30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Takzvaná záchrana spalovacích motorů

Budou souběžně jezdit dožívající auta na benzín (= čepovat normální benzín) a vedle nich auta též se spalovacím motorem, principiálně identickým, ovšem poháněným pětkrát dražším syntetickým benzínem (= čerpaným u téže pumpy, ale z jiného stojanu).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 28.3.2023 15:04

V zeslabené ozónové vrstvě si jistě příroda umí vytvořit i ozónovou díru. To, že freony ničí ozón ve stratosféře, žádný odborník nezpochybňuje.

L. Novák 28.3.2023 15:09

V roce 2020 už se o zeslabené vrstvě ozónu vlivem freonů nepsalo, takže si tu argumentační berličku nechejte pro vaše vnoučata. ;-)

J. Václavíková 28.3.2023 15:24

Nepíše? Argument jak noha. Do původního stavu by se měla ozónová vrstva vrátit někdy v polovině století.

V. Mokrý 28.3.2023 14:56

;-):-PR^

M. Moravcová 28.3.2023 14:56

Víte co, paní Václavíková. Chyťte se s Novákem za ruce a přispějte k záchraně planety Země. Začněte u sebe. Dokažte moji blbost absolutním vynulováním své vlastní uhlíkové stopy.

J. Václavíková 28.3.2023 14:59

Tak to vás zklamu. Vaše nezměrná blbost, ventilovaná naposledy tou superhloupou poznámkou o černých dírách, mě nesmírně pobavila a tudíž mi zřejmě i prodloužila život. Směju se ještě teď :-)))))

M. Moravcová 28.3.2023 15:04

U vás je ten smích poněkud žlučovitý a zlý. Ale když vám to pomáhá, tak aspoň tak.

J. Jurax 28.3.2023 15:09

Ehm ... Vámi citovaná sentence není výronem blbosti. Spíš naopak.

Možná si taky pamatujete tucty děsivých prognóz, jimiž jsme (aspoň za posledních 60 let, co si pamatuju já) byli médii i politiky častováni.

J. Jurax 28.3.2023 14:32

Dovolil bych si soukromý názor:

Komplexní elektromobilita je - pokud nedojde k náhlému technologickému zlomu během max. 10 let, což je velice velmi nepravděpodobné - zrůdná mamutózní peachovina vskutku hodná myslitelů z EK.

Nicméně možná se mozky ne zcela úplně prožrané zelenou plísní začínají trochu děsit toho, co by mělo nastat za pouhý tucet let. Takže aby ti blbečkové z brusele úplně neztratili tvář, uvolí se milostivě povolit spalovací motory na syntetická paliva, což je opět - pokud nedojde k náhlému technologickému zlomu během max. 10 let, jenž je ale velice velmi nepravděpodobný - sice též zrůdná mamutózní peachovina, ale aspoň nezpůsobí konec investic do spalovacích motorů a ponechává možnost pod tlakem reality postupně couvat a nakonec ustoupit a povolit i nadále klasická paliva. K čemuž patrně dojde, byť jistě s hojnými obstrukcemi, leč ztráta tváře bude menší a věrchuška EU to už nějak okecá, v tom má obrovskou praxi.

Jistou naději dávají už tanečky kolem normy Euro 7, jež je z hlediska fyzikálních zákonů i zdravého rozumu zjevně úchylná (a tedy zákonitě zelenými magory tlačená), nebo osud biopaliv první generace též zelenými magory svého času hystericky vnucovaných, aby se po letech a miliardách vyhozených do hajzlu potichu uznalo, že opravdu šlo o zrůdnou zelenou peachovinu životnímu prostředí škodící.

P. Brich 28.3.2023 14:35

Zkrátka, měli jsme dobré úmysly, ale dopadlo to jako vždycky ...

Hlavně že se naplnily ty správné kapsy!!;-€EU;-O

P. Vandas 28.3.2023 14:35

Před pár lety nám lhali, že nastane Oil Peak a, že nebude dost ropy. Žádný Peak není v dohledu a tak tu ropu zruší nařízením. :-):-):-)

M. Moravcová 28.3.2023 14:39

.... a všechny ty černé a ozónové díry a podobné magořiny. Už jsme tady podle těchto věrozvěstů dávno neměli být.

P. Brich 28.3.2023 14:41

O peníze jde vždy až na prvním místě ...

P. Diviš 28.3.2023 14:42

Nařízením a vyhladověním, zvaným taxonomie.

J. Ganaur 28.3.2023 14:37

Oni se nebojí ztratit tvář!Oni se bojí ztráty moci!S Grýn Debílem přijde chudoba, protesty, demonstrace ....A možná i pohnání k zodpovědnosti!:-/

J. Jurax 28.3.2023 14:44

Ano, to taky.

