23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

Špatná sezóna

Hodně špatnou sezónu mají americké tajné služby. Vlastizrádce Snowden jim hodně namydlil schody, načež se uchýlil do náruče ruské matičky. Svět se otřásal odporem nad tím, jak ohavní Američané odposlouchávají nevinné občany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hofman 12.7.2014 21:35

Re: Nějakou dobu jsem...

To je daleko složitější, ale zjednodušeně:

Tady na Psu vystupuje nějaký Karel Janyška. Nechci ho teď hodnotit, mám na něj svůj vlastní názor, ale spousta zdejších diskutérů si ho vyhodnotilo jako výsostného "hňupa". A tak si na něm nahání svou "karmu". Neb to se pak i SMÍ! U vztahu k cikánům (romům) je to stejné. Člověku dělá dobře, když může někam ukázat a tam stojí někdo, kdo je evidentně na první pohled v mnoha ohledech horší než já. To mnohé zahřeje.

J. Jílek 12.7.2014 23:00

Re: Nějakou dobu jsem...

tak bacha na ty hrábě...eh na Hajkovou

M. Prokop 12.7.2014 23:38

Re: Nějakou dobu jsem...

Oni se fakt cikáni a plastelinci zásadně neliší. Parazitická společenství, která NIKDO nechce, ani jejich soukmenovci.

J. Slanina 12.7.2014 20:54

Re: Nějakou dobu jsem...

Teprve teď jsem si všiml, že článek pana Navrátila byl nahrazen VČEREJŠÍM článkem pana Vlka "Už zase ti židi".

Nu, nevím nevím, že by byl méně kontroverzním? I zde se projevují "h"různá individua jako je pařát či Šoustal. Ale admin se zřejmě domnívá, že Židé to jistě unesou, zatímco cigoši jsou taková jemná něžná stvoření, která by článkem utrpěla výraznou psychickou újmu.

M. Prokop 12.7.2014 22:57

Re: Nějakou dobu jsem...

Asi proto, že existují profesionální Romové, kterým nikdo neškodí, naopak pobírají státní peníze a pak cikáni, kterým občas někdo škodí (ale méně, než oni gadžům) a státní peníze pobírají vesměs také.

M. Pivoda 12.7.2014 19:45

Aston: "Nastala nová doba. ..."

Ta nová doba nezávisí na dnešním Snowdenovi a ani na tom, že Rusové nedovedou vyrobit pořádné autoči pračku, ale v tom, že všechny informace budou veřejně dostupé, odposlouchávací zařízení je dostupná pro všechny. Pouze hlupáci budou chtít zastavit nezastavitelný technologický pokrok - samozřejmě neuspějí.

A když už mají být informace veřejně dostupné, pak by měly být veřejně dostupné především o vašich volených zástupcích. Nikdo přece nikoho nenutí, aby se stal veřejným zástupcem (nebo politikem, jak se u nás říká).

P. Vandas 12.7.2014 19:55

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Problém je, že tytéž informace nejsou dostupné z muslimského, čínského,ani ruského světa. :-):-)

J. Anděl 12.7.2014 20:01

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Tam to není potřeba, protože tam vítězí Práuvda.

P. Vandas 12.7.2014 20:03

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Zdá se, že mít "pravdu" je synonymum pro "mít kontrolu nad informacemi." :-):-):-)

J. Anděl 12.7.2014 20:09

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Zdá se mi, že to se musí týkat všech oficiálních pravd :)

J. Franke 12.7.2014 19:56

No jo, ale u nás volby nejsou

A žádné volené zástupce tudíž nemáme, to je cesta pro všechny... ;-)

J. Anděl 12.7.2014 19:59

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Ale oni lidé podle mě nikdy nebudou Chtít, aby byly kompromitující informace o nich dostupné.

Ergo ti opravdu dobří se tomu přizpůsobí. Výsledkem nebude společnost s menším množstvím lží, ale s vymakanějším systémem lži.

Si myslim.

P. Vandas 12.7.2014 20:02

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Lhát se bude anonymně na síti. :-):-):-)

P. Hofman 12.7.2014 20:06

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Na síti se lže daleko míň, než v reálném světě. Neb na síti to přináší daleko menší zisk.

J. Anděl 12.7.2014 20:11

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Nemyslím si to. Lidé na síti častěji píšou "věci se mají tak, že", než "četl jsem a myslím si, že".

P. Hofman 12.7.2014 20:14

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Proč bych lhal, když z toho nic nemám?!

J. Anděl 12.7.2014 20:21

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Lidé diskutují proto, že z toho něco mají. Nějaké uspokojení. Někteří diskutují, aby se bavili spory s ostatními. V těchto sporech některé těší vítězit. To může být důvod ke lži - vítězství ve sporu, ve "výměně".

Netvrdím, že je, jen že může.

Druhá věc je, že přísně vzato například tvrzení, že komunisti jsou svině a vrazi, je lež, pokud jen jeden člen KSČ(M) není/nebyl svině a vrah. Taková či podobná tvrzení se na internetu vyskytují běžně a taková tvrzení logicky vzato nejsou pravda - tedy jsou lež.

Lež například provází všechny esenciální pravdo-láskovo - pravicovo - levicové spory.

P. Hofman 12.7.2014 20:30

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Ano, máte pravdu, ale dovolil bych si podotknout, že lidé diskutují hlavně proto, že jsou tvory sociálními a tak v podstatě ani nemohou jinak. Jakýkoliv profit z toho si začasté vůbec neuvědomují.

