1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Rázná odpověď NATO

Aliance přerušila civilní i vojenskou spolupráci s Ruskem, to je jeden z výsledků bruselského jednání ministrů zahraničí členských států NATO. Co je ovšem podstatné: v příštích týdnech se bude pracovat na posílení bezpečnosti východních členů aliance. Aktivní je v tom směru například Polsko, pozice Česka není známá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Schuster 2.4.2014 8:15

Re: Pockejte, pane Sejno, Rusko si po ozbrojenem prepadeni

Naopak příspěvek p. Šejny je přesný a vystihuje současnou situaci. Včera večer v Hyde Parku měl obdobný názor i bezpečnostní analytik Andor Šandor.

Aston o Ukrajině jenom žvaní a žvaní a straší ruským medvědem - to je blábol z minulého století.

M. Šejna 2.4.2014 8:15

pane Boleslave

v internetové komunitě platí zásada, že osobám vystupujícím pod nickem se může tykat, naopak osobám vstupujícím pod vlastním jménem se má vykat. Pokud by se Aston podepsal pod vlastním jménem Ondřej Neff, budu mu vykat.

M. Šejna 2.4.2014 8:11

paní brepto Šauerová

mohla byste mi popsat, jak probíhalo to "ozbrojené přepadení"? A hlavně kolik bylo mrtvých? Pokud se nepletu, tak ruská anexe Krymu si vyžádala 2 životy, zatímco "boj za demokracii" a za podpis smlouvy o budoucí anexi Ukrajiny Evropskou unii si vyžádal přes 100 mrtvých.

Dále bych Vám připomněl, že hranice regionu se měnily už v 90.letech, kdy díky humanitárnímu bombardování bylo Srbsku odebráno Kosovo, na kterém se poté vybudovala základna NATO a poté Kosovo vyhlásilo nezávislost. Ta nezávislost se ale rovná protektorátu EU pod "ochranou" vojsk NATO a  s měnou zvanou Euro.

Pokud jde o životní úroveň na Krymu, tak si, brepto Šauerová, uvědomte, že pokud se životní úroveň na Krymu dostane na úroveň Ruska, tak bude mnohonásobně vyšší než na Ukrajině. Dokonce bude vyšší, než v některých provinciích EU (např. v Rumunsku, nebo v Bulharsku).

E. Sevrát 2.4.2014 8:18

Re: Pockejte, pane Sejno, Rusko si po ozbrojenem prepadeni

Ruská životní úroveň je cca 3x vyšší než Ukrajinská.Proto taky cca 3 mil. Ukrajinců pracuje v Rusku a nikoliv naopak.Dokonce i úroveň Běloruska je cca o 10-15 % vyšší než Ukrajiny.Takže obyvatelé Krymu si jistě pomohli k vyšší životní úrovni.Jistě USA to nejsou,ale je rozdíl jestli mám jeden krajíc chleba nebo tři.

E. Sevrát 2.4.2014 8:24

Re: Astone

Souhlas.

D. Polanský 2.4.2014 7:33

Vše začalo Majdanem

ten byl živen a podporován hlavně USA a pak EU. Jenom vzpomeňme! Cíl byl jasný, ne Ukrajina, ale Ukrajina jako nástroj jak se dostat pod kůži Rusku. Dost dobře nechápu údiv nad reakcí Ruska. Jak mělo reagovat? Nechat Rusi umlátit od Ukrajinců čepicemi, nedovolit jim úředně používat jejich jazyk? I když u nás byla federace a prezident Novotný zlikvidoval Slovenskou matici, na slovenštinu si netroufl sáhnout, i když chutí měl tisíce. Bytostně Slováky nenáviděl.

Pátá kolona mě netrápí, ale ve velikém rozkrádání majetku. V tom jsme si s Ruskem a Ukrajinou velice podobni, i když si hrajeme na západ.

J. Balcar 2.4.2014 7:44

Re: Vše začalo Majdanem

Ale jistě, mejdan na Majdanu vznikl jako důsledek sladkého zpěvu při lapání ptáčka a EU a zřejmě i USA mají na tom svůj podíl. To ovšem neznamená, že v duchu českého odezdikezdismu padnu kolem krku Putinovi. Největším problémem našeho národa je infantilita, se kterou škrtáme každého, kdo nás "zklamal" a neuvědomujeme si, že ono zklamání pramení především z naprosto nerealistického očekávání.

M. Šejna 2.4.2014 7:48

kdo je pátá kolona?

S tou pátou kolonou je to dost zavádějící. Já bych za pátou kolonu označil spíš ty pitomce (Zaorálek, Sobotka, Kalousek), co jsou v zájmu boje za imperiální choutky EU ochotni vyprovokovat vojenský konflikt s Ruskem. Někdy mi tito pitomci připomínají malé děti, co jdou strkat klacky do vosího hnízda, a pak si stěžují na agresivitu vos, co je poštípaly.

S. Vaněček Šauerová 2.4.2014 8:04

Bila neni cerna, pane Sejno.

