22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Pošetilé otázky

Neviditelnost je zřejmě nakažlivá. Z vládní pětky ji chytli nejdřív Piráti a poté,. co zmizeli, se vytrácí i zbytek koalice. Určitě někde jsou a něco dělají, avšak tématem dne je atentát na Heydricha a to opravdu není zrovna žhavá aktualita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Havelka 27.5.2022 13:50

To si dovolil dost, rakety smí létat jen na Ukrajinská města a zabíjet miístní lidi, na Rusko...depák... :-))

V. Pokorný 27.5.2022 14:04

Zdravím. Čtete ty reakce na vás od zdejších vymaštěnců? Jeden jak druhý a jak malovaný sáně.

A jen na okraj, Egypt kupuje pšenici od Ruska. Nikoliv od sláva u kravína.

J. Polesny 27.5.2022 14:06

Už jsi nastudoval medián génie?

P. Diviš 27.5.2022 15:15

Vy věříte na zázraky? :-P

O. Mayer 27.5.2022 13:26

On není ani žádný důvod, aby ty lodě, co by ten konvoj s obilím provázely nemohly být NATO. Cestou k Bosporu se nacházejí jednak mezinárodní vody a jednak výsostné vody/výlučná ekonomická zóna 3 států NATO (Rumunska, Bulharska a Turecka). Nevěřím tomu, že si Russáci dovolí vystřelit na lodě státu NATO a stejně tak pochybuju, že by totéž dovolili v případě obchodní lodě neutrálního státu (tomu se říká pirátství na otevřeném moři) , za asistence válečné lodě. Navzdory představám Putlera, Černé moře už dávno není ruský rybník. Jediný problém je, jestli Turci pustí do Černého moře válečné lodě, ale řekl bych že je to dost jejich zájem (ti migranti, co nás jimi chce Vladimír Vladimírovič už podruhé obštastnit potáhnou taky přes Turecko)

R. Nešpůrek 27.5.2022 13:48

Aby je mohly lodě NATO doprovázet, tak je zde ještě jedna podmínka, říká se NUTNÁ, aby lodě z přístavu vypluly.

F. Navrátil 27.5.2022 14:46

Obilí je třeba do lodí naložit v přístavech. Jak to udělat, když obilí i přístavy jsou pod ruskou kontrolou. Lodě NATO nemají koho doprovázet. Ale to je myslím si v mnoha případech zbytečné vysvětlování.

V. Čermák 27.5.2022 13:09

„Putin je přesně tím, čím byl Adolf Hitler v 30. letech,“ prohlásil Slovenský ministr obrany Jaroslav Naď.

Tak Hitler chtěl obsadit Evropu a později Svět. Putin chce něco úplně jiného, takže ministr Naď je Tlachal, inu Politik...;-DRv

J. Jirka 27.5.2022 13:11

Jako že Putin chce nejdřív obsadit svět a teprv později Evropu, trumpeto? ;-DR^

M. Kolář 27.5.2022 13:15

Ale to se mýlíte.. Hitler ve svých projevech zpočátku také "pouze" volal po vysvobození "utlačovaných" krajanů, např. v Československu.. Velmi podobně Putin hovoří o Ukrajině.. Rozdíl je pouze v tom, že Hitlera zastavila až velká Koalice později, Putina ,zdá se, zastavila už Ukrajina.. Jako by v r. 38 Hitlera zastavilo Československo.. Pravda, Ukrajina získal nyní značnou podporu, Československo tehdy ostudně malou..

R. Nešpůrek 27.5.2022 13:20

Ano, tehdy si USA uvědomily, že pokud neotevřou druhou frontu, bude CELÁ Evropa pod vlivem SSSR. To byl hlavní důvod otevření druhé fronty. Ne porážka nacismu.

M. Kolář 27.5.2022 13:24

To je nesmysl hned ve dvou rovinách .. Jednak, bez otevření druhé fronty by SSSR sám III. říši na hlavu neporazil ..A dále, je to typická antiamerická lež.. USA se zapojily do války v Evropě právě kvůli porážce nacismu.. Viz např. Roosveltovy projevy v Kongresu, atd.. USA se tehdy rozhodly obnovit svobodu evropských národů..

R. Nešpůrek 27.5.2022 13:28

Vy máte na to názor, já mám na to názor.

Červen 1944 - rok před koncem války - klidně to mohlo být dřív, ne?

Tím ale neříkám, že to SSSR nepomohlo. Samozřejmě že pomohlo.

M. Kolář 27.5.2022 13:32

Nejen toto, ale i masívní dodávky materiálu od r. 42.. To je jasné.. Na konci roku 41 Tódžo a Hitler definitivně probudili (polo)spícího medvěda- USA, a tím si prohráli svou agresi.. Samozřejmě, Hitler udělal první fatální chybu už v červnu 41 ..

P. Han 27.5.2022 13:34

Přečtěte si něco o Operaci Overlord. To je něco jiného, než hnát prakticky bezbranné mužiky proti kulometům. A za nimi politruci, kteří stříleli ty, kdo chtěli vzít roha.

P. Diviš 27.5.2022 13:36

Ten váš "názor" bohužel neodpovídá skutečnostem.

Dřív to být nemohlo, přeprava vojsk a hlavně výcvik ... Do Afriky 1943 mířily sice vycvičené divize USA, ale bez bojových zkušeností.

R. Nešpůrek 27.5.2022 13:46

Ano. Probíhalo DĚLENÍ SVĚTA. I v Africe.

V. Zadák 27.5.2022 13:39

V té době měl již Hitler napsaný Mein Kampf, Jasánku.

Č. Rohlík 27.5.2022 14:10

Ano,

již v roce 1925, ale nikdo tu slátaninu nebral vážně

P. Han 27.5.2022 13:24

Pane vachmajstr, vy jste ale hlava! A proto Rusy vyzbrojovali, aby mohli uchvátit Evvropu.

R. Nešpůrek 27.5.2022 13:32

Vyzbrojovaly je (USA) hlavně v době, kdy byli Němci ve Svazu. Je to tak.

S ustupujícími Němci se ale muselo začít spěchat, protože RA by došla až k Atlantiku. Můj názor - třeba mylný.

J. Polesny 27.5.2022 13:46

Pletete se...

J. Polesny 27.5.2022 13:24

Lžeš. Jestě když SSSR se miliskoval s Hitlerem byla fronta v Anglii. Pak byla fronta v mnoha dalších státech. V Africe, na Sicílii,..... Tu další si vyprosil Stalin...

R. Nešpůrek 27.5.2022 13:50

Fronta v Anglii ? 8-o

Můžete to upřesnit ?

R. Nešpůrek 27.5.2022 14:00

Halóóó ...

J. Polesny 27.5.2022 14:01

Co je na tom nejasného. Letecká bitva o Anglii stále probíhala.

R. Nešpůrek 27.5.2022 14:03

To je fronta ? 8-o

J. Polesny 27.5.2022 14:19

Jakou máte definici fronty?

R. Nešpůrek 27.5.2022 14:41

Pomyslná čára, vlevo vojsko A a v pravo vojsko B.

Určitě ne tu, že letci Luftwaffe ji během letu nad Anglii tlačili před sebou a potom nazpět. ;-D

O. Mayer 27.5.2022 13:32

.. já vím, říkala vám to takhle soudružka učitelka a soudruh politruk. Víte soudruhu Nešpůrku, ono je to trochu jinak - například tam nesedí souslednost dějů (to holt je tahle dialektika), neboť v době kdy byli ještě Josip s Adolfem velký kamarádi, už se hodně dlouho na západě bojovalo.