28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

Pohár trpělivosti přetekl

Odmítnutá investice za 2,7 miliardy a odmítnutí 1500 pracovních míst, to si mohou zelení v Brně připsat do seznamu svých velkolepých úspěchů. Světová firma Amazon dala ve středu najevo, že se už nenechá tahat za fusekli a oznámila, že v regionu končí. Přirozeně že je to avízo i pro další případné zájemce o investici v místech, kde... ne vždy vládne rozum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Maleček 3.4.2014 6:58

Rvačka o úplatky s dobrým koncem

Není těžké si odvodit, že těmi 1 500 zaměstnanými v Amazonu obratem vzniknou 2000 nezaměstnaných jinde. Amazon je známý drsným snižováním nákladů, kterým dělá ze zaměstnanců za mlčení uplacených úřadů otroky a ze svých úsporně "udržovaných" kamionů s uštvanými řidiči řítí se rakve.

V Brně opravdu o nic nepřišli. Byť evidentně za odmítnutím Amazonu byly blížící se komunální volby (ODSka neunesla že socani slíznou smetanu) a lítý boj o provize, po hospodsku úplatky za prosazení kladného rozhodnutí zastupitelstva. Socani z nich totiž ODSce nabídli málo. A tak teď mají tamní šíbři prd všichni.

D. Polanský 3.4.2014 6:57

Kde bude sklad Amazonu je šum a fuk

V Brně máme skladů habaděj, jsme jedno veliké skladiště, takže málem všechny nekvalifikované síly by měly mít podle Astona práci. Jenomže nemají, jelikož veškeré sklady zaměstnávají na obrovské ploše jenom několik stovek lidí. Kdepak 1500 míst. Dnes je již trh s internetovými obchody tak přecpán, že ani pomyslet. To ví dobře i Amazon. Dcera pracuje u francouzského internetového obchodu, také v Brně, ti tu pro změnu mají jenom pracoviště podpory, ale i ti mají obrovské problémy.

P. Rajman 3.4.2014 6:52

Knihy mají přinést vzdelanost

a té je jednoznačne nejméne v uhelných Sudetech, které mají také nejvetší strukturální (nikoliv dopravní) problémy.

P. Rajman 3.4.2014 6:47

Re: Žádní zelení, zpovykaná

Výroba knih a devastace krajiny težbou resp. težkým průmyslem, to je s ohledem na pracovní příležitost nebe a dudy asi stejne jako zábor úrodné půdy na jižní Morave a využití brownfieldů ve zmiňovaných severních Čechách nebo Ostravsku. O sociální přesneji mentální devastaci hlavne prvne zmiňované oblasti ani nemluve.

M. Starý 3.4.2014 6:33

Pár poznámek k Amazonu

Pokud někdo zde tvrdí, že 1.500 míst pro né příliš kvalifikované pracovníky naše nezaměstnané neosloví, neb za 12-15 tisíc brutto se jim nevyplatí ráno vstávat do práce (a vzdát se dávek v podobné výši) pak je něco shnilého v dávkovém systému ve státě Českém...

A obavy z toho, že gigant Amazon zničí české e-shopy? Je přece jedno, jestli Amazon svůj velkosklad postaví u nás nebo za hranicemi v Polsku nebo v Maďarsku - on se prostě rozhodl do střední Evropy vstoupit. Pokud by stál u nás, mohl by (měl by) stát šanci ve smlouvě dohodnout "pravidla hry", takto si je dohodnou Poláci, ...

Nejsem příznivcem montoven a skladů na zelené louce (pokud možno zemědělské půdy nejvyšší bonity jako třeba TPCA v Kolíně, že pane prezidente), ale máme zde desítky průmyslových zón, které se budovaly hurrá stylem a jsou do dneška prázdné. To kraj nebyl schopen nabídnout žádné jiné vhodné prostory? A argumenty, že v průmyslových zónách je hluk a budou z nich jezdit kamiony je opravdu objev na Nobelovku...

S. Sedlák 3.4.2014 6:11

Re: Amazon a Brno

Ne, ne.

