5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Referendum zase na přetřesu

Ústavně-právní výbor se bude nadále zabývat sociálnědemokratickým návrhem zákona o obecném referendu. Existuje ještě návrh komunistický a okamurovský, ty otevřeně cílí na vyvolání hysterie a následného referenda o vystoupení z Evropské unie a NATO. Obecné referendum je populistická úlitba pošetileému názoru, že referendum je jakási vyšší forma demokracie, protože „rozhodují přímo lidi“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 10.1.2019 7:51

Re: Švýcarsko

Nemáte zač...

V. Hájková 10.1.2019 7:51

Re: To

Komu soudruhu tykáte?? Jak vidět je to ve vás jak v koze!

P. Hlosta 10.1.2019 7:49

Re: Proboha jen žádné referendum

V tu dobu to byla vlna vůle o vstupu na svém vrcholu, takže nebylo ani třeba probojovávat samu podstatu té změny. Byla jistota, že referendem to projde a protesty nebudou mít sílu.

Dát moc do referenda, pak je riziko, že nutnost nějaké změny nebude vždy ne vrcholu vlny a tak se rozumné neprosadí prakticky vždy.

M. Prokop 10.1.2019 7:49

To je zajímavé

jak když se řekne nebo napíše referendum, okamžitě přijde řeč o EU nebo NATO.

Co se týče brexitu, problém není v referendu, takové množství hlasujících by se dříve či později ozvalo i prostřednictvím klasických parlamentních procedur. Cameron to věděl, proto referendum vypsal dřív, než by se Konzervativci rozpadli.

Problém je v tom, že poměry dospěly tak daleko, že už se lidé nenechali vystrašit hrůzami odchodu.

Bude-li nám EU tak "prospívat", že už to občany nasere jako v GB, bude také jedno, zda referendum máme či nemáme.

NATO je poněkud jiný případ, obklopeni nevýbojnými státy si blbci mohou namlouvat, že ho (zatím) nepotřebujeme. Ale ani existenci blbců referendum neřeší.

V. Hájková 10.1.2019 7:48

Re: To

Vy ubožáku - já se nikomu nesměji- ale pokud nepochopíte fakt, že lidé, kteří mnohdy ani nevědí co zkratka DPH znamená - jak by mohli rozhodovat o její výši ! Vy byste si něco podobného klidně dovolil- jak jsem pochopila z vašich hloupých kecu!

To včera v událostech a komentářích - dával jako příklad referenda- naprostý nevzdělanec a polomíšenec - polonácek OKAMURA

R. Langer 10.1.2019 7:48

Re: Přímá volba prezidenta je politický přehmat

Ano, s tím bych souhlasil. Zejména s tím o tom kdo skutečně myslí.

R. Langer 10.1.2019 7:46

Re: To

No, popsala ses jako česka dobře, k tomu není moc co dodat. Ještě že vsichni takoví nejsou, madam. :-D

P. Hlosta 10.1.2019 7:45

Re: Přímá volba prezidenta je politický přehmat

Jistěže se dá i spekulovat o tom, proč ty strany přenesly volbu na přímou. Třeba proto, aby bylo vždy možno svádět vlastní neúspěchy na určitou osobu a eliminovat tak rozhořčení občanů útokem na prezidenta. Úmysl takového kroku stran ovšem předpokládá, že v jejich grémiích jsou skutečně schopní myslitelé a ne jen šíbři. Kdyby byli mysliteli, pak by ale v důsledku dokázali zvítězit u voličů. Jak vidno, ČSSD a ODS troskotají na útocích na prezidenta u volící většiny. Svůj přehmat si nejsou ani ochotní přiznat.

R. Langer 10.1.2019 7:43

Re: Nápovědové

A jste si jistý, že správně chápete význam toho, co říkal?

J. Fridrich 10.1.2019 7:43

Re: Švýcarsko

Děkuji, jste velice hodný..

P. Boublíková 10.1.2019 7:42

Re: Proboha jen žádné referendum

Ještě by to chtělo se nějak argumentačně vyrovnat s referendem o vstupu do eu. Třeba nám pan Neff napoví příště :-)

P. Hlosta 10.1.2019 7:39

Re: Nápovědové

Vy nejste Werich. Myšlenkově nemáte ani na to, abyste pochopil, co tím chtěl říct. Proto taky použijete jeho citát podle vašeho výběru nepatřičně.

R. Langer 10.1.2019 7:39

Re: Přímá volba prezidenta je politický přehmat

No, neviděl bych to až tak jednoduše.

A. Trick 10.1.2019 7:37

Proboha jen žádné referendum

Politici a Aston nejlépe vědí co je pro lidi dobré.

R. Langer 10.1.2019 7:35

Re: Švýcarsko

Ano, oproti sobě a Švýcarovi rozdíly klidně a pravdivě konstatujte. Proti tomu já naprosto nic nenamítám.

P. Hlosta 10.1.2019 7:34

Přímá volba prezidenta je politický přehmat

Ten "přehmat" ČSSD a ODS v přímé volbě prezidenta spočívá v tom, že tyto strany měly populistickou snahu získání voličů. Jejich zkušenost s prezidentem byla o tom, že totiž prezident je v podstatě nevýznamná figura, ale jeho volba je jen na obtíž straně, protože důsledky kroků prezidenta, respektive jeho postojů padají na strany, které ho zvolily prezidentem. Prezident sám o sobě nemá vládní moc a když nebude spojován s politickou vládní stranou, bylo přesvědčení o lepším náhledu na politické strany u moci vlády od voličů. Toto mylné přesvědčení v ČSSD a ODS se vymstilo na nich samých hned při první přímé volbě prezidenta. Nejen že byl zvolen ten, koho naprosto nechtěli, ale ten, kterého by rádi, aby jim šel na ruku, byl voliči deklasován na druhou ligu možnosti kandidáta prezidenta. Situace se opakovala i podruhé v přímé volbě.

