4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Oslava s nadějí na řešení krize

V Normandii se na několik minut potkal ukrajinský rezident Porošenko s ruským prezidentem Putinem. Už to je velmi pozitivní, dokonce neočekávané. Není to ještě cesta ven, je to jen náznak, že pád není nevyhnutelný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Tolman 8.6.2014 19:54

Re: Tak teď tu moji

Německo je jednou z mála západoevropských zemí, jejichž zásoby fosilních paliv nejsou vyčerpány. Německé zásoby by měly vystačit ještě jedno století. Ovšem stávající instalace 4,000 solárních systémů vybavených akumulací energie by moha znamenat začátek nové éry, kdy Německo dokáže vyrobit 100% své spotřeby elektřiny z obnovitelných zdrojů bez potřeby záložních zdrojů energie z fosilních paliv. To by se mohlo stát skutečností v roce 2050.

Zdroj: http://www.theecoreport.com/green-blogs/technology/energy/wind/energiewende-is-very-much-alive-and-on-track-in-germany/

M. Mařák 8.6.2014 19:12

Prvmí morová rána

byla do středomoří zavlečena díky janovským námořním korábům, no a posléze zaplavila celou Evropu. Netuším, odkud a jak Evropu napadli Zelení, ale i v tomto případě se jedná o velmi zhoubnou epidemii.

A. Kohut 8.6.2014 19:23

Re: Prvmí morová rána

Asi se pletete. Deset Božích ran přišlo dříve. To tady zelení ještě nebyli. To vím jistě :o)

O. Slavík 8.6.2014 19:04

BURSÍK hovořil věcně

... a se znalostí problematiky "pro futuro". Pačes se mi jevil skutečně jako budovatel telefonních budek . Tu-ááá.

A. Kohut 8.6.2014 19:07

Re: BURSÍK hovořil věcně

Zdravím po mnoha dnech, pane Slavíku. Za budovatele telefonních budek máte ode mne 1s*

Takový příměr jsem slyšel poprve :o)))

J. Tolman 8.6.2014 19:09

Re: BURSÍK hovořil věcně

Pačes dostal trafiku:

Dozorčí rada ČEZ

Prof. RNDr. Václav Pačes, DrSc., Dr.h.c.

Místopředseda dozorčí rady od 29. 5. 2013

A. Kohut 8.6.2014 19:22

Re: BURSÍK hovořil věcně

Když jsme dělali evidenci obyvatel, tak jsme dali tabulky s tituly před a za. Udělali jsme dobře. nemůsíme dnes nic předělávat :o)))

K. Drobková 8.6.2014 18:56

Nejde o vtip jako takový.

Jde o to v jakém kontextu se říká a hlavně proč se říká. Kdo si tohle neuvědomuje je přinejmenším velkej trouba.

P. Vandas 8.6.2014 18:58

Re: Nejde o vtip jako takový.

Trouba se dnes odpoledne ještě neobjevil. Snad později. :-):-)

K. Drobková 8.6.2014 18:59

Re: Nejde o vtip jako takový.

:-))

M. Prokop 8.6.2014 18:53

Jen tak na doplnění pana Pivody:

"LN „V minulých letech jste několikrát informovali, že byla porušena základní bezpečnostní pravidla v souvislosti s přetoky elektřiny z Německa. Zlepšila se situace?“

Vl. Tošovský, ČEPS: „Zlepšila se silně. S kolegy v Německu intenzivně spolupracujeme, na dvoustranné i evropské úrovni. Poskytujeme si informace o možných nebezpečích, řešíme situace, které jsme dříve neřešili. To ale znamená regulaci německých elektráren, což tamní provozovatele stojí strašné peníze. Celý ten systém, jak v Německu, tak v Česku, postrádá ekonomickou logiku. Když už totiž provozovatel přenosové soustavy neví, co má dělat s přebytkem elektříny, protože třeba začal příliš foukat vítr, musí zasáhnout regulací elektráren. Ty dostanou kompenzaci za to, že přestanou vyrábět. Majitelé podporovaných obnovitlných zdrojů tedy nejenom dostávají mnohonásobně vyšší cenu za vyrobenou elektřinu než ostaní, ale dostanou ji i za to, že nevyrábí. Vezměte si, že bych pekl rohlíky, které po mně sice nikdo nechce, ale protože mám podporu, dostávám za ně dvanáckrát více než ostatní. A ještě mi někdo řekne, že když je péci nebudu, dostanu ty samé peníze.“

LN 27.5.2014"

A. Kohut 8.6.2014 19:06

Re: Jen tak na doplnění pana Pivody:

Una una. Přesně tak to je. To se nám to podniká, když nám to stát platí...

M. Pivoda 8.6.2014 18:21

Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Profesor Pačes očekává, že v budoucnosti se cena elektrické energie zvedne (a proto - dnes jako i člen správní rady ČEZ!!! -podporuje dostavbu české jaderné elektrárny Temelín). Hm. Nebudu zde argumentovat vědeckými grafy, ale analogií. Pravděpodobnost, že se v budoucnosti na delší dobu zvedne cena elektrické energie je stejná asi jako že se v budoucnosti na delší dobu ztopoří pohlavní úd profesora Pačese.

Je mi líto, že zde musím použít takovou analogii, ale pan profesor Pačes (bývalý předseda Akademie věd ČR) v diskusi ztrapnil natolik českou vědu (její neschopnost nahlédnout do budoucnosti), že nic lepšího si určitě nezaslouží. Ten pán je bohužel úplně mimo dnešní vědeckou realitu. Vždycky jsem si myslel, že největších blbostí jsou schopni jen ekonomové, ale teď to, bohužel, musím vztáhnout na celou českou vědu.

