5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Poche: co se mnou bude

Europoslanec Miroslav Poche vyzývá předsednictvo ČSSD, aby rozhodlo o nominaci ministra zahraničí. Ať ho prý potvrdí, anebo jmenuje někoho jiného. Předseda socialistů Jan Hamáček se kasal, že problém vyřeší do konce prázdnin. Má tedy poslední den na to, aby slib splnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Boublíková 31.8.2018 13:09

Re:

Ta soutěž byla dobrovolná, účastníci by riskovali dobrovolně.

Provokace, no... vnímala jsem to jako test, zda si "doma" můžeme dělat vše, co je nám našimi pravidly dovoleno. (Ty obrázky neměly přijít někam do mešity, to bych brala jako zbytečnou provokaci typu vepřová hlava. Kultovní místa je třeba respektovat.) Asi teda nemůžeme, což je dosti špatné.

J. Anděl 31.8.2018 13:24

A oni takovou soutěž tam nemohou ti lidé vůbec udělat, soukromě? Je zakázaná?

Jistě že vnímání můžeme mít každý jiné. Mně by vůbec nenapadlo malovat Mohameda, kdybych tedy nebyl Michelangelo a nechtěl ztvárnit nějakou událost třeba z koránu. Ale muslimové to nemají rádi, což samo o sobě některým lidem stačí jako motiv.

Jistě, že to mohou ve svobodné společnosti dělat, to ale nemění můj názor na to.

Dělat něco jen pro, abych otestoval, jestli se to smí, není můj styl. Asi proto nejsem fanouškem např Ztohoven nebo Pussinek. Ale chápu, že někdo tu potřebu má, třeba chodit v tygřích tangách po Praze a být na to hrdý. Nebo nosit muslimský šátek do školy a soudit se.

M. Varadinková 31.8.2018 14:29

Re:

Zakázána není. Ale je povoleno (netrestáno, není tomu státem zabráněno), že Vám jen za to někdo smí vyhrožovat. A to je špatně. Protože když děláte něco, co není zakázáno, nemá nikdo právo Vás kvůli tomu ohrožovat na životě. Nevidím rozdíl mezi tím, když skinheadi zmlátí cikána, a tím, když Vás někdo zabije/zmlátí/vyhrožuje zabitím proto, že kreslíte (u sebe, ne u něho) nějaké obrázky, které se mu nelíbí.

J. Anděl 31.8.2018 14:37

Re:

Vyhrožování uvedeným by snad nemělo být zákonem tolerováno, ostatně i u nás jsme řešili hlášky o plynu nějakého poslance, nevím, co je tady jinak.

Tzn. je-li netrestáno resp. není-li ani učiněn pokus (žaloba, nalezení pachatele, soud atp.), jistě to není v pořádku, s tím samosebou nemohu souhlasit.

Souhlasím, že není rozdíl mezi vyhrožováním cikánům, gadžům, gayům v tygřích tangách, muslimům nebo třeba fanouškům Baníku Ostrava. Jen je potíž s častým protiargumentem, že šlo přece o nadsázku a vtip (masokostní moučka), opilost v noci v baru atp. A to myslím opravdu - nevím, jaké jsou možnosti právníků rozlišit nikoho neohrožující kasání se pod vlivem alkoholu či žert a skutečný záměr provést či vyvolat násilný čin.

J. Anděl 31.8.2018 13:48

Re:

Možná je můj aktuální postoj ovlivněn i tím, že mám zrovna doma malé dítě ve fázi testování, co si ještě může dovolit.... ;-)

Já mám pocit, ač se mohu plést, že nechám-li se vést tím, co opravdu chci, bez postranních úmyslů otestovat, co mohu (což tu potřebu moc nemívám, i když občas mě ďáblík ponouká), tak v naprosté většině nenarazím, resp. nevybavuju si, kdy jsem naposledy narazil.

Jistě - mé chtění je ovlivněno - říkejme tomu klidně spontánním řádem :)

J. Anděl 31.8.2018 13:58

Re:

A k tomu dítěti: samozřejmě nepáchá žádnou ilegální činnost :)

S. Lazárek 31.8.2018 12:47

Re: Tak už i Wilders se

Zbytky zdravého rozumu?

S. Netzer 31.8.2018 13:22

Re: Tak už i Wilders se

To je stejně stupidní jako iránská soutěž karikatur holokaustu.

