27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Diskuse k článku

Před referendem

Nadcházející referendum rozhodne o další britské historii. Zvenčí není fér věc posuzovat. Čistě technicky vzato je výhodnější být součástí většího fungujícího celku. Občan však vnímá i jiné hodnoty. Fungování, to jistě, ale jak se definuje a co je fungování státu? Je to jenom to, co je dobré? Nebo je to to, co je dobré, navzdory fungování státu? To občan těžko rozlišuje. Viz naši československou zkušenost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vítek 16.9.2014 8:19

Re: Evropa je složitá

Kazdy chce zit za sve.A tak neni lepsi,aby zili jen jednotlivci,rodiny,firmy,....a postupne dobrovolne vytvorene skupiny ZA SVE?Ale to by politici a statni urednici,dotacni a korupcnin"kapitaliste"museli jit MAKAT!

J. Kombercová 16.9.2014 8:18

Re: Podle ekonomů bychom se měli globalizovat,

Správně píšeš "osočení"... nic nevíš, ale osočuješ, co se do tebe vejde. :)

J. Kolouch 16.9.2014 8:18

Re: Velké lány či malá políčka?

Ano, když si každý hospodaří na SVÉM, může mít určité výhody. Představte si ale, že dojde k přemnožení třeba slimáků jako letos. Pokud se vlastníci jsou schopni domluvit na tom, že je vyhubí v určitou domluvenou dobu, je vše v pořádku. Stačí ale, když jeden z nich má nějaké (třeba nezaviněné) problémy a není schopen se hubení účastnit, ani to zajistit jinak. Z jeho pozemku se přeživší slimáci zase rozlezou ke všem ostatním.

Holt na něco jsou lepší malá políčka, někdy se ale může stát, že převáží výhody větších celků. S dělením států to je podobné, i když mnohem složitější. Málokdy politici zvažují vše, co může nastat, v současné době nevidím téměř žádného, kdo by dohlédl dále než na konec volebního období. Takže rozhodnutí rozdělit či nerozdělit je obvykle věcí spíš osobního názoru než racionální úvahy.

Je to opravdu složité, zejména nemáte-li k dispozici zázračnou skleněnou kouli.

S. Netzer 16.9.2014 8:13

Re: Víte co?

Co si to dovoluješ, usmrkanče?

P. Vítek 16.9.2014 8:12

Re: Víte co?

Ty uz zrejme umres a nic VUBEC NIC nepochopis.Takova baldova v gatich.Ach jo

P. Vítek 16.9.2014 8:10

Re: Podle ekonomů bychom se měli globalizovat,

Pane Hlosto -pisu to uz ponekolikate:onehdy doslo k nedorozumeni-osoceni z clenstvi v ksc nepatrilo samozrejme Vam,ale s.Jilkovi....ti pavouci v diskusich na NP jsou neprehledni.A Vas zdravim a rad vase ranni prispevky ctu

P. Hlosta 16.9.2014 8:08

Re: Víte co?

Tak tedy k té Ukrajině cosi rozumného:

http://video.aktualne.cz/dvtv/priban-k-ukrajine-ozbrojeny-konflikt-je-cim-dal-realnejsi/r~bb94e3a23ce311e483e10025900fea04/

P. Vítek 16.9.2014 8:06

Re: Souhlas.

A nebo dalsi NASE vec:Ředitelství silnic a dálnic vybralo firmu, která má za 31 milionů vylepšit varovný systém v Pisáreckém tunelu. Vybraná firma nemá žádné zaměstnance a žádné zkušenosti v oboru. Podmínky tendru přitom zakazují použít subdodavatele.

V Česku se holt neustále posunují hranice toho, co si ovčané ještě nechají líbit.(Macek)

J. Slanina 16.9.2014 8:04

Re: Víte co?

To se mi líbí, když takový vlezdoprdelecký soudruh, kterému koukají z ruské prdele jenom tkaničky od bot tady cosi slintá o statečném a hrdém národě.

V. Ondys 16.9.2014 8:04

:)))))))))) Přimlouvám se, aby nás Britové anektovali

místo odpadlého Skotska, s pohrobky Husákovy normalizace si připadám stále jako mezi socanskými :))))) loupežníky s jejich výkladem spravedlnosti a práva.

http://www.novinky.cz/finance/347760-licitator-drazby-priklepl-dum-sam-sobe-a-justice-je-v-koncich.html

P. Vítek 16.9.2014 8:04

Re: Víte co?

