26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Slonovi malinu

Tři odstavce ze zprávy OLAF o aféře Čapího hnízda zveřejnilo ministerstvo financí. Kdyby někdo před týdnem předpovídal, že s ministerstva vyhřeznou tři odstavce, všichni by se mu vysmáli, že dělá tak hloupé vtipy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čech 5.1.2018 15:53

Re: Celá ta kauza tedy bude i nadále ležet na cestě jako balvan

Když se na věc dívám ještě jednou, musím konstatovat, že v lidské společnosti je zkreslené všechno. Dokonalost prostě neexistuje a z toho je nutno vycházet.

J. Anděl 5.1.2018 15:58

Ano, tak jsem to myslel. Proto a jen proto nemám moc rád tvrzení, že nějaká metoda je schopná zjistit vůli lidí.

Možná je to drobnost, ale díky ní někteří zapomínají, že i prosazené řešení má nějaké odpůrce či lidi, kteří by to radši trochu jinak. A prosazovat lze něco ohleduplně nebo bezohledně, přičemž chápání výše uvedeného pomáhá tomu ohleduplnému a snad i větší šanci se domluvit. Jen to.

P. Boublíková 5.1.2018 10:57

Už jsem na to kápla

Ze všech kandidátů je mi názorově nejbližší pan Hynek a také je mi osobně sympatický, protože má velké uši (dtto Petr Mach). Ovšem má smysl zahodit hlas nebo je lepší volit někoho s reálnou nadějí na postup?

Ze čtveřice těch nadějnějších pro mě Drahoš a Horáček nepadají v úvahu, to jsou žvanilové a pozéři, i když Horáček má na rozdíl od Drahoše aspoň občas koule, místo falešných brejlí.

Zbývá tedy Zeman a Topolánek. Oba vůdcovské typy s obrovskou politickou zkušeností. Nedokážu se rozhodnout, který z nich je menší gauner a tak to hodím tomu, kdo má větší uši. To ještě musím zjistit.

R. Tesařík 5.1.2018 11:00

Re: Už jsem na to kápla

Pan Hynek cílí na senátorství. V případě Zemana musíte velikost uší prokráti stařeckým koeficientem pro nárust stařeckých sloních uší a nosu.

M. Hromadko 5.1.2018 11:01

Re: Už jsem na to kápla

Pro mě je Topolánek nepřijatelný, protože vyznamenal Mašíny.

P. Boublíková 5.1.2018 11:06

Re: Už jsem na to kápla

To beru taky jako mínus.

J. Anděl 5.1.2018 11:23

Re: Už jsem na to kápla

Já to neberu jako mínus, byť já bych je vyznamenat nikdy nemohl. Ale ke kontroverzní otázce se obrátil čelem, jasně a bez kličkování, což spíš oceňuji.

V. Fenzel 5.1.2018 11:50

Re: Už jsem na to kápla

Topolánkovy kvality lze dohledat podle někdejšího sloganu ODS: Věrný manžel a moudrý vůdce! Víc dodávat nemusím.

J. Anděl 5.1.2018 11:58

Re: Už jsem na to kápla

Proč ne, to se nevztahuje k mnou uvedenému. Je mně to čím dál tím víc jedno.

M. Prokop 5.1.2018 11:14

Re: Už jsem na to kápla

Jo, to je jedno z jeho mála plus.

P. Čech 5.1.2018 11:15

Re: Už jsem na to kápla

Ten, kdo byl neúspěšným premiérem, nemůže být úspěšným prezidentem. Vyznamenání Mašínů je věc podružná a nedůležitá, ikdyž s ním na rozdíl od Vás souhlasím.

R. Tesařík 5.1.2018 11:38

Re: Už jsem na to kápla

Já to beru jako plus.

