud nenarazí do zdi. Sice si nedělám žádné iluze, že by snad můj názor mohl něco změnit, ale chtěl bych mít jasno sám v sobě. Tedy - co je ještě přijatelná míra solidarity (přerozdělování), na co má vlastně člověk právo jenom kvůli tomu, že vlastně existuje a co s tím. Přiznávám, jsem srdce levičák, ovšem je mi již dost let na to, abych pochopil, že v množství větším než smečka (tedy princip omezené dobrovolné komunity) to prostě principiálně nemůže fungovat. Co tedy s tím? Je to možné nastolit jako obecné téma?

Venkovan 6.5.2006 0:28

Re: Určité zobecnění je nutné, pochopitelně :-)

Výrazy vlevo vpravo jsou zavádějící.Míra přerozdělování by měla být závislá na zdroji.jestliže se takzvaně levicové strany nebojí žít na dluh a zvětšovat a nepřiměřeně zatěžovat další generace,svědčí to o lidské sobeckosti a nízké zodpovědnosti.Je to jako poslat si hrát děti na dálnici,protože si zrovna dopřáváme kafíčko a cigaretku a na nic jiného nemyslíme a nemáme čas.

Stanislav 6.5.2006 0:34

Re: Určité zobecnění je nutné, pochopitelně :-)

Jako pravičák tvrdím, že jen minimální, a to v podstatě jen v případech, kdy se solidaritou zachovávají větší hodnoty (lidský život (v Německu prý jeden statistický(!) mrtvý (ne přirozenou smrtí) znamená pro stát ztrátu 1,4 mil. Eur), lidské zdraví v akutních a nezaviněných případech, v malé míře historické hodnoty (pro budoucí vzdělanost)). Ostatní by z toho mohlo plynout ...

P.S. nerad používám slovo "právo" na solidaritu, poslední dobou se používá na každém rohu ... :-/

Dušan Neumann 6.5.2006 0:15

aha, už jsem se trefil - tak tedy znovu

Jsem ve svém věku odhadnutelně konzervativně orientován a proto:

akceptuji druhý odstavec Vyhlášení nezávislosti jako shrnutí lidských práv. Vše ostatní je pak druhem společenské smlouvy a tím nastává obvykle malér.

Pavel Kořenský 6.5.2006 0:17

Re: aha, už jsem se trefil - tak tedy znovu

Ano, i já mám velmi podobný názor.

BuBu 6.5.2006 0:14

Ano, přesně to mně napadlo . . .

. . . po přečtení té zprávy o potrestání Husáka. . . . .

Velký Vůdce ale zapomněl, že také nechal pomlátit technaře - a řekl bych, podstatně brutálněji - a tehdy nic. To ale nebylo tak blízko před volbami. To mu ještě neklesaly preference . . . 

Inu dobytek zůstane vždy jenom dobytkem ! Už, aby byl červen !   

Berous 6.5.2006 0:20

Re: Ano, přesně to mně napadlo . . .

S tím se dá jenom souhlasit.

Ladislav N. 6.5.2006 2:01

Re: Ano, přesně to mně napadlo . . . nechal pomlátit technaře

Nebylo těch "pomlácených" víc policajtů? Ti se prokazatelně neporanili sami mezi sebou, zatímco zfetovaní "technaři" si rozbíjeli hlavy i navzájem... ;-D

Pavel Kořenský 6.5.2006 0:14

zírálek: ptejte se

co je Vám nejasného na principu negativní a positivní svobody ?

zíralek 6.5.2006 0:17

Re: zírálek: ptejte se

Spravedlnost, pro každého existuje jiná. Není to konstanta, tudíž jsou třeba zákony.

Pavel Kořenský 6.5.2006 0:13

pV: souhlasím,

i když si nejsem jist, jestli si dokážu odpustit určité zobecnění. Ale uvidíme.

zíralek 6.5.2006 0:12

Jestli ještě dovolíte

Chtěl bych se zeptat Pana Kořenského ze včera. Zaujala mne ta spravedlnost, divné ne?

zíralek 6.5.2006 0:13

Re: Jestli ještě dovolíte

Jinak slibuju že už půjdu

pV. 6.5.2006 0:11

A druhý návrh - nenechme se unést

příliš obecnými ideemi a pokusme se diskutovaný problém zarámovat do naší reality

Pavel Kořenský 6.5.2006 0:10

Ano, souhlasím

vlákna jsou leda pro vztek.

pV. 6.5.2006 0:10

Nejprve pár návrhů.

Doporučuji ignorovat vlákna s vyjimkou "rychlé ruky", kdy se člověk uklepne a potřebuje něco dopsat. Tento nepříliš povedený systém totiž neudrží vlákno a člověk listuje jako za trest.

Dana 6.5.2006 0:14

Re: Nejprve pár návrhů.

Tohle není problém vláken, to je problém listování..kdyby se diskuze načítala celá, bez stránek, byla by přehlednější a i ta vlákna by byla přínosem...A s tímto zásadním postojem k úvodníku kráčím vstříc snům! Skutečným.

pV. 6.5.2006 0:22

No vždyť to píšu. Dobrou :-)

pV. 6.5.2006 0:07

Jsem zde :-)

A vítám šakala, ke kterému mám velmi ambivalentní postoj :-)

Pavel Kořenský 6.5.2006 0:08

Re: Jsem zde :-)

Dobrá, takže zde.

Pavel Kořenský 6.5.2006 0:04

Tak OK,

já jsem připraven na víkendový diskurs.

šakal 6.5.2006 0:06

...máš chodit k Vodičkovi nebo do Svijan...

...a voni by tě roupy přešly (7:- P)

Co myslíš, že se tu asi dovíš?  ;-P

STEM 6.5.2006 0:08

Re: ...máš chodit k Vodičkovi nebo do Svijan...

Dnes se budou probírat šelmy psovité. Vyjmenujte prosím některé:-)

šakal 6.5.2006 0:18

...pes...sáááfra...

...hmmmm...papoušek nééé, to je šelma krkavcovitá... Fůůů 8-o  ňááák mi to nejde :-/  ;-)

Pavel Kořenský 6.5.2006 0:10

Re: ...máš chodit k Vodičkovi nebo do Svijan...

Možná ledacos zajímavého. Tohle máme s pV domluvené a naplánované.

šakal 6.5.2006 0:16

...tak hodně zmaru...ééé...zdaru!

;-P ;-D

divana 6.5.2006 0:06

Re: Tak OK,

promiňte, ale jste každý jinde :-))

Pavel Kořenský 6.5.2006 0:09

Re: Re: Tak OK,

Juž se to vyjasnilo.:-D