19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Poprask kolem ledu v Grónsku

Oteplovači zřejmě propašovali svoje alarmistické teze do nejnovějšího vydání The Timmes Atlas of the World. Grónsko je tam namalované obklopené bažinami, jenže fotky z vesmíru ukazují, že je Grónsko zamrzlé tak, jak v poslední době jsme zvyklí (v minulých dobách bylo ovšem jiné, nezamrzlé, proto se mu říká Zelená země, ale to bylo hrubě před industriální érou).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 20.9.2011 14:36

Re: Kde jsou ty doby,

A Vy nejvíce rozumu nebo co to máte... Dzp.

J. Kombercová 20.9.2011 14:41

Re: Kde jsou ty doby,

Ale já se přece nepřu... :)))

K. Janyška 20.9.2011 14:43

Re: Kde jsou ty doby,

No bodejď, s takovým rozumem... Dzp.

K. Janyška 20.9.2011 13:56

Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

O. Uživatel 20.9.2011 14:03

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 20.9.2011 14:10

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

Já jsem to nevymyslel, já to jen sleduji. Jen za posledních 20 let jsou to desítky... Dzp.

P. Vandas 20.9.2011 14:36

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

Už abychom se připravili na svobodnou cikánskou republiku Šluknov a Chánov?

K. Janyška 20.9.2011 14:45

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

Vy fakt neumíte počítat nebo si už nic nepamatujete ?

 Mimochodem, ten mlýn je spolufinancován, viďte ?! Dzp.

P. Vandas 20.9.2011 15:29

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

 Vámi? Je financován, mnou, mnou mnou. A dále hovno milý Watsone.Žádná dotace Eu, žádné granty. Nic. Moje úspory, moje výdělky z práce. Stačí?

J. Anděl 20.9.2011 15:21

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

Mně se nezdá, že by to moc souviselo. A i kdyby - co s tím? Státy vznikají a zanikají. Říkáte, že individualizací vznikají národní státy (resp. že to je důsledek). Proč národní? Jak souvisí moje individualizace s národem?

M. Varadinková 20.9.2011 16:06

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

Souvisí Vaše individualizace s Vaší rodinou? A s Vaší širší rodinou?  A s Vaším městem?

A přispějete raději (tedy budete méně remcat) svými daněmi na rozvoj infrastruktury a zvýšení zaměstnanosti v zaostalejších oblastech Česka, nebo raději na umoření řeckého dluhu?

J. Anděl 20.9.2011 16:17

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

No, myslím si právě, že čím je mi vzdálenější, tím to souvisí méně a méně.

A s tou pomocí a remcáním je to taky otázka měřítka pohledu. Pomohu radši na zvelebení - a pro feťáky znepříjemění, protože tam bude víc vidět - parku u nás na náměstí, nebo na totéž na Šluknově nebo v Brně? Klidně můžu říct - co je mi do zaměstnanosti v zaostalejších oblastech Česka, mě zajímá zaměstnanost doma. Takže zastaví se to u národních států, nebo to bude pokračovat a budou vznikat městské státy?

A pokud se to zastaví u těch národů - znovu moje otázka - co je na národních státech tak specifického? A jak ta specifičnost souvisí s individualizací jednotlivce?

J. Anděl 20.9.2011 16:32

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

A dodatek - podnikám-li třeba v Liberci, budou mě víc zajímat aspekty obchodování (včetně infrastruktury nebo kupní síly) nějakého místa v Německu nebo v Polsku, nebo mě budou víc zajímat problémy Znojma?

M. Varadinková 20.9.2011 16:53

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

Vždyť jste si sám odpověděl. Bližší košile, než kabát.

Slučování do velkých říší bylo v historii vždy záležitostí panovníků, kteří toužili po větší moci, než přáním jednotlivých národů být podřízeni jiným národům. Pokud by si každý člověk mohl svobodně vybrat, tak nejsilnější vazby citové i existenční má ke své úzké rodině a čím víc se to vzdaluje, tím je mu to víc ukradené. A nejen ukradené, ale dokonce to považuje za cizorodé a vyloženě nesnáší, aby se mu to cizorodé vměšovalo do života jeho a jeho rodiny. Už existence a význam toho slova "cizorodé" (tedy něco z cizího rodu) samo o sobě o něčem svědčí.

Ano, dovedu si představit (ne snad, že bych tomu fandila), že se nějaká odnož prohlásí národem a vytvoří svůj stát (například Morava). Ale určitě existuje nějaké optimum co do velikosti státu, protože jdou proti sobě požadavek na to, aby se člověk s daným celkem mohl nějak citově identifikovat a neměl pocit, že je ovládán odjinud, a zároveň jde o to, aby byl ten stát funkční, obranyschopný, a aby ho lidé vůbec mohli uživit. Ale je to přirozený vývoj, kdy iniciativa má jít zdola od těch svobodných jednotlivclů a nedá se urychlit a naprojektovat shora, že si nějací mocichtiví panovníci vyprojektují a slepí svoji říši. Taková říše je pak plná vnitřních pnutí a dá se ovládat jen totalitními metodami.

J. Anděl 20.9.2011 17:05

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

Já to nezpochybňoval jako takové. S tímhle souhlasím. Já se spíš pozastavoval nad tím, proč "národní" - a pak by mě uspokojila odpověď, že proto, že mají stejnou barvu kůže a mluví stejným jazykem. I když to by nefungovalo u toho Liberečáka, pro kterého jsou důležitější vztahy se zákazníky odněkud z Německa než vztahy se Znojmem. Ale nechť, to jsou detaily. Kromě toho mi pořád vrtalo hlavou, jak to souvisí s tou individualizací. Nejspíš nerozumím tomu termínu "individualizace" v této souvislosti.

