30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Proč ta kluzká slovíčka?

Komunisté nezdražovali, komunisté upravovali ceny. Centrální banky netisknou nekryté peníze, ony je kvantitativně uvolňují. Výsledek je stejný – občan zuří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Lazárek 23.1.2015 20:43

Re: Ještě jsem si vzpomněl na něco k tomu kalašnikovu,

Vymyslel. Saturn V.

E. Heusinger 23.1.2015 20:43

Re: Ještě jsem si vzpomněl na něco k tomu kalašnikovu,

Aha. A že je Němci nevyrábějí. A co vymyslel, že samopal má hlaveň?

S. Lazárek 23.1.2015 20:45

Re: Ještě jsem si vzpomněl na něco k tomu kalašnikovu,

http://cs.wikipedia.org/wiki/StG_44

J. Veselý 23.1.2015 20:43

Re: Ještě jsem si vzpomněl na něco k tomu kalašnikovu,

Opakuji znova, 58 lepší kalacha a M 16 posere obé( než se posere,ale není běžné).... Kdo nemá tak se dají půjčit a .....na střelnici uvidíte..

H. Balzám 23.1.2015 20:47

Re: Ještě jsem si vzpomněl na něco k tomu kalašnikovu,

To je taková pěkná latina, hezky se to poslouchá, ale nic to neříká o znalosti těch zbraní. AKM vydrží hrubé zacházení proto, že byl právě tak navržen. To, že na dešti nerezaví, je blbost, za chvíli je jak liška. Ty zápaďácký křápy zahrnují jen tak hrubým odhadem desítky, možná stovky zbraní, každá má jiné vlastnosti. Dneska se dá vysledovat tolik různých specifických vlastností zbraně, že prostě nejde říct, že nějaká zbraň je nejlepší.

A. Goldbergová 23.1.2015 20:47

Re: Ještě jsem si vzpomněl na něco k tomu kalašnikovu,

Asi Vám ten dobrovolec lhal, Rusové tam sice byli, ale odpočívali, byli na dovolené, takže určitě nebojovali.

Také v jiné disciplíně drží Rusové prvenství, ve spotřebě heroinu je Rusko na 1. místě na světě, spotřebuje 21% 

celkové produkce. Ročně tam zemře na 30 000 drogově závislých.

E. Heusinger 23.1.2015 20:52

Re: Ještě jsem si vzpomněl na něco k tomu kalašnikovu,

Tak takové San Marino nikdy Rusko nepředežene i kdyby se tam udrogovali všichni.

J. Václavíková 23.1.2015 20:18

Rusko výrobky sem, ruské výrobky tam,

ale demokracie na Putinův způsob, to je síla! Ruské matky by mohly vyprávět!

J. Veselý 23.1.2015 20:23

Re: Rusko výrobky sem, ruské výrobky tam,

Na to ale český " pravičák " neslyší...tedy ten Kykčův....

J. Václavíková 23.1.2015 20:25

Re: Rusko výrobky sem, ruské výrobky tam,

Už jsem si všimla.

K. Berka 23.1.2015 20:38

Re: Rusko výrobky sem, ruské výrobky tam,

Ukrajinské matky raději mlčí!

E. Heusinger 23.1.2015 20:45

Re: Rusko výrobky sem, ruské výrobky tam,

Ukrajinské matky jsou nadšené ze svých padlých hrdinů.

J. Veselý 23.1.2015 20:45

Re: Rusko výrobky sem, ruské výrobky tam,

Bohužel ,všechny matky mlčí.... Ale to už někdo napsal.

M. Kolář 23.1.2015 20:13

kopie s dovolením

Protože naše diskuse zmizela někde v hloubce vlákna dovoluji si svou poslední poznámku zkopírovat znova ..

Otázky o spontánnosti, podmíněnosti apod. výkonu lidského intelektu nejsou zcela zodpovězeny .Je to otázka vědecká, filosofická a třeba i teologická. Já jsem také spíše zastáncem jednoty světa. Existuje jistá gnoseologická tenze mezi tím čemu říkáme přírodní zákony a tím čemu říkáme lidská kultura.  Ano, je možné že vše vyrůstá z přírodního řádu světa, i my. Já s tím nemám žádný problém. Ale i v takovém případě vidíme jak "příroda" balancuje na hraně chaosu a řádu. Možná právě proto tu "něco" vůbec je. Již krystal je řád. Mikrob je řád atd..Tedy ukázky jisté oragnizovanosti . Zda je tato organizovanost čistě spontánní či ne, nevíme.. Ale vidíme jak organizovanost je podmínkou existence vyšších struktur. Podmínkou života .. Tak i lidská kultura je m.j. organizací, i (umělým?)řádem,. Ale také prostorem života  inteligentních bytostí.  Komunismus ?? To je pokus o realizaci jisté utopie.. Ale staří Římané kteří se rozhodli dát si před mnoha stoletími např. Zákon dvanácti desek, a tím položili jeden ze stavebních kamenů naší civilizace, jistě také neusilovali o nějaký "komunismus" ..

M. Mařák 23.1.2015 20:21

Re: kopie s dovolením

Hayek to právě z toho důvodu nazývá spontánní řád. Spontaneita a organizovanost jsou podle mne dvě rovnoměrné složky vývoje lidské civilizace, jedna bez druhé nemůže existovat.

