1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Příležitost pro pana Hřiba

Z důvodů známých především jemu a jeho egu hrne se jakýsi pan Hřib do úřadu primátora města Prahy. Omlouvám se mimopražským čtenářům, nicméně ta věc má obecný přesah, a zdaleka se tudíž netýká jen Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Venc 25.10.2018 13:19

Re: Hm, tak zřizovatel požaduje po "kompostovém"

Pan president evidentně netuší, jak se vyjadřovat před svým "zřizovatelem". Ostudu "prý" způsobil jen jeden z nich. Tak nevím.

:-)

P. Boublíková 25.10.2018 13:24

Re: Hm, tak zřizovatel požaduje po "kompostovém"

Co se týče těch nadávek, tak doufám, že Bakala i ostatní budou žádat omluvu :-)

J. Venc 25.10.2018 13:27

Re: Hm, tak zřizovatel požaduje po "kompostovém"

Pan ředitel jest popotahován za nevhodnou formu, nikoli obsah sdělení. Nikdo mu nevytkl, že by snad Zeman do toho kompostu nepatřil.

:-)

Z. Lapil 25.10.2018 12:30

Což projekt "se" vysmahne během pár týdnů.

Samozřejmě od chvíle, kdy bude známo zadání (JAKÝ most) a podklady.

Problémem bude dát dohromady výběrové řízení, jistě architektonickou soutěž, balík odvolání jistě bude mít velikost ikikel a to nedej pámbu, aby někdo přišel na to, že most stojí na nějakém cizím pozemku (v 80. letech se to tak nebralo a mezi tím proběhly restituce a je tam poblíž kostel a církevní pozemky kdoví jsou-li vyřešené).

Taky si dovedu představit, jak někdo začne vymýšlet, jak na nový most dostat železnici. Ono upřímně - z hlavního nádraží přes Negrelliho viadukt do Ústí asi opravdu nic moc a případná rychlodráha na letiště a dál na Kladno ve stávající trase přes Stromovku a horskou dráhou z Dejvic na Veleslavín je vlastně docela nesmysl. Tou horskou dráhou míním 3km rampu se stoupáním jak na Kubovu Huť - nejvyšší stanice v Československu, těsně pod 1000 m n. m. Kam se hrabe "tatranská" Štrba(?) s asi 900 m n.m.

Jen ještě připomenu hokejovou Sazka arénu - tu taky několik let politici stěhovali po Praze jak kočka koťata, a pak byl na veškerou realizaci rok a technici to zvládli. A všichni se divili, jak je to drahé, a neuvědomili si, že jakékoliv dílo má tři součásti: kvalitu, cenu a čas. Tady bylo času málo, kvalitu - ať si myslí kdo chce co chce - moc neošidíte, rozhodně ne vědomě a už vůbec ne dobrovolně, a jediné, s čím bylo lze manipulovat, byla cena.

A. Trick 25.10.2018 12:42

Naprosto blábolíte

"Případná rychlodráha na letiště a dál na Kladno ve stávající trase přes Stromovku a horskou dráhou z Dejvic na Veleslavín"

Kontrolní otázka: Kolik promile stoupání má železnice z Buben do Hostivice?

Z. Lapil 25.10.2018 13:17

Re: Naprosto blábolíte

Ale no tak... Nepoznáte rozdíl mezi trasou Bubny - Hostivice (převýšení asi 200m na 20 km, v průměru 10 promile) a trasou Dejvice - Veleslavín? Ta má asi 100 m na 4km, čili asi 25 promile. Pak je ještě trochu stoupání na Ruzyň, ale tím to až do Nového Strašecí víceméně hasne. Mašinky si máknou až ze Strašecí do Řevničova a kousek dál, a pak je bezva sešup (oblouky i přes 180 stupňů*/ na náspech vysokých velmi odhadem k 15ti metrům) do Lužné u Rakovníka.

Obojí měřeno podle mapy.cz, vzpomínám-li dobře, tak skutečné stoupání je tam 22 promile. Na Kubovu huť je to ve směru od Strakonic kolem 24 promile.

Takže naprostý blábol přičtěte laskavě sobě.

*/ https://mapy.cz/zakladni?x=13.8037632&y=50.1436404&z=14

A. Trick 25.10.2018 13:41

Re: Naprosto blábolíte

No právě!!! Max. stoupání je 25 promile. To není žádná tragédie pro elektrifikovanou železnici. Největší stoupání je z budoucí zastávky Výstaviště do Dejvic.

Stoupání ze Smíchova do Jinonic jste měřil?

P.S. protože mám kamarády mezi strojvedoucími, tak mi rychlíky po těchto tratích půjčili (když tam ještě jezdily).

Z. Lapil 25.10.2018 14:00

Re: Naprosto blábolíte

No vida, my se nakonec domluvíme.

Neměřil. Možná někdy. Bude podobné, spíš trochu příznivější. Kdysi byla výluka, takže jsem měl příležitost opakovaně jezdit technicky stejným vlakem tudy i tamtudy, a brejlovec to zvládal o něco snáz.

