8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

Smutek za Maggie

Zemřela baronka Thatcher a v Londýně chystají velkolepý státní pohřeb, jaký byl vystrojen Wintson Churchillovi. I my musíme poděkovat této velkolepé ženě, která přispěla k tomu, že dýcháme svobodný vzduch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 9.4.2013 21:33

Re: Není náhodou

Já si to vysvětluji tím, že v USA je lépe placena práce, než zaměstnání, zatímco v Evropě je tomu naopak.

O. Kadlec 9.4.2013 21:32

Re: Není náhodou

Ale to je přece špatně! Engel psal o chudých. I v té Americe to platí jen o chudých.

J. Ryba 9.4.2013 21:32

Re: Není náhodou

nečetl jste ty zdejší (ale nejen zde) reakce, když EK zasahovala na ochranu hospodářské soutěže u nás nebo na Slovensku?

J. Ryba 9.4.2013 21:30

Re: Není náhodou

lidé přizpůsobují své výdaje, tedy přeneseně i své náklady, tomu, co vydělají (Engel)

O. Kadlec 9.4.2013 21:26

Re: Není náhodou

Kdo je konkrétně proti?

J. Ryba 9.4.2013 21:26

Re: Není náhodou

hlavně Francie, tam si šéf nedovolí požádat o přesčas....(a přesto jsou efektivní....nebo proto? :-)

O. Kadlec 9.4.2013 21:26

Re: Není náhodou

To není logická odpověď. Mluvíme o souhrnných podmínkách. Tím že nemají lidé trvalé smlouvy se nedá vysvětlit JAK TO, že si vydělaj víc než činí životní náklady.

O. Kadlec 9.4.2013 21:23

Re: V Česku je pomalu 600 tisíc nezaměstnaných, v Evropě jich jsou milióny ......

Kdybych věděl jak to má vláda dělat tak bych snad vstoupil do nějaké politické strany a chtěl se stát ministrem. Asi bych uspěl, protože moc lidí kteří by to věděli tu není.

Ale takhle špatnou vládu jsme ještě neměli. A v některých zemích to jde, to je zajimavý - jak to asi dělaj?

J. Ryba 9.4.2013 21:23

Re: Není náhodou

však kdykoliv EK zasáhne na ochranu trhu, hned se naši národovci rojí jak sršáni :-)))

F. Doušek 9.4.2013 21:22

Re: Doušku, ta zóna zaměstnává 1500 zaměstnanců. Kolik je z toho gastarbeiterů a na jakých pozicích?

Odkud vy máte cifru 1500 zaměstnanců? Je jich tam několik tisíc.

P. Vandas 9.4.2013 21:22

Re: Není náhodou

Protože na rozdíl od Itálie, Španělska, či Řecka nemají v USA státní zaměstnanci definitivu a soukromí zaměstnanci nevypověditelné smlouvy.

J. Ryba 9.4.2013 21:21

Re: Tak jsem si k lady také přečetl,

dva zásahy ze tří...to ještě jde :-))))

P. Vandas 9.4.2013 21:20

Re: V Česku je pomalu 600 tisíc nezaměstnaných, v Evropě jich jsou milióny ......

Děkuji za Váš názor, byť s ním nesouhlasím. Především netuším, zda "vláda která umí vytvořit podmínky"vytvoří ty správné, neb pokud máte na mysli politiku ČSSD investičních pobídek, tak mohou přispět jen částečně. a.) Z dnes "nezaměstnaných" v průmyslových zónách najde novou práci minimální procento. b.) Tato umělá nová pracovní místa zvýší dovoz pracovní síly z ciziny a po ukončení dotované pobídkované činnosti propblém vznikne ještě větší. c.) nekonečná není ani konjunktura autoprůmyslu. Myslím, že dosáhla stropu. Až vypukne krize autoprůmyslu tak všechny podpůrné programy ukáží svou odvrácenou tvář.

J. Ryba 9.4.2013 21:19

Re: Tak jsem si k lady také přečetl,

ano, souhlasila s JEA a se sdílenou suverenitou

F. Doušek 9.4.2013 21:18

Re: Tak jsem si k lady také přečetl,

Do čeho mně to zase taháte, Láníčku? Já tu o M.T. nenapsal ani slůvko. Nepřehánějte to s tím krabičákem.

O. Kadlec 9.4.2013 21:18

Není náhodou

hlavní problém nezaměstnanosti v tom, že v Evropě není ta ochrana trhu, která je v USA? Nebo jak je možný že se v USA každej uživí? Protože situace, kdy údajně v Itálii pro 3/4 mladých lidí není naděje získat zaměstnání - to není normální.

J. Ryba 9.4.2013 21:17

Re: Doušku, ta zóna zaměstnává 1500 zaměstnanců. Kolik je z toho gastarbeiterů a na jakých pozicích?

tak to jste mohl ocitovat rovnou sebe i tu vaši "spoustu" ...toto nejsou zdroje, to je Zeď nářků

S. Lazárek 9.4.2013 21:13

Re: Tak jsem si k lady také přečetl,

Já nejsem eurobijec Láňo, s někým si mě evidentně pletete, ale na zdraví. V červeném jsou volné radikály, posilují krátkodobou paměť.

J. Kombercová 9.4.2013 21:12

Re: Tak jsem si k lady také přečetl,

Vy v tom třídním boji neznáte bratra... proč pan Lazárek?

J. Ryba 9.4.2013 21:12

Re: Doušku, ta zóna zaměstnává 1500 zaměstnanců. Kolik je z toho gastarbeiterů a na jakých pozicích?

tak třeba začněte jihem

O. Kadlec 9.4.2013 21:11

Re: Tak novým králem všech českých proletářů

Jo tak to máte pravdu. Já sem ale nechodím tak často ani na moc dlouho, a prostě jsem na něho párkrát narazil.