Podud nemaji o cem psat,tak tady je tema:

"Týdeník „Týden“ zveřejnil zadlužení majitele Agrofertu a zároveň našeho ministra financí p. Babiše. Údajně dluží 3 různým bankám více než 25 miliard korun.

Jeho firmy mají dle dostupných informací 34.000 zaměstnanců. Prostým dělením mně vychází, že na každého zaměstnance připadá zadlužení ve výši 735 294 Kč!!!!

České statistiky uvádějí výši současného zadlužení 161 000 Kč na občana, tudíž 5,44 krát menší."

S. Netzer 16.9.2014 8:03

Re: Víte co?

O vrazích z vól strýtu tam nic nemáte?

P. Manda 16.9.2014 7:50

Re: Víte co?

proč to čtete, s vaší inteligencí a názory Zápotockého ?

K. Frauknecht 16.9.2014 7:42

Re: Souhlas.

Ještě je to taky o inteligenci a rozhledu. Navíc je mnohem snazší poukazovat na cizí problémy než řešit ty vlastní :-)).

PS: Dnes zatím veskrze uvážlivé komentáře! Že by to s naší společností nebylo tak hrozný? Nebo jenom "rypoňové" ještě nevstali :-)?

F. Lesniak 16.9.2014 7:41

Re: Víte co?

No jo, ale o čem by Neff a jiní pisálkové psali? Osobně doufám, že Skotsko bude první vlaštovka, kterou budou následovat další. Skotové jsou statečný a hrdý národ a nemají zapotřebí poslouchat válečné štváče typu Camerona a jiných. Je opravdu směšné. Když to zvládá Island, proč ne Skotsko?

J. Mannheim 16.9.2014 7:38

Re: Dusledek vlasteneckeho blbnuti

to určitě ne, borovička také po 93. nezlevnila, a nechce se u vás trhnout Havaj?

P. Hlosta 16.9.2014 7:32

Re: Podle ekonomů bychom se měli globalizovat,

Moja se mně ptá, jestli mám dost cigaret ;-))

M. Berka 16.9.2014 7:07

Víte co?

Nechme skotské problémy Skotům, ukrajinské Ukrajincům a tak podobně. Nevím, že máme takové potřeby se vměšovat. Řešme si svoje problémy. Česko x Slovensko = rozdělme se, abychom mohli být spolu... Vidím tady smíšená manželství, v domech a rodinných domcích vedle sebe tady žijí jak Češi, tak Slováci. Problémy nějak nevidím. Celý problém není o normálních lidech, ale o korytech, o lidské nenažranosti, ubohosti a ambicích.

P. Hofman 16.9.2014 7:01

Re: Podle ekonomů bychom se měli globalizovat,

Jak které. To moje se ptá, jestli jsem si nezapomněl vzít prášky !!!

P. Hlosta 16.9.2014 7:00

Skotsko má odstředivou tendenci. Příliš vázané s Anglií

Je to o dostředivých a odstředivých silách. Čím větší tlak na integraci, tím větší pnutí ven. Vyváženost, to je to pravé ořechové. Když EU nabaluje stále další a další státy a snaží se je provázat silnými svazky a předpisy, pak logicky dochází k odstředivé tendenci. Když se protlačuje kvantita, utrpí tím kvalita. Pokud by se však lpělo na kvalitě, nedojde k rozšíření a bude ohrožení zvenčí citelnější.

V každém případě je věcí skotských občanů, jestli dojdou až k odtržení od Británie. Určitě budou škodní ve Skotsku, stejně jako v Anglii. Pak jen otázka, kdo víc. Rozhodně je to ale politikum, které má cíl v podchycení moci. Ovšem druhý aspekt je podobný v příkladu našich dřívějších vesniček střediskových, kdy násilné sloučení malých obcí nutně vede k zrušení vazeb od občana k obci, jde o centralizivání moci a občanu se vzdaluje. A co nemůže kontrolovat občan, tam se dobře hrabe a čím dál k občanu, tím legitimnější drancování.

Jaké že to byly sliby našich pravicových, že se bude decentralizovat v tom našem státě! A výsledek je, že je stát centralisticky řízený a občan jen statuje u voleb. Na víc nemá vliv. Vůbec se nedivím Skotům, že chtějí víc o sobě rozhodovat sami. Otázka ale je, jestli uhlídají své politiky. Sympatické na tom všem je, že se to děje v demokratickém duchu. Bez revolučního běsnění a nacionalistických vášní.

