2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

Odchod kardinála Duky

Jsou to zvláštní kotrmelce. V devadesátých létech se komunisté odmítli transformovat, viditelně vzato odmítli se přejmenovat. Místo toho se rozhodli zakopat se a držet pozici, dokud se poměry nevrátí zpátky, aby se znovu mohli stát předvojem dělnické třídy

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 26.10.2018 23:06

Re: Tzv. neoliberalismus

A obráceně.

Máš to moc jednoduchý. On si totiž ten globální kapitalismus rád pomáhá nějakou tou státní mocí. Což zrovna moc liberální není.

Podle mne jsi podstatu globálního kapitalismu naprosto nepochopil.

:-P

M. Mařák 26.10.2018 23:07

Re: Tzv. neoliberalismus

Globální kapitalismus je kapitalismus bez hranic. Zase kecáš...

M. Prokop 26.10.2018 23:10

Re: Tzv. neoliberalismus

A čím větší, tím větší možnost tlačit na výhody plynoucí z nějakého omezení trhu. Omezení nějakou vládou.

M. Mařák 26.10.2018 23:12

Re: Tzv. neoliberalismus

Omezení například vládou USA, ta si globální kapitalismus oproti EU nepřeje.

S. Lazárek 26.10.2018 21:56

Re: Tzv. neoliberalismus

To jste celí vy Pražáci, pletete si kachnu se žábou....:-P

M. Prokop 26.10.2018 22:08

Re: Tzv. neoliberalismus

To bude asi tím žabožroutem na návštěvě. :-P

M. Mařák 26.10.2018 22:17

Re: Tzv. neoliberalismus

Není to sice můj prezident, ale oproti té naší čtvrté cenové se jedná mnohem vyšší level.

M. Mařák 26.10.2018 22:18

o mnohem vyšší

...

M. Prokop 26.10.2018 22:24

Re: Tzv. neoliberalismus

Jistěže.

Škodí na úrovni École Nationale d'Administration, ne na úrovni putiky.

M. Mařák 26.10.2018 22:36

Re: Tzv. neoliberalismus

Nerozumím Tvým šifrám.

M. Prokop 26.10.2018 23:08

Re: Tzv. neoliberalismus

Jedna věc je úroveň projevu, druhá celková (IMHO) přínosnost či škodlivost.

M. Mařák 26.10.2018 23:11

Re: Tzv. neoliberalismus

Pořád nerozumím Tvým šifrám.

K. Janyška 26.10.2018 21:42

S vysvětlením neomarxismu musíte za mnou.

Neomarxismus je falešné přesvědčení zejména mladých lidí, že jsou už tak chytří, že mohou řídit lidský svět a to až do posledního jeho záhybu.

Zničila je absolutní a dlouhodobá absence výuky kompozitivní teorie ve školských systémech světa, kterou zařídili rudí společně s černými, kteří řídící autoritu vidí zcela jasně. Ti první v moudrých ústředních výborech a druzí v jakémsi Bohu, který nás prý všechny řídí, i ty nevěřící v něho.

V tomto smyslu jsou obě tyto skupiny zločinné stejně. Ono nás totiž řídí něco a ne někdo !!! Je to spontánní řád lidského světa, jehož pravidla tvoří mysl každého z nás... Dzp.

M. Mařák 26.10.2018 21:46

Re: S vysvětlením neomarxismu musíte za mnou.

To jsou jen takové filosofické řeči z Hayekova univerzitního kabinetu jako podobné řeči (kecy o ničem), o tzv. neomarxismu.

K. Janyška 26.10.2018 21:13

Spontánní řád lidského světa je kapitalismem a byl tu vždy,

i když rudí a černí ho napadali ze všech stran. Neřídili-li se se jím však v soukromých životech, nepřežili by oni, ani lidstvo. Má však svá neokročitelná střeva a těmi rozměrově největšími jsou národní státy, které evoluičně vyprodukoval, coby své prvky a jediné možné správce zemského povrchu... Dzp.

J. Havelka 26.10.2018 21:46

Re: Spontánní řád lidského světa je kapitalismem a byl tu vždy,

Vážení občané: střeva Vám pročistí - Kompozitní teorie!

J. Matuška 26.10.2018 21:02

Vím, že nic nevím

Dokud nedojde k dalším ztrátám na životě našich vojáků v Afghánistánu, za pár dnů Tálibán přestane být "setting agenda". Jsem přesvědčený, že Západ tuto "válku" prohraje. Co mě k tomu vede? Před chvílí jsem si našel na WIKI, že Pákistán má 205 milionů obyvatel. Dále jsem "objevil" článek Františka Ročka AFGÁNISTÁN Kdy konečně Tatlibán zvítězí? z 31.5.2018. Tehdy v květnu, jsem zůstal věrný diskuzi pod Astonovým Úvodníkem, Ročkův skvělý článek jsem nečetl. Nečetl ho ale ani generál Řehka. Možná, že někdy bývají výmluvnější informace z otevřených zdrojů než ty tajné zpravodajské...

