2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Pardálové z prognosťáku nezklamali - doplněno

K novým, tentokrát mezinárodně legitimním a uznaným prezidentským volbám vyzvali Bělorusko prezidenti V4, tedy i Miloš Zeman. Jeho spoluúčast na prohlášení je vítaná. Vyjádřit se mohl dříve a tím by rozptýlil pochyby kolem svého postoje k této kauze, ale později je lépe než nikdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Lazárek 19.8.2020 22:11

Dával jsem dnes odkaz na dnešní podcast Vinohradská 12, kde mluvil člověk, který byl bezdůvodně zadržen a následně zbit. Tohle je něco podobného, ale prý to nemusí být pravda, stačí když je to úderné.

P. Milan 19.8.2020 22:20

Jo, taky jsem slyšel. Pro milovníky Ruska (dříve SSSR, ještě dříve opět Ruska) ovšem nedůvěryhodné.

V. Klepetko 19.8.2020 22:25

Milane, ovšem podle počítadla na YouTube vidím, že jsi to video zatím vůbec neviděl :-)

P. Milan 19.8.2020 22:29

Psal jsem o té Vinohradské 12, kterou jsem slyšel.

V. Klepetko 19.8.2020 22:52

Aha. Milane, vím že je už pozdě večer, ale najdi si prosím chvilku a podívej se na to mé video.

Stojí to za to!

P. Milan 19.8.2020 22:56

Viděl jsem a nijak mne to neudivuje. Pokud někde nejsou silové složky pod veřejnou kontrolou, nemůže to dopadnout jinak. a pokud se to od nich prakticky očekává jsou za to odměňováni, tak tuplem. Ode mne nepřečteš nějaké pitomé odkazy, že když v Katalándku, tak vlastně o nic nejde. PROTO se snažím psát obecně.

V. Klepetko 19.8.2020 22:20

Ta svědectví jsou zdrcující.

Vím že ten můj odkaz je zdlouhavý, nic uderného to není, ale to svinstvo je tam vidět jako jakýsi zrůdný systém... Můžete mi sem hodit ten váš link?

S. Lazárek 19.8.2020 22:23

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/podcast-vinohradska-12-belorusko-volby-lukasenko-svedectvi_2008190600_miz

V. Klepetko 19.8.2020 22:50

Jo, díky. Četl jsem podobná svědectví, viděl jsem i různá brutální videa po propuštění... Problém je v tom, že v podobných mediálních výstupech může řada lidí vidět jakousi cílenou propagandu.

To se ale o tom mém odkazu říci nedá. :-(

P. Milan 19.8.2020 22:58

To se dá říci o všem, pokud to někdo říci chce. O motivaci raději nic nepíšu, nerozliším, která z těch Werichových (z blbosti nebo za peníze) to je.

V. Klepetko 19.8.2020 23:08

Nedá.

Tvrdím, že celá ta scénka s důchodcem se naprosto vymyká běžným představám o "brutalitě policie" a běžným záběrům v tom telegramkanálu "nechta".

Neutočí to na emoce. Je to takové "obyčejné zlo". Standardní reakce na stížnosti nespokojeného občana ;-)

P. Milan 19.8.2020 23:20

Ale jo, jistě. Akorát nevím, proč by i to někdo nedovedl zneužít. Nebýt pozdní hodina, hned by se několik takových našlo i zde.

I. Kellner 19.8.2020 22:31

Pane Klepetko, vy jste moudrý a vzdělaný člověk, tedy bych měl na Vás dotaz: Ve světě se dělo a děje hodně nepěknýho, kdy se silové slžky chovají ke svým vlastním občanům surově. Nebo nějak rozjařené skupinky občanů proti jiným. Ono se toho možná neděje víc, než v minulé dekády, ale málo platný, informace tečou rychle a během chvilky jsme svědky mlácení třeba v.... to je fuk, tam i onde.

Jak to uchopit? Kdy je to správné či alespoň pochopitelné, a kdy už ne? Kdy to zasluhuje naše očípřivřetí, a kdy tvrdého odsouzení? Manipulátor j ten, kdo poukazuje na jednu stranu, na druhou, nebo na obě? A je vůbec zdravé se o to starat?

P. Milan 19.8.2020 22:40

Já to chápu tak, že pokud někdo nebo někteří jen pokojně, převážně politicky, protestují, neměli by být buzerováni, natož mláceni (o mlácení náhodných kolemjdoucích ani nemluvě). Naopak kriminální organizace typu Antifa, BLM a podobně, pokud "protestují" rabováním a ničením, by měly pocítit plnou sílu zákona.

Jak se to kde děje, viz ta Vinohradská 12 (nejenom), to už si vystříbřete sám. Jste-li toho schopen či ochoten.

V. Klepetko 19.8.2020 22:42

Pane Kellnere, na to se strašně těžko odpovídá. To co jsem vybral jako ilustraci problému - to není obyčejné "mlácení", spíše to působí jako jakási "samozřejmost", součást běžného provozu...