D. Polanský 16.9.2014 6:54

Podle ekonomů bychom se měli globalizovat,

což také činíme, tak praví i rozum, jenomže ještě je tu i srdíčko, potřeba domova a takové prkotinky.

To máte jako s Bohem. Bůh? „To není možné!“, heleká rozum. „Proč ne?“, tiše se ptá srdce.

P. Hofman 16.9.2014 6:46

Advokáti jsou pěkní šmejdi

...Když se rozpadlo Československo, tak to v parlamentu byl jeden advokát vedle druhýho. Ekonomové si ani neškrtli.

A nejhůř na tom byli advokáti v Německu, neboť tam se dvě samostatné země naopak spojily a advokáti od té doby žijí jenom z rozvodů. Proto taky skupují bordely, organizují ve velkém swingers party, vydávají porno časopisy apod., aby lidi snad nenapadlo být věrnými a žít si s jedním partnerem celý život až do smrti.

Fuj, to by se pak ženy zchudlých advokátů s nimi začaly rozvádět!!!

M. Krátký 16.9.2014 5:58

Re: Velké lány či malá políčka?

Taky a děkuji

M. Zikmund 16.9.2014 5:41

Re: Dusledek vlasteneckeho blbnuti

Když R-U nezabránilo 1.WW, naopak ji pomohlo vyvolat, proč by mělo zabránit 2.WW?

I. Hil 16.9.2014 5:25

Re: Velké lány či malá políčka?

Můžu jen dodat: Ano.

I. Hil 16.9.2014 5:23

Re: Dusledek vlasteneckeho blbnuti

Takhle může přemýšlet jen zakomplexovaný emigrant, pro kterého jiné hodnoty než vlastní prospěch neexistují.

F. Žůrek 16.9.2014 3:49

Velké lány či malá políčka?

Ano, je to složité, pane Scheck.

Byl jsem jednou v kině. Nevím již, jaký byl hlavní film, ale byl skvělý předfilm. Výzkumný ústav řešil, zda je lepší hospodařit na velkých lánech anebo zda jsou lepší malá políčka, oddělena mezemi. A divte se! Vyzkoumali, že jsou lepší malá políčka!!!

Když si každý hospodaří NA SVÉM.

Taková globalizace světa se mně nelíbí. K čemu že mně je, že se ihned dozvím, že třeba v Indii spadl do rokle autobus, ale nevím, že můj soused je nemocen. Blízkost vzdáleného nám brání  v blízkosti blízkého, bych řekl. Ale musíme se všichni vůči sobě chovat slušně.

Prostor k diskuzi mně již mizí. Na druhé straně náme "multikulti". Nemám nic proti černochům , arabům, ani vůči cikánům a pod. Ale má vlastní, gádžovská kultura, bych řekl po cigánsky, je mně pořád bližší než kultura ciziny. není nad domov. Stále více si vážím svých rodičů. Žil jsem se svými rodiči, nejsem na štěstí z rozvedeného manželství. Domov je zkrátka domov, který mně byl vždy velmi blízký. Lepší je pro mně hlavní město Praha, než byla Vídeň a pak dlouhou dobu Moskva. TGM si velice vážím. To byl charakterní člověk. Atd. Již končím. S pozdravem  "Zdař Bůh!"

P. Scheck 16.9.2014 2:55

Evropa je složitá

Nechci říkat, jestli se Skotsko má nebo nemá trhnout. Do toho nevidím a možná být Skot, třeba hlasuji i pro odtržení. Každopádně to v sobě skrývá nebezpečí povzbuzení mnohých ostatních. Je jich hodně - Katalánsko, Baskicko, Korsika, Severní Itálie, Vlámsko, Valóni, Sardinie. A když to přeženu, můžou dostat chutě i Maďaři na Slovensku, rumunská menšina v Maďarsku a třeba i zdivočelí "Moraváci" u nás. Některé menšiny jsou připraveny třeba i ekonomicky trpět, jen aby se osamostatnily. Je to zvláštní začarovaný kruh.

P. Sulc 16.9.2014 2:44

Re: Dusledek vlasteneckeho blbnuti

Nechytry pane, kdyby zustalo R-U, nebyla by valka, Adolf H. a ani Protektorat. Tak hloupy snad ani nemuzete byt.

P. Sulc 16.9.2014 2:42

Re: Ale zase na druhou stranu,

To je ovsem pravda.