29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Smutný úděl Kassandry

Máme svátek a kdo by četl nějaké úvodníky… Tak si tady aspoň postesknu. Psal mi onehdy doposud věrný čtenář, jak je mu ze mě smutno, že se obouvám do Spolu a nepíšu o tom, jak Babiš zdevastoval národ. Což má pravdu, opravdu nepíšu, že Babiš devastoval národ, a do Spolu se vskutku obouvám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 5.7.2021 11:01

Internacionalismu je posledním zákopem šmejdů všeho druhu, bruselský soudruhu. Mohl byste to znát z doby relativně nedávné, pokud jste už byl na světě.

A to o tom vyspělém právním řádu je opravdu úsměvné. Žijete mimo realitu.

J. Jurax 5.7.2021 12:03

K těm civilizovaným právním řádům si počtěte třeba https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/shell/r~ceae3358c79711eb966d0cc47ab5f122/

Dají se velice necivilizovaně ohýbat ...

L. Beneš 5.7.2021 10:28

Odstraněním demokratického deficitu je nahrazení jednomyslnosti hlasem většiny? A jak se řekne většina rusky? Bolšinstvo! A hned jsme zpátky u toho bolševismu. Prostě demokracie jako stehno!

J. Václavíková 5.7.2021 10:31

Vy jste zjevně produkt komunistického školství, takže nemůžete chápat podstatu liberální demokracie. Tam nerozhoduje bolšinstvo, umožňující odpůrcům zakroutit krkem. Práva menšin jsou totiž v demokracii nedotknutelná.

J. Jurax 5.7.2021 11:12

Jednak podle toho jakých menšin a druhak jaká práva. Tohle je velice pružné, což my produkti komunistického školství ještě chápeme. Na rozdíl od produktů školství liberálního, produkujícího sebevědomé nevzdělance. Jste-li též tímto produktem, Váš názor je signifikantní. Nejste-li, pak jste ve škole nedávala pozor ... :-)

J. Václavíková 5.7.2021 11:16

My, liberální vzdělanci, na rozdíl od vás, nevzdělaných rigidních produktů komunistického školství, víme, že jsou ta práva definována a chráněna ústavou.

J. Jurax 5.7.2021 11:44

Aha.

Takže produktem Vašeho liberálního vzdělání je mimo jiného i zjevná naivita.

A. Poláková 5.7.2021 14:54

Nu blbost jak známo nadnáší, paní Václavíková měla byste to prověřit, múže to být lepší zážitek než se tady znemožňovat v diskusi.

L. Beneš 5.7.2021 11:27

Nevím, kdy jste navštěvovala školu vy, vážená, vzdělání ovšem není jen věcí školní docházky. Práva menšin a jejich hranice v demokracii jsou ale konec konců stanovena nějakou většinou, takže sice - dle vás - příslušníkům menšiny nejsou zakrouceny krky, nicméně zavedenými omezeními přesto mohu být omezena k jejich nevýhodě/škodě. Obzvláště je nepochopitelné, proč jeden stát, nebo skupina států, by měl určováním pravidel omezovat suverenitu státu jiného a jeho občanů.

J. Jurax 5.7.2021 10:55

Ano. Pravomoce jdou za zvolenými poslanci.

V putovním cirkuse máme necelá tři procenta hlasů. Ergo naši europoslanci tam mají na cokoliv vliv menší než malý, i kdyby náhodou opravdu zastávali zájmy našeho státu či národa, potažmo vlasti, což vesměs nečiní.

No a stanovisko Pirátů ku hlasování v radě - počtěte si někde, jak se tam hlasuje - prakticky znamená, že bychom sebevětší peachovinu nikdy nemohli zablokovat. Právo veta je dávno pryč a to, že občas je k důležitým tématům žádána jednomyslnost, je pochopitelně bruseli trnem v oku. Obecně nemusí být všichni premiéři poslušně přikyvující a dělají problémy.

Ono je to příklad aplikace oblíbené salámové metody - veto zrušíme, ale necháme těšínské jablíčko občasné nutnosti jednomyslnosti, a pak zrušíme i to. A máme to doma. Heil EU!

A že nechápete rozdíl mezi hlasováním a jeho dopady v parlamentu ČR a v putovním cirkuse EP je velmi vypovídající.

M. Moravcová 5.7.2021 10:16

Kolaja: Takže například kraj Vysočina by měl podle Vás také mít možnost blokovat rozhodnutí v národním Parlamentu?

Zahradil: Ano, @PiratKolaja považuje suverénní členské státy EU za pouhé regiony budoucí euroříše. Dobré vědět.

J. Václavíková 5.7.2021 10:22

Oblasti, v nichž je národní stát suverén, jsou jasně dány. A pak jsou oblasti, kde je třeba mít možnost rozhodovat dostatečně pružně. Kdyby USA ve všem rozhodovaly až po konsenzu všech států, nejsou nikdy světovou mocností.