Berte to z mé strany jako čistě emotivní reakci na konkrétní podnět. Zapůsobilo na mě nějaké konkrétní video, tak jsem dal link. Milan se to hned snažil zideologizovat.. .

Ta Vaše poslední otázka je ještě těžší. Myslíte že je zdravé se o to nestarat vůbec? Pokud jde o mě, tak jsem za celý týden na toto téma napsal jediný diskuzní příspěvek, to mnoho není :-)

P. Milan 19.8.2020 22:52

" Milan se to hned snažil zideologizovat.. ."

Spíš zobecnit.

Mně je fakt jedno, jestli výlohu vytlouká černoch v Portlandu nebo Antifista v Hamburku nebo i v Praze, případně zapaluje banku v Řecku kdovíjaký "aktivista" .

A stejně tak, pokud jsou klidně demonstrující zmláceni v Barceloně, Minsku nebo v Moskvě.

I. Kellner 19.8.2020 22:55

Vám je to jedno, ale na jakýkoli obecný příspěvek z vás vyjede Rusko, Putin na první našlápnutí, bez výjimky, řecký aktivista až teď.

P. Milan 19.8.2020 23:01

Není to tím, že nejvíc řádí Rusko?

Případně tím, že nejsou nějaké obecné příspěvky, ale prakticky výhradně konkrétní, na které reaguji spíše obecně?

Čímž jsem ani nereagoval na to, že stejně kecáte.

P. Milan 19.8.2020 23:15

No ale když už jste s tím začal, tak já jsem ještě neviděl, že byste vy přiznal nebo dokonce odsoudil něco z toho, co vyvádí Rusko. Pravda, mohl jsem něco přehlédnout, když se věnuji užitečnějším věcem, ale pokud jsem zde, tak nikdy. O nějakém zobecnění ani nemluvě.

V. Klepetko 19.8.2020 23:02

Pro mě je to ale zdrcující zkušenost: zapůsobí na mě nějaké konkrétní video, dám odkaz. Načež se rozpoutá zuřivá duskuze. Ten link na YouTube ale měl před mým příspěvkem 662 shlédnutí - a právě teď má stále 663 shlédnutí...

Nedalo by se to nějak zobecnit? :-)

P. Milan 19.8.2020 23:05

Nic jiného, než co jsem napsal o tom zadání a o kontrole, už mne nenapadá.

Leda snad, že v tom bývalém sovětském bloku jsou na tyhle věci lidé pořád nějak méně citliví.

V. Klepetko 19.8.2020 23:14

To video, to je takové podobenství.

Není to žhavá výpověď o brutalitě moci, ale spíše její spíše metafora moci, jako takové - a zdaleka nejen v tom Bělorusku nebo v jakémsi bloku...

Představ si na místě toho policisty třeba nějakého úředníka :-)

P. Milan 19.8.2020 23:25

Jo, to si dovedu představit dost dobře.

Nadání státní MOCÍ tak působí vždy, viz Zimbardo. Jediné možné protiopatření je důsledná kontrola a hlavně, používání zdravého rozumu. protože pokud je ta kontrola přebujelá, dojde k opačnému účinku, silové složky by nebyly schopny vykonávat svůj úkol. Je to balancování na ostří nože. Viz třeba https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-policie-zelena-mladez-strana-zeleni-reforma-policejni-brutalita.A200817_140757_zahranicni_dtt

V. Klepetko 19.8.2020 23:56

Možná by i prospělo, kdyby ta státní moc po publikaci podobných videí nerozdávala jejich aktérům (na straně moci) státní vyznamenání...

Ani to není obvyklé. Možná ani v tom Zimbabwe :-).

J. Laurin 19.8.2020 22:23

jj....chcete poslat videa z Katalánska?....abyste v tom měl jasno.....

S. Lazárek 19.8.2020 22:26

Morbus Zadák, jakmile se začne řešit Bělorusko, během pár minut jsme šupky dupky v Katalánsku. Jo, tam se taky pendrekáři předvedli, jen co je pravda, ale na Lukyho namají pane Laurine ing, to musíte uznat i vy. I když..... no nic, v Americe zase bijou černochy.

V. Klepetko 19.8.2020 22:32

Je díky. I bez Vašeho videa vím, že v tom Katalánsku to bylo hodně hustý. Nechci se o tom vůbec dohadovat - spíše bych byl rád, kdybyste si našel chvilku a opravdu se podíval na ten můj odkaz, na celé to video.

To není jednání policisty v afektu!

A možná že v tom je ten rozdíl, když už to chcete srovnávat s tím Katalánskem...

V. Klepetko 19.8.2020 22:34

... na začátku mělo být "Ne, díky"....

I. Břízová 19.8.2020 21:18

Měla bych na vás prosím dotaz. Jistě sledujete televizní noviny.Jak je to s těma rouškama? prý se pan premiér naštval?

V. Zadák 19.8.2020 21:23

Nevím jak pan premiér, ale já ano. Na jaře jsem měl plné pochopení, nevědělo se vo co gou. Ale to dnešní zpřísnění mi připadá nadbytečné.