18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Rákosníček a hvězda

Když jsem poslouchal hořké stesky dosluhujícího premiéra nad tím, jak ošklivě s ním zachází premiér nastupující, dýchlo na mne mládí, večerníček Zdeňka Smetany Rákosníček a hvězdy. Nebeský drak a jeho Nemá uááád!!! v podání Jiřiny Bohdalové je stejně nesmrtelný, jako její teta. Zelený mužíček to snad nějak vyřešil, valašský ogar na to bude asi krátký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 23.8.2006 7:38

Re: Re: Re: Demokracie je "hoď si volební lístek a pak drž hubu a krok"

Tlak veřejného mínění i konkrétních voličů je mocná čarodějka. ;-)A ti, co zastávali stanovisko, že kdo nekrade...., nejspíš hledají způsob, jak přijít k penězům a nekrást ;-P Mnozí z těch, co si nakradli za totality, už jsou dnes za vodou, protože byli akceschopní a měli se svými penězi startovní výhodu. S tím se nic dělat nedá. Ale buďte klidný, oni zase mají permanentní starost, aby peníze zase někdo neukradl jim. ;-)

Ostatně i ten Gatesův Microsoft začínal někde "v garáži". Jenom prostředí USA je vůči začínajícím podnikatelům a aktívním lidem mnohem přátelštější, než český postkomunismus. ČSSD se o to zasloužila VELMI, ale tím se Paroubek určitě nechlubí.

mike 23.8.2006 2:15

Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

No, kdyz uz chcete brat tyhle poznamky vazne, co treba takove Svycarsko? Rekl bych, ze docela funguje. Vase pojeti demokracie by se jiste libilo nekterym politikum, ale jinak nic moc. Naopak, pro fungovani cehokoli, vcetne statu, je dulezita zpetna vazba. V extremni podobe treba ve forme defenestrace nebo aspon jeji hrozby ;-)

kanuk 23.8.2006 2:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Miku, vím, že ve Švýcarsku mají občas referendum, ale na to asi mají nějaké zákony. Protože o tom nic nevím, nekomentuji. A mám podezření, že vy toho víte asi stejně, jako já. Pokud se týče defenestrace, to tady (jako v Česku) už bylo. Také byly lidové milice a také byli Turneři a sudeťácké SA, už nevím, jak si říkali. O SS a Gestapu nemluvím, ti přišli zvenku.

Ladislav N. 23.8.2006 2:47

Re: Kanuk: Demokracie je "hoď si volební lístek a pak drž hubu a krok"

Ovšem vaše "držet hubu a krok" je těm Lidovým milicím, prodloužené ruce KSČ, už hodně blízko... Je vidět, že kořeny výchovy v totalitním komunistickém režimu jste si odvezl i za moře.

kanuk 23.8.2006 2:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Jo. Těm sudeťáckým SA se říkalo Ordneři.

mike 23.8.2006 2:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Taky tu byli komunisti a vetsina drzela hubu a krok, jak navrhujete. Kupodivu tomu nerikali demokracie, ale demokraticky centralismus.

No, v podstate jsem chtel rict, ze poslanci, senatori a vlada musi vedet, ze si nemohou delat 4 roky co chteji. Vetsina z nich to tusi a nekteri jdou dokonce tak daleko, ze sve nazory meni podle aktualniho pruzkumu verejneho mineni ;-)

kanuk 23.8.2006 3:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Miku, jaký mechanismus v demokracii existuje, aby poslancům a senátorům zabránil dělat co si chtějí? Hodně se mluví o možnosti odvolat zvolené politiky, ale to má také svůj háček, říká se tomu populismus (pokud vím). A že politici mění své názory podle veřejného mínění? Já si myslím, že takoví politici by měli být první, kteří by "dostali kopačky". Ono bylo známo už ve starověku, že dobrý vládce dá lidu to, co potřebuje (jako ten lid) a ne to, co chce.

mike 23.8.2006 3:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Nedrzet hubu a krok :-P Castecne mate pravdu a pan, co se ridi vyzkumy verejneho mineni, si nezaslouzi ani odplivnuti. Nepopularni kroky jsou obcas potreba, ale slusny politik je musi umet zduvodnit a ustat. Treba i za cenu toho, ze nebude znovu zvolen.