O. Uživatel 5.1.2018 11:02

Uživatel požádal o vymazání
P. Boublíková 5.1.2018 11:05

Re: Už jsem na to kápla

Hop, pumprdlíku :-)

O. Uživatel 5.1.2018 11:13

Uživatel požádal o vymazání
P. Čech 5.1.2018 11:12

Re: Už jsem na to kápla

Ono to všechno je o většinových, přímých volbách. V prvním kole svůj hlas nikdo nezahodí, ať volí kohokoliv.. Jen se vyprofilují dva nejsilnější, pokud již jeden kandidát nezíská většinu v tomto kole. V druhém kole máte možnost volit jednoho ze dvou, kteří postoupili. Obvykle to nebývá ten, kterého jste volila v kole prvním. Na tomto principu stojí většinové volby a to proto, aby v těchto volbávh zvítězila skutečná většina, tedy více než 50%. Zahazují svůj hlas jen ti voliči, kteří se voleb neúčastní. K takto jimi zahozeným hlasům se správně vůbec nepřihlíží, protože svým přístupem dávají najevo jen jedno. Konkrétně to, že je jim zcela jedno, kdo bude zvolen. Potom ovšem ve skutečné demokracii mají jen jedno právo. Ctít vůli těch (většiny), kteří vítěze voleb zvolili. Jejich následné ev. protesty a kecy musí být zcela bezpředmětné.

I. Břízová 5.1.2018 11:14

Re: Už jsem na to kápla

Paní Boublíková, to je zajímavý pohled. Podle uší. To budu muset ještě promyslet. protože ten můj první pohled je přece jenom poněkud povrchní.

M. Varadinková 5.1.2018 11:25

Re: Už jsem na to kápla

Zeman se sice občas mýlí, například si blbě pamatuje název (nikoliv ale obsah) článku o Peroutkovi, občas se mu moc nepodaří nějaký bonmot, ale Topolánek má ještě blbější rádobyvtipné kecy a navíc vědomě lže. A to velmi často, téměř permanentně. Chvástá se, snaží se udělat lepším, než je. Což by samo o sobě nebylo u kandidáta nic divného, ale to by si člověk o něm nesměl nic pamatovat.

Například Lisabonská smlouva. Teď se nechal slyšet, že byla chyba na ni přistoupit. Ale on samozřejmě za nic nemůže, protože co chudáček mohl dělat, když 80% ODS ho do toho tlačilo. Já si ale pamatuju přesný opak: ODS, tehdy ještě euroskeptická, měla dokonce závazné usnesení svého kongresu "nepředávat pravomoce do Bruselu". Byl to Topolánek, kdo si tím usnesením vytřel zadek a své spolustraníky do Lisabonu natlačil. To on přece vykřikoval "Lisabon nebo Moskva" nebo "Lisabon za radar" (socani tehdy byli pro Lisabon, ale proti americkému radaru, a Topol přemlouval své poslance a senátory, aby Lisabon schválili, že socani výměnou schválí ten radar).

Prostě stále stejný, velkohubý, chvástavý a ulhaný Topolánek. Není prý vítač ani kývač, ale nakonec kývne na vítání, tak jako kývnul na Lisabon (ten dle něho "shit"). V base za něho sedí Dalík ("Marku, stojím a padám s tebou") a on by si chtěl sednout na Hrad?

P. Boublíková 5.1.2018 11:35

Re: Už jsem na to kápla

S tou LS to Topol značně pohnojil, během svých piruet. Co se týče Dalíka, tam je mezi nimi nějaká tajná dohoda :-)

No a koukám na jeho předvolební banner zde, uši má malé :-)

B. Graf 5.1.2018 12:03

Re: Už jsem na to kápla

Mně názorově vyhovuje nejlépe také pan Hynek, ale jako jednoznačná rozumná volba pro první kolo mi přes mnohé nedostatky vychazí s přehledem jako nejlepší Mirek Topolánek.

V druhém kole, bude-li podle očekávání skutečně mezi Zemanem a Drahošem, zavřu oči, zatnu zuby a hodím to současnému prezidentovi, byť je to hulvátský levičák obklopený bizarními bytostmi.

