17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Rekviem za třešničku

Komunisté hodnotili tragický výsledek voleb a Vojtěch Filip se vzdal kandidatury na vrcholný post v příštím sjezdu strany. Ten bude v dubnu. Mají tu – jak by se dalo říct – výhodu, že proti Filipovi stojí alternativa, stalinisticky smýšlející Josef Skála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rajman 28.10.2017 6:07

Zdá se,, že se Češi tak dlouho

ojebávali, až ich všetkých ojebal jeden Slovák.

R. Sorge 28.10.2017 7:03

Re: Zdá se,, že se Češi tak dlouho

Co máte proti Slovákům, pane Rajmane ? Z Vás se vyklubal pěkný nacionalista (nechci psát fašista). Ale dotace z EU byste bral plnými hrstmi, co ?

R. Sorge 28.10.2017 6:51

Re: Aby ne

Volební systém je dobrý, žádná polická strana neusiluje o jeho změnu.

P. Spáčil 28.10.2017 7:30

Re: Aby ne

pokud si pamatuji, tak jednu chvíli probíhala diskuze, že by naopak vítěz měl ještě dostávat nějaký bonus, aby bylo možno sestavovat stabilnější vládu. Ale potom to nějak utichlo.

P. Rajman 28.10.2017 7:58

Re: Aby ne

Vám příjde bonus 14 křesel málo? Pak si pletete volby s koňskými dostihy.

P. Spáčil 28.10.2017 9:08

Re: Aby ne

ano, většinový systém je jednodušší. Vítěz bere vše. (:-))

J. Pospíšil 28.10.2017 15:36

Re: Aby ne

Jasně, první na pásce v jednomandátovém obvodu je vítěz. Ale těch obvodů bývá hodně.

Hlavní výhodou většinových voleb je to, že jako kandidáty musejí strany nasazovat zvolitelné osobnosti. Snižuji moc centrál politických stran a zvyšují váhu poslaneckých klubů. Každý kdo je zvolený, je tlačen k tomu, aby plnil to, co sliboval, protože jinak nemá šanci na opětovné zvolení. Voliči nevolí stranu, volí kandidáta ve svém obvodu osobně, samozřejmě že k jeho stranické příslušnosti přihlédnou, ale hlavní je, že volí živého člověka.

Samozřejmě, že většinový systém velmi rychle redukuje počet volebních stran, protože aby strana měla poslance, musí alespoň v některém obvodě přesvědčit největší počet voličů. Je to lepší než různá umělá omezení zvolitelnosti, třeba procenty v poměrném systému, která jsou neosobní. Většinová volba je i v tomto osobní, nezastupuješ nejvíc lidí ve svém obvodu? Nezastupuješ vůbec.

P. Rajman 28.10.2017 7:56

Re: Aby ne

To je nulový argument, když ti, ktere poškozuje nemají sílu jej změnit. Navíc i zhovadilost, protože v demokracii jde primárně o voliče a ne partaje. A do třetice.Navíc soud, kterému předsedá soudce-spoluartor paskvilu a jmenuje je jeho propagátor ( tedy Zeman ) nemohou přiznat, že se jedná o paskvil.

R. Sorge 28.10.2017 8:08

Re: Aby ne

Nulové argumenty máte Vy. Nikdo nepovažuje volební systém za závažný problem.

P. Rajman 28.10.2017 5:08

Nespokojený občan a znepokojená veřejnost

nebude za tím vším mindrák jak Brno.

F. Žůrek 28.10.2017 2:28

No, co k tomu říci:

Komunismus byl falešný společenský režim - kdo měl trochu rozumu, tak to poznal.

Španělsko je pro mne "španělsko", ale jak je zase obecně známo, hlavní město je vždy stát ve státě. Nu, a možná také Barcelona chce být stejně důležitá jako Madrid., Tak vezměme si třeba fotbal: kdo je lepší? Real nebo Barca? A vezměme si Východ: tam se při demonstraci na Majdanu i střílelo. Tam jsou lepší borci.

P. Dvořák 28.10.2017 2:58

Re: No, co k tomu říci:

Jenže důležité není možná to, když "lepší borci" dosáhli toho, že "se střílelo", ale do koho "se střílelo" a hlavně kdo byl ono "se", které střílelo a co to vaše "se" získalo.

Nejspíš nepamatujete, jak k nám jiní "lepší borci" z Východu v osmašedesátém poslali tanky. Jinak byste takhle neblábolil. A to "se" tehdy až na pár výjimek nestřílelo.

Španělská občanská válka, boj Kurdů za samostatnost, rozpad Jugoslávie, tam si to "se" rochnilo ke spokojenosti vaší i "lepších borců".

M. Těhanová 28.10.2017 6:40

Re: No, co k tomu říci:

Ke všemu se vyjadřujete, ale evidentně ničemu nerozumíte. Už si odpočiňte.

J. Hrabe 28.10.2017 1:01

Relativita

Ti blbí komouši maj jako jediní své vlastní noviny za své vlastní peníze.Blbí komouši měli nejdemokratičtější volbu svého vedení,blbí komouší působí nejduveryhodněji na těch různých diskuzích atd.To není obhajoba komoušu,ale spíše kritika těch stávajících,zkostnatělých stran.Jinak komunisté jsou zcela zbytečnou stranou v našem systému,taká obyčejná "děvka" co se dá koupit na kdejakou lumpárnu...

V. Kotas 28.10.2017 7:44

Re: Relativita

Ale v případě potřeby, se jejich hlasy v parlamentu vždy hodili i " pravici ".

P. Maleček 28.10.2017 0:57

Španělské, spíš Neffovo zmatení pojmů.

Jest zajímavé, že v tom socialisticko-anarchistickém Katalánsku se kapitalismu daří mnohem víc než v prý kapitalistickém zbytku Španělska. Co umí jen to, co se v Katalánsku finančně vyprodukuje socialisticky rozfofrovat.

Jestli to spíš celé není o tom, že katalánské kapitalisty přestalo bavit krmit socialistický zbytek Španělska.

B. Rameš 28.10.2017 0:48

Hlas lidu

je hlas boží. A je stejně nevyzpytatelný a neodpovědný. A já porád nevím, je-li to dobře, nebo špatně. To odtažité měřítko je tak těžké a stojí tolik krve. Nicméně, máme jinou volbu, než být sami sebou? Sry, těžký večer.

P. Rajman 28.10.2017 6:31

Re: Hlas lidu

Co je hlas lidu ale podle chlívu, který do voleb vnáší současná podoba volebního zákona nelze poznat.

M. Prokop 28.10.2017 0:35

:-P

"Protestních hlasů hodně vyluxoval Andrej Babiš. Ten lidem úspěšně namluvil, že dokáže zkrotit politický matrix a místo politického systému nastaví racionální systém odborný: proto teď ze zoufalství slibuje vládu odborníků. Toto slibuje a zároveň potvrzuje stávající politické ministry ANO na jejich postech."

Neexistuje vláda odborníků. Vláda je politická záležitost, takže i pokud jsou v ní odborníci, stejně vládnou politicky.

I ten Bureš a jeho squadra.

P. Götze 28.10.2017 0:07

RE

No Astone, tak to muzeme byt radi, ze to zachovani ustavnosti nepodporovaly zapadni zeme, kdyz jsme tady zvonili klicema. Ono se jako vazne neco takoveho da delat dle ustavy? A zrovna Aston bude neco takoveho rikat, tady, v Cesku.