1.6.2024 | Svátek má Laura


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Beneš 8.4.2024 9:06

Franz? To byl přece ten kočí u Švarcenberků! Ten rozumí jen ho w nu. Koňskému.

L. Beneš 8.4.2024 9:10

A kdejaký Scheißkerl jako der Kutscher Franz zase prožívá sen o nadřazenosti Germánů.

J. Novak 8.4.2024 7:43

Slovaci 👍

Klidne se CR muze pridat.

L. Frydryšek 8.4.2024 7:47

Pane R. Franci, spíte? Česko-Slovensko se netrhá, to se trhlo.

R. Franz 8.4.2024 7:55

To víte, že nespím. Dosud jen na oko.

V. Pavelka 8.4.2024 12:23

Uklidni vášně trhlej Franz :-PAle ta větší spolupráce s moravou a českem , bez fialovců by je mohla sundat z té nabubřelé válečné hrušky na zem..!

D. Laurencikova 8.4.2024 7:37

To je jednoduché, proč. Protože jsou ještě normální. Co je normální, to je pro progresivisty a "liberální" demokraty vůbec, dnes extrém. Extremista je ten, kdo háji normalitu - měřeno z hlediska západních "hodnot".

J. Novak 8.4.2024 7:38

tak, tak.

J. Novak 8.4.2024 7:38

tak, tak.

M. Pivoda 8.4.2024 7:32

Proč?

Jestliže dnešní pamětník, pisatel dnešního Úvodníku, výrazněji neprotestoval proti nedemokratickému rozdělení Masarykova státu Československo po listopadu 1989, proč potom dnes, tj. v roce 2024, nerespektuje rozhodnutí na Slovensku jako rozhodnutí samostatného státu?

Wikipedie zpočátku svého výkladu uvádí tuto informaci. Cituji:

Československo zaniklo po 74 letech a 64 dnech od svého založení uplynutím 31. prosince 1992, kdy zanikla Česká a Slovenská Federativní Republika. Česká republika a Slovenská republika se tak 1. ledna 1993 staly jejími nástupnickými státy a samostatnými subjekty mezinárodního práva. ...

M. Pivoda 8.4.2024 7:35

Pokračování textu z Wikipedie:

... Slovensko si po druhé světové válce a po zrušení zemského zřízení asymetricky podrželo jistou míru autonomie. Po celou dobu zde jako zákonodárný sbor působila Slovenská národní rada, do roku 1960 i její výkonný orgán Sbor pověřenců.

První fází rozdělení Československa byla federalizace Československa od 1. ledna 1969, kdy se dosud unitární Československá socialistická republika přeměnila ve federaci dvou podle ústavního zákona suverénních národních států, České socialistické republiky a Slovenské socialistické republiky. Federalizace byla vyústěním politických tendencí, které se na Slovensku při politickém uvolnění začátkem roku 1968 vystupňovaly.

Národnostní spory se v Československu znovu vyhrotily v roce 1990 například ve formě tzv. Pomlčkové války o název federace. Václav Klaus přičítá vyhrocení národnostních vztahů též lidem z okolí Václava Havla, kteří se podle Klause po roce 1989 zasadili o významnou redukci zbrojního průmyslu na Slovensku. O redukci zbrojního průmyslu však bylo rozhodnuto již dávno předtím, protože o tanky nebyl zájem a odběratelé za dodané tanky neplatili.

V roce 1990, po více než 21 letech formální existence federace, kdy oba národní státy neměly ani své vlastní státní symboly, přijala Slovenská národní rada ústavním zákonem č. 50/1990 Sb. (účinnost od 1. března 1990) a Česká národní rada ústavní zákon č. 67/1990 Sb. (účinnost ode dne vyhlášení 13. března 1990), které zavedly státní symboly Slovenské republiky a České republiky.

V roce 1990 vytvořila slovenská vláda Ministerstvo mezinárodních vztahů Slovenské republiky. Po volbách roku 1992 byl v jeho čele Milan Kňažko. V roce 1992 česká vláda zřídila Ministerstvo mezinárodních vztahů České republiky, ministrem byl Josef Zieleniec. Podle Vladimíra Mečiara měla v roce 1992 česká vláda také připravený plán jednostranného vystoupení z federace, o kterém na Slovensku nikdo nevěděl. ....

Závěr

Klame sdělení ve Wikipedii?

M. Pivoda 8.4.2024 7:46

Včera v diskuzi na NP jsem si všiml, že hlavní problémem diskutujících českých důchodců je to, že fakticky nechtějí být plnohodnotnými občany demokratického státu. To znamená se vším všudy, co náleží k demokratickému systému řízení. To prakticky znamená, včetně výkonu kvalifikovaného rozhodnutí občana. Tak, jak tomu v Evropě postupně došlo ve Švýcarsku.

Připomenu z historie, že tzv. autokratické systémy řízení (= nedemokratické systémy) byly nahrazeny demokratickým systémem, právě proto, že občané si uvědomili, že byli autokratickými vůdci zneužíváni.

