1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Papežova výzva

Za svatokrádež označil papež František během své návštěvy v Albánii násilné činy jménem víry. Je správné, že to takto jasně formuloval a že to udělal právě v zemi, kde islám vyznává více než polovina obyvatelstva. Svoji hostitelskou zemi označil za dobrý příklad soužití různých náboženství - kromě muslimů zde jsou i albánští ortodoxní křesťané, katolíci a v menší míře i další církve.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Šnajberg 23.9.2014 8:47

Mlčení

To známe, že? Váka ve jménu Boha je neskutečná blbost. Lidi válčí kvůli svým ambicím, kvůli moci, bohatství, mindrákům a zejména, protože jsou rozbití. Na druhou stranu, pokud jsou prohlášení o neválčení určena dementnímu davu, je to o ústa (že pane doktore Galéne)

P. Hlosta 23.9.2014 8:52

Re: Mlčení

To je ten Galén, co v "Bílé nemoci" vydíral chudáka diktátora? :-)

V. Hajková 23.9.2014 8:25

Uspěch americké diplomacie

Na  vojenské  uskupení  ISIL  v Syrii-  ode  dneška  utočí  letadla   USA   A  5  HLAVNÍCH  ARABSKÝCH  ZEMÍ!!  Škoda  každé  rány,  která  padne  vedle!!                                            http://zpravy.idnes.cz/nalety-na-islamsky-stat-v-syrii-d3h-/zahranicni.aspx?c=A140923_035855_zahranicni_jw

K. Janyška 23.9.2014 8:17

No jo, Astone, ale víra je víra. Mají-li ji v hlavách

lidé tak, že je posílá Bůh, aby na Zemi udělali pořádek ohněm a mečem, nikdo s nimi nehne... Dzp.

P. Hofman 23.9.2014 8:30

Re: No jo, Astone, ale víra je víra. Mají-li ji v hlavách

Já na žádnýho boha nevěřím, ale nedovedu si představit, že by, kdyby byl, posílal lidi do války. To jeho vykladači a pozemští náměstci lidi burcují proti sobě. Rozděl a panuj !!!

F. Šimek 23.9.2014 8:49

Re: No jo, Astone, ale víra je víra. Mají-li ji v hlavách

Zdavím tě! Já sem věřící člověk, ale nevěřím tomu, že až prolítnu komínem teprve pak poznám to pravý ořechový. Neumím si představit, žebych byl ve stejným očistci - (nebe nebrat) vedle Václava a TÝ rohatý VLASTY! Za ten příměr má Jamyška u mě za JEDNA!!!

P. Hofman 23.9.2014 8:56

Re: No jo, Astone, ale víra je víra. Mají-li ji v hlavách

Taky tě Franto zdravím. Víra je "Ein Kessel Buntes", neb každý v něco věříme (jinak to ani není možné). Ale Kajan je borec, umí být břitce trefný !!!

J. Anděl 23.9.2014 8:57

Re: No jo, Astone, ale víra je víra. Mají-li ji v hlavách

Však to tak píše i pan Janyška- v hlavách lidí.

Souhlasím.

P. Hofman 23.9.2014 9:00

Re: No jo, Astone, ale víra je víra. Mají-li ji v hlavách

Však jsem taky s tím, co Kajan píše, zajedno. Jen trochu upřesňuji !!!

J. Slanina 23.9.2014 8:56

Re: No jo, Astone, ale víra je víra. Mají-li ji v hlavách

A kdopak asi tak, Kajane, seslal na lidstvo SŘLI?

J. Anděl 23.9.2014 9:02

Re: No jo, Astone, ale víra je víra. Mají-li ji v hlavách

Vy tohle ještě nevíte? Copak nedáváte vůbec pozor? Nápověda: 50:50

J. Slanina 23.9.2014 9:21

Re: No jo, Astone, ale víra je víra. Mají-li ji v hlavách

Asi dostanu od Kajana poznámku do žákovské knížky. :-)))))

P. Hofman 23.9.2014 7:06

Pan František

...je sympatický člověk. V podstatě se vším, co jsem ho zatím slyšel říkat, souhlasím. Držím mu palce, aby se mu z prohnilé, zaostalé a dnes už skoro zbytečné katolické církve podařilo udělat moderní instituci.

K tomu je však potřeba se zbavit vnějšího nepřítele (ďábel). To bude ovšem těžké, neb na tom všechny církve stojí !!!

P. Hlosta 23.9.2014 7:32

Re: Pan František

Co vám se jeví jako zbytečná katolická církev, víc než miliardě lidí je to zastřešení jejich pojetí náboženské víry. A navíc nad státními institucemi a po celém světě. Ignorovat tento fakt je poněkud hloupé.

P. Hofman 23.9.2014 7:39

Re: Pan František

Ale já vám váš názor neberu, neberte mi ten můj !!!