M. Kolář 23.1.2015 20:28

Re: kopie s dovolením

Mohu souhlasit s tím co píšete. Onen dualismus a dynamickou hru  spontaneity a organizovanosti asi vnímáme.  ..Nemám s tím problém ..

K. Janyška 23.1.2015 20:42

Re: kopie s dovolením

Ále hooovno. Spontánní řád je vzniklý samovolně a organizační řád je produktem lidského rozumu. Je daleko jednodušší a má úplně jiné poslání. Dovoluje sledování jen jednoho nebo velmi omezeného poštu cílů a účelů jednání, za to velmi intenzivně a efektivně. Je použit pro uspořádání organizací, tedy zejména podniků a firem. Spontánní řád naproti tomu velmi složitý a umožňuje lidem sledování nekonečného počtu dokonce cílů rozbíhavých. Je jedině možnou řídící strukturou lidského světa, lidé to však bohužel nevědí a snaží se ho zorganizovat. Z toho však vzniká konflikt, který vede ke zmaru a krvi tak, jak ho ve světě vidíme... Dzp.

M. Kolář 23.1.2015 20:49

Re: kopie s dovolením

Pane Janyška s dovolením, já jsem hovořil o našem domovském vesmíru a komplexitě   světa  a její determinující funkci pro lidský rozum a civilizaci,  nikoliv o Vašem pracovním stole ..

K. Janyška 23.1.2015 20:52

Re: kopie s dovolením

Nemáte pravdu, organizace, tedy zorganizované subjekty, jsou prvky spontánního řádu... Dzp.

M. Kolář 23.1.2015 20:57

Re: kopie s dovolením

Vy máte trochu marxistickou vazbu na hmotu .. ale OK,, beru ..

Mimo jiné, nepokoušite se o jistý incest komplexity ?? Vy si myslíte že racionální poznání bazálních zákonitostí světa je důvodem tyto zákonitosti funkčně  aplikovat na sofistikované organizační  vrstvy civilizace ?? A k čemu by to bylo dobré ??

K. Janyška 23.1.2015 21:02

Re: kopie s dovolením

Nic takového od Marxe nemám. Znám jen dopodrobna Kompozitivní teorii a dílo mistra Hayeka. Ten ční nade všemi... Dzp.

M. Kolář 23.1.2015 21:13

Re: kopie s dovolením

Zdá se mi že u Vás není ani tak problém jakou teorii  používáte ale jak jí používáte ..  Filosofie či společenské vědy neradno transformovat do závazných (ideologických) pravidel lidské civilizace .. To je m.j. marxistické ..Marxismus naruby ..

K. Janyška 23.1.2015 21:23

Re: kopie s dovolením

Filosofuje ten, kdo hovno ví. To je známá věc... Dzp.

J. Václavíková 23.1.2015 20:25

Re: kopie s dovolením

Vezmu to trochu lapidárně. Konečná podoba jak fyzická, tak mentální, je výslednicí působení prostředí na genofond. Ve většině parametrů se to pohybuje kolem 50%. Takže z toho soudím, že člověka formuje konkrétní sociokulturní prostředí, jemuž je vystaven a jež pak zpětně ovlivňuje. Neboli vlivem konkrétních prostředí a událostí se formuje i konkrétní podoba společnosti, není to tedy místně ani časově nezávislý produkt.

J. Václavíková 23.1.2015 20:30

Re: kopie s dovolením

Než se v tom někdo začne pitvat- přesněji na genotyp, zprostředkovaně i na genofond.

J. Veselý 23.1.2015 20:34

Re: kopie s dovolením

Dobré, jsem líný to napsat...;-) tak nějak

Z. Frys 23.1.2015 20:34

Re: kopie s dovolením

Struktura celého vesmíru, včetně živých organismů (a také lidské civilizace) je důsledek samoorganizačních procesů ve složitých komplexních systémech. Je důsledkem dynamiky nelineárních vazeb, které ve složitých systémech vznikají.

M. Kolář 23.1.2015 20:43

Re: kopie s dovolením

Ano , jeví se to tak.. Je to dosavadní stupeň našeho poznání o tomto vesmíru. Je zajímavé jak lze sledovat nelinearní chování i v postupu civilizace. Např. takový fašistický či komunistický regres může být takovým projevem. A jako reakce na tento regres následná finalizace konstitučně ukotvených garancí lidských práv atd.. Je zajímavé že přijetí "spontánního" původu lidské civilizace a jejích projevů (třeba právního řádu)  vlastně tyto civilizační jevy následně legitimizuje i pokud je budeme považovat za "pouhý" produkt komplexity světa .. .

K. Janyška 23.1.2015 20:48

Re: kopie s dovolením

Nesouhlasím s vámi. Musíte nejprve k šuplíku... Dzp.

Z. Frys 23.1.2015 20:52

Re: kopie s dovolením

ne všechny důsledky evolučního vývoje jsou pozitivní. Příroda nemá záměr a často se splete. To, že se saoorganizuje neznamená, že se organizuje nejoptimálnějším způsobem.  Nacismus, fašismus, komunismus jsou bohužel neblahé vedlejší důsledky evoluce, stejně tak jako náboženství.