6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Diskuse k článku

Pochopitelná obezřetnost

Obezřetnost ministra vnitra Chovance stran přijetí uprchlíků je pochopitelná. Ministr se obává reakce veřejnosti a zde převládá taktéž opatrnost a nedůvěra. V mezinárodním kontextu ovšem vyznívá český postoj groteskně: přijmeme jenom křesťany a až se situace uklidní, pošleme je zpátky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Gabriel st. 15.1.2015 9:38

Re: Islám má hroty

"Konzervativní kruhy v podobě fašistů"? Kde jste na tu pitomost byl?! NSDAP = národně socialistická německá strana pracujících, čili levicová socialistická strana v mnohých rysech ne nepodobná komunistům! V Česku (co je to za zvíře?) je problémem nacionalismus? A od kdy? volal jste chocholouška? zatím si poslužte obkladem na čelo!

M. Ilsner 15.1.2015 9:36

Re: Astone, není nic vhodnějšího pro usalašení brutálního

Ale jen když budou padat z nebe sněhové vločky.

J. Jílek 15.1.2015 9:36

Re: Teď nevím...

na sklonku

P. Gabriel st. 15.1.2015 9:33

Re: Ach ta naivnost, Astone!

Pane Davide, nemáte pravdu a hluboce se mýlíte! Jednak Saudská Arábie, jinak 100% islámský stát se podílí významně na boji proti IS, jednak zvyšováním těžby a snižováním ceny ropy, omezují finanční příjmy islamistických teroristů. Současně tím omezují možnost Rusů podporovat Asádův režim, který kdysi Rusové, ještě jako SSSR dosadili vojenským převratem a tím zahájili plíživý rozvrat a rozklad v kdysi bohaté, klidné a tolerantní Sýrii, jen pro to, aby získali námořní základnu ve Středozemním moři.

A pokud je o jak píšete "islámskou svoloč" což je hnusný urážející termín, který bych nikdy nepoužil a který svědčí, že naprosto nechápete situaci muslimů v Evropě. Muslimové byli v Evropě od ranného středověku. Nejenom ve Španělsku i na Balkáně. A kromě Osmanské expanze s nimi, podobně jako s židy nebyly problémy. Po staletí. Problémy byly vždy jen s "chytráky", kterým "moudrost" hnala do květu. To, že se vedle pokojně žijících muslimů objevili frustrovaní jedinci x-té generace starousedlíků, kteří přijali vznik islamismu, jako politického směru, coby nabídku, je především důsledek prosazení libertariánství v EU, které přineslo agresi, útočnost a netoleranci do mezilidských vztahů. Ti usedlí muslimové odsuzují islamistický teror stejně, jako my. A jde jenom o to s nimi komunikovat , aby cítili že žijeme společně v naší i jejich Evropě, která má svá tradiční židovsko-křesťanská pravidla a zvyklosti, které i oni respektují. Abychom je nenahnali do náruče islamistických radilálů. A osobně, je mně tolerantní věřící muslim milejší, než militantní nařvaný agresivní ateista! Muslim věří ve stejného Boha, jako já, nebo Židé, Kristus je pro něj jeden z největších proroků, cítí se být zodpovědný za rodinu, za svět kolem, pomáhá potřebným... Jenom tu víru jinak vyznává.

S. Netzer 15.1.2015 9:33

Re: Astone, není nic vhodnějšího pro usalašení brutálního

Ano, zítra bude sněžit.

K. Janyška 15.1.2015 9:29

Astone, není nic vhodnějšího pro usalašení brutálního

islámu v Evropě, než Evropská unie na LS. Jak je možné, že to nevidíte vy a ani ostatní fanatici socialismu, kterým EU je... Dzp.

K. Janyška 15.1.2015 9:26

Podporuji češtví a národní státy. Proto vítám to,

jak se vláda staví k uprchlíkům ze zločineckého světa islámu... Dzp.

A. Alda 15.1.2015 9:21

Nemusí je vyvraždit,

stačí je odsunout podle návodu Dr. Beneše.

Pokud to neudělají, k vyvražďování patrně dojde a je velmi nejisté, která strana v tom bude úspěšnější.

J. Václavíková 15.1.2015 9:21

Re: Islám má hroty

Výstižné!

Z. Švrček 15.1.2015 9:19

Já nesu Charlie

ale snad si lidé pod dojmem té masové vraždy v EU uvědomí, kam zabředli a zabředávají a že se vydávají v šanc fanatismu, kterému se musí bránit sami, protože naše politické reprezentace sice budou truchlit, budou uklidňovat, budou slibovat větší ochranu, ale pokud reakce nebude tvrdá a nekompromisní, nadto TRVALÁ, nebude to mít žádnou praktickou cenu. A toho se asi nedočkáme. Jen keců. Jak to, že se neptají třeba Saudů, či v Emirátech, proč že nepomáhají oni? Mají to blíže, bohatí jsou dost a za petrodolary by v pouštích mohlo vzniknout povícero vesnic pro utečence... Navíc by tím odpadl problém integrace a kulturní odlišnosti!