Stále nedochází odpůrcům Zemana, že v nových přímých volbách bude opět zvolen někdo, kdo stranám a jejich ideologiím nebude vyhovovat, že bude stejně nevhodný zvolený, jako ten první v dějinách přímé volby. Je to zákonité, protože jen přímá volba dává možnost vyjádření odporu ke každé vládě, ač prezident žádnou vládní moc nemá. Tedy který z kandidátů na prezidenta bude vystupovat proti vládním stranám, nebude jejich oblíbencem a nebude kandidovat s jejich podporou, ten bude nutně většinou voličů vybrán na funkci prezidenta. Jednoduše proto, že většina voličů je vždy na straně proti vládě, protože vládu v zastupitelské demokracii určuje menšina voličů ve státě. Většina totiž volí ostatní zbývající strany, kterých je množství.

Nenechme se ale zmást, že řešením je přímá volba zastupitelů a ne politických stran. Tam by se menšina, volících ve výsledku vládu, zmenšila tak radikálně, až by nevítězná většina vždy(!) vítěze úspěšně z vládní moci sundala, čímž by nastával neřešitelný pat. Přímá volba prezidenta byl politický přehmat nevratného charakteru. Jediné řešení by bylo tu naprosto zbytečnou figuru v ústavě zrušit. Je to relikt po mocnářství!

R. Langer 10.1.2019 7:29

Re: Vše je řečeno ve filmu Světáci:

Aha, takže kdo je ten nejchytřejší dokazuje "stupidní realita". No, to jste vystihla skutečně excelentně, madam. :-D

J. Fridrich 10.1.2019 7:29

Re: Švýcarsko

Ano, jde to pomalu.. Ale on i TGM řekl, že ta nalomená páteř bude chtít ze dvě generace. On ale stejně udělal za ta svá léta hodně..

V. Hájková 10.1.2019 7:27

Re: To

Vy máte plnou hubu demokracie - ale aby mohla demokracie fungovat- musí mít národ především každý jeho jedinec v první řadě vlastnost zodpovědnosti za svuj vlastní život a k tomu češi nedospěli po swinském komunistickém režimu - ANI NÁHODOU! Vy jste toho názorná ukázka!!!!

R. Langer 10.1.2019 7:27

Re: To

Jsem si jistý, že pokud bychom vystoupili z EU, nikdo by vám nebránil se tam odstěhovat (pokud byste tedy o to tak usilovně stála, pochopitelně by vás ani nikdo nenutil).

A tetě a strejci z Horní dolní se klidně smějte, ale potom se holt nedivte výsledkům voleb, když už takových arogantních totalitních dobroserů jako jste vy mají plné zuby. :-P

V. Kotas 10.1.2019 7:26

Re: Švýcarsko

30let už máme možnost učit se být Švýcary. Vypadá to, že jsme ještě nezačali.

J. Fridrich 10.1.2019 7:26

Re: Švýcarsko

Provedu, pane Langer. Já jen že Švýcarsko a Švýcary docela dobře znám - mám v Grüschi za Davosem cca 20 roků chatu a často tam jezdíme, tak tam ten nějaký rozdíl vidím - a na rozdíl od vás ho umím bez problémů pravdivě konstatovat..

Tak asi tak.

V. Kotas 10.1.2019 7:21

Re: přímé referendum

Jo a také hmotná odpovědnost politiků chybí.

V. Kotas 10.1.2019 7:19

Re: To

Ale to je demokracie - jednou dostanou více hlasů jedni, podruhé druzí. Když ti první zklamou. Jen se nesmí podlehnout masážím ČT, ČRo.

V. Kotas 10.1.2019 7:16

Re: Úsměvné

Nyní se už bojí o korýtka.

S. Tomáš 10.1.2019 7:16

Nápovědové

Jak říkával Werich "malý český člověk hrozně rád něco řídí"

V. Kotas 10.1.2019 7:15

Re: Úsměvné II

O tom to je.

J. Nový 10.1.2019 7:14

Úsměvné II

Úsměvné je i to, že přímá volba prezidenta má spoustu kritiků jen a proto, že byl zvlen Zeman. Kdyby byl zvolen Drahoš, tak se tito lidé kritiky nezúčastní. za to bych dal ruku do ohně. Je to takové kavárenské pokrytectví a neúcta k demokracii, kterou mají ovšem jinak plné huby.

Mimochodem já nevolil Zemana ani v jednom obdoví, ovšem nevolil jsem ani Drahoše. prostě jsem si z těch dvou pak nevybral. Ale i to patří k demokratickým volbám a já jsem rád, že je máme, i když občas nejsem spokojen s výsledkem. Ale respektuji ho! Zkuste se to nauičit i vy, kteří blábolíte o "ohrožení demokracie" a ohrožujete ji tak maximálně sami! :-))))

V. Hájková 10.1.2019 7:13

Re: Vše je řečeno ve filmu Světáci:

Přesně tak- a stupidní realitu vám hned potvrdila značka Langer :-)))

R. Langer 10.1.2019 7:11

Re: přímé referendum

Ano, kdyby každý volil sám za sebe, nastala by totál(it)ní anarchie. No, to je fakt naprosto dokonale logická úvaha. To může napadnout jedině alternativně uvažující jedince. :-D