Jsem vděčný Lubomíru Zaorálkovi, předsedovi Zahraničního výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, že našel tu odvahu k výzvě, že je nutné o Afghánistánu jednat. Zároveň oceňuji vystoupení Tomio Okamury v Událostech, komentářích. Byli na něho tři - hrdinové.

A proč zdůrazňuji funkci Zaorálka? Předsedové výborů v americkém Kongresu jsou "velcí pánové". Neměli bychom si z toho vzít příklad?

K. Janyška 26.10.2018 21:04

Re: Vím, že nic nevím

Na západ se "ru. Ve světě dělá pořádek, a musí, NATO... Dzp.

M. Prokop 26.10.2018 21:20

Re: Vím, že nic nevím

Prožíváte to naplno. "Nevaž se, odvaž se!" :-P

J. Matuška 26.10.2018 21:34

Re: Vím, že nic nevím

Pane Prokope, beru vás skutečně vážně. Odkazy jsem si dal do "archivu". Možná, že až přijdou dlouhé zimní večery, tak se občas na to podívám. To jste všechno prostudoval? Anebo jste to hodil jako návnadu na udičce, třeba se někdo chytne a na chvíli pokoj?

https://www.mises.cz/literatura/ekonomicke-nepravidelniky-25.aspx nebo

cokoliv od https://cs.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A9d%C3%A9ric_Bastiat

M. Prokop 26.10.2018 21:43

Re: Vím, že nic nevím

Jo, přečetl, něco i vícekrát. Mnohem zajímavější, než ty bulvární výrony PL a podobných zdrojů.

J. Matuška 26.10.2018 22:03

Re: Vím, že nic nevím

Překvapujete mě, protože některé vaše "příspěvky" jsou slabanty, viz třeba toto poslední nálepkování PL. Čtení knih jsem vypustil, protože informací z internetu je tolik, že na to nemám čas, ale ani chuť. Jako barbar si vystačím s různými články, naštěstí Václav Klaus toho načte za mě tolik a strukturovaně to umí podat. Informace z WIKI jsou pro mou potřebu laika víc než dostatečné. Pro někoho platí rčení. knih přečet ́ tolik jako mnich, ale nevěděl, co je v nich...

M. Prokop 26.10.2018 22:17

Re: Vím, že nic nevím

Jaképak "nálepkování"? Mně prostě styl PL přijde jako bulvární, s tím nic nenadělám. Takový Blesk s méně obrázky.

Kromě toho, zajímají mne spíš souvislosti, ani ne tak CO se děje, jako PROČ se to děje, jaká je logika toho dění. To se na PL najde jen zřídka.

Názory si raději tvořím sám. Václav Klaus je jeden z těch, kdo mi v tom mohou pomoci, ovšem zdaleka ne ve všem a zdaleka ne jediný.

No a co se vás týče, mně baví napichovat balonky nekritických nadšenců a vyznavačů jednoduchých hesel.

I. Mertl 26.10.2018 22:24

Re: Vím, že nic nevím

Důsledkem opovrhování podstatným, seriózními prameny a jejich plnou náhradou politickým bulvárem je v lepším případě politický bulvár - to děláte Vy kopírováním toho bulváru.

M. Prokop 26.10.2018 22:27

Re: Vím, že nic nevím

Ono se v tom bulváru občas dá najít i něco zajímavého, okolo čehož ty seriozní prameny chodí raději obloukem. Mně vadí jen ten dryáčnický styl, ale občas se přemůžu.

Konec konců, občas nepohrdnu ani koncentrovanou P&L jako je Respekt. Není od věci vědět, jak přemýšlí oponent.

M. Mařák 26.10.2018 20:33

Bájemi opředený "neomarxismus:

"Co vlastně tento pojem znamená, znamená-li něco?"

Na wiky se píše, že: "Vůči kosmopolitním a globalizačním tendencím současného světa se neomarxismus většinou staví spíše negativně, s tím, že jde o důsledek současné fáze neoliberálního kapitalismu."

Tzv. neomarxisté to tedy vidí stejně jako Trump a naši i jiní nacionalisté z IVK a tak, ehm, nebo co...

J. Václavíková 26.10.2018 20:36

Re: Bájemi opředený "neomarxismus:

Nepřesnější charakteristika zřejmě je, že neomarxista je nejpravděpodobněji ten, kdo tento název používá :-)

R. Brzák 26.10.2018 20:40

Re: Bájemi opředený "neomarxismus:

Ano, není to tak dávno, co jsem logicky zde dokazoval, že bolševici jsou ti, kteří druhé označují bolševiky...samozřejmě s výjimkou Vás, která tak pojmenuje komunistického soudce.

K. Janyška 26.10.2018 21:00

Re: Bájemi opředený "neomarxismus:

Na takové prokazování prostě nemáte. Jen si tak kecáte, zřejmě rudý psychologu... Dzp.

D. Bystriansky 26.10.2018 20:37

Re: Bájemi opředený "neomarxismus:

Ehm, teď jste se vybarvil.