22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Pravda o Karkulce

Evropský parlament, který bude bezpochyby vyměněn už brzy, po jarních eurovolbách, jako zdechající kobyla svým kopytem vykonal ještě jednu ránu, odsouhlasil směrnici pro regulaci internetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 27.3.2019 15:19

Re: :-)) Kajan se nezdá...

Jo, pastuji tady ovšem téměř výhradně své vlastní texty. Kdo se s tím má pořád psát ? Dzp.

P. Boublíková 27.3.2019 15:19

Re:

Ale proč by to měl být konec civilizace?

O. Uživatel 27.3.2019 15:18

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 27.3.2019 15:18

Re: "Nobelova cena" za umělou inteligenci udělena

Človíčku, človíčku je urážka, samozřejmě ne pro mě. Já jsem od vás, balíků a křupanů, zvyklý na všechno... Dzp.

O. Uživatel 27.3.2019 15:17

Uživatel požádal o vymazání
R. John 27.3.2019 15:17

:-)) Kajan se nezdá...

... to je velkej pastovač..nemá ten titul "Přeceda revoluce", jen tak pro nic za nic..:-)

J. Jurax 27.3.2019 15:17

Z obou a dlouhodobě, leč z OSN ještě dýl.

J. Jurax 27.3.2019 15:15

Dotyčný nemluví za sebe co nějakého socanského eurohejhulu, nýbrž z titulu své funkce mluví za Českou republiku. Takže bych si dovolil říct, že o bezvýznamnost nejde.

Ovšem mám za to, že za opačné vyjádření by dostal v bruseli těžký pojeb.

K. Janyška 27.3.2019 15:15

Re: CO JE TO LIDSKÝ ROZUM ?

Kuuurňa, s vámi to cvičí. To jsem nechtěl... Dzp.

K. Janyška 27.3.2019 15:15

Re: Velké vítězství českého ducha nad cizáckou hmotou !!

Nemáte všech pět pohromadě, rudý, takže nic... Dzp.

R. John 27.3.2019 15:14

Já bych je zrušil hned....

... ale když slyším, jak jim ty sankce pomáhají... jak si jich libujou, tak nebudu swině a nebudu je chtít zrušit... jsem snad kazisvět ?... :-)

P. Boublíková 27.3.2019 15:14

Re:

Jestli má být tento váš příspěvek joke, prosila bych smajlíka.

R. John 27.3.2019 15:12

Velké vítězství českého ducha nad cizáckou hmotou !!

... cizák již ČR nepovažuje za vhodnou zemi pro investování... Konečně můžete vlastenčíci prokázat toho veleducha a tvořit ty hodnoty, kterými se tak zaříkáváte ,až se zajíkáte... se těším...Kajane... nástup... tvoř tvořiteli...máš volno.. a dej do toho všechno !....:-))

P. Jirkovský 27.3.2019 15:11

Re: CO JE TO LIDSKÝ ROZUM ?

Prokristovydrahýrány....

K. Berka 27.3.2019 15:10

Re:

Z koho?

- z Petříčka

- z OSN

J. Jurax 27.3.2019 15:10

Bohužel spláchne.

Pročež by bylo svrchovaně dobré, kdybychom v okamžiku tahání za splachovadlo ve splachovávané EU už nebyli.

O. Uživatel 27.3.2019 15:09

Uživatel požádal o vymazání
K. Berka 27.3.2019 15:09

Budou zrušeny sankce na Rusko?

Které byly zavedeny, když u Vrahů z Volstrýtu (Clintongang) probíhala nezřízená kampaň o zasahování Ruska do voleb.

M. Prokop 27.3.2019 15:08

Re:

Zřejmě se vymezuje proti Zemanovi. Ne, že by na tom nějak záleželo, na něm, na vyjádření, i na Zemanovi.

K. Janyška 27.3.2019 15:07

Re: Ano, neexistující

Existuje a vysvětlila. Je to hračka pro dospělé, zneužitelná také ke zločinným záměrům. O tom nemůže být pochyb... Dzp.

M. Prokop 27.3.2019 15:07

Re:

Já si to nepřeji, pouze konstatuji, že to tím smrdí.

J. Jurax 27.3.2019 15:06

Aktualitka: Tomáš Petříček co nás ministr zahraničí se nechal slyšet, že Česká republika považuje Golanské výšiny i nadále za okupované území. Neboť prý respektuje rezoluce OSN.

Za sebe pravím, že jsem znechucen.