M. Kolář 5.7.2021 10:21

To je velké téma, legitimní jsou názory pro i proti.. Ovšem, když se člověk podívá na úpadek české zahraniční politiky za Zemana a Babiše tak to k ochotě posunout rozhodování k EU přispívá.. Na druhou stranu, mnoho evropských politiků vykazuje slušnou neschopnost, Borell, Merkelová, atd.. Spíše je úpadek všeobecný..

J. Václavíková 5.7.2021 10:27

K tomu si připočtěme globalizovaný svět, kdy vzmáhající se autoritativní mocnosti přímo ohrožují demokratické vymoženosti západní civilizace. Chovají se jako predátoři, požírající menší a méně mocné. Proto nevidím jinou cestu jak se jim bránit, než v opravdovém a pevném spojenectví typu EU či USA.

M. Kolář 5.7.2021 10:32

Souhlasím s Vámi.. Jsem federalistou.. Ale kvalitní politiku v tomto směru v EU již téměř nevidím.. Tedy je na místě i určitá opatrnost, bohužel..

S. Lazárek 5.7.2021 10:36

Každej tu má plnou hubu migrantů ale nezachytil jsem že by o nich v rámci EU Babiš coby premiér nebo Okamura coby největší strážce český rasový a náboženský čistoty jednali. Asi tu zase zprovozníme řopíky a voliči SPD včas zalehnou za kulasy.

M. Kolář 5.7.2021 10:37

Posílné EP je potřebné.. A je také třeba posílit politickou vazbu EK na EP, viz poslední volba předsedkyně EK tlačená německou atd. vládou, ignorace superkandidátů.. Potom je možné uvažovat o posílení EU kompetencí v zahraniční politice...

M. Kolář 5.7.2021 10:38

--posílení EP--

M. Moravcová 5.7.2021 10:46

Možná vás protektorát EU uspokojuje, já se tam, kde není slyšet a nechce být slyšen můj hlas či je dokonce potlačován a umlčován, necítím dobře.

M. Kolář 5.7.2021 10:53

Já se zase necítím dobře pod vládou hajzlovského podrazáckého prezidenta řízeného z Moskvy a prolhaného estébáckého fízla s mafiánskými zvyky..

M. Moravcová 5.7.2021 10:56

Píšete ještě o EU?

J. Václavíková 5.7.2021 10:54

Váš hlas v PS Parlamentu ČR je slyšen jak přesně?

M. Moravcová 5.7.2021 10:58

Ve volbách, proto hlídám vyjádření volených zástupců. A věřte nebo ne, jsou tam taková, která nechtějí, abych říkala nebo dokonce na sociálních sítích psala, co si myslím.

J. Václavíková 5.7.2021 11:05

Takže se nijak neliší to, jak je vás hlas slyšen na úrovni Prahy a Bruselu.

M. Moravcová 5.7.2021 11:12

Nemáte pravdu. Nechci, aby o mě většinově rozhodovali třeba Portugalci.

J. Václavíková 5.7.2021 10:56

Ano. Otázkou pak je také to, jestli nutnost jednomyslného schvalování nevede nutně k tomu, že se iniciativy musí chopit ti nejsilnější, protože jinak by se nebylo lze pohnout kupředu.

M. Pivoda 5.7.2021 10:11

Závěr dnešního Neffova komentáře: "... Vyčurané uvažování typu kdo bude volit koho kvůli čemu když tamti budou tihle, se z Ježíšovy rady vymyká. Jsem volič, chci ODS a ne Pekarovou, ke které mám vztah jako Zeman k translidem. Amen."

Ondřej Neff zrovna tak by mohl napsat: Mám silný vztah k reálným lidem (nikoliv trans-lidem), a proto jsem navrhoval poslat moji počuranou plachtu na pomoc reálným lidem na Jižní Moravě. Neříkejte politicky "ano, ale... ", nýbrž vždy přímo jako Ježíš: ANO, NE. Amen.

P. Forejt 5.7.2021 10:08

tak co havloidi ....chtěli jste pluralitu názorů a poměrný systém ?? .....tak ho máte. Ve sněmovně se překřikuje osm stran ....a volič raději vypíná televizi.....ach jo.

J. Anděl 5.7.2021 10:04

Dnes Aston hezky a srozumitelně.

P. Forejt 5.7.2021 10:01

chtěl jsem absolvovat pouť na Velehrad, ale neznám směr. Ptal jsem se křesťanů - ti mě poslali na Východ. Ptal jsem se Židů - a ti mě poslali na Sever. Ptal jsem se muslimů - ti zase na Jih ?? ......ještě se optám komunistů .......asi tak.