V. Církva 31.8.2018 15:00

Re: Tak už i Wilders se

Jaký ještě potřebují důkaz pro absolutní zákaz přistěhovalců Muslimů a Islámu. Vždyť je to evidentně proti svobodě slova. Navrhuji test pro všechny obohacovače. Nakresli proroka Mohameda, nechceš/nemůžeš, to nevadí, naneshledanou, běž domů.

J. Anděl 31.8.2018 11:48

neziskovky

Nezisková organizace je jakýsi kompromis mezi komerční ziskovou společností a klášterem.

Prostě není mezi občany dost ochotných mnichů a mnišek.

Jakkoliv se mi jednání řady neziskových organizací může nelíbit a u některých nelíbí, nerozumím tomu, jak by mohly být ve svobodné společnosti omezeny, pokud nejednají protizákonně.

Samozřejmě lze nově nějaké činy zakzat, lze přehodnotit, činnost kterých má (chce) stát finančně podporovat, zda některým finanční podporu odebrat.

Je třeba tak činit na základě jednak obecných, pro všechny platných pravidel, jednak na základě případných kontrol, nakolik dané organizace dodržují, co dodržovat mají a co se dodržovat zavázaly, no a nakonec podle programu dané zvolené vlády. Zbývá pak otázka, co s financování zahraničními vládami či nadnárodními nebo zahraničními komerčními společnostmi. Co s tím v intencích svobodné společnosti? Třeba existuje-li institut pro podporu korejské kuchyně, podporovaný z Koreje, asi to nikomu nevadí, přičemž principiálně podobná podpora výuky islámu podporovaná z SA asi tu a tam někoho rozladí. Ale řešení ve svobodné společnosti? Návrh? Napadlo mě (a píšu bez rozmyslu) - co třeba zdanění takových darů? Brutalita? Řešení? (třeba už to zdaněné je)

P. Boublíková 31.8.2018 11:55

Re: neziskovky

Nejde o omezování neziskovek, leč finančních toků z veřejných rozpočtů k nim.

J. Anděl 31.8.2018 11:56

Re: neziskovky

No, to je jeden z mnou zmiňovaných bodů. Všechny finanční toky ze státní pokladny by měly být předmětem opakované revize.

V. Kotas 31.8.2018 12:46

Re: neziskovky

A to jen k některým. Problém je to označení neziskovka, když pod to spadají i sportovní kluby, zájmové spolky, hospice, atd. Většina lidí pod pojmem neziskovka, vidí vyžírky, přisáté na jakémkoliv cecíku a bez pozitivních výsledků jejich práce, spíše sabotující stát.

J. Anděl 31.8.2018 11:55

Re: neziskovky

K jako obvykle přehnaně dlouhému příspěvku mě ale vedlo jisté rozladění nad získaným dojmem, kolik lidí si myslí, že lidé v neziskovkách by měli žít jako mniši, jinak jsou to podvodníci a lumpové.

P. Boublíková 31.8.2018 12:01

Re: neziskovky

Prosím vás, a kdo si konkrétně myslí, že například pečovatelka o seniory z neziskovky by měla mít menší plat než pečovatelka ze služby zřízené krajem či městem? O nikom nevím :-)

J. Anděl 31.8.2018 12:27

Ke konkrétní reakci mě inspirovaly úvahy pana Hlosty níže, ale nesetkal jsem se s tím poprvé, třeba s názorem, jak mají snadné živobytí, s diskuzemi o výši jejich platů atp.

Je to podobný pro mě absurdní názor, jako že profesionální politik nikdy nepracoval, nebo že osoby ve státním sektoru jen sají z cecíku.

Asi bych ho shrnul jako dojem, že osoba tak či onak ve službě z peněz daní má být extrémně altruistická, pokorná, vděčná za to, co z daní druhých dostává... Což jsem označil jako mnišství.

Vesměs jsou to ale normální lidi. Překvapivě. Nezavázali se Bohu k askezi. Nejsou všichni matka Tereza. Můžeme pracovat jen s materiálem, který máme, idealismus plodí fundamentalismus a totality.

To je jedna větev. Druhá je, že stát nemusí všechno financovat v míře, ve které dnes financuje.

J. Schořík 31.8.2018 11:58

Re: neziskovky

Neziskovka je prostě společnost, jejímž smyslem není vytvářet zisk (podnikat), ale jednoduše něco dělat. I a.s. může být nezisková společnost (dokonce to tak lze zapsat).

