5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Tance kolem lidských práv

Slyším v rádiu, že je pozdvižení v Gymnáziu Josefa Škvoreckého, protože tam ředitelství chce nainstalovat bezpečnostní kamery. Že je to "porušení lidských práv". Tím pádem mi narušují lidská práva, kdykoli tankuju u benzínové pumpy, tam přece mají všude kamery?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Nový 21.11.2006 11:51

no racku,

ten vodovod měli komunisti řešit před 30 lety.

motýlek 21.11.2006 11:56

Re: no racku,

před třiceti lety byly jiné problémy ... za třicet let budou zase jiné ... a teď se neřeší ty problémy, které budou za třicet let ... trh funguje pořád stejně, ať je socialismus nebo kapitalismus - jak jistě víte :-) - nehledě k tomu, že teď je stále socialismus - jak občas také připustíte ;-(

Mislead 21.11.2006 11:57

jo?

je fakt, že nechat velvetu takovej bordel k uklízení - kanalizaci, vodovody, chodníky, osvětlení - a jak potom ten kapitalismus vybudovat, že?:-)

quo 21.11.2006 11:17

nechme to na detech a jejich rodicich

Pokud kamery ve skolach detem (a jejim rodicum) vadi, tak svoje deti z te skoly daji pryc. Urcite se nekdo takovy najde. Uvidi se, kolik takovych bude. Toto je vec te skoly a jejich zaku. Co s tim ma co jaky statni uredni spolecneho, pokud se neporusuje zakon, mi neni jasne (zdravim pana Motejla).

Jedna vec jsou kamery, druha vec (kterou nezname), kdo se na to muze divat a jak moc se to archivuje. Priznam se ale, ze libat svoji prvni lasku pod kamerou ve skole na chodbe bych asi nezvladl.

Kotec 21.11.2006 11:21

Re: nechme to na detech a jejich rodicich

Jde o to, že jde o STÁTNÍ školu, zřizovanou krajem, takže kraj a jeho úředníci do toho IMHO má co mluvit. Pokud to bude zřizované soukromníkem, ať si dělají co chtějí. Ono sbírání citlivých údajů bez souhlasu člověka vždycky zavání omezováním svobody, je potřeba se koukat, co se údaji dělá a zamezit jejich možnému zneužití. Ne plošně konstatovat, že je to přeci jedno, když to dělá každý druhý, jak vyznívá článek.

AndyO 21.11.2006 11:24

Re: Re: nechme to na detech a jejich rodicich

v daném případě jde o soukromou školu, nikoliv státní. Ale teď mne tak napadá, jestli to tu čte nějaký ouřada z MŠ, jakože jistě čte, tak další varianta na INDOŠ bude KAMERYDOŠKOL.

rezy 21.11.2006 11:38

KRYNDYŠ !!! KADOŠ?

budu se opakovat, Vy umíte vyděsit!

AndyO 21.11.2006 11:40

Re: KRYNDYŠ !!! KADOŠ?

KADOŠ ;-D;-D;-D;-D 

motýlek 21.11.2006 11:08

to Rucker

... sdílím Váš názor, to co píšete - je pravda ... mé tři děti vystudovaly střední školy - 1x UMPRUM (tam stačí jen talent), 2x osmileté gymnásium (Zlín a Uh.Hradište) ... z gymnásií na VŠ (1x ekonomika, 1x medicína) ... opravdu jsem v obraze :-)

Mislead 21.11.2006 11:27

Re: to Rucker

nemáš psát na Psa o něčem, o čem opravdu něco víš:-)

motýlek 21.11.2006 11:29

Re: Re: to Rucker

... né ... Rucker také ví ... a co granule - jak to jde? :-) ... už jsem měl dojem, že dnes stávkuješ prací!

Mislead 21.11.2006 11:34

Re: Re: Re: to Rucker

jak se mám jinak potrestat?:-))))))

Jak jsem ráno viděla téma, tak mi bylo jasné, co se bude dít..........

Mislead 21.11.2006 11:35

Re: Re: Re: Re: to Rucker

jo mimochodem..s tou UPMRUMKOU nevím, jestli máš pravdu - za totáče se tam muselo i se učit:-) Takové dějiny umění sebelepší hrou světla neukecáš:-))))))

motýlek 21.11.2006 11:51

Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

... no - snad trochu jo, ale dalo se při tom i závodit na kole :-) ... a přijímačky byly jen talentovky ... ono také vysvědčení bylo jen dvoubarevné - jedničky a čtyřky (trochu kecám) ;-P

AndyO 21.11.2006 11:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

no, UMPRUM je vysoká škola, ale jinak dobrý pokus.

Pro střední umělecké školy, kde jsou přijímačky zejména talentové, ale přihlédnuto je i k prospěchu na základní škole, se vžil spíše název grafárna a pod.

taky mám děti,holt,

Mislead 21.11.2006 11:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

umělecká průmyslovka je terminus technikus........a na malém městě, kde na tu vejšku nedohledno........

Mislead 21.11.2006 12:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

ne každej má vejšku za rohem

AndyO 21.11.2006 12:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

drahý ombudsmane, a na malém městě říkaj absolventky zdrávky, že maj medicínu ?