P. Hlosta 23.9.2014 7:49

Re: Pan František

Já vám ho neberu, chraň Bůh. Jen vás upozorňuji na fakt, že ignorovat názor víc než miliardy lidí je poněkud hloupé.

J. Boleslav 23.9.2014 7:57

Re: Pan František

Základní rozdíl mezi katolíky a křesťany vůbec a islámem je v současnosti v tom, že se křesťané (a ostatně i většina jiných církví) už nikomu nesnaží svoje náboženství násilím vnutit. Což se o islámu rozhodně říct nedá.

P. Hofman 23.9.2014 8:10

Re: Pan František

Islám je pane Boleslave nutno chápat v jeho pestrosti. Existuje mnoho Muslimů, kteří jsou naprosto mírumilovní. A pak existují fundamentalisté, jejichž nejhrůznějším zástupcem je momentálně Islámský stát. A proti těm je nutno nekompromisně bojovat.

Slévání Muslimů do jedné masy nás nedovede nikam !!!

J. Boleslav 23.9.2014 8:22

Re: Pan František

Islám je svou podstatou militantní náboženství, ba spíš ideologie. Jeho snahou je převést člověka na islám nebo ho v lepším případě ovládnout, v horším zlikvidovat. Na hodné muslimy příliš nevěřím. Kdyby nějací ve větší míře existovali, bylo by snad jejich hlasy víc slyšet.

P. Hofman 23.9.2014 8:26

Re: Pan František

Jejich hlasy slyšet nejsou, protože to není IN a tak o nich nikdo nereferuje. Jinak každé náboženství je militantní. Křesťanství momentálně méně !!!

L. Křivan 23.9.2014 9:47

Re: Všichni teroristi a muslimáčtí vrazi

byli mírumilovní muslimové.  Pak jim najednou ruplo v bedně,...    u muslimáka  nevíte dne ani hodiny.

P. Hofman 23.9.2014 8:02

Re: Pan František

Já snad tady píšu, že to těm fandům zazlívám? Když nejste schopen porozumět textu, tak s ním nepolemizujte !!!

O. Slavík 23.9.2014 8:15

Římsko-katolická církev

... by se měla "humanisovat" (zlidštit).Tak, jak to dělá páter Halík v kostele Nejsvětějšího Salvátora.

Tu-ááá.

K. Janyška 23.9.2014 8:21

Re: Římsko-katolická církev

Co ? Nechal si předělat ksicht ? Aby nevypadal jak ďábel sám ? Dzp.

P. Hofman 23.9.2014 8:21

Re: Římsko-katolická církev

Chtělo by to tisíce Halíků a Františků !!!

Já jim ale radit nebudu, neb je mi jedno, jak to dělají. Jen si vyhrazuji právo vnějšího komentátora. Když zaniknou, nic se nestane, když zůstanou, jací jsou, také ne. Když se však začnou zabývat realitou doby, pak jim budu třeba fandit i já !!!

P. Hlosta 23.9.2014 8:16

Re: Pan František

Ale ono nejde o nějaké fandy. Jde o členy(!) katolické církve. Katoliků je skutečně hodně přes miliardu a rozhodně si nemyslí, že by jejich církev byla už zbytečná. Myslet si mohu o zbytečnosti jiných, ovšem nijak to jiné nediskvalifikuje. Vám vadí, že si váš text vysvětluji jako váš nesouhlas s existencí katolické církve? Tak to musíte jinak napsat. Okřikováním v diskuzním prostoru to nevylepšíme. ;-))

P. Hofman 23.9.2014 8:24

Re: Pan František

Mně nevadí vůbec nic, pište si co chcete.

Já ve svém příspěvku vůbec o katolických věřících nehovořím, neb do toho je mi ho*no. Kriticky se vyjadřuji k tomu, jak na mne působí firma Katolická církev. Toť vše !!!

J. Jílek 23.9.2014 9:14

Re: Pan František

tak neignorujte názor lidí, kteří si skutečně přejí, aby se mu z prohnilé, zaostalé a dnes už skoro zbytečné katolické církve podařilo udělat moderní instituci. Je to poněkud hloupé

J. Plzák 23.9.2014 8:34

Re: Pan František

Jde přibližně o jednu sedminu lidstva.

Muslimů je stejně, ne-li víc.

Ti ostatní jsou ignorováni úplně.

To jen aby se problém uvedl do relací.

Ostatně! Myslíte si, že bychom měli jako světadíl méně problémů, kdybychom sousedili s budhisty, nebo s hinduisty?

V. Hajková 23.9.2014 8:37

Re: Pan František

TO  ZCELA  JISTĚ - už  jste někdy  slyšel,  že  by  budhista-  byl  schopen   někomu  pro  jeho  jinou  víru  řezat  hlavu??  :-)))))))))))))))