kanuk 23.8.2006 3:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Miku, toto vám rád podepisuji. A to je ten problém, proč je tak málo dobrých vlád. 

mike 23.8.2006 4:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Fajn Kanuku, jsem rad, ze jsme se jednou na necem shodli. Diky za rozumnou diskusi, ja sem obcas kouknu vecer a nestacim se divit, co tu pres den nekteri vyvadeji.

kanuk 23.8.2006 3:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Miku, on ten rozdíl mezi demokracií a demokratickým centralizmem je právě v tom vhození lístku. Ovšem neberu v úvahu to, čemu se v ČSSR říkalo "volby".

mike 23.8.2006 3:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

To je sice ten zasadni rozdil, ale ono jich bude vic. Uz jen treba to, ze predtim jsme meli svobodu projevu a ted ji mame i po projevu, presto, ze nedrzime hubu a krok ;-)

kanuk 23.8.2006 4:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Miku, s tou svobodou projevu. Nemohu říct, že by se mi líbilo, jak se nejen na internetových forech ale i v novinách mluví o vedoucích politicích. Ale to je spíš v lidech, než v zákonech. Jinak, má to "nedržení huby" občanů ČR nějaký vliv na dění v PS? "Pravidla silničního provozu", nebo jak se to jmenuje, budou asi výjimkou potvrzující pravidlo.

Ladislav N. 23.8.2006 4:17

Re: ... Re: nové volby

Stačilo sledovat vládní reakce v minulosti - zrušené zákony - povinné nevyžádané paragony (2x) a třeba Paroubkovo vystoupení první či druhý den po vstoupení blbého zákona v platnost... Nas*aní voliči nejsou pro hlupáky ničím příjemným. Z demonstrujících už mají strach všichni - a padají kvůli nim i vlády.

"Držet hubu a krok", jak nám doporučujete, je právě ta cesta do totalitních pekel. Ale na to, abyste rozuměl denním událostem v ČR, jste příliš daleko.

mike 23.8.2006 4:24

Re: Re: ... Re: nové volby

Tohle jsou extremy a Paroubek je ztelesnenim populismu, jako ostatne kazdy zacinajici diktator. Ale v zasade mate pravdu, aspon ze ta eliminace extremu nejak funguje. I kdyz, jisty jesteministr zdravotnictvi uz jen svou existenci dokazuje, ze to neni tak skvele. Holt do standardni demokracie mame jeste daleko.

mike 23.8.2006 4:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Tezko rict, takovy vliv se hrozne tezko posuzuje. Rekl bych, ze ano, ale zatim maly. Prave proto, ze vetsina lidi je zvykla maximalne nadavat po hospodach. Ta "Pravidla" bych spis videl jako priklad populismu.

Ono se u vas o politicich mluvi jinak?

kanuk 23.8.2006 5:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nové volby

Miku, pokud se týče té standartní demokracie, tak možná jste k ní v Česku blíž, než si většina lidí uvědomuje. Ona ta virtuální diktatura většinového systemu  mnoha lidem leze krkem. A v současné době se v Kanadě tlačí na přechod k systemu poměrného zastoupení. Pokud by někdo operoval s korupcí a pod., existují příklady jak v Kanadě, tak v USA, o kterých raději nebudu mluvit. Jeden nikdy neví. Kromě toho, v Kanadě - a podobně asi i ve Státech - panuje mínění, že místní pitomečkové tvořící provinciální vládu jsou menší pitomci než ti, kteří tvoří federální vládu v Ottawě.

S těmi "Pravidly". V Kanadě existuje bodový system už leta. Jak to chodí přesně nevím, jenom vím že při získání několika bodů se zvyšuje pojistné, a to progresivně. Jinak, je-li pravda, že za blbé zaparkování odebrali p. Jagrovi řidičák, tak to je volovina. Ovšem, slyšel jsem jen jednu stranu, a na novínáře se moc sázet nedá.

mol 23.8.2006 1:15

Re: nové volby

To neni tak uplne pravda: a) pokud projde navrh ustavniho zakona senatu snemovnou, tak se PS bude dat rozpustit na navrh prezidenta 101 hlasy poslancu; b) i kdyby neprosel tak se lze rozpustit ustavnim zakonem (kdyz bude dost poslancu) --- tohle se pouzilo snad uz v roce 1997.