Blbci jsou ti, kteří píší o tom o čem nic nevědí.

S. Sedlák 3.4.2014 6:06

Divím se Astonovi

Píše o čemsi v Brně o čem nemá páru. Místní lokalita je podobnými sklady přecpaná a praská ve švech. Už teď je tam nemožná dopravní situace a stačí nepatrný problém a doprava stojí.

Možná je hodně lidí bez kvalifikace bez práce, ale nemyslím, že bychom měli budovat skladiště proto, aby u nás našli uplatnění další UK.

Pokud to někomu nestačí, nechť koukne, jak to dopadlo s Flextronicsem. A to byl proti skladu téměř technologický zázrak.

P. Boublíková 3.4.2014 6:04

Re: Amazon a Brno

Vidím to podobně. Je opravdu sporné, zda by Amazon znamenal pro Brno jednoznačný přínos.

P. Hlosta 3.4.2014 5:56

Re: Žádní zelení, zpovykaná

Netuším kolik by dali za tu Amazon na Mostecku, nebo Ostravsku. Asi hódně moc, protože taky nemají v Územním plánu zanesené plochy pro kolos Amazon a museli by je nejprve vytvořit  s ohledem na dopravní vazby. Předpoklad zničených cest a baráků, ohrožení zdraví a životů pro hustotu provozu, zvýšení prašnosti a exhalací, když už tak se děcka dusí smogem a Ostravsko .......

Škoda slov o tom!

P. Hlosta 3.4.2014 5:47

Aston si přeje korupci v Brně?!

Smutno je mi za Amazonem a ještě více za amazonkami. Úplně to vidím, jak šťavnatá česká děvčata sedí za volantem Amazona tiráku a drandí Evropou, když jim před tím čeští klucí vod Brna naládovali korby vrchovatě zbožím ze skladu Amazon a český pantáta z distribučního kanclu vypsal dodáky. Nejdýl by ty český holky jely asi do Prahy z Brna po té opravované D1, ale do Vídňa to je kousek. Přes Ostravu do Polska by fičely stotřicítkou, až pár kiláků za hranice. Jen u Ostravy by musely zpomalit na té vlnovce dálnice, co jsme ji nechali zmršit při výstavbě, páč co tam po Ostravsku.

Malý zádrhel u Ostravy, stejně jako u přejezdu na Slovensko, Německo a v Česku samém je nejlepší průjezd přes Kardašovu Řečici. Komu těsně u baráku brázdí tiráci Evropu, ten Amazonem nadšený není. Světoznámá firma jsou světoznámé peníze. Kdo zaplatí zničené baráky v městech s průjezdem aut směrem kamkoliv? Amazon se svými světoznámými penězi to nebude. Budou to snad jejich zaměstnanci, co by je v Česku zaměstnali? Za těch dvanáct, až patnáct hrubého měs.? Nebo má kdo informace o tom, že by Amazon hodlal platit za práci víc?

Nojo, Ti Češi to je líná pakáž, která chce prachy bez práce - řekne si ten, kdo je za vodou. Vůbec mu nedojde, že Brno rozhodně nestojí o zvýšení frekvence těžkých aut a Brňáci určitě netouží po brigádách namísto řádné pracovní smlouvy na neurčito s platem patnáct bruto. Kdo chce koupit pozemek v obcích a městech ČR a na nich stavět a podnikat, ten musí nejdříve respektovat Územní plán. Nemůže sobě plánovat cokoliv, dokud nezná možnosti. Obce jen těžko mohou měnit Územní plán aniž by ho narušily v kontextu v jakém byl tvořen. Samozřejmě, že za úplatky jde všechno!

Neff si přeje korupci v Brně?!

P. Rajman 3.4.2014 5:19

Žádní zelení, zpovykaná

(jiho) moravocentristická ČSSD. Co by za podobnou firmu dali třeba na Mostecku nebo Ostravsku, kde by práce s knihou přinesla potřebnou kvalifikaci do regionu, kde srp a kladivo nahradily krumpáč a rybářský prut. Než povznést težkým průmyslem mentálne zdevastované regiony, to radši ať mi v Brne a nebo (Praze, která je už dávno víc hlavním mestem a exklávou Moravanů a Slováků) chcípne koza.

