2.7.2024 | Svátek má Patricie


Diskuse k článku

Sobotka vyhazuje Babiše

K dalšímu zvratu v situaci dochází v pátek dopoledne. Bohuslav Sobotka se rozhodl stáhnout demisi a podá návrh na odvolání Andreje Babiše z vlády. Ve světle posledních událostí je to jediný rozumný krok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Berka 5.5.2017 8:53

Re: Zahr. politika Bohuša

Globální pohled - stačí?

M. Prokop 5.5.2017 8:31

Jeden pěkný odkaz pro ty, kdo viděli Burešovy inzeráty

http://www.euro.cz/politika/o-svych-kauzach-hodlam-mlcet-babisuv-inzerat-je-tercem-posmechu-1345516

Možná se inspiroval zde:

http://www.wahlplakate-archiv.de/parteien/nsdap/

M. Krátký 5.5.2017 8:31

Ano, nejraději mám bramboračku.

a teď ještě než si přečtu komentáře - moje vysvětlení Bohoušova chování : je docela možné, že Bohouš už vůbec od politiky nic neočekává a z politiky se stáhne - někdo mu nabídne teplé místečko ( třeba v Bruselu ) a až do smrti nemusí nic řešit aby zase nebyl za vola a trubce.

P. Hlosta 5.5.2017 8:42

Re: Ano, nejraději mám bramboračku.

Do Brusele se nedostane, pokud při svém úprku z politiky sebou zatáhne i ČSSD. Ta mu rozhodně po takovém výkonu, jaký předvedl poslední dobu, rozhodně cestičku k Bruseli neumete, spíše naopak.

Zoufalec dělá vždy je kroky zoufalé! To je zákonitost.

L. Černín 5.5.2017 8:28

Babiš

Legrační je, jak se Babiš na nahrávce ujišťuje, jak má na koho nabito, a nakonec se ukázalo, že má někdo jiný nabito na něj...:-)

M. Berka 5.5.2017 8:24

Předvolební hrátky

Podle mne je potřeba všechno vidět v souvislosti s volbami, které příjdou:

1) Preference ČSSD jsou v háji, Babišovy kauzy na volební preference mají opačný vliv než by se čekalo - z 19% na 33%, u ČSSD naopak z 20% na 11%...

2) ČSSD a Sobotka to musí nějak řešit - jak? Babišovi preference přináší stav ekonomiky a státního rozpočtu - jako ministrovi financí = je potřeba to řešit. Pokus č.1 - kauzy, odstoupení Babiše, toto nefunguje...

3) Poslední zoufalý pokus - likvidace vlády...

A to je celé.

J. Fialová 5.5.2017 8:37

Re: Předvolební hrátky

Také mi to tak připadá. Viz graf - preference dle SANEP. I když v něm jsou trochu jiná čísla:

http://www.sanep.cz/repository/grafy/sanep_-_volebni_preference_(duben_2017)_2.jpg

P. Boublíková 5.5.2017 8:42

Re: Předvolební hrátky

Přesně tak. Zdůraznila bych, že šaškárnu s demisí si nevymyslel Zeman, ten si ji dle své letory jen naplno vychutnal. Což se dalo očekávat.

P. Hlosta 5.5.2017 8:16

Zaplatí za Sobotkovy chyby socdem!

Záznam z návštěvy u prezidenta a odposlechy Babiše jsou lidé ochotni vnímat každý jinak. Potom je pravda na každé straně a ne jen na jedné. Pravdu má ovšem ten, kdo zvítězí alespoň po dobu svého panování.

Já vnímám Sobotkovu návštěvu u Zemana jako další z jeho neschopností. Ten člověk nedorostl do funkce premiéra a strana si ho vybrala vyloženě z nouze za lídra. U nás rozhodně nestačí, aby premiér byl slušně hovořící, vždy dobře učesaný, schopný ustoupit na požadavky kohokoliv, jen ať se udrží. Sobotka od počátku Babiše znal, jako ho znala celá vládní garnitura a to hlavně s Babišovou minulostí. V koalici s Babišem se Sobotkovi zdálo, že má svého rivala pod dohledem a teprve rok před volbami rozjel proti němu kampaň? Všechno Sobotka udělal pozdě! Když chtěl bojovat s Babišem a tím s hnutím ANO, pak měl s demisí operovat hodně záhy po rozjetí skandálu o Čapím hnízdě a ne těsně před novými volbami. Za chyby se platí! A zaplatí celá socdem.

P. Čech 5.5.2017 8:24

Re: Zaplatí za Sobotkovy chyby socdem!

Naprostý souhlas. i s tím přirovnáním Sobotky k "učesanému" premiérovi. Sice se sám mohu "učesat" asi stejně jako Sobotka, nicméně to beru jako úsměvný oslí můstek.

K. Berka 5.5.2017 8:25

Re: Zaplatí za Sobotkovy chyby socdem!

Jsem zlomený v pase od smíchu, od vašeho výroku "dobře učesaný"!