Nikde jsem netvrdil, že 25 promile je pro elektriku nějaká tragédie (přesto: je v ČR někde takové stoupání elektrifikované? Nic mě nenapadá, kromě Křižíkovy dráhy do Bechyně, a tu snad nebudeme brát jako typický příklad, a nově elektrifikovanou trať do Koutů nad Desnou, ale ta zůstává v údolí a nikam nešplhá), tvrdím jen, že vést (dvoukolejnou a rychlou čili rozšířenou a možná trochu narovnanou) rychlodráhu zhruba ve stávající trase je dost nesmysl.

Určitě jsem viděl nějakou studii, která dráhu vedla tunelem skoro z Masaryčky až někam k nádraží Ruzyně s tím, že nádraží Dejvice bude ve stejné výškové úrovni jako metro Hradčanská. Možná to ale dávno spadlo pod stůl a bylo nahrazeno metrem přes Veleslavín do Motola. Myšlenku trasy z Hostivice (letiště) přes Jinonice znám, nápad prodloužit vlaky z většiny republiky na letiště vůbec není špatný, i když by tam nejspíš nakonec jezdil nějaký vysokokapacitní pendl jako v Ostravě do Mošnova.

A. Trick 25.10.2018 14:14

Re: Naprosto blábolíte

Když jsem studoval, tak mne otec občas z Prahy vzal na mašinu (T478.1101). Pamatuji, že jakmile vjel na severní nástupiště, tak to vždy maximálně rozjel. Potom se to do Jinonic dalo odvézt rychle. T478.1 + DFa + 4xBa + Aa + BRa.

Z. Lapil 25.10.2018 15:29

Re: Naprosto blábolíte

Takhle jela v r. 2008 z Polska. Aktuální stav neznám.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/751/751600.html#komentare

A. Trick 25.10.2018 12:45

Re: Což projekt "se" vysmahne během pár týdnů.

Z hlavního nádraží do UnL se přes Negrelliho viadukt nikdy nejezdilo a nikdy jezdit nebude. I z Mas. na. do Ústí ten viadukt vůbec není potřeba.

Z. Lapil 25.10.2018 13:38

Re: Což projekt "se" vysmahne během pár týdnů.

Pravda, nechal jsem se unést. Omlouvám se. Hlavní nádraží je v provozu až od r. 1871 a s Negrelliho viaduktem bezprostředně nesouvisí. Přesto: VÍM, že v 90. letech jezdil lehce po půlnoci spoj z hlavního nádraží přes Negrelliho viadukt, byť ne do Ústí, ale do Kladna. Nevím, jestli ta kolej (byla nutná úvrať) existuje dodnes nebo s nedávnou stavbou Nového spojení vzala za své.

Nicméně kontrolní otázka: je starší Negrelliho viadukt uvedený do provozu v r. 1850, nebo holešovický železniční most kolaudovaný v r. 1976? A kudy myslíte, že jezdily vlaky do té doby?

Jízdní řád z r. 1981/1982: http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_276-279.pdf

Jízdní řád z r. - věřte nevěřte - 1918: http://csd1918.wz.cz/1918s023.jpg

A. Trick 25.10.2018 13:49

Re: Což projekt "se" vysmahne během pár týdnů.

Ten MOs jezdil přes Hrabovku a úvratí. Hrabovka neexistuje. Poslední lokomotiva, která zde projela byla 498.022 (KHKD)

V té historické době se z hlavního jezdilo na Vysočany (Turnovsko - Kralupská dráha).

Rychlíky např. Budapest - Berlín jezdily přes Mas. na.

Z. Lapil 25.10.2018 14:06

Re: Což projekt "se" vysmahne během pár týdnů.

Díky. Nehádám, se, historickou dopravu moc neznám, vím jen, kudy jsem kdy jezdil já.

Spletlo mě to, že se při rekonstrukci Negrelliho viaduktu jezdí, na rozdíl od dob nedávno minulých, oklikou přes Holešovický most a hlavní (hlavová? Mozková?) rekonstrukce existujících tratí se mi úplně nepovedla.

F. Doušek 25.10.2018 11:48

Tomu říkám FOFR, a ani na tu stavbu nebylo

dva roky se táhnoucí výběrové řízení.

Teď se odvážit o něco podobného s pražskými mosty.

F. Doušek 25.10.2018 11:48

Re: Tomu říkám FOFR, a ani na tu stavbu nebylo

https://liberecky.denik.cz/zpravy_region/stavba-nove-rozhledny-na-cisarskem-kameni-pokracuje-20181024.html

P. Vandas 25.10.2018 11:45

Páter Piťha a Prezident Zeman si vedou kromobyčejně výtečně.

Škoda, že Prof. Piťhovi už Zeman metál letos nestačí udělit. Tak snad vbrzku. :-):-):-)

J. Matuška 25.10.2018 12:02

Re: Páter Piťha a Prezident Zeman si vedou kromobyčejně výtečně.

Už se těším na 28. říjen 2019, tedy jestli se toho dožiji...