Mislead 21.11.2006 12:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

děkuji za titul - ale spíš ho použijte jinde.......nejsem ani arbitrem morálky ani arbitrem elegance - a co nejhorší - ani nemám pocit, že bych měla být:-)))))))

motýlek 21.11.2006 12:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

hmmm ... a já měl pořád dojem, že budete později narozená (myslím letopočet) ... ten můj se tím docela dobře živí ... a ještě dá dobře zaplacenou práci dalším kamarádům ...

AndyO 21.11.2006 12:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

co to má společného s tím, že UMPRUM je vejška? Když si napíšete do CV "absolvent UMPRUM", je jasné, že se jedná o vysokou školu. No nic, to je váš problém. Nashle.

gerontusinza 21.11.2006 12:40

nikoli, jedná se pouze o střední školuRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

se zaměřením na umělecko-průmyslový disajn výrobků.

AndyO 21.11.2006 13:59

Re: nikoli, jedná se pouze o střední školuRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

ale prdlajs, geronte.

gerontusinza 21.11.2006 16:21

Ale no tak, Re: Re: nikoli, jedná se pouze o střední školuRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Rucker

Vysokoškoláci mají před jménem takový malý titul-ek. Ten "umprumáci" nemají. Viz profesor Knížák se středoškolským vzděláním. Rarita ČR.

AeroKarel 21.11.2006 11:08

Znovu, kamery mohou i nemusí být.

Problém je, že je ředitel zřetelně chce promáčknout proti vůli žáků a hlavně rodičů. Pokud mají LN pravdu, že proti jsou většinově i rodiče, čím zaměstnancem se ten ředitel cítí být? Tedy přeneseně, spíš by se dalo říci "kdo ho živí"?

AndyO 21.11.2006 11:10

Re: Znovu, kamery mohou i nemusí být.

Aerokarle, už jsem sem ten odkaz ze stránek gymplu dávala- ředitel respektuje přání studentů a rodičů a kamery nebudou. Aston to tahá z novin ( nebo z nosu) a komentátoři mu to žerou.

AeroKarel 21.11.2006 11:12

Re: Re: Znovu, kamery mohou i nemusí být.

Dobré, tomu říkám přístup k informacím!

Ale jako teoretické cvičení je to dobré!

AndyO 21.11.2006 11:26

Re: Re: Re: Znovu, kamery mohou i nemusí být.

;-Dfurt lepší než debata u článku o škole pro nadané děti. Tam se sešel výkvět kreténů

Tomas 21.11.2006 11:08

Teda Astone vy jste tomu dneska dal na pr...

Rovnou do kamer namočit Kateřinu Jaques a ombudsmana, jakože "tihle lidé" nám blbnou hlavu pořád nějakými těmi "lidskými právy" - div, že jste tam nezamotal taky Dalajlámu nebo Lennona in memoriam... Vůbec jsem si všiml, že Aston má blízko k razantním, silovým řešením - ať už šlo o Čektek nebo Silniční zákon - přísnost musí bejt, že! 

Je mi celkem jedno, co si Aston myslí nebo píše - jen se nemohu smířit s tím , jak (nejen Aston) běžně zaměňuje účel a prostředek. Tedy kamera je PROSŘEDEK, jehož deklarovaným ÚČELEM může být např. zvýšení bezpečnosti, nebo něco podobného. Ovšem kamera sama bezpečnost nijak nezvyšuje - vliv na bezpečnost může mít až UŽITÍ prostředku (kamery) - může, ale také nemusí. Klást rovnítko mezi kameru a bezpečnost je prostě nesmysl. 99,9999% záznamů (informací) které kamerou pořídíte s jejím deklarovaným účelem nijak nesouvisí. Celý systém tedy nutně vychází z předpokladu, že naprostá většina získaných informací prostě nebude využita, protože nejsou z hlediska účelu relevantní. Nic víc, než tento předpoklad ovšem nemáme... Dovolím si konstatovat, že tento předpoklad vychází z naprosto neopodstatněné víry v poctivost všeho lidského konání. Objektivně je ovšem mnohem pravděpodobnější, že každý takový systém bude zneužíván - a to ne jednou, či náhodně, ale soustavně... Pro školu bude např. velmi lákavé šmírovat studenty při testech - pedagog nemusí být ve třídě a přece oko Velkého bratra vše pozorně sleduje, aby si snad nikdo nedovolil opisovat... Jak to ale souvisí s bezpečností - nijak. Je tisíc možností, jak systém zneužít, ať už pro zábavu, z lenosti či pro zisk.

Ostatně stejné argumenty, které hovoří pro použití kamer ve škole, hovoří i pro použití kamer  u vás doma - distribuce drog, násilí, krádeže, podvody i vraždy - to vše se odehrává za dveřmi domácností. Že vy osobně nevraždíte, nekonzumujete drogy - nevadí. 99,999% záznamů prostě nebude využito! Tak si to užijte, vážení spoluobčané. Orwel by se bavil!

pepa 21.11.2006 11:16

Re: Teda Astone vy jste tomu dneska dal na pr...

souhlas