Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Takzvaná záchrana spalovacích motorů
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Kazo 28.3.2023 8:15Vie mi niekto vysvetliť, ako presne chce EU zakázať spaľovacie motory využívajúce tradičné palivá? Ide o zákaz výroby, predaja, alebo registrácií vozidiel s takýmito motormi? |
M. Šejna 28.3.2023 8:34Zákaz se bude týkat nových vozidel. Stará zůstanou v provozu. |
P. Kazo 28.3.2023 9:10To mi je jasné, ale čo presne sa ide zakázať? Predaj, výroba, alebo registrácie? |
M. Kocián 28.3.2023 8:55Jestliže letadla dál budou spalovat letecký petrolej a lodě mazut, co se bude dělat s tím, co vyteče z frakční destilační kolony mezi tím? Natlačí se to zpátky do země, aby to neškodilo? Nebo budou na baterky i lodě a letadla? A nebo se omezíme na plachetnice a rogalla? Jsem z toho dost zmatený. |
J. Havelka 28.3.2023 8:15V 8:20, nás bude ČT1 přesvědčovat, že u nás ubývá ptáků! Tady tedy ne!🥶🤢🤣 |
V. Mokrý 28.3.2023 8:17Tak si se hned ozval, že seš tady, co |
P. Kopecký 28.3.2023 8:15Když to takhle půjde dál, tak se dočkáme i výroby oceli za studena. Máme Brusel a nejen ten plný odborníků, tak se nechme překvapit. Myslím že za čas dojde k vystřízlivění a skončí i elektromobilita |
D. Polanský 28.3.2023 8:18Pochopte, že lidé humanitně a společensky vzdělaní mají nad tím větší nadhled než my technokrati. I po 1989 se hlásalo, že čím ministr tomu méně rozumí, tím lépe řídí rezort. |
R. Tichý 28.3.2023 8:14Je to presne tak. EK a zeleni svazaci se snazi o velky skok a kulturni revoluci. Dehonestace ucitelu a tradic uz bezi. Co prijde driv-velky krach anebo zelena totalita? |
J. Matuška 28.3.2023 8:14Rádio Universum BOHUMIL KARTOUS - Díl 1/3 Elfové stojí proti trollům, kteří se snaží nabourávat diskusi v zájmu nějaké země https://1url.cz/ircYk |
V. Mokrý 28.3.2023 8:12Na 5minut bílá tma, ihned všude pár cm sněhu 0°C a na silnicích " veselo ", sníh padá stále. |
J. Havelka 28.3.2023 8:11Brýtro. Hele, béčko vole, Chris Palmer plasticky popsal, jak by se vám s nižším intelektem, demencí a tak, vyplatila Keto dieta, že to umí nějak zpomalovat nebo co.. Na straně druhé, je s vámi prdel...tak zůstaňte u bůčku ...🤣😝🤑🤣 |
R. Tichý 28.3.2023 8:15Zvracis kazde rano? To bude stravou. |
J. Rybník 28.3.2023 7:54Pak je ještě jedna možnost, a to štandopéde tenhle spolek opustit a prásknout za sebou dveřmi. |
D. Polanský 28.3.2023 8:04Jenomže na tento spolek jsou přisáté tisícovky dobře placeného lidu, a tihle člověci jsou u moci. Takže jak? |
J. Rybník 28.3.2023 8:06Kopnout jim do prdele, nechť jdou do Brusele. |
I. Pávek 28.3.2023 8:09Souhlasím, jenže Češi jsou tak nějank jednonozí a tomu se do prdele těžko kopne |
J. Rybník 28.3.2023 8:16A já si naopak myslím, že tady by byli lidi solidární a klidně by se uskromnili, na platy desítky odborníků rádi přispěli, kteříž by je pomohli od těchto lumpáren rozsukovat. |
O. Barvíř 28.3.2023 8:31. . a nadporučík Lukáš se tomu Švejkovu nějank musel pousmát . . . |
I. Pávek 28.3.2023 7:54Všechna osobní auta se jednoduše dají upravit na ekologický provoz a to velmi rychle. Vymontuje se motor a převodovka, tím se auto odlehčí. Do podlahy před každé sedadlo se jen dopracují dvě podélné díry a sedadla se dovybaví obuví s neklouzavou podrážkou. Vyřeší se tak i využití a vytížení, neboť auto v plné obsadě pojede rychleji než jen s řidičem, což je největší problém dneška, kdy v SUV 3000 kg sedí za volantem 18 leté děcko. V hromadné, dálkové a nákladní dopravě si do vedu představit patrové ,,pinďourbusy", kde by v přízemí seděli pinďouři typu havelky, macha, fridricha, irkovského atd. pro lepší trakci obráceně k směru jízdy. Bus by se startoval klíčkem a rychlost regulovala pulzy z drátů které by měli zavedeny do konečníků. Jak jednoduché a ekologické - |
V. Mokrý 28.3.2023 8:16ONO stačí, když do těch uváděných SUV, zasednou ti, kteří absolvovali autoškolu maximálně v octávii a potom naježděných - nula |
D. Polanský 28.3.2023 7:37Politici jsou zde především od toho, aby všemi možnými prostředky zabránili přirozenému vývoji společnosti. |
P. Boublíková 28.3.2023 7:29Lapat CO2 ze vzduchu je nesmysl, je ho tam příliš nízká koncentrace. Jako zdroj CO2 mohou sloužit komíny elektráren, hutí a ostatních energeticky náročných provozů spalujících fosilní paliva. Tedy abychom měli dost CO2 pro výrobu syntetických paliv, opět budeme muset spalovat fosilní paliva. Jaderná, větrná nebo sluneční energie dostatek CO2 nevyprodukují, ostatně od toho patří mezi povolenou energetiku (taxonomii). Možná si nějaký zelený mamlas představuje průmyslový koloběh CO2 - vzduch, palivo, spalování, vzduch, ale to zatím umí jenom fotosyntetizující organismy. |
J. Fráňa 28.3.2023 7:35Zajímavá úvaha. Takže budeme vyrábět syntetická paliva pomocí el.energie vyrobené z uhelné elektrárny ( aby bylo dost CO2) a tím zachráníme planetu. Máte pravdu, že tato úvaha může napadnout pouze zeleného mamlase, což se nejspíš stane. |
P. Boublíková 28.3.2023 7:55Vlastní výrobu syntetických paliv (uhlovodíků), což je slučování vodíku a CO2, může pohánět energie z alternativních zdrojů - jádro, vítr, Slunce. Rovněž vodík je možné takto získat - elektrolýzou vody . Problém je získávání CO2, ze vzduchu nelze. Jen spalováním fosilních paliv a jeho vychytávání z koncentrovaného zdroje. |
P. Jirkovský 28.3.2023 7:36Vaše "logika" je odzbrojující. Aby měli hrobníci koho pochovávat a krematorníci koho spalovat, budou muset zabíjet lidi ve velkým. |
P. Boublíková 28.3.2023 7:41To ovšem není moje logika, nýbrž logika propagátorů syntetických paliv. Jinak než spalováním fosilních paliv dost CO2 nezískáte. Teoreticky by se dalo uvažovat o nějakých kvasných procesech, ale k těm zase potřebujete organicky vázaný uhlík, který je za účelem energetického zisku jednodušší spálit. |
R. Sorge 28.3.2023 7:46Nevzniká CO2 při výrobě vodíku ze zemního plynu ? |
R. Langer 28.3.2023 7:52CO2 vzniká prakticky u všeho. I u dýchání. |
R. Sorge 28.3.2023 7:53Šlo mi o zdroj CO2 pro výrobu syntetických paliv. |