2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Politická korektnost sílí


Přituhuje, politická korektnost se šíří jako mor a v krajních případech je schopná i zabíjet - jak dokazuje případ, kdy dánské noviny JyllandsPosten otiskly sérii karikatur na téma Terorismus a víra v Mohameda. Extremisté reagují tím, že hodlají rozpoutat vlnu teroru, čímž samozřejmě potvrzují, že ty karikatury byly absolutně oprávněné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mysch 2.2.2006 19:33

nojo,

proc jen voni. kdyz to tady ctu, tak snad neni jedinej, ktere by s ni souhlasil, a nestavkuje zadnej.
tak hus hus na barikady.
ziralek 2.2.2006 19:59

Re: nojo,

hus, hus se vola na husy. byly by ty barikady ze dreva, jak by asi dopadly?
NoName 2.2.2006 19:38

Re: "No tak to už mi dochází veškerý chumor...."

A KSČM poslanec Kováčik říkal, že Tlustý ztratil důvěru ... Není dobré nemít důvěru KSČM ...  Teda důvěru celé koalice ČSSD KSČM
Sch.glosátor 2.2.2006 20:45

Tak to moc s tím čuměním do bedny nepřeháněj nebo se ušlastáš !

ibn 2.2.2006 19:27

pane Korensky

nejde ani tak o vypatlanost nazoru, jako o jejich infekcnost. Spise, nez fanatiku 3. sveta, se bojim nasich (euroatlantickych) psychopatu, kriminalniku a neidentifikujicich se skupi, ze nutnost politicke korekce vyuziji k manipulaci s vetsinovou spolecnosti.
V tomto pripade si na sebe sijeme bic vice, nez dlouhy.
ibn 2.2.2006 19:28

to byla reakce na tohle: "Co by mně naopak vadilo, jsou vypatlané názory toho machometána."

ibn 2.2.2006 19:30

Takhle si to predstavuji

"Co rikas na Allaha, vole?"
"Ze je ti lhostejny?"
"Tu mas pesti, od vcerejska jsem totiz muslim!"
Šumavák 2.2.2006 19:52

No těbůch, IBN muslimem! To nám ještě scházelo....

To bude konec s bezdětným vysokošolským profesorováním, že? Další ženu jako Rath a šup,šup 8 dětí !!
Pavel Kořenský 2.2.2006 19:38

Re: pane Korensky

Ano, tohle je skutečně problém. Z toho, že by se mohl terorismus stát zástupným důvodem pro okleštění občanských práv má taky strach. Proto jsem důsledným zastáncem názoru, že bychom měli Arabáše jednoduše pobít (dokud máme technickou převahu) a jejich naftu si vzít. A měli bychom to udělat dřív, než tak učiní Rusko nebo Čína. Vím, je to hnusný názor, ale život občas bolí a někdy je nutné se holt o přežití porvat.
ibn 2.2.2006 19:44

Re: Re: pane Korensky

V zasade souhlasim, ale mam zasadni namitku:
Vsimnete si, ze politicka korektnost je vynalezem NASIM, euroatlantickym. Vybitim Arabu jen prodlouzime svoji agonii, nebot hnus (totalita a terorismus) se vali z nas samych, jsou to nase vymysly, zadnych machometanu.
ibn 2.2.2006 19:46

Re: Re: Re: pane Korensky

A to jsme po gruntovnim uklidu vsi spiny v minulem stoleti ;-))).
Pavel Kořenský 2.2.2006 19:54

Re: Re: Re: pane Korensky

Ale jistě, je to náš vynález. Bohužel nemohu za levicově orientované pitomce, kteří v minulých desetiletích dopustili např. rozpad kolonií nebo začali slabomyslně mudrovat o tom, že všechna bída světa je dílem bílého muže. Ve své podstatě je marxismus, ekologismus, humanrightismus a většina ostatních -ismů moderní doby odvar jedné jediné podstaty, kterou je závist a z ní plynoucí frustrace. Na tohle uvažování typu "On se má dobře, já se mám hůř -> Neumím se mít líp -> Jiní se mají ještě hůř -> Nemohou se mít líp -> Tak to vymyslíme tak, aby se ten, co se má líp, měl hůř a ono se to srovná..." jednou škaredě dojedeme. Už proto, že např. asijské civilizace nejsou zatíženy podobným předsudkem.
pf 2.2.2006 20:02

neuveritelny pane Korensky

jak si notujete s panem profesorem. Jeste, sadoe z posledniho dusevniho prujmu pane JAklova by bylo vhodne pridat homosexualismus.
 