Jen se ptám, nezpochybňuji, já nevím.

Myslel jsem si, že individualizace se projevuje tím, že jedinec sám posuzuje věci vhodné pro svůj život a sám realizuje své osobní záměry v rámci nějakého spontánního řádu, aniž by byl nucen následovat nějakou "vyšší" myšlenku strany, národa, státu, ideologie atp. Zdálo se mi, že individualizace už dávno pokročila nad či za rámec národa. Sice jsme ještě nedošli do fáze, kdy by byl každý jedinec skutečně nezávislou jednotkou, pořád se shlukují lidé podle určitých názorů resp. podobných činností, potřeb atp. (a na základě toho ostatně funguje sřli), ale to už dávno nesouvisí s národem. Jediné, co nás podle mě pojí s národem, je znalost jazyka. A čím více jazyků kdo ovládá, tím méně je prakticky na národ vázán.

J. Anděl 20.9.2011 17:09

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

Navíc ta barva kůže a národ, to je taky složité, on je pojem národ a národnost a každý to chápe trochu jinak...

M. Varadinková 20.9.2011 17:28

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

Ale s tou individualizací to souvisí velmi úzce, protože jedna z věcí, které člověk sám posuzuje jako vhodné pro svůj život, je i to, jak vzdálena mu bude správa věcí veřejných a společných (a i při maximální individualizaci nějaké společné věci vždy budou - například společná obrana před nejrůznějšími hrozbami včetně živelných).

Já myslím, že vnímat to jako otázku rasy či barvy kůže je zcestné, protože tak, jako můžete do své rodiny adoptovat malého černouška nebo cikána a mít ho rád jako vlastního, tak se do národa mohou přimísit i lidé jiných národů a jiné barvy kůže a být přijati jako "naši".  Prostě z Vietnamců se v další generaci mouhou stát Češi, i když mají šikmé oči. Ale žijí tady, mluví česky, jejich kamarádi a spolužáci jsou Češi, prostě cítí se tady doma a vnímají to jako svou vlast, protože zde od narození žijí.

J. Anděl 20.9.2011 21:35

Re: Civilizace vede k individualizaci jednotlivců a k jejich vyšší subjektivizaci a tito lidé maíí tendenci si své věci zařizovat sami. Proto je na světě čím dále, tím více národních států. A nikdo a nic s tím nic nedělá... Dzp.

Je dost pozdě, tak nevím, jestli ještě zareagujete....

Myslím, že nerozumíte, na co se ptám. Zkusím to ještě jinak: jak souvisí národ s individualizací. Proč je důsledkem větší individualizace stát právě národní. Ptám se, jestli to může být z důvodu jazyka a etnické shody. U té etnické shody to zpochybňujete. Tak tedy čistě z důvodu jazyka? Nebo z důvodů historických?

Leda bychom řekli (ale to pan Janyška nenapsal, proto se na to ptám), že se kromě jednotlivců individualizují také národy. Ovšem to bychom národu museli přiznat status entity. Myslíte si, že to tak je? Že odrazem individualizace jedinců je individualizace národů? Pak by dávalo smysl, že časem vznikne samostatný moravský a slezský stát. Každý s vlastní ekonomikou. Proč ne.

Ještě bych se rád zeptal na pojem soukromé peníze... Chápu, že každý stát má svojí měnu testovanou trhem. Ten koncept je mi laicky srozumitelný (tím nechci říct, že ho považuji za dobrý či špatný, to ode mě nečekejte, nejsem ekonom). Vyplatilo by se Liberečákovi používat z praktického hlediska českou měnu, německou měnu, nebo vytvořit měnu lokální?

M. Ilsner 20.9.2011 13:24

Bohouš na ČT24 !

M. Ilsner 20.9.2011 13:25

Je to moudrý politik.

K. Janyška 20.9.2011 13:28

Re: Je to moudrý politik.

Je to pako... Dzp.

V. Hajková 20.9.2011 13:33

Re: Je to moudrý politik.

Dokonce  bych  řekla,  že  jedno  z  těch  největších.

F. Doušek 20.9.2011 13:44

Re: Je to moudrý politik.

Romana a celé vedení ČEZu jmenoval v roce 2004 právě Bohouš. Vždy mně pobavilo, když levičáci řvali, jak jim zvyšují ceny el. energie.

J. Kombercová 20.9.2011 13:51

Re: Je to moudrý politik.

Ty peníze za energii z ČEZu jsou z poloviny státní, takže když platíme vyšší cenu energie, stále rok od roku vyšší, platíme si zase erár a možná něco z těch peněz zase dostaneme zpátky, abychom je mohli vložit třeba do DPH.. to je koloběh života. :)

K. Janyška 20.9.2011 13:57

Re: Je to moudrý politik.

Ano, tak to je... Dzp.

F. Doušek 20.9.2011 14:07

Re: Je to moudrý politik.

a kolik myslíte, že se do "koloběhu života" dostane zpět z každé jedné vámi vložené koruny?

L. Brabencová 20.9.2011 14:11

Re: Je to moudrý politik.

10 hal.

K. Janyška 20.9.2011 14:15

Re: Je to moudrý politik.

Před rozpadem EU je nutno ČEZ neprivatizovat... Dzp.

J. Kombercová 20.9.2011 14:21

Re: Je to moudrý politik.

A proč myslíte, pane Doušku, že jsem zakončila smajlíkem?

M. Ilsner 20.9.2011 13:31

A další myslitel - Zaorálek !