20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

Stát a H-System

Premiér Andrej Babiš se ozval z dovolené v souvislosti s nápadem, že by měl stát odškodnit lidi podvedené H-Systemem. Jeho vzkaz zapadá do vášnivé debaty vyvolané rozsudkem Nejvyššího soudu, že by se mělo 60 rodin do konce měsíce vystěhovat z bytů, které si na základě pofidérního souhlasu dostavěli - de iure na cizím, de facto na zaplaceném. Odpovídá tím na nápad předsedy Nejvyššího soudu Pavla Šámala, že by měl poškozené odškodnit stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 7.8.2018 11:45

Re: Pro překrucovače:

vŠICHNI to popisovali jako kravíny, nebo šlo o jedno vyjádření jednoho člověka?

J. Kombercová 7.8.2018 11:51

Re: Pro překrucovače:

Jj. Bato (nebo jak se jmenuje), tak ten vám udělal taky medvědí službu.

Apropó, německá církev se jeho rodiny ujala, bydlí v paneláku, jezdí na výlety, žijí si dobře... jen jsem nečetla, jestli se alespoň učí německy či se snaží zapojit do pracovního procesu. :)

V. Loula 7.8.2018 11:58

Re: Pro překrucovače:

Paní Václavíková, tady jde o toto: Samozřejmě nelze přijmout všechny uprchlíky, jenom v Africe jich ročně přibývá na 30 milionů, a kdybychom tedy ročně přijali 30 milionů uprchlíků, tak se Evropa za chvíli zhroutí, a Africe to nepomůže ani o milimetr. Všimněte si, kdo prchá: především muži mladého a středního věku, tedy v nejproduktivnějším pracovním věku. Starců, matek a dětí je skutečně minimum. To ovšem znamená, že se situace v těch zemich, odkud prchají, nadále zhoršuje. Já bych řešení viděl jinde: prostě vyhlásit něco jako Marshalův plán pro Afriku, pomoci jim budovat prosperitu v jejich zemích. Je jistě diskutabilní, jak konkrétně to provést, ale jsem si jistý, že peníze vynaložené na integraci jednoho uporchlíka v Evropě by stačily na záchranu deseti ubožáků tam u nich. Prostě si myslím, že ti, kteří prchají do Evropy (vybaveni mobilama, schopni zaplatit tisice Eur za propašování) nejsou ti, kteří tu pomoc nejvíce potřebují.

J. Václavíková 7.8.2018 12:19

Re: Pro překrucovače:

Pane Loulo, díky za slušnou reakci, proto ještě odpovím, i když jsem chtěla už jít dělat něco užitečnějšího. Přečtěte si prosím ten článek, i Halík tam píše, že jistě nemůžeme vzít všechny, co by sem chtěli. Ale že některé bychom jistě přijat mohli. Po řádném prověření. Ostatně, proč nevzít pár sirotků, kterých tam je také dost?

Co se vašich dalších návrhů týká, tam také souhlas, víte o tom, že právě Německo v tomto dělá nejvíc? Chce, aby německé firmy investovaly do výroby v Africe a má to být daňově zvýhodněno. Také rozvojová pomoc Africe má být svázána s konkrétními podmínkami, aby lidé nemuseli odtamtud utíkat. Neboli, jde o celý komplex opatření, nikoliv jednotlivosti. Jen nám to uniká a zamrzli jsme na tom ,,sem nepřijde ani noha!".

V. Loula 7.8.2018 12:39

Re: Pro překrucovače:

Ano, v tom nejsme ve sporu. Ale.... Já jsem proti tomu přijímat ty, kteří prolomili ploty u hranice Španělska a násilím (nehašené vápno, zápalné lahve a pod) vtrhli do enklávy Spanělska v Africe. Jsem pro metodu aplikovanou Generací 21, totiž na místě (to jest v Africe) vybrat ty nejpotřebnější a těm umožnit legální vstup do Evropy. Bohužel, jak víte, ten postup Generace 21 ale selhal, protože jedna velká rodina zdrhla do Německa (a podle tamních zpráv tam provokuje, jak na tom vydělali), a druhá rodina se vrátila zpátky, protože se jim stýskalo (podle Generace 21 ale byli ohrožení na životě, takže tomu nerozumím). V první řadě ale vidím dlouhodobý problém, totiž zajistit tam regulaci porodnosti. Pakliže pan Halík požaduje, aby se o přijímání uprchlíků hovořilo v kostelech, tak bych kvitoval, aby vyzval duchovní v Africe, aby tam při kázáních hovořili o plánovaném rodičovství.