A propo mate pjekne stranky vasi firmy. Nejsa rodily mluvci nebudu komentoval jejich anglickou verzi, jen bych poznamenal ze  pokud si rodily mluvci precte  o  .... erekci LAN site ....   tak se bude domnivat, ze jste zrejme frontem na opravdu pozoruhodne sexualni sluzby.
David 2.2.2006 20:08

RE: erection of ..

Je zrovna velmi kvalitni překlad pro české "výstavba".  A hodně blízké toho, co by řekl rodilý mluvčí. Takže za negramota, který skrze češtinu posuzuje kvalitu překladu jsi spíše ty.
pf 2.2.2006 20:16

Re: RE: erection of ..

ne nerekl, anglican by o natahovani kabelu nehovoril jako o erection.
cumilek 2.2.2006 20:28

Re: Re: RE: erection of ..

Ledaze by erekce kabelu byl slangovy vyraz, vztyceni kabelu. Erection ve smyslu vybudovat se pouziva stejne jako vztycit. Takze da se vztycit budova, plot, zed, ale ne kabel, ledaze by to byl ten slangovy vyraz. Koukal jsem na porno a vztycil se mi kabel. To je hezke, mohli bychom to zavest i do cestiny
cumilek 2.2.2006 20:31

Re: Re: Re: RE: erection of ..

no a pak jsem prepnul na prenos z parlamentu a hned byl jako tkanicka od bot
David 2.2.2006 20:36

Re: Re: RE: erection of ..

Coz asi bude dane tim ze pokud nepropojujete zrovna 3 kancly, tak nejde o natazeni kabelu, ale o vystavbu cehosi. V danem pripade lokalni site. A poznamka pana Korenskeho, ze mu to z Czechnglish prelozil do English rodily mluvci snad vysvetluje, ze oni tak proste mluvi.
 
To slovo ma holt dva vyznamy. Ten stavebnicky i ten biologicky.
 
I kdyz priznavam, ze kdyz jsem to poprve videl v textu (jinem, pred cca 8 roky), tak jsme si myslel, ze prekladatel je debil. Pak jsem zjistil, ze jenom umi dobre anglicky.
pf 2.2.2006 20:43

jo jenze se neco musi pri tom staveni vztycovat

takze budova, plot, stozar a nebo myslenku dle oxfordskeho slovniku.
CAT5 kabel nevztycite, leda ze by byl od firmy, ktera zvladla technologii  TLACNYCH LAN.
Kolt 2.2.2006 20:47

Re: Re: Re: RE: erection of ..

To slovo ma stavebnicky vyznam vztycit a biologicky vzprimit. Jeste jsem v anglickem textu, psanem rodilym mluvcim, necetl slovo erected v jinem vyznamu, nez "nahoru". Muze se jednat o stozar, vyskovou budovu, jerab, leseni, antenu. Ale fakt ne pocitacovou sit. Schvalne si zagooglujte. Vsadim se o co chcete, ze to nejaky -ismus z kdovijakeho jazyka, kde vztycit a vybudovat splyvaji.
David 2.2.2006 21:01

Re: Re: Re: Re: RE: erection of ..

"tunnel erection" ... Google ... 134 výskytů. Dál jsme nepátral. Angličtina je jazyk živý a od VZTYČOVÁNÍ budov se to holt přeneslo na výstavbu ... výstavbu čehokoliv.
 
Pokud Vás to zajímá, tak já jsem to viděl poprvé v textu výstavby trasy pásového dopravníku. To taky není moc do výšky.
Kolt 2.2.2006 23:14

Re: Re: Re: Re: Re: RE: erection of ..

vyplívá - 33 000 výskytů, dál jsem nezkoumal, čeština je živý jazyk :-)))) Tech 143 (ne 134) vyskytu bych povazoval za dukaz, ze je to velice neobvykle. Treba ve srovnani s 320 000 vyrazy tunnel construction.
onlooker 2.2.2006 21:30

Re: Re: Re: Re: RE: erection of ..

na já bych tu LANku spíš installationoval
ibn 2.2.2006 20:41

odvar jedné jediné podstaty, kterou je závist a z ní plynoucí frustrace.