R. Maceček 3.4.2014 3:51

Re: Drobná poznámka ve smyslu virtuální praxe.

Pak bych si dovolil dopnit.Potřebuji doplnit vše ohledně Led Zeppelin páč mi schází jistá vídea, ovšem tyto již zajištěné mám.

R. Maceček 3.4.2014 3:26

Drobná poznámka ve smyslu virtuální praxe.

Tzv.,praxe. Typickým znakem jest seznamka. Ač já ženatý jsem zatroubil na Inetu, 20 bab ochotných  okamžitě  bylo ochotno mi poskytnout  společnou postel a podporu ve věcech finančních problémů. Já si myslím, že ty baby mají tu píču vystavenou za účelem  se obrodit za účelem dokrmit hajzla, než-li jde do kriminálu.

Vůči tomuto světonázoru nic nenamítám, pokud si představím třeba sůdruha Kohúta a jeho lepru, pak mě chytá závrať.

J. Kovaříček 3.4.2014 2:53

Re: Lufthansa

Pane Macečku, děkuji Vám. Dobrá rada nad zlato.

L. Krajíček 3.4.2014 2:32

Re: Teda voni jsou fakt bedna, co se týče Krymu.

Zapomněl jste na důležitou věc: Postavením Amazonu bychom Putinovi zabránili obsadit Karlovy Vary.

:-)) :-))

L. Krajíček 3.4.2014 2:22

Re: Není investice jako investice.

Souhlasím. Ani já si pod pojmem investice nepředstavuji pár betonových sloupků, betonovou podlahu s regály a nad nimi střechu na plechové (gypsokartonové) hale. Navíc pokud umím počítat, tak je-li u nás 600.000 nezaměstnaných, tak nabízených 1.500 míst činí 0,0025 %. Fakt ekonomická bomba. Kolik by tam bylo Poláků, Ukrajinců a pod. nikdo neví. Z našich indoevropanů, jinak všepřizpůsobivých spoluobčanů nepochybně ani jeden. Leda by se hala rozebírala.

Zisk by zmizel někde v zahraničí, ostatními daněmi by nějak amazoňáci prokličkovali, za pár let by zvedli krovky a tady by nechali jen ty haly a 1.500 nezaměstnaných. Neoddiskutovatelné je, že příchodem Amazonu by bylo zlikvidováno x našich zasilatelských firem a jsem přesvědčen o tom, že by to bylo víc domácích! pracovních míst, než by jich vzniklo.

Všichni ti chytrolíni, kteří jsou pro Amazon v Brně, by si ho měli nechat postavit za jejich Kotěhůlkami nebo na okraji Prahy. Pražáci jsou totiž jako vždy nejchytřejší. Je to jako se vším: vepřín? ANO! ale ne za naší vesnicí. Spalovnu? ANO! ale ne do dvaceti kilometrů od našeho líbezného městečka. Dálnici? ANO! ale ne na mém pozemku. Větrníky? ANO! ale ne na kopečku za humny. atd. atd.

TEDY: chcete-li Amazon, postavte ho někde, kde je nezaměstnanost mnohem vyšší, než v Brně. Třeba na Ostravsku nebo v regionech bývalého Severočeského kraje. Mimochodem, co takhle tam prolomit limity a rozšířit těžbu uhlí? Jo AHA! že za vaší vesnicí ne! Jak jinak.

Nějak se nemůžu zbavit pocitu, že tady jako vždy vůbec nejde o lidi ani o pracovní místa, ale nějaký politicko-kmotrovský ksindl by z toho měl malou domů a rozšířil by řady Kalouskových „úspěšných“.

R. Maceček 3.4.2014 2:14

Re: Lufthansa

Nech to být, Kovaříčku, tvá úvaha jest pravdivá. Táhni do svého soukromí, už tu nepiš..

J. Jurax 3.4.2014 1:57

Re: Amazon a Brno

No, že je americký, diskutérům s mozkem v hlavě nevadí.

