29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Senát schválil ústavní žalobu

O tři hlasy schválil senát ústavní žalobu na prezidenta. Ve prospěch žaloby hlasovalo 48 senátorů, proti 27, ze sociálních demokratů pro žalobu hlasoval Jiří Dienstbier. V žalobě je osm bodů, osm prohřešků prezidenta Miloše Zemana proti ústavě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Č. Urban 25.7.2019 6:36

Asik takhle nějak...........

Co lze za ani ne celé dvě volební období udělat ze sídla českých králů? Čínský konzulát, buňku FSB, kokainové doupě,základnu eskortních služeb, téměř nedostupnou pevnost, českou pobočku Lukoilu, centrum nenávisti a zla obecně, kancelář kancléře černých staveb, LDNku a k tomu všemu ještě návdavkem z Lánské obory kamenolom. Slušná bilance.

V. Hájková 25.7.2019 6:34

Re: Stát jako firma - krachuje.

Je to po 30 letech HROZNÉ POMYŠLENÍ - JAKOU MÁTE PRAVDU!!!

P. Kučera 25.7.2019 6:34

ANO? Ne!

Je smutné, že za svůj mandát za ANO vděčí jeho členové jednomu muži, majiteli Hnutí. Sice na žádnou stranu ani hnutí nikdo nic nesliboval, "jen" na dodržování zákonů a svoje nejlepší vědomí a svědomí, ale vyjde to nastejno. Pan majitel může kdykoli "upravit" kandidátku bez ptaní, stačí jeho pocit nedostatečné loajality. Přesně tak, jak byl zvyklý ve svých fabrikách. Kdyby majitel své firmy zvané ANO nebyl vydíratelný, lehce by se vzepřel mstivému dědkovi který ho ponižuje a dal svým "zaměstnancům" pokyn, aby žalobu schválili. Je to učebnicově názorná ukázka toho, proč je velká chyba volit člověka trestně stíhaného, který, kdyby měl nějaké svědomí, muselo by být černé.

Žaloba za hrubé a opakované porušování ústavy tedy sněmovnou neprojde, přitom by stačilo jen trochu hrdosti aspoň u potřebné většiny poslanců za ANO, kteří řeknou NE, i když by neměli - a dobře to vědí. Jejich nesouhlas bude tedy sám o sobě velká morální skvrna, už druhá v pořadí. Ta první vznikla už tím, že do Hnutí vůbec vlezli, předem totiž dobře věděli kam to vstupují. Je to obdobná situace jako kdysi u KSČ. Každá doba nabízí alternativy lepší či horší, dnes ve svobodě jich máme každý z nás víc než dost.

Dobrý den.

Dobrý den.

S. Šnajberg 25.7.2019 6:34

Stručně

Děkuji 48 senátorům.

F. De Winter 25.7.2019 6:32

Miloš Zeman škodí republice.

To je osobní názor. Já jsem s prací prezidenta v zásadě spokojen.

"Místo aby se vláda a parlament zabývaly vážnými problémy, patlají se v blbostech pod taktovkou škodolibého samolibého starce." Tato věta je naprostá hloupost. Vládě ani parlamentu nikdo nebrání aby se věnovaly vážným věcem. To, že se místo toho věnují Miloši Zemanovi je jejich svobodné rozhodnutí. Nejspíš proto, že ty vážné věci řešit neumí nebo nechtějí.

J. Anděl 25.7.2019 6:30

Re: Milý Astone

To je zajímavá strategie, když si vezmete, že odpůrci Babiše na Čapí hnízdo nezapomenou a nebude úplně malé množství lidí, kteří články o Staňkovi ze zdravotních důvodů ignorují a radši si přečtou něco pěkného o smažáku na pražských koupalištích či recenzi na nový film od Quentina Tarantina :-).

K. Nový 25.7.2019 6:29

Re: Milý Astone

Jedna parta je u vesla, druhá se tam chce dostat ale nemá na to.

Normální politické soupeření.

V. Kotas 25.7.2019 6:29

Re:

Tak jest.

K. Nový 25.7.2019 6:28

Re:

Od doby lovců mamutů jste se poněkud posunuli.

Prezident je politik a rozhoduje. Každé politické rozhodnutí nějak lidi rozdělí.

P. Hofman 25.7.2019 6:28

Re: Milý Astone

Jestli se Babiš směje (Zeman určitě) nevím, ale jinak máte v podstatě bohužel naprostou pravdu.

V. Kotas 25.7.2019 6:27

Re:

Náčelník kmene by žádné odpůrce neměl, protože by se jich zbavil/tak to kdysi bývalo. Prezident M. Zeman se tak nechová - odpůrci žijí a mohou být proti němu, veřejně.

J. Anděl 25.7.2019 6:26

Re: Senátní

oprava, překombinoval jsem to: v prvním odstavci mělo být, že by třeba soud vyhodnotil, že (prezidentovo jednání v souladu s ústavou) je.