O. Uživatel 27.3.2019 15:06

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 27.3.2019 15:06

Re: ad pan Němec - stran obsazení a uznání Golan za Izraelské

Je-li o dohodu zájem, dohoda je. Viz Izrael/Egypt, tam je nejen dohoda, ale i její následek, vrácený Sinaj. Dohoda je i s Jordánskem, tam celkem nebylo co vracet. Sýrie zájem o oboustranně výhodnou dohodu neměla, dohoda tedy není. Že není dohoda Izrael/Libanon, to lze přičítat silnému syrskému a iránskému vlivu na něj.

Uznání nezmění prakticky nic.

K. Janyška 27.3.2019 15:05

Re: CO JE TO LIDSKÁ MYSL ? JEN TAKOVÉ MYSLÍTKO ? NE !

Co to však myšlení je ? Je to schopnost lidské mysli, která sídlí v mozku, produkovat závěry, které jsou platné a na základě kterých se člověk dokáže efektivně adaptovat na spontánní řád světa a na spontánní řád lidského světa, které jsou zdrojem úplně všeho vzniklého na Zemi, tedy i samotné lidské mysli. Takže i ona vznikla jako reakce na ně, přesněji řečeno, jako vnitřní adaptační uzel spontánního řádu lidského světa. Jak to však dělá, že myslí ?

Prostřednictvím abstrakce, coby spontánně vyvinutým nástrojem lidské mysli k uchopení nekonečného množství konkrétního, tedy její nejsložitější a nejdůležitější součástí, ze které vybíráme informace pro další adaptační potřeby, aniž bychom to samozřejmě věděli. Je to výběr iniciovaný vnějšími impulsy přiváděnými smysly nebo také vnitřním uvažovacím mechanismem. Kdykoliv myslíme, abstrakce, tedy tato obří a složitá databanka, ale také vnitřní supersložitý spontánní řád informací, je přítomna. Rozum je pak pouhou kázní, se kterou k tomuto stroji ve stroji přistupujeme a jakobychom ho žádali o řešení pro naše uvažovací potřeby.

Lidská mysl není tedy primárně sídlem emocí a nálad a lásky a nenávisti atd, ale má úkol primárně "přežívací", který ji zadává vnější prostředí a ona ho umí zpracovat a vygenerovat řešení k přežití člověka. Je vnitřní součástí a uzlem spontánního řádu lidského světa, ba co víc, jeho základem. Souběžný vývoj člověka a jeho světa s lidskou myslí všechno spojil vjedno. Z toho vyplývá zásadní poznání. Nedá ses tím hnout. Nahradit tzv. pravidla správného chování, která jsou obsahem lidských myslí je nemožné. Jen evolučním vývojem a jen v vnitřními impulsy, které reagují na sebezáchovné, seberegulační a sebepořádací účinky spontánního řádů lidského světa, který je lidské mysli ředitelem... Dzp.

K. Janyška 27.3.2019 15:05

CO JE TO LIDSKÁ MYSL ? JEN TAKOVÉ MYSLÍTKO ? NE !

Pro platnou odpověď na tuhle kardinální, ale také možná nejsložitější, otázku lidstva vůbec, musíme do kompozitivní teorie. Tedy ke vždy nejvyššímu, vědou, a jen vědou, permanentně aktualizovanému a stále prokazovanému, vědění o lidském světě, a to jen a jen bez pověr a mýtů. Je to tedy suma vědeckých, a jen přísně vědeckých, informací, vzájemně provázaných a neodporujících si, získaná kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná Kontrarevoluce vědy od A.F.Hayeka.

Co tedy přináší toto přísně vědecké pojednání z hlediska nalézání odpovědi na předmětné téma ? Samozřejmě, že vše podstatné, co s lidskou myslí souvisí, tedy jejím vznikem, funkcí a důsledky z její existence. Popisuje, jak vznikla a vyvíjela se a co pro život člověka znamená dnes a bude znamenat navždy. Vždyť její existence je neodělitelná od existence biologického lidského těla a je jedinou možností pro jeho adaptaci na svět, tedy na situaci, prostředí a budoucí neznámé tak, aby přežil.