J. Václavíková 7.8.2018 12:50

Re: Pro překrucovače:

Já si myslím, že ti, co prolomili plot, budou za to souzeni, protože použili násilí. A ty nikdo brát nechce. Jde o ty, co jsou v Itálii, abychom jí ulevili. Aspoň symbolicky. Také ta opatření, o nichž píšu, zahrnují plány na to, aby si mohli žádat, po splnění nastavených kritérií, přímo v těch zdrojových zemích, aby migrace byla pod kontrolou a zároveň si ti lidé uvědomovali, že jediná jejich šance je toto, nikoliv plavat přes moře. Ti nelegální by pak byli vraceni, dojednávají se smlouvy s africkými zeměmi, aby je přijímaly zpět. Ovšem bez toho, abychom jim dali naději, že se sem po splnění nastavených podmínek můžou dostat, ty dohody fungovat nebudou. I proto je důležité, abychom se v přijatelné míře zapojili všichni.

J. Jurax 7.8.2018 12:06

Ehm ... a efekt vypuštění džina z flašky neuvažujete?

J. Kanioková 7.8.2018 12:39

Ona a "uvažovat" , logicky ?

I. Kellner 7.8.2018 11:39

Re: Pro překrucovače:

Ukrajinci, Vietnamci, Rumuni etc se nepočátají.

Potřebují rozvrátit stát prostřednictvím cizí, nenávistné ideologie.

J. Václavíková 7.8.2018 11:34

Re: Pro překrucovače:

Naše země není naše, Hospodinova je země a vše, co je na ní, my všichni, jsme zde jen cizinci a přistěhovalci, říká jasně Písmo. Evropa vždy byla, je a ještě více bude kulturně, etnicky a nábožensky pluralitní, tento vývoj nezastaví žádné zdi a ostnaté dráty. Musíme se naučit žít spolu.

(Jinými slovy, tohle není výzva k otevření hranic a přijetí všech, ale konstatování, ti lidé tu jsou a budou, musíme spolu žít)

J. Václavíková 7.8.2018 11:35

Re: Pro překrucovače:

http://denikreferendum.cz/clanek/28051-byl-jsem-uprchlik-a-neujali-jste-se-mne

P. Boublíková 7.8.2018 11:40

Re: Pro překrucovače:

Díky za odkaz. Nechť si opravdu udělá názor raději každý z originálu než z mojí interpretace.

J. Jurax 7.8.2018 12:34

Ehm ... bohové, tedy i ten nazývaný Hospodin, jsou jen virtuální konstrukty nedokonalých a nevzdělaných lidských myslí. Stěží jim tedy může cokoliv patřit.

Nicméně existence po mém soudu pošetilé víry v ně se dá obmyslně využít k lecčemus, když se to šikovně vezme do ruky. Sama existence církví je toho důkazem. A páter Halík není výjimkou.

Musíme se naučit žít spolu je ušlechtilé heslo s ďáblovým kopytem z něj trčícím - nepraví, že taky máme právo si vybrat s kým chceme žít.

Evropa vždy byla kulturně, etnicky a nábožensky pluralitní - řekněme, ale vždy jen v určitých mezích - některé kultury i náboženství a nakonec i etnika do ní nikdy nepatřily a stěží kdy masově patřit budou, pokud má zůstat Evropou.. Nekompatibilní a nepřizpůsobivé, cizí a nesnášenlivé entity těchto typů imunitní systém Evropy někdy i za značných obětí vytěsňoval - od mongolských nájezdníků přes moslemínské Osmany až po kulturu a náboženství nacistické či bolševické, byť poslední dvě byly neimportované, v Evropě vzniknuvší.

Oslabovat tento imunitní systém pod sebeušlechtilejšími záminkami je svrchovaně pošetilé až sebevražedné.

