22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Rozbíjení oken

Jeden z mála politiků, který se otevřeně zastal Izraele v otázce útoku na centra teroristické organizace Hamás v Gaze, byl Karel Schwarzenberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kajan 30.12.2008 21:37

Re: Takto to funguje :

Ano, Hadesxx, konečně ! Ale to má svá evoluční a nevyzpytatelná střeva ! Dzp.

Puck 30.12.2008 21:37

Re: "pokud nejsou kriminogenní "

Co to dokazuje ?  Ať tak, nebo tak, vždy je přikázání prospěšné. Pro toho, kdo ho napsal. :-)

hadesxx 30.12.2008 21:37

Re: Takto to funguje :

R^

loula 30.12.2008 21:37

Re: Puckovi - k jeho dilematu

Víte mě se na tom doporučení nejvíce líbí skutečnost, že vám žádný z těch "doporučovatelů" negarantuje, že tato vaše obět utrácet proti vaší vůi, vůbec povede k nějakým výsledkum mimo toho, že na vás , až se finančně vyčerpáte, pošle exekutora Prostě ekonomové zjistili, že v kapsach obyvatel je ještě nějakých 800 miliard a chtějí je z těch kapes vytáhnout.  

free palestine 30.12.2008 21:37

Re: kdy ukončí izrael apartheid vůči palestině

soudě podle rychlosti reakce ses na ten dokument ani nepodíval

Pavla B. 30.12.2008 21:36

Re: Puckovi - k jeho dilematu

Tady na Psu je hodně rozšířený názor - jak "zprava", tak "zleva" - že ekonomický růst je motorem pokroku a stabilita = (i technologická) stagnace.

hleena 30.12.2008 21:36

Re: Končíme s příměřím s Izraelem, oznámil Hamás ve čtvrtek 25.12

Omezil bych výškovou hranici pro politiky na minimálně 180 cm,ti "zloprckové" už napáchali zla a chystají se další "velikáni" Sarkozy,Paroubek,Bém a další  ;-D;-D;-D

AeroKarel 30.12.2008 21:36

Re: Puckovi - k jeho dilematu

Nemusí utrácet, spoření funguje zrovna tak, možná i lépe. Viz vzestup (jižní) Koreje, Japonska, Tchajwanu, Singapuru, Malajsie .....

Spořit si na vzdělání dětí a na důchod je ekonomicky moc prospěšné. Ale na západě nepříliš populární. Tak ať radši spotřebovávají.

Jinak máte ovšem pravdu.

Petr Kunetka, sileny zlocinec 30.12.2008 21:35

Re: Lidský rozum je jen kázní, kterou využíváme neobyčejně velkou abstraktní kapacitu lidské mysli !

Znacne silnou variaci, protoze nebylo lze - treba - podnikat... Myslim tedy legalne.

Kajan 30.12.2008 21:35

Re: Takto to funguje :

Obávám se, že lepší - horší není be hře ! Ve hře je jediný možný ! Dzp.

Lucifer 30.12.2008 21:35

Re: kdy ukončí izrael apartheid vůči palestině

a ty seš pičaR^

hadesxx 30.12.2008 21:35

Re: Takto to funguje :

Nic jiného není k mání (ne nic lepšího), a to proto, že nelze než vycházet z aktuálního stavu lidské psychiky (etiky, morálky). Jednoduše řečeno, až budou lidé "lepší", bude i něco lepšího k mání.

vlk 30.12.2008 21:35

Nu ano. Tím hůře v dané souvislosti, ne?

Petr Kunetka, sileny zlocinec 30.12.2008 21:35

Re: No jo,

Jen abychom nezvolili styl "sekera" ;)

Kajan 30.12.2008 21:34

Re: Trochu Vám to zkomplikuji.

Vlku, šíp času, tedy multiplikace lidského intelektu, prostřednictvím technických prostředků, působí tak rychle, že civilizace, přestože se stejnými principy, tak neuvěřitelně zrychlila ! Dzp.

vlk 30.12.2008 21:33

No jo,

ale teď už musíme doplavat na nejbližší břeh. Je celkem jedno, jakým stylem ;-)

ibn 30.12.2008 21:33

Re: Takto to funguje :

S tou moralkou bych byl opatrny- nejen, ze ji pouzivame jako tester, ale zaroven ji kazdym svym testem vytvarime. A jejimi nejvyraznejsimi tvurci jsou prave kriminogeni ;-)

AeroKarel 30.12.2008 21:33

Re: kdy ukončí izrael apartheid vůči palestině

A byl ten barák jeho? Kdy?

hadesxx 30.12.2008 21:33

Re: "pokud nejsou kriminogenní "

Materiální i jiné hodnoty vznikají průběžně, jako důsledek kulturní evoluce lidstva. Nejsou zásluhou nějakého "kapitalismu".