Tady ovšem zřejmě řešení není. Plán islámu je jiný a nynější následky Arabského jara tomu plánu napomáhají a urychlují jej. Bída a bezmoc uprchlíků je totiž usměrněna a zneužita. S proudem muslimů do Evropy se totiž jedenoznačně zrychluje realizace jejich vize ovládnutí ostatních zemí pod vládou Alláha. Mezi "uprchlíky" je zjevně nemálo islamistických militantních radikálů, kteří jsou vysláni vytvořit předmostí a naverbovat další. Poté se nastěhují i mullové a ulamové, kteří v mešitách pomohou zpracovat a přidržet muslimskou komunitu nejen při jejich víře a tradicích - o nějaké integraci nemůže být řeči - ale i v ponížené poslušnosti a podpoře jejich spravedlivého obsazení Evropy dle koránu. Jakmile jich je dostatečná síla, začnou tvrdě prosazovat své právo, své zvyky, vynucovat si daleko více, než toleranci a naopak vyžadovat přizpůsobení původního obyvatelstva islámu.

Podle tohoto plánu jedou dnes již v pokročilém stadiu v Anglii, Holandsku, Francii, žel i v Německu a my jsme nyní také na řadě. Učinili jsme první krok. První kroky nás nebudou bolet, následky budou fatální.

A. Alda 15.1.2015 9:19

Jsou tam různé církve.

Katolické i pravoslavné. Například Syrská katolická církev, Chaldejská katolická církev, Maronitská katolická církev ... podrobnosti najdete na http://cs.wikipedia.org/wiki/Syr%C5%A1t%C3%AD_k%C5%99es%C5%A5an%C3%A9

(heslo Syrští křesťané na Wikipedii)

Žádná z pravoslavných církví v Syrii "nedrží basu" s moskevským patriarchátem, jde-li Vám o toto.

Všechno jsou to církve velmi starobylé. Například Chaldejská církev užívá dosud aramejštinu, původní jazyk Nového zákona, kterým se mluvilo v Judei v době Ježíšova kazatelského působení.

P. Rajman 15.1.2015 9:15

Islám má hroty

stejně jako je má socialistická politika v podobě komunistů, konzervativní kruhy v podobě fašistů, křesťanské v podobě pana Hájka, ekologové v podobě zelených fundamentalistů a tak podobně. Nelze se účině postavit vůči radikálním podobám islámu, pokud do tohoto střetu zapojujeme jiné radikály. V Česku je pak historicky mnohem větším problém nacionalismus a bolševismus, s kterými  tak svérázným způsobem koketuje česká hlava státu.

P. Gabriel st. 15.1.2015 9:12

A co je na tom groteskního?

Autor tvrdí: "vyznívá český postoj groteskně: přijmeme jenom křesťany a až se situace uklidní, pošleme je zpátky". Co je na tom groteskního? ČR nabízí humanitární pomoc nejvíce pronásledovaným. To jsou nepochybně syrští křesťané, kteří, ač nejstarší trvale usedlou komunitou v Sýrii, jsou terčem útoků státního režimu, islamistických bojůvek různých směrů i teroristů od IS. Je navíc pravděpodobné, že křesťané se zde sžijí daleko lépe, než muslimové. A je nepochybné, že až pomine ohrožení, bude pro uprchlíky nejlepší, aby se vrátili tam, kde jsou doma a kam po tisíciletí patří. Nebo snad chceme pomoci islamistům islamizovat Sýrii, které ještě nedávno byla z jedné třetiny křesťanská? Tak jak je to s tou groteskností, pane Neffe? Nebo jste jenom zapomněl domyslet věci v souvislostech?

L. David 15.1.2015 9:12

Ach ta naivnost, Astone!

Jakým KONKRÉTNÍM způsobem chcete vyřešit ten problém na Blízkém východě? Když muslimští šejkové prozásobení biliony původně našich petrodolarů o nějaké řešení nejenže nemají zájem, ale také oni jsou přesvědčení o tom, že islám jednou ovládne celý svět.

A kromě závratných peněz mají k dispozici stamilionové armády ďáblem posedlé muslimské svoloče.

Pro nás je jediným řešením (dokud je čas) vypovědět Schengenskou smlouvu (v Bruseli ať si kvičí dle libosti), uzavřít hranice, podél nich patrolovat s nabitými brokovnicem a důsledně v rámci všech dostupných možností kontrolovat každého, kdo k nám přijíždí. Povolení k pobytu až po důsledném prokádrování, občanství až po nejméně pětileté zkušební době se závazným slibem věrnosti České republice. Při porušení slibu, odebrání občanství a vypovězení.

Stejně na to jednou dojde, pokud však budeme příliš dlouho dopřávat sluchu korektníkům, či dokonce našim podrazákům, kteří žvástají nesmysly o morální povinnosti BEZ KÁDROVÁNÍ přijímat tisíce uprchlíků ze západoevropských států (které si je k sobě z vlastní pitomosti vpustily), není daleko doba, kdy bude na všechno pozdě. Tak jak je tomu nejen ve Francii, ale v mnoha dalších západních zemích, které UŽ NIKDY svůj problém s muslimy NEVYŘEŠÍ. Musely by těch 20 milionů muslimů jedině vyvraždit.

