3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

Po sto letech

Z hlediska praktického to nemá význam žádný, emotivně snad nějaký: vzpomněli jsme sto let od dějinného okamžiku, kdy se český a slovenský národ vymanily ze státnosti národně nadřazené. Poté šly oba národy nejdřív spolu, pak nastaly peripetie a nyní jsou opět spolu, leč ve formátu samostatných států, jež úzce spolupracují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Lazárek 29.10.2018 22:51

Re: Jaképak svaly,

Nejste jediný, je vás.....tři? Ale ono je to vlastně jedno.

I. Semrád 29.10.2018 22:50

Re: jaképak svaly ...

Ano. Například:

"Anglosaská rasa je nade vší pochybnost osudem určena být dominantní silou ve světové historii a civilizaci" (Joseph Chamberlain, anglický politik, mj. ministr kolonií, otec nám dobře známého Nevilla, britského premiéra).

Ti "z malých národů", kteří vášnivě horují za národní státy jaksi netuší, po čem ve skutečnosti touží. Ale vědět by to měli.

O. Uživatel 29.10.2018 22:36

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 29.10.2018 22:32

Re: Jaképak svaly,

Naprostý nesmysl. Pokud by takový arzenál měli, zastavil by Rusáky už před Rýnem, někde na Ukrajině.

Atomový arzenál použitý na Rýně by měl nepříjemné vedlejší efekty, kromě toho zastavení. I pro ty Frantíky, natož pro Němce a nás.

R. Neveselý 29.10.2018 22:28

Už chrní...

.

M. Prokop 29.10.2018 22:26

Re: Jaképak svaly,

"Jediný Ty tady na NP okamžitě vyskočíš na jakoukoliv kritiku Tvého Boha a to na první našlápnutí, asi by ses měl nad tím zamyslet, nebo co, bych řekl, nebo tak něco..."

Tak jednak, nejsem jediný, možná jediný přítomný. Nejedná se o mého Boha či idol, to je Tvůj poněkud hloupý výraz. Jedná se o člověka, kterého si celkem vážím, a jeho kritiku komentuji podle její úrovně. Je-li věcná, souhlasím nebo věcně polemizují. Je-li na úrovni kňourání o zbabělcích a podobně, odpovím občas ve stejném duchu. Je jen na Tobě, na jaké úrovni polemika proběhne.

Asi by ses měl nad tím zamyslet, nebo co, bych řekl, nebo tak něco..."

M. Prokop 29.10.2018 22:16

Re: Jaképak svaly,

Realita je taková, že velmoc je jedna: USA. Pak je pár států, které na své bývalé velmocenské postavení více či méně vzpomínají a snaží se budit dojem, že není minulostí: Francie, Rusko. Pak Británie, která už své snažení v podstatě vzdal a chová se ± odpovídajícně své reálnéě síle, možná i Japonsko. Zvláštní kategorie je Německo, které by se postavení velmoci mohlo blížit, ale nechce, a Čína, která si své ambice pomalu uvědomuje (podmínky pro velmocenské postavení má či časem mít bude).

I. Kellner 29.10.2018 22:11

Re: Jaképak svaly,

Být Rusem, tak na Rýn nechodím, a rakety odpaluju od Rostova.

R. Brzák 29.10.2018 22:11

Re: Jaképak svaly,

Já tedy doufám, že Rusa zastaví spojenectví v NATO - ne nutně jednotkami Čechů, Poláků a Amíků a dalších pálícími ze svých strojů a zákopů, ale jednoduše jednotkami s plnými počty, dobře vyzbrojenými, obvykle dislokovanými ve svých vlastních zemích, ale cvičícími na hranicích, kde NATO končí. Protože Rusové nemají proti NATO šanci - pokud budou spojenci v NATO, tedy my, zodpovědně ke smlouvě přistupovat. A Rusové to vědí...

P. Marcín 29.10.2018 22:09

Re: CO JE TO LIDSKÁ MYSL ? JEN TAKOVÉ MYSLÍTKO ? NE !

Souhlasím, že mysl je velice těžké popsat. Buddhisté popisují mysl, tedy její podstatu jako jasnost a prázdnotu. Prázdnotu chápou jako neomezený potenciál. Proto mi přijde logičtější vidět svět tak, že je produktem mysli, která se neomezuje - nicméně netvoří nahodile, nýbrž podle zákona příčiny a následku.

M. Prokop 29.10.2018 22:07

Re: Jaképak svaly,

Spíš zemědělství.

R. Brzák 29.10.2018 22:07

Re: Zeman s Babišem ukázali na Evropské

Podlehnutí strachu, že se malý kmen nebude schopen ubránit svým sousedům, či že nebudou jeho členové schopni prosperovat v jejich sousedství, pokud nebude nějaká moc ustanovovat pravidla vzájemného obchodování (obchod je výměna čehokoliv mezi dvěma lidmi), vedl v posledku k tomu, že se malé kmeny spojovali s dalšími a nad sebou buď budovali, nebo dovolovali budovat stát. Ne snad, že by to riziko neexistovalo - ale přirozená ostražitost by se pozastavila i nad tím, že stát vždy omezuje své občany - a nakonec na sobě vytváří osoby závislé, tedy nesvobodné a proto nešťastné. Přirozená ostražitost nutí každého svobodymilovného, aby neustále se svým vlastním státem bojoval o svou svobodu. Tedy, aby mu bránil v přirozené tendenci moc nad občanem rozšiřovat a prohlubovat. Strach je ale spojencem státu - neboť občan ustrašený snáze souhlasí s dalšími daněmi a dalšími kompetencemi státu nad občanem...