V zasade souhlasim, ale mam zasadni namitku.
Zavist je nam vlastni, je to prirozeny motor pokroku. I Mao byl vice konfucionalista, nez komunista, o tom se malo vi. Stoji-li vice lidskych obeti naprava (vytesneni) zavisti, nez jeji priznani (brani bohatemu a davani chudemu), nevidim zadny duvod, proc to delat. Maximalne bychom se dostali do jiz zname situace, kdy v zajmu hledani spravedlnosti nespravedlne trestame nevinne, tedy do stavu, kdy idealisticke nazory prerustaji v poznani, ze byly neopodstatnene.
Mysch 2.2.2006 19:56

ale fuj,

proc hned tak brutalne,?
nestacilo by jim pridavat do zradla antikoncepci jako holubum ve mestech?
Pavel Kořenský 2.2.2006 20:01

Re: ale fuj,

to by humanrigtisté moc řvali, kdyby se to provalilo.
* 2.2.2006 19:46

jsem důsledným zastáncem názoru, že bychom měli Arabáše jednoduše pobít (dokud máme technickou převahu) a jejich naftu si vzít

O  Vasem hluboce promyslenem svetonazoru zde snad neni pochyb. Az v budoucnu pri podobnem vylevu ucitite horke mandle, budte si jist, ze Buh se Vam zacal specialne venovat a jen tak trochu vratil cas.
 
P.S.: cca o 60 let
David 2.2.2006 20:04

No když mně je někdo po krku a chce mně podříznout

tak je sice možnou alternativou ho ukecat, ale spíše bych věřil na účinnost toho, že po něm rychle a přesně vystřělím.  I s tím rizikem, že budu mít pak výčitky, že jsem mohl zvolit nějaké humálnější řešení.
 
A když jsem o těch 60 let zpátky.  Se znalostí nacistickým plánů o tom, kdo měl být další na řadě po vítězné válce a "vyřešení Židů" , sice můžeme v rovině abstraktního humanismu litovat zničení Drážďan, Hamburku, Berlína atd., ale jako Slované a Češi (resp. prostě jen jako ne-nacisti) to snad nemůžeme ani v nejměnším zpochybňovat jako součást vítězného tažení Spojenců.
 
A tedˇ je to stejné. Jen nejsme už ti druzí na řadě po Židech. A ten útočník je jiný a má jinou ideologii.  Žel stejné je to i v tom, že tu je stále velký houf nepoučitelných snílků, kterří to chtějí řešit ať ukecáváním nebo jinou formou chlácholení (dříve tzv. appeasement).
Pavel Kořenský 2.2.2006 20:06

WtD

mně Bůh zase tak moc nezajímá. Nechávám ho na pokoji a on nechává na pokoji mně. Máme takovou dohodu, víte :-))) A pokud se týká hořkých mandlí, tak na něco se umřít musí. Já jsem pragmatik, takže pokud mám na výběr mezi uříznutím hlavy za 20 let a kyanidem za 50 let, tak beru ten kyanid. Je to rychlé a nejspíš dřív umřu sešlostí věkem. Koneckonců, kdyby před cca. 60 lety nedošlo k jistým opomenutím rázu úředního, nenarodil bych se, neměl bych tyto starosti a nemusel bych s Vámi na toto téma debatovat.
* 2.2.2006 20:25

Nenechte se mylit, mandle citite jen pri velkem zredeni

Nikdo nerikal za 50 let. A vubec to nemusi byt rychle a uz vubec bezbolestne. Uriznuti hlavy pred cestou do pekla mozna i vhodnejsi - vsak vite, odkrvit ... 
 
Rad se jako divak zucastnim Vaseho uctovani s Bohem na zaklade vasi "vzajemne" dohody. Jen aby nevznikly zase takove spory o jeji vyklad, jako tomu bylo v prubehu 2. svetove valky. Ono se ledacos ztrati v prekladu