L. Beneš 8.4.2024 7:20

Přímému angažmá aliančních vojáků se na Ukrajině pomaličku otevírá Overtonovo okno, píše Aston. Na takový vývoj se může těšit jen idiot. Ostatně i Stoltenberg z NATO prohlásil, že angažmá vojáků NATO na Ukrajině se konat nebude. A komentáře k výsledku voleb na Slovensku. Do toho, koho si Slováci zvolili za prezidenta, je Jiřímu Pospíšilovi i Miroslavě Němcové úplné kulowé. Mirka ať se spíše zamyslí na tím, kam ve Žďáru zavážejí ráno rohlíky nejdřív.

F. Kusák 8.4.2024 7:24

Ano, a také jaký mají místní názor na jistou Němcovou.

V. Mokrý 8.4.2024 7:28

:-);-D

R. Meišner 8.4.2024 7:18

Aston: prý samozřejmě gratulovali naši prezident i premiér. chacha--ale se skřípěním zubů, Astone. tito dva populisti totiž z průzkumů zjistili, že před pár týdny s Ficem notně přestřelili, a snaží se to žehlit. a to je celá ta věda. 8-o

V. Mokrý 8.4.2024 7:28

Tak jest !

L. Frydryšek 8.4.2024 7:17

Korčok přiznal, že nemá plán "B", bere si time-out.

Korčok s jiným výsledkem, než být prezidentem si nepřipouštěl, chyba.

L. Beneš 8.4.2024 7:21

Jeho výrok, že "to Slovákům nezapomene", je vrcholem sprostoty. Slováci by to zase neměli zapomenout Korčokovi.

L. Frydryšek 8.4.2024 7:14

Pellegrini prezidentem na Slovensku a co dál.

No co jako dál, prezidentovat jako příkladně český prezident. Dále souhra vlády, poslanecké sněmovny, která se odrazí ve spokojenosti občanů. Ještě něco, pane Astone?

F. Kusák 8.4.2024 7:07

Jako přímý pamětník invaze sovětských vojsk v roce 1968 si vzpomínám, že po stažení první vlny vojáků, kteří pocházeli ze zakavkazských republik, se okupanti rekrutovali zejména z tehdejší USSR. Pokud vím, nikdy se nám za tuto agresi neomluvili a o nějakých reparacích ani nemluvě, přestože tady parazitovali více jak dvacet let.

V. Mokrý 8.4.2024 7:10

;-);-)

L. Beneš 8.4.2024 7:14

Poptejte se u starosty Kyjeva, jak jeho tatík u nás vojákoval. On sám tady také strávil dětství.

V. Mokrý 8.4.2024 7:15

;-):-)

F. Kusák 8.4.2024 7:22

Ano, Kličko myslím, že se dokonce Kličko - syn v Československu narodil. A pamatujeme dobře, jak se z Československa vypravovaly přímé vlaky na Ukrajinu, plně zboží, které pak u nás nebyly k sehnání.

L. Frydryšek 8.4.2024 7:44

Žádný z bratrů Kličkových se v Československu nenarodil. A s tím přímým vlakovým spojením směr Moskva, kdy tato souprava vezla do SSSR tuny zboží je pravda. Viděl jsem 2x nákupy sovětských důstojníků, kteří v Olomouci hl. nádraží nakládali nakoupené. A byl jsem svědkem, kdy nad hotelem Palác v obchodě s textilem kupoval śovětský důstojník s báryšňou a osobním pohunkem, vybranou bundu(?) balonové bundy. Obhlížel, báryšňa kejvla a prodavačka podala dotaz, kterou, odpověď zněla vsjo, jednalo se o cca šest, snad o jednu víc kusů. A k tomu, aby nešli s prázdnou tak pět košil růrnžch barev a kufry byly zaplněny. A zajímavý byl pohled do jeho prkenicu, odkud sázel peníze na pult.

L. Frydryšek 8.4.2024 7:26

Pane F. Kusáku i já jsem pamětník invaze sovětských vojsk a následné 21tileté okupace, ale netroufl bych si určit rekrurtování okupantů z USSR, vy jste legitimoval vojenské knížky okupantů, jste stejný těm, co zase udávají, že to byli rusáci.Nemáte pravdu. ani jeden, byli to sovětští okupanti, tak jako v případě to byli vojáci německé armády, kdy bylo Československo okupováno.

F. Kusák 8.4.2024 7:39

Mluvím o národnosti, nikoliv o státní příslušnosti a také o té části sovětské armády, která byla na naše území převelena. Ovšem můj diskuzní příspěvek reaguje na Astonbota, že nás obsadili Rusové.

L. Frydryšek 8.4.2024 7:51

Můžete psát o národnosti, ale jakou dedukcí jste u těch vojáků, důstojníků, tu jejich národnost zjišťoval?

J. Černý 8.4.2024 6:58

Slovenské prezidentské volby rozhodla přepálená kampaň ze strany umělců, neziskovek a dalších fanoušků Ivana Korčoka. Hysterie zvedla ze židlí venkovské voliče, kterých ve druhém kole dorazilo výrazně více. A podstatným faktorem byl i uvažovaný plán, kterým by prezident Korčok mohl obejít Ficovu vládu a předat podstatné pravomoci do Bruselu. Jeho fanoušci z řad politiků o něm vážně hovořili.

Sdílej