7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

Poche: co se mnou bude

Europoslanec Miroslav Poche vyzývá předsednictvo ČSSD, aby rozhodlo o nominaci ministra zahraničí. Ať ho prý potvrdí, anebo jmenuje někoho jiného. Předseda socialistů Jan Hamáček se kasal, že problém vyřeší do konce prázdnin. Má tedy poslední den na to, aby slib splnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 31.8.2018 12:50

To svobodně myslím pořád lidé svobodně mohou.

A politici svobodně mohou své jméno a šanci na další zvolení spojovat s tím, či oním.

Kdyby se na akci něco stalo, Wildersovi to podle mě (a asi podle něj) nepřispěje.

Mně připadají takové záměrné provokace blbé, ale jsou legální (což je správné) a věci svobodného rozhodnutí každého z nás. Poslední bod: člověk by měl při hrdinství riskovat ohrožení jen svého života či zdraví. Každá provokace, ať kresbou Mohameda nebo dortem na oslavu změny pohlaví, zvyšuje riziko konfliktu. Osobně preferuji neprovokující politiky.

J. Schořík 31.8.2018 12:50

Re: neziskovky

Bavíme se o "neziskové organizaci" velevážený Sorge..

Hoďte to do toho vyhledávače a pak piště.. O.p.s. je minoritní forma..

Prostě Sorge :)).

J. Schořík 31.8.2018 12:48

Re: Spor je Zeman x ústava, Poche je vedlejší kolej

Zažalovat nicméně musí Babiš. Nikdo jiný to podat nemůže.

A to až potom, co Zeman nejmenuje podle jeho návrhu.

My sosani s tím nic neuděláme ani kdybychom se rozkrájeli..

R. Sorge 31.8.2018 12:47

Re: neziskovky

To je fakt síla, co tu předvádíte, "právníku".

Dejte si do vyhledávače text "obecně prospěšná společnost" a zeštudujte si to.

https://business.center.cz/business/pojmy/p1841-obecne-prospesna-spolecnost.aspx

M. Rastislav 31.8.2018 12:47

Spor je Zeman x ústava, Poche je vedlejší kolej

Podle mne Poche, je v tomto sporu vedlejší kolej. Spor je o tom, zda Zeman, nově zvolený „lidem“, si může dělat, co chce, nebo zda i president se musí řídit ústavou. Zimula nemá pravdu, když říká, že pro ČSSD nebude hanbou, jestli se podřídí presidentu, který kašle na ústavu.

ČSSD buď prokáže, že je suverénní stranou, a pokud bude trvat na Pochem, předá spor k soudu, který jediný ve sporu rozhodne. Nebo ČSSD bude „oušlapkem“, který ustoupí tiše bez boje a voliči mu to spočítají.

Přestože nejsem volič ČSSD, považoval bych za správné, kdyby soud jasně vymezil mantinely ústavy pro chování nejen stávajícího presidenta, ale i pro budoucí další presidenty např. trpící narcismem

S. Lazárek 31.8.2018 12:47

Re: Tak už i Wilders se

Zbytky zdravého rozumu?

V. Kotas 31.8.2018 12:46

Re: neziskovky

A to jen k některým. Problém je to označení neziskovka, když pod to spadají i sportovní kluby, zájmové spolky, hospice, atd. Většina lidí pod pojmem neziskovka, vidí vyžírky, přisáté na jakémkoliv cecíku a bez pozitivních výsledků jejich práce, spíše sabotující stát.

J. Schořík 31.8.2018 12:46

Re: Tak už i Wilders se

Měl jsem pocit že se Vám testování našich hodnot experimentální divadelní hrou nelíbilo :)).

J. Schořík 31.8.2018 12:40

Re: neziskovky

Dejte odkaz agente. Zákon který říká co tvrdíte, nebo učebnici. Něco.

Možná to platí v účetnictví (pořád si myslím že jste pomocný účetní), ale obecně je to blbost. Neziskovka je prostě korporace která neslouží k vytváření zisku (tedy nepodnikatel). Je to třeba taky celý státní sektor..

P. Boublíková 31.8.2018 12:38

Re: Tak už i Wilders se

Což je ovšem chyba. Testovat evropské hodnoty bychom měli permanentně :-)

M. Prokop 31.8.2018 12:38

Re:

Záleží jakého fotbalu. Proti podpoře klubů extraligy bych měl výhrady, pomoc klubu z Horní Dolní, ve kterém hraje převážně mládež, by mi příliš nevadila.

R. Sorge 31.8.2018 12:38

Re: neziskovky

Ano, je to určitě tak jak píši.

Doplňte si vzdělání "právníku".

I. Semrád 31.8.2018 12:37

Zdravím Jardo, co dělá IVR?

...??

Vím, že tím léta žiješ, nebo jsi tím žil. Už jsi to dotáhl?

Nebo předal následovníkům?

J. Schořík 31.8.2018 12:35

Re: neziskovky

Jasně Sorge :). Tak určitě..

R. Sorge 31.8.2018 12:33

Re: neziskovky

Vy jste opravdu právník na baterky. Rozlišuje se to podle toho, že "hlavní činnosti je veřejně prospěšná činnost".