J. Láníček 9.4.2013 21:10

Tak jsem si k lady také přečetl,

že kdekdo sice dnes tvrdí, že Thatcherová s EU bojovala, není to však pravda. Tupý euroskepticismus jí byl cizí. Zasazovala se například o společný evropský trh a viděla v něm obrovsky přínosnou věc pro všechny zapojené státy. Tak na zdraví - Prokope, Doušku, Lazárku a ostatní eurobijci!

J. Ryba 9.4.2013 21:10

Re: Doušku, ta zóna zaměstnává 1500 zaměstnanců. Kolik je z toho gastarbeiterů a na jakých pozicích?

odkud máte tu "spoustu Poláků a Ukrajinců"

P. Vandas 9.4.2013 21:09

Re: V. Nosek 081

A těch 20 000 učitelek bude platit, kdo?

F. Doušek 9.4.2013 21:08

Re: Doušku, ta zóna zaměstnává 1500 zaměstnanců. Kolik je z toho gastarbeiterů a na jakých pozicích?

Tady máte názor jakéhosi liberečáka z dnešního dne ze serveru TV LK:

"9. 4. 2013 13:52

Jenda:

Jde o to, že i když nyní začne sezónní práce, tak to stejně moc nezaměstnanost procentuelně nesníží. Tady jde o to, nač Liberečáci nejvíce nadávají a to, že v průmyslových zónách mají pré Ukrajinští pracovníci, pracovníci z Polska a další Na Čecháčka se prostě nedostane, protože je velmi drahý. Možná by chtělo oslovit právě ty, kteří by měli dopomoci ke snížení nezaměstnanosti, aby se konečně doděla zákoník práce. Snížili se odvody podnikatelům v rámci sociální a zdravotní daně. Tohle je potřeba změnit a pak nebude potřeba Polských zaměstnanců, kteří spíše tu výrobu kazí, než ji zvelebují. Je to všude ve všech firmách. Ba dokonce v některých firmách ja genturní zaměstnanec, zaměstnán na pozici mistra výroby, či supervizora. Tak kam jsme to dopracovali? "

O. Kadlec 9.4.2013 21:07

Re: V Česku je pomalu 600 tisíc nezaměstnaných, v Evropě jich jsou milióny ......

Nezaměstnaní většinou nejsou kategorie občanů, a není to většinoh ani životní postoj. Většinou! Protože takoví lidé taky existují ale ty nechme stranou.

Ve skutečnosti jsou nezaměstnaní prostě lidé kteří přišli o práci. Nikoli vlastní vinou, ale proto, že někdo, kdo je zaměstnával, je zaměstnávat přestal. Anebo proto, že dokončili školu a nikdo je zaměstnat nechce. Snižování stavů, stopstav, šetření, propouštění, a krachy firem.

To by nebylo tak hrozné, kdybychom neměli tak stupidní vládu, která vědomě se snaží převést co nejvíc zaměstnaných lidí do stavu nezaměstnaných. Je to idiotské, ale ne pro všechny: vyhovuje to především malým podnikatelům, kteří mají všude dost lidí na práci a nemusí je pořádně zaplatit. Mnoho lidí je ochotno pracovat za prachy na ruku, aby přežili. Oficiálně jsou nezaměstnaní, aby za ně někdo platil aspoň pojištění. Vyhovuje to i politikům typu Kalouska, protože polovina nezaměstnaných si udělá živnosťák a tluče to z měsíce na měsíc jako nádeníci, a nikdo se o ně nemusí starat.

Nejhorší je to pro lidi, kteří toho sice hodně umí, ale jsou staří nebo nejsou zdraví, když přijdou o práci. Je známo, že právě o lidi, kteří hodně umí, nemá middlemanagement zájem: bojí se totiž o svá místa a nikdo se jim nemůže divit.

Nezaměstnanost je dočasný stav. Ti schopní většinou nakonec nějak práci najdou. Ale v naší zemi nejsou dnes dobré podmínky pro to, aby ji našli rychle a nadlouho. Na změnu bychom potřebovali vládu, která umí vytvořit podmínky pro zaměstnávání lidí, a má vůbec zájem to řešit.

M. Berka 9.4.2013 21:03

Re: V. Nosek 081

Myslím, že nemáte pravdu. Každé druhé dítě nemůže do školky - to je také osobní problém těch rodičů? Že je nemohou dát do školky a musí brát dávky? Podle mne jen nějaký hňup nespočetl kolik bude dětí a tentýž hňup za 3 roky zjistí, že děti nemohou do školy, protože není dost škol a učitelů v nich.  A ten hňup si asi řekl, to vyřeší neviditelná ruka trhu...

Práci mohlo mít asi tak 20 000 učitelek. No jo, když to řídí samý hňup, tak to potom takto vypadá.

F. Doušek 9.4.2013 21:01

Re: Doušku, ta zóna zaměstnává 1500 zaměstnanců. Kolik je z toho gastarbeiterů a na jakých pozicích?

ano, a také z Polska a ukrajinci z ubytoven jako agenturní zaměstnanci. O co se zase chcete hádat?

V. Plocek 9.4.2013 21:00

Smutek za Maggiezpět na článek..

Tak to nás čeká světlá budoucnost, protože nevidím žádného "vychovatele". A to dokonce i ve svém okresním okolí.

F. Doušek 9.4.2013 20:59

Re: Doušku, ta zóna zaměstnává 1500 zaměstnanců. Kolik je z toho gastarbeiterů a na jakých pozicích?

Rybo, hned zítra ráno je dojdu přepočítat. A chcete zonu Sever nebo Jih? Obě najednou nestihnu.