L. Novák 28.3.2023 14:40

Syntetická paliva jsou ekonomický nesmysl. Pokud se budou vyrábět z anorganických surovin, tak už jenom samotná výroba vodíku je velmi drahá, jeho využití pro další syntézu vyžaduje další velké množství energie. Je mnohem vyšší, než množství energie získané spálením v motoru.

Důvod, proč se automobilky snaží "uhnout" od absolutního zákazu spalovacích motorů je podle mého názoru snaha udržet (tedy ne zlikvidovat) veškerý výzkum a vývoj a obrovské prostředky vložené v know-how týkajícího se spalovacích motorů. V naději, že ZELENÁ BLBOST NARAZÍ DO ZDI a lidi nakonec zelené komunisty pošlou za rudými na smetiště dějin.!!

P. Diviš 28.3.2023 14:44

Automobilky se moc nesnaží. Budou vyrábět to, co bude povoleno a i na tom vydělávat. Odpadne soutěž mezi různými druhy mobility.

J. Jurax 28.3.2023 14:47

No, drahé elektromobily patrně nebudou mít dostatek solventních zákazníků. Takže kšeft bude menší.

P. Diviš 28.3.2023 14:48

Menší, ale jistý.

L. Novák 28.3.2023 14:56

Jístý ve zlomku rozsahu výroby běžných automobilů se spalovacími motory. O práci přijde obrovské množství lidí, stát přijde o obrovské peníze vybrané ze spotřebních daní z ropných paliv a maziv, a k tomu budou mít vlády na krku vyvolanou "revoluční situaci", která bude usoilovat o SVRŽENÍ VLÁD NADBÍHAJÍCÍCH ZELENÝM IDIOTŮM Z Greenpeace a EU/EK. :-P

Doufám, že se toho ještě dožiju, až budou davy věšet zelené magory na kandelábry a Fiala s Jurečkou, Hladíkem a spol. budou hledat politický azyl někde v arabských emirátech. ;-D

P. Brich 28.3.2023 15:02

Tak ti už dávno předvádějí, že se o sebe umějí postarat ...:-)

P. Diviš 28.3.2023 15:18

Nebyl bych proti, i ruku k dobrému přiložil, ale obávám se, že jste příliš optimistický, s tím vzbouřením a revoluční situací. Já se spíš obávám pozvolného návyku na všechny ty postupně dávkované pitomosti.

L. Novák 28.3.2023 15:26

Rozhodně "zelený" systém dotací pro bohaté z kapes chudých povede k prohloubení nerovnosti ve společnosti. A to už je velký důvod k nespokojenosti. Já už si nikdy asi žádné auto nekoupím (nemá to ekonomický smysl), ale kdybych byl mladý a auto nutně potřeboval k práci a živnosti, tak ty obří sumy, které budou stát, k zisku z jejich používání nevedou... Auta jenom pro ty nejbohatší? 8-o

J. Jurax 28.3.2023 14:57

Řešení ekologicky čisté, zcela bezemisní, levné a každému dostupné mobility pro EU je již dávno známo. Je ovšem EK nepochopitelně opomíjeno.

https://1url.cz/4rcy2

L. Novák 28.3.2023 15:04

;-D R^ Jo, šlapací autíčka, to je ono! :-P

L. Beneš 28.3.2023 15:26

Tak nějak to bude. Do roku 2035 je ještě nějaký ten pátek a stejně jako uhnuli od absolutního zákazu spalovacích motorů, stejně tak nakonec v tichosti vezmou na vědomí další existenci spalovacích motorů používajících produkty z nafty. On i ten holandský Zimmermann nakonec natáhne bačkory.

P. Diviš 28.3.2023 14:41

To by bylo ještě dost optimistické vyústění a vyžadovalo by masivní nátlak nasraných občanů. Jestli k němu dojde, přes všechno strašení oteplovací apokalypsou, těžko říci. Obávám se, že si občani postupem času (a taktikou vaření žáby) na zhoršování životního komfortu zvyknou a budou na časy mobility, nízkých cen a možnosti výběru jen občas vzpomínat. Z médií budou vzpomínky důsledně vymýceny, nebo přebarveny na to, jak hrozné je mít možnost výběru zboží, bydlení, jídla a cestování. Zatím to testují jen některé sekty, například Amišové.

M. Kolář 28.3.2023 14:41

Snaha o uhlíkovou neutralitu je správná, nicméně taková transformace není možná bez dobré koncepce... A tu nemají.. Nemají jí hlavně kvůli odmítání jádra jako pilíře té transformace..

P. Diviš 28.3.2023 14:47

Celá věc je hnána ideologií, ta na nějaké technikálie typu nezbytnost jaderné energie sere. Přirovnal bych to k bojům mezi protestanty a katolíky. Boha měli stejného, ale kvůli způsobu jeho vzývání se dalo mnohé získat (i ztratit) ve válkách a revolucích. Taky čirá ideologie.