A "pata kolona" znamena vzdycky jenom mensinu. Hadejte, ktera je to u nas ? Lide nastesti vetsinove porad jeste dokazi rozeznat ozbroenou agresi a nekolikanasobne poruseni mezinarodniho prava pres vsechnu kagebackou propagandu. Snazite se ale hezky, to ocenuji. :-)

M. Šejna 2.4.2014 8:22

zkuste i Vy hádat, Sylvo

to by mě opravdu zajímalo, jak by u nás dopadlo referendum o tom, zda se má Ukrajina připojit k EU. Pravě toto budoucí připojení Ukrajiny k EU vyvolalo celý ten bordel kolem Ukrajiny. To byste se možná potom divila, jak jste Vy, Zaorálek, Kalousek a další eurohujeři v totální menšině s přestavou, že by Ukrajina měla být součástí EU. Pak by Vám došlo, že pátou kolonou (menšinou) jste vy.

M. Zikmund 2.4.2014 7:26

Putin může i za sucho

Kdysi mohly USA za kalamitu mandelinky bramborové a jestli v téhle hysterii budeme pokračovat, tak bude zase Putin určitě viníkem za sucho. Pátá kolona je oblíbený viník nedemokratických režimů, kterým se nedaří dosáhnout slibovaného pokroku a štěstí. Političtí lídři EU dělají naprosto nesmyslnou a nebzpečnou politiku vůči Ukrajině. Média nám neustále přinášejí pokřivený obrázek událostí a účelově vymývají mozek. Ale to všechno nesmíte vidět, to všechno nesmíte kritizovat, protože jinak jste pátou kolonou a pomáháte barbarovi za hranicemi, který nás chce určitě napadnout. Podporujeme (a možná vyvoláváme) nedemokratický převrat v zemi, o kterou máme zájem, kterou chceme zahrnout do svého imperia, ale jejíž představitelé neměli zájem o nás. Využíváme k tomu nacionalistické síly s nulovým demokratickým vědomím, ale blábolíme o prosazování demokratických hodnot.

Ať už je Rusko sebehorší, tak nic z toho nás neomlouvá z našich vlastních chyb. Náš vlastní útěk od demokratických principů, kterými se vůči druhým tolik oháníme, je zjevný. Označovat kritiky pátou kolonou je návrat do rétoriky padesátých let. Stačí si přečíst pár diskuzních příspěvků ve kterých se to hemží nadávkami jako placený agent či KGBácká svině a je to jasné. Aston se tímto článkem jen přidal k tomuto "pokrokovému" proudu.

K. Frauknecht 2.4.2014 7:51

Vidím to velmi podobně.

Bohužel, část populace není schopna vlastního úsudku a vehementně, mnohdy až agresivně, papouškuje, teda zastává "tu jedinou správnou pravdu". Smutek.

My, otřískaní věkem, víme, že černo-bílý svět by byl prima, ale on takový opravdu není :-)).

Naprosto normální a objektivní pohled na "Ukrajinskou krizi" zazněl včera na ČT 24 (kupodivu!!!) v Hyde parku od bývalého náčelníka vojenské rozvědky pana A. Šándora. Doporučuji: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10252839638-hyde-park-ct24/214411058080401-hyde-park

Konspirátoři bacha - dnes může být náčelníkem páté kolony :-)))).

M. Šejna 2.4.2014 7:58

majdanská kouzla nechtěného

k Vašemu komentáři bych ještě přidal kouzlo nechtěného našich zastánců Majdanu:

včera naše média informovala o střelbě na Majdanu, kdy jeden pravicový radikál zranil tři lidi. Poté se ukryl v jednom hotelu na Majdanu, který je už tři měsíce obsazen radikály z Pravého sektoru. Dozvědeli jsme se, že tito radikálové dodnes drží pohotovost na Majdanu a že to jsou ti lidé, co prováděli ty nejtvrdší útoky na ukrajinské policejní složky. V té chvíli jsem si vzpomněl na užitečné idioty redaktory ČT a na užitečného idiota senátora Štětinu, když nám přímo z Majdanu před časem sdělovali, že tam jsou jen mírumilovní demonstranti a že tam žádné pravicové radikály nevidí.

S. Vaněček Šauerová 2.4.2014 8:10

:-)

A kohopak to tady mame, pane Sejno, nevedel byste ? To jsou taky krajinsti extremiste ? :-)

http://www.thedailybeast.com/articles/2014/03/30/exclusive-photographs-expose-russian-trained-killers-in-kiev.html

http://www.thedailybeast.com/galleries/2014/03/30/exclusive-photos-of-kiev-s-russian-trained-killers.html#45454a62-8e83-4b44-a890-0767a5d7bcee

M. Šejna 2.4.2014 8:30

milá Silvo

gratuluji Vám k Vašemu bystrému oku. Já jsem ty fotky viděl už před týdnem a musím se přiznat, že ač jsem se na ně díval pod lupou, nebyl jsem schopen poznat, že ti ozbrojenci byli vycvičení Ruskem. Popište mi prosím metodu, na základě které jste to poznala Vy.

J. Švaříček 2.4.2014 9:51

Re: :-)

Ano, to jsou určitě rusové! Koukají se tak nějak nepřátelsky! Ostatně soudím, že Ruská Federace musí být zničena!