Expresivní tvrzení jsou opravdu doménou anonymity, ale postrádají význam. Nenachází totiž adresáta, neb anonymní diskutér jím nikdy být nemůže. V hospodě je to jiné, tam pak dojde na rychlé vyřešení - což na netu možné není, čímž se ostrost vyjádření totálně otupí.

J. Anděl 12.7.2014 20:39

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Ano.

J. Anděl 12.7.2014 20:14

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Respektive - co se týče obsahu informací, to máte vlastně pravdu, protože to, co píšu, dělají lidé i v reálném životě.

Na síti se jen častěji vydávají za někoho jiného a stejně, jako si někteří dovolí být upřímnější, než by si troufli naživo, jsou jiní demagogičtější.

Takže je to tak 50:50 ;-).

P. Hofman 12.7.2014 20:19

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Máte naprostou pravdu, lidé se na síti skrývají. To je ale rozumné, neb otevřenost na síti může být velmi nevýhodná až nebezpečná. Ve svých názorech však bývají daleko upřímnější a razantnější, což je dobře. Demagogie ovšem dle mne nemá s anonymitou nic společného. To je způsob myšlení.

J. Anděl 12.7.2014 20:29

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

To je taky pravda. Ovšem ona lež obecně někdy mívá obranný charakter. Tím chci říct, lidé i v osobním životě často lžou proto, aby se uchránili nepříjemných následků zjištění pravdy.

Takže je to paradox, když se vydávám za někoho jiného a přitom upřímněji píšu, co si myslím, lžu méně nebo více, než kdybych se přiznal k tomu, kdo jsem, ovšem svá prohlášení racionálně a opatrně upravoval, aby mi neuškodila (třeba názor na zaměstnavatele)?

Nechci se dostat do sporu, jen mě téma zaujalo.

P. Hofman 12.7.2014 20:39

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Proč do sporu, já s vámi naprosto souhlasím.

Já si myslím, že člověk anonymní na netu je schopen daleko menší lži, než v reálném světě. Tady vás nikdo nezná a tudíž vaše mimikry mají daleko menší dopad (a hlavně význam), než když se začnete vytáček mezi svými.

Když mi například budete tvrdit, že jste krásná třicítka s vysokým IQ, tak mne to nechá v klidu, neb si to nemohu ověřit. Když ovšem budete stát přede mnou, tak mírně znejistím (pokud jí opravdu nejste). Ale je fakt, že pokud někdo tomu, co se na netu v anonymních diskuzích píše, věří, může být velmi zaskočen až zklamán.

P. Hofman 12.7.2014 20:46

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Pro pořádek, vše píši naprosto zjednodušeně a bez většího promyšlení, takže je každou myšlenku možno úspěšně napadnout. Ale v základech to tak cítím.

J. Anděl 12.7.2014 22:33

Re: Aston: "Nastala nová doba. ..."

Já s tím souhlasím a uvědomuju si, že (i) v tomto prostoru je to vždy trochu zjednodušené.

Všechno má své a je asi pravda, že v anonymitě člověk ukáže víc pravdivého o sobě, než když anonymní není. Což zde, vzhledem k tomu, že někteří zde anonymně jsou a někteří ne, vytváří zajímavé prostředí. Přesto, jaksi v protikladu k tomuto, zde mám tendenci víc věřit těm, kteří zde spíše jsou pod svým jménem, než těm, kteří tací téměř jednoznačně nejsou (aniž bych to u těch, které neznám osobně, mohl vědět s jistotou). Týká se to hlavně dlouhodobých přispěvovatelů. A nejde o to, že bych věřil tomu, co píšou (nebo s tím souhlasil), spíš věřím v jakousi autenticitu a důvěru v to, že věří tomu, co píšou (takže nejde nutně o to přiznání jména, které lze snáze vztáhnout k reálné osobě, může to být i roky známý nick - jsou zde tací). Takže spíš vnímám rozdíl mezi "názorově promiskuitními jepicemi" a těmi, jejichž příspěvek si přečtu po pár letech a vím, že k nim patří.

Uvědomil jsem si mimochodem ještě jednu motivaci ke lži na webu, a tou je politická agitace v předvolebním období.

A poslední drobnost, co mě k tomu napadá - i když zde někdo je pod svým jménem, přesto mu prostředí internetové diskuze poskytuje určité bezpečí (nebo iluzi bezpečí) - i já tu píšu otevřeněji, než bych mluvil v hospodě mezi opilými skinheady :).

E. Heusinger 12.7.2014 18:49

Situace na východní

jest kromobyčejně příznivá, jak říkal rada Zedníček ve filmu Ostře sledované vlaky.

Ukrajinská armáda včera zlikvidovala stovky separatistů a sama utrpěla pranepatrné ztráty. Když se daří, tak se daří a za chvíli bude v Sevastopolu.

Ještě bude nutné obyvatele východní Ukrajiny zbavit občanství aby se netvrdilo, že armáda bojuje proti vlastnímu obyvatelstvu. Na to jsou USA moc háklivé.

S. Lazárek 12.7.2014 18:54

Tímto považuji dnešní PŠM za ukončené

odchod Halík!.......:-))

J. Franke 12.7.2014 19:42

A von opravdu šel, klobouk dolů!

Ale proč zmizeli ostatní, jest mi záhadou.... Tak radši jdu taky. ;-))

P. Vandas 12.7.2014 19:56

Re: A von opravdu šel, klobouk dolů!

Dával jsem si ten biftek. Už jsem tady ale nic nevím, jsem jedno ucho :-):-)

J. Franke 12.7.2014 19:58

Tak to já zapíjím chleba se škvarkovou pomazánkou

studenou dvanáctkou... ;-))