E. Heusinger 8.6.2014 18:26

Dle čeho soudíte,

že se cena ee v budoucnosti nezvedne? Nahlédněte do budoucnosti když je toho prof. Pačes neschopen.

P.S. Budoucnost není zítra. To abychom si rozuměli.

M. Pivoda 8.6.2014 18:54

Technologický vývoj lze předpovídat

Člověk, který v minulosti předpovídal technologický vývoj s přesností 85%, dnes tvrdí, že pokud lidé (nikoliv monopolní organizace jakou je například ČEZ) budou skutečně chtít, pak bude celosvětová potřeba energie uspokojena kolem roku 2030. Technologie to umožňuje.

Nebudu zde dělat přednášku v rámci diskuze. Více jsem schopen napsat v řádném článku. Ten mi ale nikde v Česku nezveřejní. Současný stav demokracie v tomto státě to neumožňuje.

O. Slavík 8.6.2014 19:07

Re: Technologický vývoj lze předpovídat

Tak to napište sem ... třeba po částech.

M. Pivoda 8.6.2014 20:01

Technologický vývoj lze předpovídat

Zde je něco staršího, ale zase je to komplexní pohled do budoucnosti, včetně energetiky:

http://edition.cnn.com/2013/12/10/business/ray-kurzweil-future-of-human-life/index.html

Nebo v češtině něco obecnějšího ode mne:

https://sites.google.com/site/innovationconsultingbrno/

J. Jílek 8.6.2014 19:25

Re: Technologický vývoj lze předpovídat

já vám ho zveřejním, pošlete na holiday zavináč volny.cz

M. Pivoda 8.6.2014 20:17

Něco málo k tématice

Děkuji za nabídku, odkáži vás na jiné zdroje. Obecné články zde: https://sites.google.com/site/innovationconsultingbrno/

Specializované články na energetiku: Smart Wind and Solar Power. Big data and artificial intelligence are producing ultra-accurate forecasts that will make it feasible to integrate much more renewable energy into the grid.

http://www.technologyreview.com/featuredstory/526541/smart-wind-and-solar-power/

A. Kohut 8.6.2014 18:26

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Vážený pane Pivodo, dlouho mi nikdo nepromluvil z duše. Trochu znám paní Drábovou a nejsem zastánce dostavby Temelína. Ale ta ženská ví, o čem mluví. Různí Pačesové, Žákové a snad nejhorší je ten poloprofesor za Švédska (mám blbou paměť na jména), to se snad ani nedá poslouchat. Ještě jednou díky za Váš názor.

A. Kohut 8.6.2014 19:26

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Už jsem si vzpomněl JANOUCH se ten blb jmenuje :o)))

M. Ilsner 8.6.2014 18:30

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Z Vašeho vyjádření je zřejmé, že předpokládáte, že se cena elektrické energie nebude zvyšovat. Máte pro své tvrzení oporu ve své slepé víře, nebo věštíte z kávové sedliny?

A. Kohut 8.6.2014 18:36

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Jako analytik, Vám pane Ilsnere říkám, že cena el. energie U NÁS, půjde dolů. Vsadím koně proti píšťalce :o)

M. Prokop 8.6.2014 18:51

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Pro spotřebitele? To jste tedy analytik-žertéř.

A. Kohut 8.6.2014 19:20

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Na burze, pane Prokope. Musí jít dolů třeba pro fabriky. Současný stav je naprosto neúnosný.

J. Jílek 8.6.2014 19:44

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

ta s tím nemá nic společného...

P. Vandas 8.6.2014 18:44

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Jsem si jist, že cena elektrické energie se zvedne. Pro spotřebitele určitě. Bez ohledu na Temelín, či nic. Pokud se jedná o Temelín, počkal bych několik let a teprve potom bych rozhodoval o stavbě nové jaderné elektrárny. Nic nám neuteče, neb v elektřině jsme soběstační a též nevidím nutnost vyvážet el.energii, jako dnes za dumpingové ceny. Během několika málo let se teprve ukáže, zda jsou větrníky schopné být tím hlavním zdrojem.Též se buď modernizují sítě, či vyřeší akumulace. Věřím v nové dispergované zdroje el. energie a též v nové pružné sítě.

A. Kohut 8.6.2014 19:37

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Ono to Pavle, nejni o to v co věříš. Tady je takovej bordel, že to svět neviděl. Měl jsem tu možnost to v uplynulých dnech zažít. Nevládne rozum, ale zájmy. A jekož je lid BLB, tak to tak bude i dál. Akorát fabriky si prolobují nižší ceny energie z důvodu konkurenceschopnosti. Lid BLB zase ostrouhá...

M. Prokop 8.6.2014 18:50

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Vinou blbnutí s OZE je cena klasických zdrojů nízká a cena pro spotřebitele vysoká. Dvojnásobná třeba proti USA.

Takový bordel žádná ekonomika "neustojí" dlouhodobě, takže návrat k normálu minimálně nákladových cen je otázkou času.

Bursíkovo blábolení (ten je spolupachatel zločinu, ne Pačes) o decentralizaci je úplně mimo. Kdo by to chtěl, může už teď, ale bez dodávek do sítě za zlodějsky nadsazenou cenu se nevyplatí.

A. Kohut 8.6.2014 19:39

Re: Nedělní debata na ČT v pořadu moderátora Moravce

Souhlas naprostý.