Náš prapředek, mějme na mysli toho, který žil v tlupách a genetickou stavbou byl už podoben nám, byl řízen instinkty stejně, jako jiné druhy zvířat. Ostatně v jejich říši tak tomu je dodnes. Jen člověku se podařilo z důvodů, které nejsou předmětem této úvahy, dostat se ve vývoji dál a souběžně s ním se také zvyšovala jeho schopnost se přizpůsobovat všemu, co ho obklopovalo. A nezůstalo to bez následků. Jako odezva na tento neosobní spontánní vývoj se mu v mozku, tedy organizačním zařízení těla, vyvinutém genetickou evolucí, vyvíjela evolucí kulturní i schopnost reagovat více a více na události v jeho okolí a přenosem minulých zkušeností v čase a jejich nápodobou i schopnost je používat. Vyvinula se nejsložitější entita vesmíru, lidská mysl. Pozvolna a v dloudé době tak narůstala schopnost našeho prapředka myslet.

I. Semrád 27.3.2019 15:05

Ano, neexistující

...kompozitivní teorie.

Kdyby existovala, vysvětlila by.

To je naprosto jasné.

K. Janyška 27.3.2019 15:04

Re: CO JE TO LIDSKÝ ROZUM ?

Existence a přítomnost abstrakce nám umožňuje myslet, tedy vybírat z této informační databanky informace, které potřebujeme k adaptaci na spontánní řád, tedy k přežití. Samozřejmě, že i k vnitřním uvažovacím procesům. Ty nám umožňují citit Já. Já tedy není ničím jiným, než našim vnitřníkm dialogem a každý z nás musí uznat, že pokud myslí, pak přemýšlí, tedy klade si otázky a sám si na ně odpovídá. I když v jednoduchých věcech nevědomky, ale ve složitých a zásadních to každý z nás víme. Kriticky posuzujeme a odpovídáme na otázky proč a vybíráme lepší řešení. A teprve pak se rozhodneme.Tedy, kdykoliv myslíme, abstrakce je přítomna.

A co tedy lidský rozum po tomto výkladu je ?

Je zkušenostní kázní, se kterou nevědomky přistupujeme k abstrakci a jako bychom ji požádaly, aby nám řekla to, co všechno je ve hře a my z ní vybereme to, co nám vyhovuje pro všemožné účely, zejména účely adaptace na spontánní řád. Tedy myslíme, tedy používáme rozum, tedy jsme, jak říká klasik... Dzp.

K. Janyška 27.3.2019 15:04

CO JE TO LIDSKÝ ROZUM ?

Kulturní evoluce lidí započala objevem obchodu, jehož účinky individualizovaly a subjektivizovaly divochy a oddělily je od ostatních. Tento proces je nekonečný a týká se dále i dnešních necivilizovaných i civilizovaných a bude se týkat i těch budoucích.

Jaký význam má toto sdělení pro posouzení toho, co je to lidský rozum ? Zcela zásadní. Ten je totiž evoluční hodnotou stejně, jako všechno, co se lidí a lidského světa týká. Civilizovaní totiž byli a jsou svojí aktivitou, většinou dokonce nezáměrnou, zdrojem vzniku neustále se od nich k necivilizovaným rozšiřujícího spontánního řádu lidské interakce a lidského světa, jako jediné možnosti lidské existence.

Je-li to tak, a prokazatelně je, potom celý tento proces musel také dát vzniknout i lidskému rozumu, tedy možnosti, adaptovat se účinně a záměrně, i když bez povědomosti lidí o této závislosti, na spontánní řád lidského světa, který jako jediná myslitelná řídící struktura, poskytuje jednotlivcům nástroje ke sledování nekonečného množství svých cílů a záměrů jednání tak, aby přitom nenaráželi do ostatních.

Jeho pravidla chování jsou od prvopočátku obsahem lidských myslí. Samozřejmě, že zprvu jen na úrovni, na které mohla být, jenže časem v závislosti na civilizačním procesu a upřesňování spontánního řádu na úrovni vyšší a vyšší, až zatím špičkové dnešní.

Lidská mysl se tak v čase a v prostoru vyvíjela, coby odezva na vždy momentální současné, a následkem toho se evolučně "přivyvíjel" i mozek, který je doslova jejím technickým sídlem. Lidské smysly, které byly u našich předků přítomny už z genetické evoluce přiváděly do lidské mysli nové a nové informace o novém a novém a daly vzniknout nástroji lidské mysli k uchopení nekonečného množství konkrétního, tedy abstrakci. Takto obří databance informací a nejsložitějšímu spontánnímu řádu vesmíru.

K. Janyška 27.3.2019 15:03

Re: "Nobelova cena" za umělou inteligenci udělena

Blbečku, blbečku. Co jiného může umělou inteligenci vysvětlit, než kompozitivní teorie ? Dzp.