A poněvadž se muslimská svoloč v Západní Evropě už cítí početně dostatečně silná, právě zahájuje svůj boj s většinovou částí evropské společnosti. Z toho důvodu to v Západní Evropě bude jenom horší a horší a HORŠÍ. Bohužel!

R. John 15.1.2015 9:12

Je to chamtivej grobián...

A vy tam máte již eura ?  Podle  té tajné depeše , kterou jsem od vás dostal s cenovým návrhem...   za to bych si v Praze pronajal bordel na tři dny pro sebe....     :-))

J. Franke 15.1.2015 9:08

Zatím se loučím!

Venku je zatím  tak nádherně, že je hřích povalovat se u počítadla a tudíž vyrážím ven....

J. Šula 15.1.2015 9:05

Jde o mimoběžnost dvou kultur

Evropané židovskokřesťanské kultury a muslimové zde žijící podle ortodoxního islámu se z principu nemohou domluvit. Jde o různé pojetí světa. Bohužel. Co tedy dál ? I EU i jednotlivé národní státy musí rychle jednat o cílové budoucnosti a cestách k ní. Čas se zkracuje.

J. Franke 15.1.2015 9:04

Zase chlastal, dobytek...

Máte se obracet na mě, on když se ožere, je šíleně ostražitý a nerudný... ;-)

E. Heusinger 15.1.2015 9:04

Jací křesťané jsou v Syrii?

Pozor aby nebyli nějakou odnoží ortodoxních . Ti by měli blízko k "páté koloně".

Toho bych se obával.

R. John 15.1.2015 9:02

Najednou....

když jsem psal poníženou supliku vaší vládě, že bych v rámci národopisných studií potřeboval pracovní povolení a nějakej "materiálek " do dvaceti let  pro folklorní studium , napsal mě váš min. války zcela nediplomaticky, že mě rozbijete držku až se potento , jestli se tam objevím...  :-)

E. Heusinger 15.1.2015 8:58

Re: "Kdyby na to došlo",

Spíše jako za Háchovy republiky.

J. Franke 15.1.2015 8:55

Teď nevím...

Napsala jste "na sklonu", ale znamená to na "skonu" nebo "klonu"? ten sklon mi tam nesedí!  ;-)

Mimochodem Výmarská republika byla velmi demokratická, bohužel ke všemu, jak se v zápětí ukázalo... Jo a s inflací na tom jsme mnohem líp, ani ji nemusela uměle vytvářet Národní banka, jako u nás...

S. Netzer 15.1.2015 8:54

Re: Však 45 -48 bylo opáčko....

Já hlavně nechci druhého Adolfa, který by udělal pořádek podle představ těch spořádaných občanů.

Určité nebezpečí reálně existuje. Lidská blbost je totiž nevymýtitelná a pamět krátká.

J. Franke 15.1.2015 8:51

Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Ano, ano... To, co teď vláda ČR s velkým halasem vyhlašuje, udělala SRKS už počátkem prosince minulého roku. Jen připomínám:

SRKS podá ČR pomocnou ruku a přijme ráda dva uprchlé Syřany. Jednoho katolíka a jednoho muslima, aby se naučili spolu žít pod jednou střechou. Museli by si však polorozpadlé stavení sami uvést do obyvatelného stavu tak, jak to dokázala na venkově spousta našich chalupářů. Rozhodně nebudeme postupovat cestou opačnou, kdy romské rodiny dokáží za pár let ze slušného domu udělat ruinu. Za odměnu pak mohou zvelebenou usedlost prodat a po odeznění konfliktu se i s penězi vrátit domů!!!

R. John 15.1.2015 8:46

Však 45 -48 bylo opáčko....

38-39 , druhá republika byla generální zkouška...   jen kdo nám dnes sehraje Eberta ...

S. Netzer 15.1.2015 8:45

Re: V Německu sílí fašismus ohánějící se obranou proti islámu.

Fašismus určitě ne. To jsou spořádaní občané, které pálí dobré bydlo, a kteří by z fleku volili Adolfa, kdyby se nějaký nový objevil.

E. Erat 15.1.2015 8:38

Re: Kde islám, tam nebezpečno.

Máte pravdu,je to jako srovnávat Smolíčka a Červenou karkulku.Oboje je pohádka,ale každá o něčem jiném.

S. Netzer 15.1.2015 8:36

Re: A co mu brání se starat ?

To je u politologů samouků běžné.

S. Netzer 15.1.2015 8:34

"Kdyby na to došlo",

tak to zde vypadá, jako na sklonu Výmarské republiky.

Děkuji ne.

J. Jílek 15.1.2015 8:34

Re: A co mu brání se starat ?

Křivan právě prokecl, že fašismus je levice