J. Matuška 31.8.2018 12:33

Téma migrace je ve Švédsku před parlamentními volbami,

které proběhnou 9. září, naprosto dominantní. V rozhovoru pro pořad Události, komentáře to uvedl český velvyslanec ve Stockholmu Jiří Šitler. Hovořil i o náladách ve společnosti, možných výsledcích voleb a povolebních vyjednáváních.

... V roce 2014 měl švédský konzervativní premiér zásadní projev, v němž vybídl občany „aby otevřeli svá srdce žadatelům o azyl“. Umíte si představit, že by nynější premiér, levicový, sociální demokrat pronesl podobná slova?

Neumím.

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2581021-nalada-ve-svedsku-se-meni-kvuli-ne-zcela-zvladnute-integraci-migrantu-rika-cesky

KONZERVATIVNÍ PREMIÉR?

J. Anděl 31.8.2018 12:32

Re: Tak už i Wilders se

Soutěž v kresbách Mohameda je cosi, co podporuje populistický politik před zvolením. V reálné činné politice už méně.

P. Boublíková 31.8.2018 12:32

Re: Charlie Hebdo

Také jsem si na ně vzpomněla. Byli.

I. Semrád 31.8.2018 12:30

Charlie Hebdo

...to byli jiní pašáci!

J. Schořík 31.8.2018 12:27

Re: neziskovky

Podle toho jestli je deklarovaným smyslem podnikat (soustavná činnost za účelem zisku), nebo ne. Nic jiného v tom není.

Jak píšu výše, problém nejsou neziskovky (často suplující stát), problém je případně grantová a dotační politika.

J. Anděl 31.8.2018 12:27

Ke konkrétní reakci mě inspirovaly úvahy pana Hlosty níže, ale nesetkal jsem se s tím poprvé, třeba s názorem, jak mají snadné živobytí, s diskuzemi o výši jejich platů atp.

Je to podobný pro mě absurdní názor, jako že profesionální politik nikdy nepracoval, nebo že osoby ve státním sektoru jen sají z cecíku.

Asi bych ho shrnul jako dojem, že osoba tak či onak ve službě z peněz daní má být extrémně altruistická, pokorná, vděčná za to, co z daní druhých dostává... Což jsem označil jako mnišství.

Vesměs jsou to ale normální lidi. Překvapivě. Nezavázali se Bohu k askezi. Nejsou všichni matka Tereza. Můžeme pracovat jen s materiálem, který máme, idealismus plodí fundamentalismus a totality.

To je jedna větev. Druhá je, že stát nemusí všechno financovat v míře, ve které dnes financuje.

M. Varadinková 31.8.2018 12:25

Re: neziskovky

Tak když je všechno úplně stejné, proč se vůbec rozlišuje na "ziskovky" (normální firmy) a neziskovky?

R. Sorge 31.8.2018 12:22

Re: Tak už i Wilders se

Vítači Vám to vysvětlí, každý muslim je jiný. A Vy muslimy vůbec neznáte.

J. Schořík 31.8.2018 12:21

Re: neziskovky

Co to melete? Účetnictví je stejné. Kontroly jsou stejné. Pravidla pro dávání do nákladů také.. A ziskovky mohou být bez zisku fakticky neomezeně dlouho.

Jediný rozdíl je v tom, že od neziskovky se prostě nečeká zisk :).

Dejte odkaz na zákon který říká něco jiného..

J. Anděl 31.8.2018 12:17

Asi hnal, ale vyhnat nemůže :-)

M. Varadinková 31.8.2018 12:16

Re: neziskovky

Něco dělat? Třeba péct housky?

Když je budu péct jako obyčejný, neprivilegovaný pekař (tedy "ziskovka"), tak:

Stát mne bude buzerovat miliónem různých nařízení, vykazovaní, hlášení. O mnou vytvořené prostředky mne okrade formou daní. Financové budou chodit na kontrolu a buzerovat mne, že to či ono si nesmím dávat do nákladů, jen aby ze mne těch daní vysál co nejvíc.

Když budu péct housky jako "neziskovka" (třeba "pro chudé"), tak nejen že nemusím ze své činnosti platit daně, ale ještě si na to od státu vyškemrám dotaci. To, že potom veškeré výnosy prošustruju (dám do nákladů) na požitky své i svých kámošů, nikomu vadit nebude. Jsem přece "neziskovka", tak není nic divného na tom, že nemám zisk.

J. Schořík 31.8.2018 12:13

Re:

Nejspíš jo. Chtěl jsem napsat názor - nešlo o polemiku :).

Ještě že má Bolec banána, ten by nás hnal :)).

J. Anděl 31.8.2018 12:12

Souhlasím, dokonce si myslím, že totéž píšu, minimálně jsem to měl při psaní v hlavě.

Souhlasím i s tím, že podpora třeba fotbalu, je mimo.

V. Novák 31.8.2018 12:09

Re: Neziskovky jsou volební téma

Ovšem z elitní části těch 10 milionů, že?

Protože přece nemůžete patřit k té většině, co zvolila Zemana na Hrad a tvoří lid, s nímž byste to nepřeháněl...

P. Boublíková 31.8.2018 12:08

Tak už i Wilders se

pokakal. https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/wilders-zrusil-soutez-v-kresbach-mohameda-bal-se-pry-vyhruze/r~3e7f93d2acf911e890ecac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Nemuslimové se musí řídit muslimskými pravidly, v Pákistánu rozhoduje ulice o tom, co bude Wilders tropit ve svém kanclu :-o