O. Uživatel 5.1.2018 10:44

Uživatel požádal o vymazání
P. Rajman 5.1.2018 10:36

Demokratůra se předvádí, lid jásá

To, jak vystoupil pan Ovčáček, který na sebe v televizní debatě vzal zcela nepokrytě podobu hradního šaška a to jak mu při tom zaasistoval pan Soukup, který ukázkově zahrál roli hradního lokaje, ukazuje, že nemalou část společnosti demokratůra, kdy si republika hraje na královstvíčko (pochopitelně s lidovým bařtipánem v čele) je přesně to, co od státu čekají. Ve své ubohosti nechtějí být sami a přímá volba prezidenta jim nabízí skvělou příležitost jak do této mentální břečky vtáhnout úplně všechny (to si ani výtržníci Sparty ani Baníku lajsnout nemohou). Ještě, že jsou tu myšlenkové ubohosti navzdory jednou za čas svobodné volby, které dokud budou, dávají lidem uvažujícím v podstatě samostatně, dost jinou perspektivu. A teď mi Astone a milý čtenáři řekněte, jak se brání obyvatelstvo takovým výtržníkům ? Že na ně útočí, aby je ještě víc provokovalo, nebo se davu vyhne ( úplně, což je více méně přitakání) nebo si zavolí podle sebe až v klidu za plentou. Lze se potom divit, že naoko žádná kampaň není, když antikampaň řádí jako o ligovém mistráku?

A. Trick 5.1.2018 10:42

Re: Demokratůra se předvádí, lid jásá

Nic si z toho nedělejte. Je mnoho politiků, kteří sjednocují společnost. Bohužel pouze tím, že jsou lidem naprosto lhostejní.

P. Rajman 5.1.2018 11:04

Re: Demokratůra se předvádí, lid jásá

Argumentujete protimluvem "sjednocení lhostejností" (v praxi je to to, co popisuji jako vyhnout se tedy "nejít k volbám"). To ale neznamená, že nemáte pravdu. Pokud ji máte, pak tím hůř pochopitelně pro všechny. Teď se dost možná ptáte proč? Odpověď je prostá. V zemi lhostejných má vždy nakonec největší šanci vyhrát duo "Kat a blázen".

Pochopitelně jsem ochoten připustit, že vy (a jistě nebudete sám) si z podobného scénáře nic neděláte a možná (nechci Vám teď sahat do svědomí) jste na otrlost pyšný. Mne přece jen stojí za to k ní napsat alespoň komentář.

A. Trick 5.1.2018 12:31

Rozumíte psanému textu?

Nic jste nepochopil. Jsou politici lidem lhostejní a politici, kteří lidem lhostejní nejsou.

A vy generalizujete.

R. Neveselý 5.1.2018 10:43

Re: Demokratůra se předvádí, lid jásá

Soukup roli hradního lokaje nehraje, on jím je.

P. Rajman 5.1.2018 11:06

Re: Demokratůra se předvádí, lid jásá

To je právě to, že ji hrát jen musí. Lokajství je u nás totiž zákonem zakázáno.

A. Bocek 5.1.2018 10:36

Onehdá jsem rozehřál troubu a co nevidím :

Dva sprostě podezřelé maskovaní policajti odvádějí v klepetech, stařičký mocnář na smrtelné posteli z posledních sil uděluje oběma nešťastníkům milost. Oba omilostnění zasthnou ještě panovníka naživu a ten je odmění. Jednomu dá Vládu a druhému Hrad. Celá země pak za zvuků internacionály spěje k socialistickým zítřkům.

P. Boublíková 5.1.2018 10:37

Re: Onehdá jsem rozehřál troubu a co nevidím :

Tak to máte troubu lepší televize.

P. Hlosta 5.1.2018 10:05

Celkem pozitivní vývoj, myslím si. ;-)

Pozitivní na tom všem je, že se v médiích připouštějí už všeobecně známá fakta a naprostá většina občanů konečně dostává zapravdu. Není toho sice moc, ale aspoň cosi. Že by to způsobil Zeman? No, Kalousek to rozhodně není.