K. Frauknecht 2.4.2014 8:32

Ale no tak :-)!

Už jste jako naše objektivní veřejnoprávní média. Nácek a pravičák se má stejně jako Eskymák a Křovák!

P. Hofman 2.4.2014 7:07

3 nutné kroky Evropy

1. Ještě hlubší posílení spolupráce s cílem vytvořit společnou akceschopnou zahraniční a obrannou politiku.

2. Zvýšit výdaje na obranu Evropy v jednotlivých státech.

3. Naprosto přehodnotit spolupráci s ruskem, hlídat každý jejich krok a nic jim nevěřit.

O. Slavík 2.4.2014 7:17

Re: 3 nutné kroky Evropy

Nazval bych to "bezpečnostní minimum" .

P. Hofman 2.4.2014 7:19

Re: 3 nutné kroky Evropy

Přesně. Tak to taky bylo myšleno.

S. Vaněček Šauerová 2.4.2014 7:22

No jo, pane Hofmane, to sice píšete správně,

slyšel jste ale pana předsedu vlády, že ano ? Na posílení obranyschopnosti ČR ani penny, je třeba posílit zaměstnanost a hospodářský růst. Bojí se svých voličů a zemanovců v soc.dem.  ČR tak bude i nadále "černým pasažerem", státem, který dlouhodobě neplní své závazky vůči kolektivní obraně NATO.

P. Hofman 2.4.2014 7:38

Re: No jo, pane Hofmane, to sice píšete správně,

Proto taky píšu, paní Vaněček Šauerová, o nutnosti posílení vzájemných vazeb v rámci Evropy (EU?), neb pak se všichni na něčem dohodnou a nebude to možné obcházet. Pokud to bude necháno na svobodné vůli jednotlivých evropských zemí, pak vždy zvítězí ono - bližší košile, než plášť.

S. Vaněček Šauerová 2.4.2014 7:59

To je sice pravda, dovedete si ale predstavit ten rev

nasich rudych a hnedych ? Na takovy postoj Sobotka nema, mohl by to rovnou jit zabalit.

P. Hofman 2.4.2014 8:10

Re: To je sice pravda, dovedete si ale predstavit ten rev

Sobotka v současnosti ne, ale on tady nebude věčně a ty změny nemohou nastat ze dne na den. A když na to nebudeme my Češi mít, tak holt z toho vyspělého evropského společenství vypadneme. Pak se ale taky nebudeme moci divit. Já na Čechy nesázím vůbec, ale vidím neustálý pokrok v Evropě západní, i když někdy to jde taky nahoru dolu.

K. Drobková 2.4.2014 7:34

Re: 3 nutné kroky Evropy

Zcela jistě máte pravdu. Ovšem, co by na to říkal třeba takový Londongrad, jak se poslední dobou přezdívá už běžně Londýnu ( jak včera velmi trefně poznamenal gen. Šándor v Hyde parku ) ..... je otázka.

P. Hofman 2.4.2014 7:41

Re: 3 nutné kroky Evropy

Anglie si prochází svou pubertou vůči kontinentální Evropě, respektive jejím přechodem do dospělosti. Budou se muset rozhodnou, jestli si chtějí ponechat svoje "specifika", či se víc integrovat. Nebude to jednoduché, ale pokud půjdou svojí vlastní cestou, těžce na tom prodělají (i když Evropu jako takovou to taky neposílí). Jejich imperiální tradice je definitivně minulostí, tam už vše zaspali.

D. Polanský 2.4.2014 7:40

Re: 3 nutné kroky Evropy

Akceschopnou obrannou politiku, co je to za nesmysl. Máme NATO, vytváření paralelní vojenské struktury je vyhazováním peněz. Zase si chceme hrát na svém písečku.

P. Hofman 2.4.2014 7:44

Re: 3 nutné kroky Evropy

Omyl.

NATO je nezastupitelné, ale čím dál víc se ukazuje, že USA budou ochotny se s námi dělit o to pozitivní jedině v případě, že se staneme jako Evropa jejich skutečnými partnery. O spolupráci s jednotlivými zeměmi (Německo, Anglie, Francie) už nestojí, neb se to ukazuje do budoucna jako neefektivní. Oni potřebují sjednocenou Evropu, ne rozdělenou na jednotlivá mocenská centra, jako v minulosti.

P. Rajman 2.4.2014 6:39

NATO je i Turecko

Okupací Krymu je narušena neutralita Černomoří. NATO proto musí posilovat podel celé hranice s Ruskem. Od Nordkapu po Kavkaz.

O. Slavík 2.4.2014 6:39

PÁTÁ KOLONA SE DEMASKOVALA

... dnes je již naprosto jasné "who is who" . Víme, kdo a proč bojuje za náš odchod z EU, známe odpověď na otázku "cui bono" ( komu to slouží). Víme, komu slouží např. IVK(b) ,počínaje samotným profesorem-nositelem Puškinovy medaile a jakýmsi Bartošem konče.

________________________________________________________

THANK YOU Mr.PUTIN FOR OPENNING OUR EYES .... NATO jedéééé.