6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Diskuse k článku

Příšerný doklad toho, v čem žijeme

Ve středeční MF Dnes vyšel Kmentův rozhovor s Mirkem Topolánkem. V podstatě z něj vyplývá jediný závěr – naše politická scéna je organizovaný zločin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 29.3.2012 14:18

Kalousek mi poslal částku... říká Kočí na další nahrávce

http://zpravy.idnes.cz/v-kauze-bartovych-obalek-se-resi-dalsi-nahravka-fly-/domaci.aspx?c=A120329_134459_domaci_kop

Opravdu velkou nabídku prý učinil Kalousek Kočí, a to ještě předtím, než "odpálila" Bártu. "Já odpálím Bártu", to říká také na té nahrávce.

Je ta "částka"  těch 200 mega na novou, čistou stranu, kterou měl podpřit Havel?  (o tom mluvila na té předchozí nahrávce?)

MF Dnes sice v textu zamlčela slovo částka, ale v té nahrávce, když si ji pustíte, to slovo je.

J. Ryba 29.3.2012 14:21

Re: Kalousek mi poslal částku... říká Kočí na další nahrávce

a to je okamžik, kdy říká pravdu nebo je to okamžik, kdy říká cílenou lež? :-)

J. Tolman 29.3.2012 14:25

Re: Kalousek mi poslal částku... říká Kočí na další nahrávce

Za jedinou realitu považuji to zranění vietnamské ženy. I když chvilkama si ani tady nejsem jistý.

K. Drobková 29.3.2012 14:35

Re: Kalousek mi poslal částku... říká Kočí na další nahrávce

Zcela určitě nějaký pravdoláskař zavolal sanitku, pravdoláskovej záchranář ji odvezl do špitálu a už to bylo. Nemocnice jsou pravdoláskou prolezlé ......

M. Varadinková 29.3.2012 14:46

Re: Kalousek mi poslal částku... říká Kočí na další nahrávce

Přeberte si to, jak chcete, ale o tom, že v pozadí puče Tlustý-Kočí stál Kalousek, já pochybnost nemám. Zcela bez ohledu na to,  kdy Kočí lže a kdy mluví pravdu.

M. Prokop 29.3.2012 14:48

Re: Kalousek mi poslal částku... říká Kočí na další nahrávce

Tlustý?

:-P

M. Varadinková 29.3.2012 15:02

Re: Kalousek mi poslal částku... říká Kočí na další nahrávce

Pardon, měla jsme na mysli samozřejmě Tluchoře:-)))))

J. Ryba 29.3.2012 14:55

Re: Kalousek mi poslal částku... říká Kočí na další nahrávce

já jsem si to už přebral, že jste fantasmagorka i v tomto případě

J. Ryba 29.3.2012 14:16

pravičák by prostě něco takového nikdy neřekl

ano, když někdo podniká, tomu rozumím, vzít si úvěr, vydělat a splatit.

Stát ale nepodniká, tedy rozhodně by neměl. Už jen z prostinkého důvodu, že to narušuje konkurenci. Stát může nanejvýš investovat do infrastruktury, což může mít jistý multiplikační efekt. Ale ten nenastává z roku na rok, je to investice do budoucna. Krom toho i ten socan Keynes (a pan Rys) radí, že investovat se má jen v konjunktuře a rozhodně ne v depresi ekonomiky.

J. Ryba 29.3.2012 14:20

pane Tolmane

je to čistě levicový koncept, nic proti tomu, já to sice v případě státu neuznávám, leč pokud někdo vyznává tyto levicové koncepty, tak ať se za to nestydí, jako třeba pan Rys

M. Prokop 29.3.2012 14:21

Re: pane Tolmane

Zase pláčete na špatném hrobě.

J. Ryba 29.3.2012 14:30

Re: pane Tolmane

pan Rys říká něco jiného? :-)

M. Prokop 29.3.2012 14:32

Re: pane Tolmane

I vám, často.

J. Ryba 29.3.2012 14:41

Re: pane Tolmane

co řekl jiného, pane Prokope?

první příspěvěk ve vlákně Autor: S. Lazárek Táta Zavadil byl v rádiu naprosto skvělej. Říkal, abychom přestali šetřit, zvláště teď, v době krize neb nás to prý uvrhne do ještě větší chudoby.....:-)) Jsem z té nečekané zprávy tak rozrušenej, že si to musím jít promyslet do místní restaurace, snad mě u oběda docvakne, jak to ten táta Zavadil vlastně myslel......:-)

a vaše reakce:

Autor: J. Rys On má v jednom pravdu. V době krize by stát měl utácet. Ovšem pokud má z doby růstu HDP našetřeno. Je zvláštní, že v době růstu neřval, že se má šetřit na horší časy. Na to většina lidí zapomíná.....