A mimochodem - že by diskutérům vadilo, že je Amazon americký, jsem snad nikde nezaznamenal - samozřejmě nečtu všechno. Nicméně Váš předpoklad o reakci na ruskou firmu mi přijde mylný.

J. Jurax 3.4.2014 1:51

Re: Amazon a Brno

No, je to světová firma, chce u nás investovat - a kromě cca 1500 nizkokvalifikovaných pracovvních míst chce sem dovést zvýšenou dopravní zátěž a mimo jiné chce stavět v rozporu se schváleným územním plánem.

Niže jsem uvedl nějaké odkazy - soudě podle Vašeho příspěvku nejste moc v obraze. Ale to tu nejsou mnozí :-)

A mimochodem - socani rozhodně nejsou můj šálek čaje, ale v tomhle jsou celkem nevinně - podstatná část socanů hlasovala pro. Ovšem ten uzemní plán, měl-li být včas změněn, padá na jejich triko.

M. Stuchlik 3.4.2014 1:48

Re: Amazon a Brno

Jsou. A všimněte si ještě jedné věci: na Amazonu vadí spoustě diskutujících nejvíc to, že je Americký. Být to ruská firma tak by titíž, kdo se ohání ekologií, zátěží silnic, mizernými pracovními podmínkami apod., měli největší péči o 1500 pracovních míst. Asi podobně jako když při okupaci Krymu Sobotka ječí jen žádné sankce, přijdeme o pracovné místa. Export do ruska je 0,2% našeho exportu ...

J. Jurax 3.4.2014 1:42

Re: Amazon a Brno

Viz http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-61959610-amazon-uz-s-brnem-nepocita-obri-logisticke-centrum-postavi-jinde

A z 18. března hlas ODS http://www.ods.cz/clanek/6835-brnensti-zastupitele-ods-uzemni-plan-mesta-rika-amazonu-ne-proc-se-neresila-jeho-zmena-vcas - je tam taky, jak se tehdy hlasovalo-

J. Kovaříček 3.4.2014 1:41

Lufthansa

Ano. Naprostý souhlas. Letěl jsem s Lufthansou před léty třikrát a vždy to za moc nestálo. Obsluha mizerná, Takže už nikdy.

Pokud se těch Ukrajinců týče, pravda, neumí si zvolit presidenta. Měli by se tedy vypravit do Čech a naučit se, jak si lid umí zvolit toho správného presidenta. Ten by Rusy nepozval, anebo možní ano, to by záleželo na množství konzumované slivovice. Kam se na ni hrabe vodka!

J. Jurax 3.4.2014 1:33

Re: Amazon a Brno

No, není to tak prosté. Není investice jako investice. Velkosklad není žádná extra výhra. Co ta investice přinese?

Vzniklo by snad na 1500 převážně nekvalifikovaných míst s pochopitelně nízkou úrovní mezd, u nichž je slušná pravděpodobnost, že je obsadí gastarbajtři, protože tuzemcům se za ty prachy trmácet čertvíkam do práce nevyplatí.

V regionu zvýšená dopravní zátěž - kamióny sem, kamióny tam, vlaková přípojka není a nebude, i kdyby ji Amazon chtěl využívat (jakože spíš ne). Silnice R 43 z Brna na sever taky není a ještě dlouho nebude (kecá se o ní 20 let a nic) a stávající I 43 na Svitavy je trasa přetížená už dnes. Na sever se z uvažovaného místa velkoskladu dostanete jen vnitřním městským okruhem už dnes přecpaným. Na Vídeň dálnice taky propojená není. A není sjezd ze stávající dálnice k tomu skladu, takže kamióny by jezdily přes obytnou čtvrt. To vše přemrštěné nadšení nevzbuzuje.

A navíc - tohle sice určitě brněnským zastupitelům v hlavách neleželo, ale lze to zmínit. Velkosklad nebude vrábět něco, co by se vyváželo někam, ale bude přímou konkurencí pro tuzemské e-shopy. A ta může způsobit, že o pracovní místa se přijde jinde. Je otázka, zda v celorepublikové bilanci tudíž nějaká místa přibudou.

