3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

Papežova výzva

Za svatokrádež označil papež František během své návštěvy v Albánii násilné činy jménem víry. Je správné, že to takto jasně formuloval a že to udělal právě v zemi, kde islám vyznává více než polovina obyvatelstva. Svoji hostitelskou zemi označil za dobrý příklad soužití různých náboženství - kromě muslimů zde jsou i albánští ortodoxní křesťané, katolíci a v menší míře i další církve.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Boleslav 23.9.2014 8:22

Re: Pan František

Islám je svou podstatou militantní náboženství, ba spíš ideologie. Jeho snahou je převést člověka na islám nebo ho v lepším případě ovládnout, v horším zlikvidovat. Na hodné muslimy příliš nevěřím. Kdyby nějací ve větší míře existovali, bylo by snad jejich hlasy víc slyšet.

P. Hofman 23.9.2014 8:21

Re: Římsko-katolická církev

Chtělo by to tisíce Halíků a Františků !!!

Já jim ale radit nebudu, neb je mi jedno, jak to dělají. Jen si vyhrazuji právo vnějšího komentátora. Když zaniknou, nic se nestane, když zůstanou, jací jsou, také ne. Když se však začnou zabývat realitou doby, pak jim budu třeba fandit i já !!!

K. Janyška 23.9.2014 8:21

Re: Římsko-katolická církev

Co ? Nechal si předělat ksicht ? Aby nevypadal jak ďábel sám ? Dzp.

K. Janyška 23.9.2014 8:17

No jo, Astone, ale víra je víra. Mají-li ji v hlavách

lidé tak, že je posílá Bůh, aby na Zemi udělali pořádek ohněm a mečem, nikdo s nimi nehne... Dzp.

P. Hlosta 23.9.2014 8:16

Re: Pan František

Ale ono nejde o nějaké fandy. Jde o členy(!) katolické církve. Katoliků je skutečně hodně přes miliardu a rozhodně si nemyslí, že by jejich církev byla už zbytečná. Myslet si mohu o zbytečnosti jiných, ovšem nijak to jiné nediskvalifikuje. Vám vadí, že si váš text vysvětluji jako váš nesouhlas s existencí katolické církve? Tak to musíte jinak napsat. Okřikováním v diskuzním prostoru to nevylepšíme. ;-))

O. Slavík 23.9.2014 8:15

Římsko-katolická církev

... by se měla "humanisovat" (zlidštit).Tak, jak to dělá páter Halík v kostele Nejsvětějšího Salvátora.

Tu-ááá.

P. Hofman 23.9.2014 8:10

Re: Pan František

Islám je pane Boleslave nutno chápat v jeho pestrosti. Existuje mnoho Muslimů, kteří jsou naprosto mírumilovní. A pak existují fundamentalisté, jejichž nejhrůznějším zástupcem je momentálně Islámský stát. A proti těm je nutno nekompromisně bojovat.

Slévání Muslimů do jedné masy nás nedovede nikam !!!

P. Hofman 23.9.2014 8:02

Re: Pan František

Já snad tady píšu, že to těm fandům zazlívám? Když nejste schopen porozumět textu, tak s ním nepolemizujte !!!

J. Boleslav 23.9.2014 8:00

Re:

Islám je v současnosti největší celosvětovou bezpečnostní hrozbou. To rozhodně o křesťanství říct nelze.

J. Boleslav 23.9.2014 7:57

Re: Pan František

Základní rozdíl mezi katolíky a křesťany vůbec a islámem je v současnosti v tom, že se křesťané (a ostatně i většina jiných církví) už nikomu nesnaží svoje náboženství násilím vnutit. Což se o islámu rozhodně říct nedá.

P. Hlosta 23.9.2014 7:49

Re: Pan František

Já vám ho neberu, chraň Bůh. Jen vás upozorňuji na fakt, že ignorovat názor víc než miliardy lidí je poněkud hloupé.

P. Hofman 23.9.2014 7:39

Re: Pan František

Ale já vám váš názor neberu, neberte mi ten můj !!!

P. Hlosta 23.9.2014 7:32

Re: Pan František

Co vám se jeví jako zbytečná katolická církev, víc než miliardě lidí je to zastřešení jejich pojetí náboženské víry. A navíc nad státními institucemi a po celém světě. Ignorovat tento fakt je poněkud hloupé.

P. Hlosta 23.9.2014 7:29

Re: To si vybral papež opravdu blbý příklad,

oprava - definitivní stav

P. Hlosta 23.9.2014 7:27

Re: To si vybral papež opravdu blbý příklad,

Správný citát je - "Pravda a láska (!)vítězí nad lží a nenávistí!". Je to v písmenku malý rozdíl, ale ve významu podstatný. Jde o nikdy nekončící proces a ne o, v nějaké příští době ukončující a nastolující, pravdu jako definivní stav. Takže si poopravte pro sebe význam té věty, která sama o sobě je výrazem o účinku pravdy. Pravda má vlastnost v přirovnání oleje a vody, kdy olej vyplave vždy na hladinu vody. Pravda se vyjeví časem vždy a je jen na člověku, jestli ji akceptuje.