M. Prokop 29.3.2012 14:45

Re: pane Tolmane

Já jsem to četl celé, takže na vámi vyškubané kousky se můžu -víte co.

J. Ryba 29.3.2012 14:58

Re: pane Tolmane

ale to je celé, tam už nic jiného není! :-)))))

J. Tolman 29.3.2012 14:24

Re: pane Tolmane

Nevím, oč jste se s panem Rysem přeli. Souhlasím, že kapitalistický stát nepodniká. Kapitalistický stát pouze vytváří podnikatelské prostředí, ve kterém se podnikání daří. Když podnikání zaniká v důsledku zastaralé struktury, vláda podpoří takové tipy podnikání, které jsou progresivní a přinesou více zisku a vyšší zaměstnanost. Starší typy podnikání (v případě USA třeba automoboilismus) pomůže zrestruktualizovat. Stát pomáhá garancemi, dotacemi a zákony. O to vše se Obama snaží. Nikdo neví, jetli to je správné, ale toto je momentálně linie USA. Není laciná, stát se nadále musí zadlužovat. Je to sázka na to, že se hospodářství rozjede a výnosi zaplatí dluhy. Podmínkou je, že vláda bude všude jinde škudlit, a to tak, že hodně. 

Kapitalistické USA poskytjí celá desetiletí daňové úlevy a dotace jedrným elektrárnám, ropnému průmyslu a mnoha dalším odvětvím. Hádka není o to jestli dotoval a poskytovat úlevy, Američané se hádají o to, komu budou poskytovány.

M. Prokop 29.3.2012 14:28

" vláda podpoří takové tipy podnikání, které jsou progresivní a přinesou více zisku a vyšší zaměstnanost."

Ještě jsem neviděl vládu, která by to dokázala.

Dělá jich to hodně, ale povětšině se netrefí v tom odhadu, které obory to jsou.

To by musel příslušný úředník být schopnější a neúplatnější než někdo, kdo investuje své peníze a to je situace z říše bájesloví.

J. Tolman 29.3.2012 14:33

Re: " vláda podpoří takové tipy podnikání, které jsou progresivní a přinesou více zisku a vyšší zaměstnanost."

To je možné. Nicméně jsou situace, kdy nejhorší je nedělat nic. Většina těch rozhodnutí je zvratná. Můlže je znměnit sám Obama, mohou být zrušena zcela, zvítězí-li druhá strana. Nevím jestli se Obama trefil, ale musím uznat, že jedná rozhodně a určité výsledky má. Pokud je 1/3 rozhodnutí nějakého manažera hned od počátku správná, jde o šičkového manažera. Nesprávná rozhodnutí tentýž manažer bez problému později přehodnotí. Ale správnost nebo nesprávnost potvrzují až průběžné výsledk.y

M. Prokop 29.3.2012 14:44

Re: " vláda podpoří takové tipy podnikání, které jsou progresivní a přinesou více zisku a vyšší zaměstnanost."

Já viděl zajímavou statistiku, kolik lidí z podnikatelské sféry měl ve vládě ten který president USA. Obvykle kolem 50%, někteří 30%, Obama 8%.

Dost symptomatické.

U kteréhokoliv vládního činitele je velmi obtížné vyhodnotit, co skutečně způsobil (ať už do plusu či do minusu), co byla náhoda, co úsilí jiných.

Nejpřínosnější není ani nedělat nic, ani podporovat nějaké odvětví nebo tak něco (Němci a OZE odstrašující příklad), ale co nejvíce usnadnit lidem jejich snahy. Odbouráváním byrokracie, směrnic, cel, kvot, dotací ......

J. Tolman 29.3.2012 14:36

Re: " vláda podpoří takové tipy podnikání, které jsou progresivní a přinesou více zisku a vyšší zaměstnanost."

Česká vláda se netrefila prakticky v ničem, důkazem je dostavění Temelína I a nyní snaha prošustrovat další miliardy na dostavění Temeína II.