S. Donát 7.8.2018 11:34

Re: Pro překrucovače:

V tomto případě budu raději za sobeckou bestii.

P. Boublíková 7.8.2018 11:42

Re: Pro překrucovače:

A já budu urážet Krista, ač nerada. Je to sympaťák. Akorát toho Halíka by měl kopnout do řiti :-)

J. Kombercová 7.8.2018 11:47

Re: Pro překrucovače:

Člověče, přičiň se a pán bůh (nebo Ježíš) ti pomůže. :)

J. Jurax 7.8.2018 12:44

Ano.

Takže nakopnout Halíka a Ježíš sám mi povede nohu a pak si čutne sám ... některou pomoc bych i já ateista, neznaboh a bezvěrec přijal ... :-)

J. Fridrich 7.8.2018 15:41

Re:

Nemluvme o Ježíši-Kristu, ale o Velkém Hybateli-Stvořiteli Vesmíru... Ten nevznikl náhodou, to při složitosti mikrokosmu a makrokosmu ani není možné - a na tom se postupně shodli ti největší fyzici a astrofyzici zabývající se vznikem a fungováním Vesmíru a jeho složek - hmoty, prostoru a času.. Mahábhárata praví - Čas je semenem Vesmíru.

Tak asi tak.

J. Jurax 7.8.2018 15:54

Ehm ... jděte k šípku s Hybatelem ... náhodou nenáhodou, ale podle přírodních zákonů, jež arciť v úplnosti zatím nejsou známé ... a ani náhody se nedějí náhodou ... :-)

J. Vobr 7.8.2018 11:18

SOCANI LIDOVÝ DŮM VYKLÍZET NEMUSÍ

Tam naopak NS vydal předběžné opatření !!!

_______________________________________________________

A rozhodne na sv.Dyndy !!!

O. Uživatel 7.8.2018 11:23

Uživatel požádal o vymazání
D. Stirský 7.8.2018 10:52

Já jsem, ihned po listopadu 89, jsa mlád,

jednou podlehl skořápkám. Pamatujete? U stanic metra! Stálo mne to 200 franků, které jsem dostal jako tuzér coby průvodce Prahou. Chci odškodné! A už 35 let žádná pořádná výhra ve Sportce (s výjimkou popsané akce "skořápky" můj jediný hazard). Chci odškodné ve výši jackpotu. :-)

R. Neveselý 7.8.2018 11:10

Re: Já jsem, ihned po listopadu 89, jsa mlád,

Malý rozdíleček je v tom, že vy jste byl blbej, kdežto klienti H-Systemu byli podvedeni s požehnáním státu.

J. Vobr 7.8.2018 11:19

Re: Já jsem, ihned po listopadu 89, jsa mlád,

Jemňoučkej rozdíleček !!!

:-)))

M. Hoblík 7.8.2018 10:36

Stát by měl ty chudáky odškodnit!

Udělá to dobrý dojem, Babiš získá preference a nebude ho to stát ani korunu.Prima pokus!

J. Václavíková 7.8.2018 10:23

Halík, jako vždy inspirativní:

https://video.aktualne.cz/dvtv/halik-uprchlici-tady-jsou-nezabranime-jim-ostnatymi-draty-je/r~27bb28b8997211e8a4d90cc47ab5f122/?redirected=1533629637

A. Trick 7.8.2018 10:35

Re: Halík, jako vždy inspirativní:

A jak se o ně postaráte?

J. Václavíková 7.8.2018 10:37

Re: Halík, jako vždy inspirativní:

Stejně, jako jsme se postarali o tu tisícovku, co sem nechal přijít premiér Zeman.

J. Kombercová 7.8.2018 10:39

Re: Halík, jako vždy inspirativní:

Ti sem přišli před skutečnou válkou, dostalo se jim dočasné ochrany a kolik z nich tady zůstalo na dávkách, to taky víte?

Proti dočasné ochraně pro rodiny s dětmi nemám ani ň.

J. Václavíková 7.8.2018 10:42

Re: Halík, jako vždy inspirativní:

J. Kombercová Datum: 23.6.2018 16:33

Njn. chybila jsem, nechám nadále vaše komentáře bez odezvy.