kanuk 23.8.2006 1:34

Re: Re: nové volby

Nejsem ústavní právník, ale ke změně ústavního zákona je třeba tří pětin poslanců...atd. ÚČR čl.39, odst. 4. Možná, že by to šlo přes vládní návrh zákona, se kterým by vláda spojila otázku důvěry (to tam někde také je), ale to je na tři měsíce. Kromě toho, může vláda, která nedostala důvěru, navrhovat nějaké zákony? Já nevím, ale to volání po nových volbách se mi zdá nereálné. Ono to prostě nejde tak, aby se volby opakovaly tak dlouho, až výsledky budou vyhovovat té správné straně.

Klaun Parafín 23.8.2006 0:45

Chudák Rákosníček, kdyby věděl ke komu ho přirovnají, tak by se asi raději nenakreslil.

Ladislav N. :-))) 23.8.2006 2:00

Re: Chudák Rákosníček, kdyby věděl ke komu ho přirovnají, tak by se asi raději nenakreslil.

 To jo... ;-DR^

vlk svojpelešník 23.8.2006 0:38

Nic ve zlém, ale buď víte něco co já ne, a nebo jsem blb,

ale zdá se mi, že Paroubek je nebezpečně blízko reálné šanci postavit vládu a získat důvěru. Ne snad, že bych si to přál...

Honza™ 23.8.2006 0:42

Re: Nic ve zlém, ale buď víte něco co já ne, a nebo jsem blb,

Sakra Vy máte sny takhle v noci;-D

Ladislav N. 23.8.2006 0:46

Re: Nic ve zlém, ale buď víte něco co já ne, a nebo jsem blb,

Hlavně že si to nepřejete sám. Podle těch plačtivých řečí v posledním měsíci bych si moc jist nebyl...

Že je Paroubek hypoteticky blízko sestavení vlády s komunisty (a pár kusy navíc? ?) je neoddiskutovatelný fakt. Stav státních financí a rozpočtu je takový, že převzetí vládní moci při současném rozdělení mandátů v parlamentu je (pro obě strany) Pyrrhovým "vítězstvím". Ale  to už se opakuju...;-)

vlk svojpelešník 23.8.2006 0:51

Nu, nemohu říci, že by mne postup ODS naplňoval nadšením, spíše naopak

Holt nejsem straníkem a nevidím sebemenší důvod, proč bych měl omlouvat něco, co se mi nelíbí. Dokonce ani vnitrostranickou disciplínu či demokracii na mne nenavlečete. Přesto si myslím, že jsou o trochu lepší než ČSSD a v každém případě je změna žádoucí...

Ovšem z nadšení nad ODS a hlavně jejich ikonami by mne šlo podezřívat dost těžko, to je pravda. Ono být lepší než současná ČSSD zase není až tak velká zásluha :-)

fakír 23.8.2006 0:56

Re: Nu, nemohu říci, že by mne postup ODS naplňoval nadšením, spíše naopak

no být horší než naše politické strany je docela kumšt.

Ladislav N. 23.8.2006 1:30

Re: Nu, nemohu říci, že by mne postup ODS naplňoval nadšením, spíše naopak

No, obávám se, že přes tahle triviální fakta už jsme se prodiskutovali dávno (více než 2 roky)  a nevidím důvod začínat stále od píky...

vlk svojpelešník 23.8.2006 1:33

Vy jste začal :-)

Ladislav N. :-))) 23.8.2006 1:46

Re: Vy jste začal :-)

Já? Já měl zato, že oba dávno chápeme princip přednosti méně špatného řešení před špatným. A když už jsme si tuhle alternativu vybrali, tak bychom měli loajalitu udržet alespoň do doby, než budou věci jasné nade vši pochybnost. Ale z dohadů a báchorek vytvářet mediální závěry... Na to tady máme "expertů" dostatek. ;-)

Počkejte ráno, až Béďa a spol. nastoupí do úřadů...

vlk svojpelešník 23.8.2006 1:51

Do voleb jsem se držel zpět, více více ode mne nelze čekat...

...ale teď jsem si uvědomil, že se s Vámi vlastně nebavím, tak omluva z další diskuze.