L. Černín 25.7.2019 6:25

Milý Astone

Podle mě tu situaci špatně čtete. Zeman a Babiš postupují koordinovaně. Zeman pomáhá Babišovi plnit první stránky médií bezvýznamnou kauzou Staněk, aby novináři zapomněli na Čapí hnízdo a Babišův střet zájmů. Babiš za to zajistí, aby ústavní žaloba neprošla Poslaneckou sněmovnou. A oba se smějí, jak na všechny vyzráli.

J. Anděl 25.7.2019 6:25

Re: Senátní

No, v principu ve vyhodnocení šance akce na úspěch sice ano, avšak nesouhlasím s vyhodnocením akce jako "propagandistická". Spor o to, zda jednání prezidenta je v souladu s ústavou, nebo není, tu prostě máme. Soud by to mohl rozseknout. Třeba by vyhodnotil, že není a vše je v naprostém pořádku, jak má být. Kritikům by pak nezbylo než se s brbláním rozejít. To by byla spíš voda na mlýn zastánců pana prezidenta. Nebo snad existuje z jejich strany obava, že by soud rozhodl špatně, v rozporu s ústavou?

I to by se mohlo stát. Ale to by se mohlo stát i v případě, že by žalobu zamítl - že by tak učinil v rozporu s ústavou. Jde tedy obecně o nedůvěru k ústavnímu soudu?

Jinak jistě, že taková žaloba je nepříjemná pro žalovaného a ruší klid na práci, chápu zklamání či rozčarování. Ale s trochou realismu při pohledu na (nejen) českou politiku je třeba pochopit, že občas se takové věci dít budou.

J. Hruška 25.7.2019 6:23

Stát jako firma - krachuje.

V čele státu jménem Česko věhlasná dvojice: Trestně stíhaný oligarcha a osminásobný recidivista-mužický car. Tak už máme, co jsme chtěli! Čest práci. To je ta -"změna klimatu".

K. Nový 25.7.2019 6:22

Re:

Přečtěte ...

V. Kotas 25.7.2019 6:22

Re:

Jo, ale kolik že to bylo hlasů/číslo ?

K. Nový 25.7.2019 6:22

Re:

Přečte si ji.

J. Elias 25.7.2019 6:21

Již na první přednášce ze základů práva jsme se učili, že ve svobodné společnosti je povoleno vše co zákon výslovně nezakazuje. A ústava je zákon, nic víc, nic míň. Je otázkou proč ji soudruzi napsali tak nejednoznačně a vznikl tím poloprezidetský systém.

K. Nový 25.7.2019 6:21

Re:

Hájková, reagovala jste a tedy dle svého vlastního komentáře žádnou důstojnost mít nemůžete ...

P. Hofman 25.7.2019 6:20

Vždy je nesmírně důležité

KDO něco říká či dělá.

Ústavní žaloba na presidenta (jinak víc než oprávněná) by proto měla smysl, kdyby politici požívali alespoň nějakou základní důvěru občanů. U nás v Česku tomu tak není a ona důvěra je na bodu mrazu. Proto tato žaloba jen přesvědčí už dávno přesvědčené.

A jelikož ten návrh sněmovnou neprojde, lze (bohužel) konstatovat ono jediné a skoro biblické: Psi štěkají a karavana táhne dál.

K. Nový 25.7.2019 6:20

Re:

Ale proč ne - šéf to klidně udělat může.

V. Kotas 25.7.2019 6:19

Re:

Žádnou důstojnost nemáte, osobo.

V. Hájková 25.7.2019 6:16

Re:

Ne, že bych nedokázala na vaše SLINTY - odpovědět- ale je pod dustojnost člověka na blbce jako jste VY REAGOVAT!

K. Ignacio 25.7.2019 6:14

Šéf není také automat na podpisy a nedovedu si představit, že by nepodepsal dovolenou podřízeným s argumentem, že zákoník práce mu nestanovuje lhůtu kdy to má podepsat.

K. Ignacio 25.7.2019 6:11

Rozumná v čem?

K. Ignacio 25.7.2019 6:09

Zeman by měl silný mandát pokud by vyhrál volby a poražená strana by ho uznala za svého prezidenta. To se momentálně neděje cca 40% prezidenta uznává, 21% je úplně jedno kdo je prezident a 39% ho nesnáší. To znamená kdyby náčelnik kmenu se mohl spolehnout je na dva z pěti bojovníků asi by na tom moc dobře nebyl - neměl by silný mandát.

Náčelník svého kmene musí všechny své bojovníky sjednotit tak aby pevně stáli za nim kdykoliv jeho kmen bude napaden a ne že ho 3 z pěti beze studu vydají nepřátelům.

K. Nový 25.7.2019 6:08

Re:

Hasenkopfova argumentace mi připadá rozumná.

PS: Hájková, ve Vašem případě by se slovy "hlupák" moc neoháněl. Platí spíš na Vás.

K. Nový 25.7.2019 6:05

Re:

Kecy.

Zeman má pravdu - prezident není automat na podpisy. Není první prezident, který to říká.

K. Nový 25.7.2019 6:04

Re: Senátní

p. Trick má v principu pravdu. Tahle zaloba nemá naději na úspěch.

Hájková, zasekla se Vám klávesnice?