17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Pryč s Dominikem Dukou

Zítra se dozvíme, co vlastně je napsáno v dopise skupiny českých katolíků papeži Františkovi. Bude zveřejněn na Popeleční středu a v ten den se bude před arcibiskupským palácem v Praze na Hradčanech konat demonstrace, zřejmě též proti kardinálovi, primasovi českému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Franke 13.2.2018 12:55

Re: Obsazení arcibiskupského postu je záležitost

Změňte církev! Takoví starokatolíci jsou docela prima, podle zdejšího faráře soudě...

J. Franke 13.2.2018 12:53

Re: Jak to bylo s Dukovým blahopřáním Okamurovi:

Aleši, znám jen jednoho voliče SPD, paní Varadinkovou...

A ta by ten dopis dala zcela jistě celý a komentář by byl fundovaně podepřen jedním metrem!!! Jó, pan Klepetko by to určitě okomentoval statí na půl stránky s širokým exkursem do vrcholné politiky a s lehce maskovanou pochvalou Babiše a Zemana.

Já nevzdělanec to mám ovšem blbý...

M. Prokop 13.2.2018 12:51

Re: Akce Trójský kůň

Čím více hierarchie, tím více intrik, klasika.

J. Václavíková 13.2.2018 12:41

Re: Obsazení arcibiskupského postu je záležitost

Až začne Duka tyto politické nevěstky uvádět na cestu ctnosti, podepíšu žádost o jeho blahořečení :-)

O. Uživatel 13.2.2018 12:36

Uživatel požádal o vymazání
J. Václavíková 13.2.2018 12:33

Re: Akce Trójský kůň

A tento dopis svrchované hlavě církve ty rozbroje zajistí jak? :-)))

J. Václavíková 13.2.2018 12:32

Re: Obsazení arcibiskupského postu je záležitost

Ne, neviděla. Já nemám námitky vůči Dukovi jako člověku, mně spíš vadí, jak církev vede.

F. Navrátil 13.2.2018 12:31

Re: Akce Trójský kůň

Svatá prostoto, v hiearchiské instituci jsou rozbroje a intriky denním chlebem!

O. Uživatel 13.2.2018 12:30

Uživatel požádal o vymazání
M. Hromadko 13.2.2018 12:27

Hlavně, aby v tom dopise

nebylo pozvání k dočasnmu pobytu pro Švýcarskou gardu.

J. Václavíková 13.2.2018 12:25

Re: Jak to bylo s Dukovým blahopřáním Okamurovi:

No právě :-)

Ještě pr pořádek:

http://tisickrate.cz/dukovo-blahoprani-pro-spd-jsem-proskrtal-bylo-moc-dlouhe-priznal-okamura/

J. Václavíková 13.2.2018 12:24

Re: Obsazení arcibiskupského postu je záležitost

Pro mě je Duka zklamáním. Církevní představitel má sloužit jako maják na cestě. A to poklonkování zprofanovaným a lidsky nízkým karikaturám politiků podle mého není. Neumím si představit Krista, který by se takto vlísával do přízně mocných.

M. Prokop 13.2.2018 12:24

Re: Akce Trójský kůň

I v hierarchické instituci existují rozbroje. Viz třeba http://www.christnet.eu/clanky/5816/papez_reaguje_na_verejnou_kritiku_ctyr_kardinalu_v_proudu_zivota_je_nutne_rozlisovat.url

O. Uživatel 13.2.2018 12:22

Uživatel požádal o vymazání
J. Václavíková 13.2.2018 12:18

Re: Jak to bylo s Dukovým blahopřáním Okamurovi:

Zveřejněná verze:

Dovoluji si Vám pogratulovat k výsledkům voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR,jsem přesvědčen, že nás spojuje péče o bezpečí lidí v této zemi i řada jiných témat,

S pozdravem

kardinál Dominik Duka OP

arcibiskup pražský

J. Václavíková 13.2.2018 12:16

Re: Akce Trójský kůň

Vy jedna hlavo pomazaná, jak si ty rozbroje v instituci, jež je přísně hierarchická, asi tak představujete? :-)

J. Václavíková 13.2.2018 12:14

Re: Jak to bylo s Dukovým blahopřáním Okamurovi:

Vážený pane předsedo,

Dovoluji si Vám pogratulovat k výsledkům voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Doufám, že budete se svými spolustraníky usilovat o zachování křesťansko-demokratických principů, na kterých je stojí nejen naše republika, ale i celá Evropa. Zároveň bych chtěl z pozice mé autority zdůraznit, že zachování těchto principů nemůže být dosaženo populistickým omezením svobody vyznání, kterého jsme se v roce 1989, po skončení čtyřiceti let komunistické diktatury, zbavili. Stejně tak by demokracii v ČR neprospělo posílení spojení s autoritativními režimy východoevropských zemí a Číny, které by přirozeně následovalo po vystoupení české republiky z Evropské unie. Sice nemusíme souhlasit se vším, co Evropská unie dělá, ale lepší alternativa ke členství v EU objektivně neexistuje.