Dobrý den.

R. Divín 5.5.2017 8:13

nebuďme farizejští

A. Babiš je nebezpečný člověk s duší a mozkem zločince. Obklopen svými PR chasníky, vypiplán destrukčním komandem neostbáků, byl vytlačen na vrchol pyramidy kontrarevoluce v Čechách, s návratem k socialismu. Tomu odpovídají všechny jeho kroky ve funkci EET. Národ by si měl zapamatovat jeho chování a výraz, když je odhalen a spadla mu maska. Je to všehoschopmý gauner, manipulant s davem, lhář a podvodník. V případě odposlechů se mu opět daří svým řevem odlákat pozornost od podstaty. Na té nahrávce novinář hovoří v množném čísle . "Máme to na Chovance rozjeté." Proti stbáckému grázlovi Babišovi nelze bojovat mravně čistými prostředky. Ten rozhovor byl asi natočen v jeho sluji, kde kuje podpásové, zločinecké pikle. Vždyť to sledování odpůrců samo o sobě je zločinecké spiknutí, které má za cíl rozvrat státu! A

P. Čech 5.5.2017 8:21

Re: nebuďme farizejští

Na nahrávce hovoří opravdu novinář? Jakým důkazem je podloženo např. to, že zde nehovoří nějaký člověk, který umí parodovat hlasově lidi jiné? Takových lidí jsou u nás desítky, ne-li stovky. Podobný ůrozhovor" dokáže u nás pořídit s jinými aktéry kdokoliv. Na internet jej následně umístit dokáže dnes již každý školák. Odposlech to sice může být, ale jde o to, odposlech koho. Ne nadarmo se soudy odposlechům , pokud mohou, vyhýbají. Jejich autenticita se totiž velmi obtížně prokazuje. Zásadně totiž nestačí, když to prohlásí nějací novináři.

R. Divín 5.5.2017 8:30

Re: nebuďme farizejští

základní bolševický postup je všechno zpochybnit a popřít. Podle vás ten parodista byl tak dokonalý, že tomuá uvěřil při vyhazovu i sám autor Přibil.

P. Hlosta 5.5.2017 8:31

Re: nebuďme farizejští

Jak píši výše, každý je ochotný tohle vše vnímat jinak. Potom dochází k tomu, že někdo rád uvěří na odposlech, ač nijak podložený a podezřele odhalený v určitý čas a jiný neuvěří, ikdyby odposlouchávaný přiznal svou řeč na záznamu. Tyhle zásadní postoje příznivé víry každého v jiné, jsou základem PR útoků na občanovy uši a oči. Když si neuvědomíme dopady reklam a propagandy na svou mysl, pak jsme jen ovlivněné figury na šachovnici mocných. ;-)

A. Javůrek 5.5.2017 8:31

Re: nebuďme farizejští

soudruhu Čechu, chápu že za plat musíš za Bureše bojovat, ale ani Bureš nepopřel autenticitu, ten se jen rozčiluje že si někdo dovolil ho nahrávat, čímž potvrdil pravost nahrávky. A pokud by to byl fake tak by nedávali novináři výpověď, nesepisovali by ti co výpověď "anticharty" ... . .

Shrnuto: snahou zpochybnit pravost té nahrávky ze sebe děláš šaška

P. Čech 5.5.2017 8:51

Re: nebuďme farizejští

Neřekl jsem, že tato nahrávka není autentická. Pouze jsem se zmínil o tom, že autentická být nemusí a proč. Skutečnost, že byla prodejnými novináři zveřejněna právě teď a ne v době jejího vzniku velmi nahrává skutečnosti, že jde o odpornou "volnou soutěž" (opravdu "volnou" bez jakýchkoliv pravidel slušnosti) politických stran (zde ČSSD). A důrazně Vás žádám, abyste mi netykal (husy jsme spolu nepásli a zde nejsme na facebooku).Není mi také jasné, proč mi nadáváte do soudruhů. Je to totiž nejhorší nadávka, jakou znám.

M. Prokop 5.5.2017 8:33

Re: nebuďme farizejští

Bureš ten rozhovor nepopřel. Takže se namáháte pěkně, udatně, leč marně.

P. Čech 5.5.2017 8:55

Re: nebuďme farizejští

Nepopřel jej, ale ani neřekl, že je pravdivý. V rozhovoru, který jsem v televizi sledoval jasně řekl, že se k tomu nebude vyjadřovat. Pokud ovšem redaktorka neustále mlela o obsahu rozhovoru a žádala Babiše o vyjádření, měl Babiš odejít. Já bych to udělal. Jestliže jednou řeknu, že se k čemukoliv nebudu vyjadřovat, tak to platí. Jestli toto novináři nechápou, pak jsou tupí.