J. Venc 25.10.2018 12:16

Re: Páter Piťha a Prezident Zeman si vedou kromobyčejně výtečně.

+ udělovatel. Aby se "dožil". Není udělovatele, není vyznamenání.

P. Boublíková 25.10.2018 12:28

Re: Páter Piťha a Prezident Zeman si vedou kromobyčejně výtečně.

Třeba budeme mít ještě někdy dalšího prezidenta :-)

J. Venc 25.10.2018 12:37

Re: Páter Piťha a Prezident Zeman si vedou kromobyčejně výtečně.

Vskutku ano. Znovuobnovení monarchie se nechystá. A nastane-li mnohými prorokovaný apokalyptický chalífát, pravděpodobnost udělení katolickému kněží se limitně blíží nule. Jedině by se monsignore s chalífou v těch svých východiscích tak nějak shodl.

:-)

S. Lazárek 25.10.2018 12:57

Re: Páter Piťha a Prezident Zeman si vedou kromobyčejně výtečně.

Tak třeba na homosexuály mají dlouhodobě poměrně dosti podobný názor, jen v razanci řešení tohoto "problému" se (zatím) liší.

J. Venc 25.10.2018 13:25

Re: Páter Piťha a Prezident Zeman si vedou kromobyčejně výtečně.

Našlo by se patrně i něco dalšího. Byť tedy momentálně není zřejmé, zda poslední samozvaný chalífa vůbec žije/nežije. V nejhorším dostane vyznamenání od kolektivu NP. Bych nějaké takové zřídil.

:-)

K. Němec 25.10.2018 12:28

Re: Páter Piťha a Prezident Zeman si vedou kromobyčejně výtečně.

Pan profesor ji dostal v roce 2011. Od Klause.

V. Čermák 25.10.2018 11:37

Já mám rád Prahu, uřvané Pražáky už méně.

Takže Praze jsem přál Stuchlíka, protože podle mě Umí, ale Pržákům přeji tu stávající koalici. Konečně, Kdo chce kam, pomožme mu tam....

M. Prokop 25.10.2018 12:53

Re: Já mám rád Prahu, uřvané Pražáky už méně.

Stuchlík by byl v rámci GW nejvhodnější. :-P

V. Hájková 25.10.2018 11:30

Tak

to se mně líbí - vždy připravena jako správná skautka :-)))))))

Ujišťuji- že ta fotečka není moje :-)))))))))))))))

vhttps://www.facebook.com/CeskyInstitutProUrazeniPolitiku/photos/a.558418141203163/696997774011865/?type=3&theater

K. Berka 25.10.2018 11:41

Re: Tak

Krasomila Němcová se dozvěděla, že nepůjde na Hrad (fotečka není moje) :

http://6b.cz/xCP3

J. Matuška 25.10.2018 11:22

SPOLUVLÁDA OBČANŮ

Špatná politická rozhodnutí nejsou důsledkem záměru politiků škodit. Většina demokraticky zvolených politiků se patrně snaží odvést dobrou práci. Závažnou chybu však dělají v tom, že nejsou ochotni změnit svůj styl vládnutí. Proto v celé Evropě roste počet občanů, kteří se necítí být tradičními stranami zastupováni.

Posilování politických seskupení, která jsou nazývána populistickými, je důkazem toho, že společnost hledá možnosti, jak se proti omylnosti, sebestřednosti a poručnictví svých vládců bránit. Důsledkem je roztříštěný a nestabilní politický systém. A proto je třeba dát občanům možnost spolurozhodovat.

Na přímou demokracii švýcarského typu ještě není česká společnost zralá. Přímou demokracii se musíme učit, což vyžaduje čas. Realisté jsou však přesvědčeni o tom, že občané chtějí a jsou schopni spoluvládnout. Rozhoduje-li celá společnost, tak to s sebou sice nese určité riziko chyby, ale navlas stejné riziko vzniká i tehdy, když jako dosud rozhoduje pouze elita. Schopnosti vládnoucích jsou totiž přeceňovány ve stejné míře, v jaké jsou podceňovány schopnosti obyčejných občanů. Když politici vrátí část moci občanům, budou se moci opřít o nevyčerpatelnou zásobu jejich praktických zkušeností.

Realisté vědí, že přímá demokracie má ještě jednu neocenitelnou výhodu. Právě u zlomových a riskantních rozhodnutí velmi záleží na tom, jestli společnost zátěž, která je s nimi spojena, nese na základě vlastního rozhodnutí, nebo proto, že za ni opět rozhodla pyšná a chybující elita.

Realisté věří, že demokracie může i ve 21. století plnit tu funkci, kterou má od svého vzniku: Nutit vládnoucí hledat společensky prospěšná řešení a umožňovat ovládaným, aby se na tomto hledání podíleli. Cesta k tomuto cíli vede přes postupné posilování prvků přímé demokracie. https://realiste.cz/referendum

R. John 25.10.2018 11:26

Áááá.. realisté...

...to tu dlouho nebylo...a co ještě nahalucinovali realisté ?...