8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

Sounáležitost

Čtyři čeští vojáci padli v Afghánistánu. Je třeba jim vzdát hold a je dobře, že to udělala česká politická reprezentace, v první řadě hlava státu a titulární velitel branné moci. Čtyři padli a jeden je těžce raněný. Jsou to profesionální vojáci a riziko ztráty života a zdraví patří k jejich povinnostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hofman 9.7.2014 8:16

Re: Tak nevím

Děkuji, paní Baldova. Dodala jste mi odvahy.

J. Boleslav 9.7.2014 8:16

Re: Vidím to trochu jinak.

S poslední větou naprosto nesouhlasím. Jsou války spravedlivé a nespravedlivé. Spravedlivá válka je v souladu se svědomím.

S. Netzer 9.7.2014 8:16

Re: Velký problém

Vypadá to zle.

Z. Baldova 9.7.2014 8:15

Re: No, pánové a dámy,

To Vam rekl kdo?  nekdo od toho tygra?  Pekna blbost.  jako vzdy

V. Hajková 9.7.2014 8:15

Re: Tak nevím

Už  jsem  pochopila-   do  příspěvku  jsem  vložila  odkaz  na  skvělý  článek  dánského  psychologa  - o  islámu  a  islamistech  v   Dánsku!

J. Boleslav 9.7.2014 8:14

Re: PLNÝ souhlas s článkem !!!

Připojuji se. Však taky jediní, kdo jsou proti pokračování misí, jsou zkur.wení bolševici.

J. Slanina 9.7.2014 8:13

Re: No, pánové a dámy,

Neví a nebude vědět ani když mu to budete 5x denně připomínat.

J. Boleslav 9.7.2014 8:12

Trochu z jiného soudku

kromě vzdání cti našim statečným padlým vojákům v Afganistánu. Ti Brazilci včera dopadli snad ještě hůř. Chyběl jim myslím spíš než Neymar ten vykartovaný obránce. Takový debakl v semifinále MS nepamatuju. Němci zářili, ale ještě vyhráno nemají. Stále tipuju za mistra Argentinu.

Z. Baldova 9.7.2014 8:12

Re: Tak nevím

Je Vy mate hezkou fotecku v profilu pane Hofman  mooooc hezka :):)

Z. Baldova 9.7.2014 8:11

Re: Tak nevím

A o cem jste tam psala?? Jsem zvedava:):):)

P. Hofman 9.7.2014 8:11

Re: Tak nevím

Velmi zajímavé!!

S. Netzer 9.7.2014 8:10

Re: Paulczynski blog

Běž do (_._) s těmi ruskými kolaboranty, uheráku.

Z. Baldova 9.7.2014 8:09

Re: Paulczynski blog

Vitr foukal ze zapadu rekl rusky peklajdar a spion Klaus Jestli nahodou Klausovi nefoukal ten vitr  tam a kam si kazdy uz domysli... (-.-)

J. Boleslav 9.7.2014 8:09

Re: Čest našim vojákům!

Jste trapný, při takové příležitosti. Naši vojáci v misích bojují za lepší svět, svobodný a demokratický. Čest jejich památce.

P. Čech 9.7.2014 8:08

Re: Vidím to trochu jinak.

S poslední větou naprosto souhlasím. Ovšem nevidím nejmenšího důvodu, proč bych měl respektovat nějaké národní zájmy USA, Ruska, Německa, Francie či kteréhokoliv jiného státu. Jako český občan bych měl respektovat národní zájmy České republiky. Mezi tyto však nepatří situace v Afganistánu. NATO musí být jednotné. V tom s Vámi souhlasím. Ovšem pouze tehdy, kdy vede válku proti přímému napadení některého z jeho států.  Ptám se. Napadl snad Taliban některý ze států NATO? Nikoliv.

V. Hajková 9.7.2014 8:08

Re: Tak nevím

Zajímavé!

V. Hajková 9.7.2014 8:07

Tak nevím

právě  mně 2  příspěvky-  nebyly  propuštěny!  Toto  je  je  zkouška :-)))

P. Vítek 9.7.2014 8:07

Re: Paulczynski blog

http://m.idnes.cz/blog/clanek.416727.idn

P. Hlosta 9.7.2014 8:06

Re: Vidím to trochu jinak.

Kmenové společenství, už z dávných časů Peršanů, lze jen stěží vymýtit z hlav lidí, kteří tento mocenský systém mají v rodové tradici a každý jejich životní krok je tomu podřízen. Těm můžete o demokracii vykládat ještě sto let. Jedině diktaturou je k té demokracii je možné donutit. Ovšem jestli si ten diktát nechají líbit.

P. Vítek 9.7.2014 8:05

Paulczynski blog

„Povstání na Majdanu bylo vyvolané, nebyla to žádná revoluce. Ukrajina byla obětí, byla zneužita k vyvolání nové konfrontace mezi Východem a Západem. Protože to byla křehká a zranitelná země, bylo snadné někam ji postrčit a vyvolat konflikt. Vítr foukal ze Západu,“ řekl Klaus. Třeba se pos.rte, pravdoláskovní havloidi, ale "Ten, který vám vyfoukl sametovou revoluci" má zase pravdu, komentoval Petr Štěpánek.

P. Čech 9.7.2014 8:03

Re: Čest našim vojákům!