Není to o právní formě ani smyslu "neziskovky" - všichni předpokládám budou souhlasit že u řady činností je lépe když se dělají aby byly a nikoliv aby se vydělalo.

Jestli na něco nadávat nebo se to snžit změnit, tak je to grantová a dotační politika státu vůči neziskovému sektoru. A tam se budou názory extrémně lišit. Já osobně bych třeba natvrdo říznul vrcholový sport, protože ho na nic nepotřebuji a jeho podpoře nerozumím (fakt nevím proč je podporován třeba fotbal).

Co se týče darů a sponsoringu z nestátního, tak pokud není činnost neziskovky protizákonná, tak do toho nikomu nic není..

J. Anděl 31.8.2018 12:12

Souhlasím, dokonce si myslím, že totéž píšu, minimálně jsem to měl při psaní v hlavě.

Souhlasím i s tím, že podpora třeba fotbalu, je mimo.

J. Schořík 31.8.2018 12:13

Re:

Nejspíš jo. Chtěl jsem napsat názor - nešlo o polemiku :).

Ještě že má Bolec banána, ten by nás hnal :)).

J. Anděl 31.8.2018 12:17

Asi hnal, ale vyhnat nemůže :-)

M. Prokop 31.8.2018 12:38

Re:

Záleží jakého fotbalu. Proti podpoře klubů extraligy bych měl výhrady, pomoc klubu z Horní Dolní, ve kterém hraje převážně mládež, by mi příliš nevadila.

M. Varadinková 31.8.2018 12:16

Re: neziskovky

Něco dělat? Třeba péct housky?

Když je budu péct jako obyčejný, neprivilegovaný pekař (tedy "ziskovka"), tak:

Stát mne bude buzerovat miliónem různých nařízení, vykazovaní, hlášení. O mnou vytvořené prostředky mne okrade formou daní. Financové budou chodit na kontrolu a buzerovat mne, že to či ono si nesmím dávat do nákladů, jen aby ze mne těch daní vysál co nejvíc.

Když budu péct housky jako "neziskovka" (třeba "pro chudé"), tak nejen že nemusím ze své činnosti platit daně, ale ještě si na to od státu vyškemrám dotaci. To, že potom veškeré výnosy prošustruju (dám do nákladů) na požitky své i svých kámošů, nikomu vadit nebude. Jsem přece "neziskovka", tak není nic divného na tom, že nemám zisk.

J. Schořík 31.8.2018 12:21

Re: neziskovky

Co to melete? Účetnictví je stejné. Kontroly jsou stejné. Pravidla pro dávání do nákladů také.. A ziskovky mohou být bez zisku fakticky neomezeně dlouho.

Jediný rozdíl je v tom, že od neziskovky se prostě nečeká zisk :).

Dejte odkaz na zákon který říká něco jiného..

M. Varadinková 31.8.2018 12:25

Re: neziskovky

Tak když je všechno úplně stejné, proč se vůbec rozlišuje na "ziskovky" (normální firmy) a neziskovky?

J. Schořík 31.8.2018 12:27

Re: neziskovky

Podle toho jestli je deklarovaným smyslem podnikat (soustavná činnost za účelem zisku), nebo ne. Nic jiného v tom není.

Jak píšu výše, problém nejsou neziskovky (často suplující stát), problém je případně grantová a dotační politika.

R. Sorge 31.8.2018 12:33

Re: neziskovky

Vy jste opravdu právník na baterky. Rozlišuje se to podle toho, že "hlavní činnosti je veřejně prospěšná činnost".

J. Schořík 31.8.2018 12:35

Re: neziskovky

Jasně Sorge :). Tak určitě..

R. Sorge 31.8.2018 12:38

Re: neziskovky

Ano, je to určitě tak jak píši.

Doplňte si vzdělání "právníku".

J. Schořík 31.8.2018 12:40

Re: neziskovky

Dejte odkaz agente. Zákon který říká co tvrdíte, nebo učebnici. Něco.

Možná to platí v účetnictví (pořád si myslím že jste pomocný účetní), ale obecně je to blbost. Neziskovka je prostě korporace která neslouží k vytváření zisku (tedy nepodnikatel). Je to třeba taky celý státní sektor..

R. Sorge 31.8.2018 12:47

Re: neziskovky

To je fakt síla, co tu předvádíte, "právníku".

Dejte si do vyhledávače text "obecně prospěšná společnost" a zeštudujte si to.

https://business.center.cz/business/pojmy/p1841-obecne-prospesna-spolecnost.aspx