Co se týče otázky migrace, jsem přesvědčen, že nás spojuje péče o bezpečí lidí v této zemi a stejně jako Vy si myslím, že do naší země by měli být přijímáni jen dobře prověření žadatelé o azyl. Nicméně je třeba dodat, že všech dvanáct uprchlíků, které jsme podle kvót z EU přijali, je méně, než poslanců Vaší strany. Jako obránci křesťanských hodnot Vám jistě nemusím připomínat příběh o milosrdném Samaritánovi. Těm kdo potřebují pomoc, jsme povinni ji poskytnout, protože v každém nejmenším bratrovi a sestře se tak setkáváme s Kristem.

Toto jsou hlavní výtky, které jsem Vám musel jako zástupce katolické církve v ČR, sdělit. Existuje i řada jiných témat, kde cítím, že bychom o nich mohli a měli vést diskuzi (např. DPH u vína), pro ně však v tomto dopisu již není místo.

Přál bych Vám, abyste Vy i Vaši poslanci v nově ustavené sněmovně dokázali důrazně prosazovat ne populistické návrhy jdoucí proti zájmům občanů České republiky, ale jen a pouze právo a spravedlnost.

M. Moravcová 13.2.2018 12:12

Re: Klaus a Duka jedna ruka

vy už taky máte Putina v ledničce, že? Pozor na to :-)))

J. Václavíková 13.2.2018 12:11

Jak to bylo s Dukovým blahopřáním Okamurovi:

Po mediální smršti, která se strhla po zveřejnění povolebních blahopřání od kardinála Dominika Duky, vychází pomalu najevo, že se opravdu nemá za co stydět a za všemi nedorozuměními stojí předseda strany SPD Tomio Okamura. Redakci Tisíckráte se totiž podařilo dostat k původnímu znění blahopřejného dopisu, který Okamura dostal. V původním textu, který je mnohem delší, než jak bylo Okamurou prezentováno, český primas zmiňuje několik stanovisek SPD, se kterými má problém a upozorňuje na konkrétní postoje a nápady této strany, které jsou v rozporu křesťanskými hodnotami. V přestrojení za voliče SPD jsme požádali Tomia Okamuru o komentář k originálnímu blahopřání. „Já vám na to odpovím. Samozřejmě, že si kardinála vážím, nicméně jeho dopis jsem musel upravit. Některým formulacím ani naši poslanci prostě nerozuměli. Nezlobte se na mě, ale když je věta přes čtyři řádky, tak ji prostě nikdo nepochopí. Proto jsem se po poradě sám se sebou rozhodl, že nejdemokratičtější bude, když ten dopis trochu zkrátím, vyškrtám zbytečné pasáže, protože nechci, aby naši voliči byli po přečtení dopisu zmateni. “

I sám Dominik Duka se k celé kauze vyjádřil a potvrdil, že dopis byl pozměněn. „Vyzvu – li někoho k práci pro právo a spravedlnost, řeknu-li, že mi na srdci leží bezpečí lidí v této zemi, nemám se za co stydět a za svými slovy si stojím. Pokud některý z představitelů stran využije mé gratulace k další propagaci, je to jeho věc, ne moje. Především je dobré vidět celý kontext – tedy co jsem měl na mysli – a ne vytržení několika slov ze souvislostí.“

F. Navrátil 13.2.2018 12:07

Akce Trójský kůň

Petice katolických pragováků je trójským koněm pro vyvolání rozbrojů v církvi. Hlavou tohoto koně je Halík a zadkem Putna.

B. Hamal 13.2.2018 12:07

Na těch Hradčanech

se bude konat demonstrace nebo defenestrace?

M. Prokop 13.2.2018 12:06

Re: Svárlivá česká povaha

Není třeba unifikovaná disciplinovanost, stačí na kverulanty nebrat zřetel, což je současný stav a katastrofa se blíží.

M. Prokop 13.2.2018 12:05

Re: Dominik Duka

Nezapomínejte ani na gender.

Takže 40ti letá papežka. :-P

M. Prokop 13.2.2018 12:02

Re: Neziskovky...

Obvyklejší tvrzení je, že Sokol, hasiči, HS, sport ...

Problém se nevyhne žádné skupině, ani církevního charakteru, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Sexu%C3%A1ln%C3%AD_skand%C3%A1ly_katolick%C3%BDch_duchovn%C3%ADch, nedávno byli popotahováni nějací vůdci Junáka.

M. Prokop 13.2.2018 11:59

Re: Obsazení arcibiskupského postu je záležitost

To on přece proto, že je kromě katolíka i socialista, myslí na ty nebohé prodavačky, které by dostaly příplatky a nemohly strávit den Páně s famílií a tak vůbec je třeba páchat dobro. :-P

J. Holíček 13.2.2018 11:59

Re: Co na tu hnědou barvu barvy duhy?

Je to dobré, pane Hlosto.

K. Němec 13.2.2018 11:58

No a je to

https://www.petice24.com/petice_na_podporu_kardinala_dominika_duky_za_prodloueni_mandatu

petice pro kardinála Duku.

M. Prokop 13.2.2018 11:57

Re: Obsazení arcibiskupského postu je záležitost

Souhlasím, že je to záležitost katolíků, pak je ovšem otázka, proč je zveřejňována. Buďto tak nějak "ze zvyku", nebo to přece jenom má nějak zapůsobit na veřejnost.

O. Uživatel 13.2.2018 11:56

Uživatel požádal o vymazání
J. Hanke 13.2.2018 11:55

Re: Neziskovky...

takže žádné prostitutky. ministranti to zvládnou....