M. Mařák 29.10.2018 22:04

Re: Jaképak svaly,

Mají solidní jaderný arzenál, což zastaví Rusa na Rýně. To mně stačí.

M. Mařák 29.10.2018 22:01

Re: Jaképak svaly,

Nejedná se o setrvačnost, ale o realitu. Mají třeba druhé největší mořské území na světě a proto potřebují další letadlovou loď, o jejíž výrobě se začíná jednat.

R. Brzák 29.10.2018 22:00

Re: Jaképak svaly,

Pokud bychom jako zdroj moci velmoci uvažovali vlastnictví zbraní "posledního soudu"...(v takovém případě je velmoc i Izrael a Severní Korea)... Jinak, jak může být velmocí stát, který je závislý na jiných státech, které jí nejsou (Francie na Německu).

I. Kellner 29.10.2018 22:00

Re: Jaképak svaly,

Ujmuli se role vrchního bombardovače v Libyi. Nejdřív jim spadly komunikační systémy, zabloudila doprovodná fregata, třetí den došly bomby, takže museli dublovat Američané.

Na Francii solidní výkon.

P. Marcín 29.10.2018 21:57

Re: CO JE TO LIDSKÁ MYSL ? JEN TAKOVÉ MYSLÍTKO ? NE !

A co když tu mysl je pořád a vyprodukovala spontánní řády?

M. Mařák 29.10.2018 21:56

Re: Jaképak svaly,

Německo jim platí armádu a jaderný arzenál?

M. Martinovská 29.10.2018 21:56

Re: oprava

: ))

R. Brzák 29.10.2018 21:56

Re: Jaképak svaly,

To je setrvačnost nikoliv u Francouzů, ale u jejich mocenských struktur - prostě mají tak dlouhou mocenskou kontinuitu, že lidé v nich usazení (ostatně, také mající ve svých rodinách podobnou kontinuitu "sezení ve funkcích"), jejich diplomaté a pod, jsou prostě na své pozici závislí - a tuto hru na velmoc prostě potřebují, aby se jejich svět nehroutil.

M. Mařák 29.10.2018 21:55

Re: Jaképak svaly,

Francie je samozřejmě dodnes velmoc stejně jako Británie.

V. Kotas 29.10.2018 21:54

Re: Zeman s Babišem ukázali na Evropské

Za to ty se tady předvádíš fest.

I. Semrád 29.10.2018 21:53

Re: oprava

V tom případě nemůže z principu existovat ani kompozitivní teorie, která by spontánní řád vysvětlovala.

Tak to vysvětlete tomu borci z Jeseníků, až ho potkáte, že se pachtí zbytečně.

K. Janyška 29.10.2018 21:53

Re: CO JE TO LIDSKÁ MYSL ? JEN TAKOVÉ MYSLÍTKO ? NE !

Ano, mysl je odědlená od těla, ale zároveň je vrostena do řídících impulsů mozku daleko více, než u zvířat. Není nic spožitěšího, než popis lidské mysli. Avšak opomenout její podstatu, tedy že je reakcí na spontánní vývoj lidského světa nemůžeme nikdy. To by pak musela být opravdu dílem Božím a to tedy věda popírá. Jediným přípustným vysvětlením je, že tak, jak říká věda, to s námi koulí Bůh, který nám to dovolil zjistit. V poměru 50 na 50... Dzp.

M. Prokop 29.10.2018 21:52

Re: Jaképak svaly,

Nejlépe jménem EU a za německé peníze. :-P

M. Prokop 29.10.2018 21:51

Re: Jaképak svaly,

Pořád se snaží vystupovat jako velmoc.

M. Prokop 29.10.2018 21:50

Re: Marxistická dialektika

Ano, to lze hodnotit kladně. Ale jinak lituji, i výběr metalizovaných patří k důstojnému průběhu. Slovo spokojenost ni se Zemanem nějak neladí.

M. Mařák 29.10.2018 21:50

Re: Marxistická dialektika

Jediný Ty tady na NP okamžitě vyskočíš na jakoukoliv kritiku Tvého Boha a to na první našlápnutí, asi by ses měl nad tím zamyslet, nebo co, bych řekl, nebo tak něco...

M. Mařák 29.10.2018 21:48

Re: Jaképak svaly,

"Frantíkům evidentně ne." Jak jsi na to přišel?

M. Prokop 29.10.2018 21:47

Re: Marxistická dialektika

Není to můj zbožňovaný idol, ale nemám rád tyhle hloupé až lživé nadávky.

Pokud na ně upozorním stejným stylem, je to "za to"?