M. Prokop 29.3.2012 14:47

Re: " vláda podpoří takové tipy podnikání, které jsou progresivní a přinesou více zisku a vyšší zaměstnanost."

Ač s vámi nesouhlasím, že by dostavění Temelína byl omyl, jen byste tak mou teorii potvrdil.

Něco jsem ale dnes zaslechl z rádia, že i Němci končí s podporou fotovoltaiky.

To byl omyl zcela průkazně, stejně jako celá ta bruselní směrnice o povinných procentech.

J. Tolman 29.3.2012 14:55

Re: " vláda podpoří takové tipy podnikání, které jsou progresivní a přinesou více zisku a vyšší zaměstnanost."

Když dva dělají totéž...

Němci postupně omezují vládní dotační podpru FV, task jako matka odstavuje kojence. Německá FV je podle tvrzení mnohých schopná života i bez vládních dotací. Samozřejmě, že dosud dotovaní křičí.

Česká vláda chce zastavit dotace OZE, protože je chce podříznout. Pokud by se v ČR rozvíjely OZE, nesmyslnost Temelína by byla zřejmá každému.

M. Prokop 29.3.2012 15:00

Re: " vláda podpoří takové tipy podnikání, které jsou progresivní a přinesou více zisku a vyšší zaměstnanost."

Pokud by žádné zdroje nebyly nesmyslně dotovány, byly by OZE přesně tam, kam patří, doplňkový zdroj pro zvláštní podmínky nebo nadšence.

Pokud a kdyby jsou vždy ošidné.

J. Tolman 29.3.2012 15:04

Re: " vláda podpoří takové tipy podnikání, které jsou progresivní a přinesou více zisku a vyšší zaměstnanost."

To nemá ceno do nekonečna rozebírat. Nejdotovaněší typ výrobxy elektrické energie je jádro. Od základního výzkumu po výstavbu, garance státu na úvěry, zajištění bezpečnosti, přenechání budoucí likvidace JE na státu atd. JE je drahá, i když jde vše dobře. A co teprve, když se něco podělá.  

J. Ryba 29.3.2012 14:42

Re: " vláda podpoří takové tipy podnikání, které jsou progresivní a přinesou více zisku a vyšší zaměstnanost."

dokázal to co si tak pamatuju jenom Clinton

J. Ryba 29.3.2012 14:39

Re: pane Tolmane

zní to pěkně, s lecčím se dá i souhlasit, ale přiblížím to na situaci rodinného rozpočtu. Máte dluhy, které jsou ve výši 100% všech vašich rodinných příjmů a přestože jste šetřili jako diví, nikdy jste s rozpočtem nevyšli. A teď v takovéto situaci, kdy byste měli pravidelně splácet, ale nemáte na to a na úroky si půjčujete a půjčujete, si půjčíte zas s výhledem, že rozjedete příjmovou stránku rodiny. Měli byste umořit dluh ve výši 100% příjmů, tedy téměř nic z příjmů neprožírat, splácet a platit úroky. Situace těžká pro rodinu, která opravdu podnikat může. Jak je to ale v případě státu? Daleko daleko složitější a daleko nejistější, protože ten nepodniká a splácet může jen z toho, co vytáhne z podnikatelů. To je velká nejistota. Protože ty státem investované peníze přinášejí těžko spočítatelný efekt a často ani nenastává. Vzpomeňte všechny ty naše brownfieldy...

J. Tolman 29.3.2012 14:46

Re: pane Tolmane

USA už jednou v této situace byla. Bylo to někdy v době vietnamské války a státní dluh rychle narůstal. Zatím co se poslanci přeli, jak to řešit, nastartovalo hospodářství k takovému růstu, že další destiletí vláda splácela pouze úroky a podíl jistiny na HDP rychle klesal. Problém je v tom, že ten růst netrvá věčně, ktežto vláda si ráda půjčuje pořád. Navíc není jisté, jestli to podruhé také vyjde. Nicméně Obama na to zřejmě sází.

J. Urban 29.3.2012 14:01

Mlátit ho, h.owa.do lampasácký

bolševický, železnou tyčí. A s ním celou tu galerku: Bém, Vondra, Rath, Gross, Srba, Paroubek, Šimonovský - vyjmenovával bych je tu do večera :-(

J. Tolman 29.3.2012 14:09

Re: Mlátit ho, h.owa.do lampasácký

Já vás chápu. Porušil omertu.