P. Hofman 23.9.2014 7:06

Pan František

...je sympatický člověk. V podstatě se vším, co jsem ho zatím slyšel říkat, souhlasím. Držím mu palce, aby se mu z prohnilé, zaostalé a dnes už skoro zbytečné katolické církve podařilo udělat moderní instituci.

K tomu je však potřeba se zbavit vnějšího nepřítele (ďábel). To bude ovšem těžké, neb na tom všechny církve stojí !!!

D. Polanský 23.9.2014 7:02

To si vybral papež opravdu blbý příklad,

u sousedů, v Kosovu dala západní civilizace a muslimové hezky zahulit pravoslavným křesťanům. Do jejich domů se nastěhovali muslimové a ti navíc zbořili za tupého mlčení NATO a EU křesťanské kostely. Pokud si někdo takto představuje soužití, tak ho rád vystěhuji do jeho domu, bydlím totiž v paneláku v podnájmu.

Celý úvodník je jedna veliká naivita typu pravda a láska zvítězí.

F. Žůrek 23.9.2014 4:03

Re: Svatý otec - papež František - správně vnímá současný svět

Polititika má sloužit - omlouvám se za překlep a za jiné nedostaky v mé poznámce k Astonovi či k jeho textu.

F. Žůrek 23.9.2014 3:57

Svatý otec - papež František - správně vnímá současný svět

Svět má dnes již značný počet obyvatestva - lidstva. Je bezesporu rozumné lidské soužití. Je potřebné dát všem lidem uplatnění - potřebnou práci podle jejich schopností. Jak to všechno zařídit, jak to provést? Vždyť k tomu má sližit právě politika.

Války ve světě - co to je. Je to vlastně zneužití politiky. Ve prospěch agresivních vládců, ve prospěch zbrojařů, těch, kteří jsou dobře ozbrojeni. Má se takto postupovat v politice.

Papež František jen ukazuje, že náboženství a církev není mimo společnost, ale je důležitou součástí lidské kultury. Není možné dobře odstavit žádnou církev od politiky, dokonalá odluka církve od státu je iluzorní. Není také možné, aby spolu různá nábožensdtví soutěžily či dokonce bojovaly. Je islám lepší než křesťanství? Ani tak, ani naopak.

Svět má být bez válek, ale svět má být  přitom poněkud spravedlivý. Myšlenka komunismu, že každý má pracovat, to není tak špatná myšlenka, ale zase ti chytřejší si vYbírali tu lepší práci a u nás dokonce kněží byli nazýváni darmožráči abyli nahnáni do kriminálů zcela bezdůvodně. Byla mnohokrát zneužita poctivá lidská práce, a tak komunismus zaostával za západní společností.

Papež František, Svatý otec FRANTIŠEK, jak jeho nazývají příznivci Vatikánu, ukazuje správnou cestu. V podstatě sledujeme dnes v arabském světě snahu rozpoutat třetí světovou válku ve znamení terorismu, kde snad neplatí ani žádná morálka, žádná pravidla. Ale takovou cestou svět "dopředu" jít nemůže.

P. Brodský 23.9.2014 3:47

Re: Většině albánských muslimů je islám stejně ukraden

P.S.:Čeští ateisté když hovoří okřesŤanské civilisaci mají zase většínou na mysli tzv. Arijskou rasu.(viz náš pan Křivan ze Psa) a jeho odsouzení žen,které "roztáhnou nohy" černochům a Arabům.

P. Brodský 23.9.2014 3:33

Většině albánských muslimů je islám stejně ukraden

jako Vám a panu Křivanovi křesŤanství. Jejich monokulturní šovinismus a politická nekorektnost je založena na nacionalismu více než na náboženství. U Srbů je to podobné.V tomto případě je Váš prorok Huntngton propagující náboženské války jakýchsi civilisací ůplně mimo mísu. S tím pravdoláskařským bombardováním máte ovšem pravdu, Aby bylo ůspěšné,. bylo by nutno na závěr hodit pár pum také na kosovské partyzány,aby byla zachována nestranost. Takto se Američané degradovali na spojence jedné strany.

Z. Baldova 23.9.2014 3:13

Re: Jenže se to mírové soužití ňáko nepovidlo,

Ahoj brnaku Odkud z Brna jste??

P. Dvořák 23.9.2014 2:41

Re: Jenže se to mírové soužití ňáko nepovidlo,

Dvacet let staré události není žádná historie. To je prakticky současná politika jako poleno.

Jinak souhlas.

J. Jurax 23.9.2014 1:45

Svatý otec se přímo odvázal

označiv během své návštěvy v Albánii za svatokrádež násilné činy jménem víry. Akorát politicky korektně pro sichr nespecifikoval které víry se to v současnosti nejvíc týká.

B. Volarik 23.9.2014 1:18

Jenže se to mírové soužití ňáko nepovidlo,

když albánští muslimové začali terorizovat pravoslavné Srby v Kosovu. Jen co ti Srbové donutili slimáky k hromadnému úprku a konečně to vypadalo, že od nich bude pokoj, vložili se do toho pravdoláskové celé Evropy, poprosili i Ameriku o pomoc a zmasakrovali vítězící křesťany. Zbytek je historie.

J. Kanioková 23.9.2014 1:02

...

Albánci si v Macedónsku vyhlásili republiku, vyhrážajú sa bojmi - http://jdem.cz/bqpjx7