P. Hlosta 5.5.2017 8:24

Re: nebuďme farizejští

Čoveče, on vám na socialismus jakékoliv podoby kálí! Babiš rozhodně neuvažuje o nějaké formě ideologie ať levé, nebo třeba pravé. Co dělá, dělá instinktivně a je mistr na to. Má vinikající základy ze svého zaměstnání u KOVO export a jeho miliardy jsou nabyty ryze kapitalistickým způsobem. Nebo máte snad pocit, že se miliarda dá vydělat chozením do zaměstnání s dodržovánm Zákoníku práce a za stravenky?! Socialistické výhody spočívají v kolektivismu. Babiš rozhodně není prokolektivistický, ač je schopen spolupracovat třeba s čertem i komunisty, hlavně když jemu to přihodí k miliardám moc a velkokapitálovou převahu.

Ono je vlastně směšné, jak lidé u nás vnímají kapitalismus. ;-))

P. Čech 5.5.2017 8:27

Re: nebuďme farizejští

Naprostá většina lidí u nás skutečný kapitalismus nezažila. A v tom to vězí a na to politici spoléhají. Myslí si, že lidem je možno nalhat cokoliv.

I. Mertl 5.5.2017 8:27

Re: nebuďme farizejští

Už jste začal po sobě číst, milý pane?

P. Hlosta 5.5.2017 8:39

Re: nebuďme farizejští

Já umím psát a vy neumíte patrně číst, takže se ptáte zbytečně.

A. Javůrek 5.5.2017 8:29

Re: nebuďme farizejští

zjisti si jak začal "podnikat", jak vytuneloval pár podniků ... . To opravdu nebyl kapitalistický způsob, to byl kriminální způsob. Ano, jemu je ukradena levá či pravá ideologie, on chce jenom hrabat a hrabat a hrabat.

Za komančů kvůli kariéře práskal na kolegy a obch.partnery, po 89 ́využil nedokonalých zákonů, neschopnosti policie a justice a nakradla .., a takhle pokračuje dál !

P. Hlosta 5.5.2017 8:37

Re: nebuďme farizejští

Ano! Vyhnat z republiky všechny důmyslné tuneláře a optimalizátory daní! Pak nastane ten kýžený Ráj dělníků a rolníků, jak nám ho vysnili právě ti tuneláři, co ze socíku si zprivatizovali vše, co jen šlo. na nás běžné nevyšlo, protože nemáme žaludek na podrazy kolegů a spolupracovníků a stát bychom neošulili ani o korunu ze strachu, že nás úředník, kterého neumíme skorumpovat, odhalí a dá zavřít.

Smiřte se s realitou světa, že vždy, do konce svého bytí, nebudete miliardářem! NEMÁTE NA TO a svůj stín nepřekročíte.

Apropó, taky jste cinkal klíčkama? ;-))

A. Javůrek 5.5.2017 12:42

Re: nebuďme farizejští

jsi hloupý. A tvá reakce je nelogická.

P. Čech 5.5.2017 8:58

Re: nebuďme farizejští

Proč panu Hlostovi tykáte? Vy se s ním znáte osobně a nebo jste tak nevychovaný hulvát?

I. Mertl 5.5.2017 8:25

Re: nebuďme farizejští

Návrat k socialismu nevidím. Babiš je zcela pragmatický člověk a ví, že takový režim je neprůchodný. Také proč? Autoritativní monokratický režim, ne nepodobný běloruskému či některým středoasijským diktaturám, to je to pravé. Račte jeho styl pozorovat. Jeho neskrývaný zájem o mocenská ministerstva, nechuť k parlamentním postupům, nedůvěra k mediím, obklopování se oddanými přisluhovači/zaměstnanci... .

V. Pavelka 5.5.2017 8:44

Re: nebuďme farizejští

Polovina vlády čssd jsou podvodníci z rychlokvašnými tituly,břídilové stranických sekretariátů, proti nim je ANO kvalitních odborníků.

P. Čech 5.5.2017 8:07

Jak to vidím já.

Při citaci článků ústavy Aston jaksi opoměl (doufám, že ne záměrně) článek nejzásadnější. Článek 62, odstavec a. Ten zní: " Prezident republiky jmenuje a odvolává předsedu a další členy vlády a přijímá jejich demisi, odvolává vládu a přijímá její demisi". Zatímco odvolání "dalších členů vlády" a přijímání jejich demisí upravují další články ústavy, odvolání předsedy vlády je zmíněno pouze v čl. 62, odst.a. Je tedy výhradní pravomocí prezidenta kdykoliv premiéra odvolat a jmenovat jiného. S odvoláním předsedy vlády nepadá celá vláda. Celá vláda padá s jejím předsedou jen a pouze v případě, že je vládě vyslovena nedůvěra parlamentu. To také ústava řeší. To, že u nás zatím obvykle s předsedou vlády padla vláda celá, aniž by jí parlament vyslovil nedůvěru, je jen ústavní zvyklost (u nás však nemáme zvykové právo), která nemá nikde oporu v jakémkoliv textu naší ústavy. Toto by si měli naši "experti" na ústavní právo, politilogové a politici zásadně uvědomuit a podle toho se i chovat.