A zdá se, že pojem "hloupost" už značně rozšiřujete - víte, kdo vše naletěl Madoffovi? Jste si skutečně tak jist, že jste chytřejší než všechny jeho oběti?

AeroKarel 30.12.2008 21:32

Re: Takto to funguje :

No tak, jako se svět brání už  dlouhá staletí: Občas nějakého chytí a potrestá. Občas a nějakého. Ti ostatní založí dynastiii a stanou se filantropy.

Kapitalismus přežívá i nějaké takové Madoffy a Kožené z jednoduchého důvodu: Nic lepšího není k mání. Vše, co aspirovalo nahradit kapitalismus a demokracii, už šlo do kopru.

Petr Kunetka, sileny zlocinec 30.12.2008 21:32

Re: Lidský rozum je jen kázní, kterou využíváme neobyčejně velkou abstraktní kapacitu lidské mysli !

Socialismus ve smyslu jeho definice se soucasnou populaci vybudovat nelze. S populaci, se kterou lze vybudovat socialismus lze vybudovat prakticky jakykoliv system tak, aby byl dokonale funkcni.

Ma "milovana demokracie" dokaze, ze zatim vyzkousenych systemu, fungovat nejlepe s populaci, kterou mame. IMHO.

Kajan 30.12.2008 21:31

Re: Puckovi - k jeho dilematu

Jo, Keynes je vrahem morálky ! Dzp.

vlk 30.12.2008 21:31

Trochu Vám to zkomplikuji.

"...nejprve testujeme míněním o tom, co je považováno za správné, tedy podle práva a morálky..." - no ona dost často jde morálka proti právu. Připouštím, že ač to marginálně platilo vždy, institualizovalo se to prakticky během posledních 50-60 let. Nicméně i to je z pohledu historie bezvýznamný štěk, také pravda ;-)

Petr Kunetka, sileny zlocinec 30.12.2008 21:30

Re: Puckovi - k jeho dilematu

Citeni ekonomickeho rustu jako nejvetsi priority implementovali keynesianci. Do te doby byla cilem stabilita a maximalni svoboda.

free palestine 30.12.2008 21:30

kdy ukončí izrael apartheid vůči palestině

to podobenství s házením kamenů je pokroucené. ve skutečnosti je to spíš takhle:

člověkovi seberete jeho barák - ten vám na oplátku hází kameny do okna - tak vy na toho člověka pošlete nejmodernější techniku a zpřelámete mu všechny kosti - to je "spravedlnost" ala izrael

sionismus = fašismus

vy všicni co tady nadáváte na palestince se podívejte na tenhle dokument:

http://video.google.com/videoplay?docid=2813754003794505399&hl=cs

Kajan 30.12.2008 21:30

Re: Takto to funguje :

Hadesxx, Vy jste úplně vedle ! Ten kapitalismus je obsahem lidského světa ! Bránit se musíte civilizovaně, prostřednictvím soukromého práva nebo maximální ostražitostí ! Dzp.

loula 30.12.2008 21:30

Re: Lidský rozum je jen kázní, kterou využíváme neobyčejně velkou abstraktní kapacitu lidské mysli !

Já se nepřu ale já si obvykle zejména kategorická tvrzení ověřuji z více zdrojů. Npř. v Anglii Marxe považují za jednoho z největších myslitelů.

hadesxx 30.12.2008 21:30

Re: Lidský rozum je jen kázní, kterou využíváme neobyčejně velkou abstraktní kapacitu lidské mysli !

No vidíte, že to nebyl žádný socialismus, ale jen variace na jedno a totéž téma..

Petr Kunetka, sileny zlocinec 30.12.2008 21:29

Re: "pokud nejsou kriminogenní "

kapitalismus neni letadlo, ono tech hodnot nevzniklo malo - materialnich i jinych... Ale letadlo, jakozto podnikani zalozene na lidske hlouposti...

Pavla B. 30.12.2008 21:29

Puckovi - k jeho dilematu

Na jednu stranu ekonomové říkají, že dluhy jsou největší zlo, které socani a domácnosti páchají a na druhé straně ti samí ekonomové s vážnou tváří říkají, že lidi musí utrácet, aby se zachránil hospodářský růst. Na nějaké zachraňování hospodářského růstu upřímně kašlu, nejsem tak uvědomělá, abych utrácela, když se mi nechce. A abych si k záchraně hospodářského růstu ještě půjčovala, kdybych neměla peníze - to bych musela být padlá na hlavu:-D