Navíc - umístění logistického centra neumožňuje platný Územní plán města Brna. Proč nebyl včas změněn, může-li vůbec být změněn etc. nevím.  Nicméně hlasovat pro umístění stavby, která je v rozporu s platným územním plánem města,by se nemělo - byť někteří zastupitelé tak hlasovali. Zákonné předpisy platí pro všechny. Pro obyvatele města, místní podnikatele i investory, jako je Amazon. I média dlouhodobě upozorňují na nešvary černých staveb, které jsou dodatečně povolovány. A příslušný stavební úřad by před takovým rozhodnutím v případě logistického centra Amazonu stál. Projekty tohoto typu nelze budovat cestou obcházení zákonných předpisů. Trestněprávní odpovědnost všech, kteří by se na takovém rozhodnutí podíleli, je zřejmá. I když tedy - u nás je možné všechno ...

T. Pansky 3.4.2014 1:33

Re: Amazon a Brno

Pane Plocku, ja sam uz jsem na tuto zpravu od jineho autora zde na Psu reagoval pred nekolika dny.  Odchod firmy Amazon z Cech je ukazkou ceske tuposti nejvyssiho kalibru.  Tohle je svetova firma chtejici u nas investovat a my cesti (negramotni) lordi to velkolepe odmitame !!!  Tohle se skutecne nevidi !!!  Socialiste neustale vymysli, jak lidem pomoci.  Co se u nas darovalo investicnich pobidek a pozdeji tyto pobidnute firmy utekly, protoze zde nic neinvestovaly.  Tahla firma chtela investovat !!!  Co v tom Brne delaji ???  Ono nejde jen o 1.500 pracovnich mist.  Na to se nabaluji dalsi podpurne podniky a investice.  Nezamestnanost v Brne by se vyrazne snizila.  ... Jenze potom by se socialiste nemeli o koho starat, ze????  Nechapu, proste nechapu.

R. Maceček 3.4.2014 1:09

Re: Amazon a Brno

Paule Sulci, správně. Snažím se z diskuze uhnout.

P. Sulc 3.4.2014 1:00

Re: Amazon a Brno

Pan Macecek to ma v hlave ponekud zprehazene a ne a ne to srovnat. Nekdy je ten cestin dosti zaludny. Take mi neni jasne co je ''hodek'', snad ani profesot Travnicek to slovo nikdy neslysel

V. Plocek 3.4.2014 0:51

Re: Amazon a Brno

Pane Maceček. Nadávat mi můžete, jsme v Česku a trochu hrubosti neškodí. Přiznám se, žýe nevím na jaké hodky mám čekat. A to samé platí o infoklucích a holkách. Omlouvám se, ale je to pro mne trochu nesrozumitelné. Čekal bych nesouhlas, ale konkrétní. Zdravím.

R. Maceček 3.4.2014 0:30

Re: Amazon a Brno

Pane Plocku, jsem dalek vám nadávat. Vyčkejte prosím na reakce během 20 hodek.Jde jen o 20 hodek info kluků a holek. Pak učiníte závěr.

V. Plocek 3.4.2014 0:24

Amazon a Brno

Takže přátelé Brňáci. Doufám, že se rozhoupete a super demonstrací donutíte vaše zastupitelstvo k ústupu, protože takovou bandu hlupců mít v zastupitelstvu to se hned tak nevidí, a že jsme v Česku již něco viděli. Nyní by někdo měl Brnu přiškrtit finanční kohoutky, aby těm 1500 nezaměstnaným (a i kdyby jich byla jen polovina) hradilo město  sociální výpomoc za finanční spoluúčasti zastupitelů.  Hrozné je, že brněnské zastupitelstvo signalizuje celému světu: V Česku neinvestovat - jsou to blbci.

R. Maceček 3.4.2014 0:11

Jednotlivě A/, B/, C/,

Spleť věcí dohromady. Jsem zvědav na výroky v jednotlivých případech. Osobně jest mi to srdečně jedno. Píču jsem dávno prozkoumal, pochybuji, že by se nějak lišilo.