Padlí čeští vojáci bojovali za svou vlast? Za ČR? To je mi novinka. Dosud jsem asi žil v omylu, když jsem si myslel, že vlastí českých občanů je Česká republika. Podle Vás je vlastí čekých padlých vojáků Afganistan. Za něj a jeho státní uspořádání tito čeští žoldnéři padli. Navíc, náš parlament není složeninou zástupců občanů, ale zástupců politických stran. To je ovšem zásadní rozdíl. Ze zástupců občanů je složena pouze horní parlamentní komora - senát. Pouze tam občané přímo volí své zástupce. Poslanci nejsou zástupci občanů a to z jednoho zásadního důvodu. Svým hlasováním hájí zájmy svých politických stran a ani se tím nijak netají. Hlasují vesměs v rozporu s jejich ústavním poslaneckým slibem a občanům se nijak ze svého hlasování nezodpovídají. Občané nemají žádnou možnost a žádný nástroj, jak vyměnit toho poslance, který se zpronevěřil svému slibu a hlasoval proti vůli občanů, kteří volili jeho politickou stranu. Tady a nikde jinde je pramen všech problémů, které sužují a budou sužovat celý náš společenský systém. Čl. 5 naší socialistické ústavy, do které byly naroubovány prvky anarchie.

P. Hofman 9.7.2014 8:01

Re: Velký problém

Zkuste si ten můj příspěvek přečíst ještě jednou v klidu a zjistíte, že právo Izraele se bránit všemi prostředky v něm nezpochybňuji ani jediným slovem.

J. Slanina 9.7.2014 7:59

Re: Vidím to trochu jinak.

Až vám konečně dojde, že Taliban a jeho různé odnože jsou nebezpečím pro celou naši civilizaci, tak zase zkuste něco napsat.

P. Hlosta 9.7.2014 7:58

Re: Vidím to trochu jinak.

Musel byste respektovat národní zájem USA, aby vám toto nebylo proti srsti. NATO v podstatě je velené USA. NATO musí být jednotné, jinak ztrácí jakýkoliv smysl pro vedení války.

Podle mně žádná válka není v pořádku se svědomím člověka.

D. Krajíček 9.7.2014 7:55

Re: Velký problém

A stovky raket vystřelených na území nezávislého státu je co? - Nemasakr?

Je to regulérní vyhlášení války. Co by asi udělaly USA pokud by jejich území zasáhlo jen pár raket?

Zajímavé by bylo, jak by se zachovala Česká republika, kdyby Rakušané (jako nečlenové NATO) začali ostřelovat JETE a okolí, zatímco by jejich policie nečinně přihlížela.

P. Čech 9.7.2014 7:50

Vidím to trochu jinak.

Spoluúčast na akcích vojáků států NATO je nutná a potřebná v případě, že je kterýkoliv z těchto států přímo napaden státem mimo NATO. A ptám se. Který ze států NATO je přímo napaden či ohrožen nějakým Talibanem, který byl nota bene vyzbrojen a podporován USA v době, kdy válčil proti SSSR ? Žádný. Žádný ze států NATO není přímo napaden či Talibanem přímo ohrožen. Nedokáže-li si Afganistan udělat pořádek na vlastním území, je to jen jeho věc a věc jeho občanů. Nikoliv občanů českých. Tak to vidím já. Možná to je krátkozraké.

P. Rajman 9.7.2014 7:49

Re: Střet civilizací

V tomto smyslu jistě ano. Ale k vědomí války jako hrozby nelze otupět.

P. Hlosta 9.7.2014 7:46

Čest našim vojákům!

Nelze ubírat padlým Českým vojákům na cti v bojování za jejich vlast. Voják slouží své vlasti a válku mu zajišťují politici. Voják poslechne rozkaz. To politik si může ve svém zájmu dovolit ten přepych, že pochybuje o účelnosti vedení války někde mimo stát. A jestli občan pochybuje o správnosti vedené války, pak se má obrátit proti politikovi, který válku podporuje. Navíc je dané vyslání našich vojáků kamsi do dáli naši ústavou, podle které toto schvaluje parlament svou většinou.

Jak známo, parlament je složenina navzájem rozporných politických stran, tedy zástupců občanů, kteří volí politické strany podle programů. Dle toho je vedená válka mimo stát schvalována většinou voličů, kteří přišli k volbám. Vojáci s tím nemají naprosto žádný problém, protože jsou cvičeni, aby bojovali dle rozkazu. Stejně na tom jsou i policisté. Ti, oproti vojákům, jsou na tom hůře, protože by museli případně zasahovat i proti svým spoluobčanům, kdyby k tomu dostali rozkaz. V nejhorším by museli i střílet, pokud by při sociálních nepokojích takový rozkaz dostali.

Že mnozí nesouhlasí s vedením války někde ve světě, je zcela demokraticky pochopitelné. Že by nesouhlasili mnozí se střílením do svých spoluobčanů v případě nepokojů v ulicích, to je také demokraticky pochopitelné. Jenom aby nám ta demokracie vydržela a my nemuseli vynuceně souhlasit se vším, co vrchnost, elita, vyvolení Bohem, šlechta a jiná pakáž si vymyslí.

I. Schlägel 9.7.2014 7:45

Re: Velký problém

Ani mně. Izraelci by se měli v poklidu modlit, tiše rozjímat a toho drobného hašteření ze strany utlačovaného palestinského "národa" si prostě nevšímat a nechat je vyblbnout, děcka nevychovaný.

Z. Bureš 9.7.2014 7:40

Re: Pan Neff řekl jen jednu půlku pravdy.

.....on za to nemůže - pouze má mozkovnu vypláchnutou Haló novinami !!!