20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

Ochrana před řepkou

Také TOP 09 zveřejnila svůj volební program. Je v podstatě rozvedením toho, co topka zastávala doposud. Nemusí tedy radostně povykovat jako Babiš – smáli jste se nám, že nemáme program a ejhle, máme ho. Topka byla důsledně protibabišovská a je i v programu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 5.9.2017 11:55

Ha ha ha ha ha.. "nepopulistická" TOPka -

eurohujeři jak bič !

F. Doušek 5.9.2017 9:40

Spanilá jízda pokračuje.

Tentokrát to platí Severomoravský kraj.

P. Hlosta 5.9.2017 10:12

Re: Spanilá jízda pokračuje.

Ále pendrek! Nikdo po nás nechce prachy. Ty už byly dávno vybrány dopředu a hlavní rozdělovači určí komu a kolik dát. ;-))

F. Doušek 5.9.2017 13:12

Re: Spanilá jízda pokračuje.

Po vás ne, i když vlastně ano. Ty jeho jízdy platí kraje.

F. Doušek 5.9.2017 9:38

Jsme papežštější než papež?

Jak jinak si vysvětlit, že EK vyzvala Česko ke kontrole výše vyplácených dotací výrobcům "zelené" energie? (Píší na teletextu ČT).

V. Hájková 5.9.2017 9:47

Re: Jsme papežštější než papež?

Přesně tak, p. Doušek a bylo tomu tak vždy i za odporné komunistické totality! Ale vždy se najdou lidé, kteří vědí na koho to hodit! :-))) Nakonec i ti lidé kandidující do voleb dnes za šílených 31 stran a hnutí jsou zrcadlem toho to národa - rozdíl je jen ten, že ti co nekandidují se do toho zrcadla nepodívají ale scházejí se na ruzných žvanírnách, kde nasazují psí hlavy těm které si zvolili :-)))))))))))))))))))))))))

R. Tesařík 5.9.2017 10:02

Re: Jsme papežštější než papež?

V Německu jich je 48.

V. Hájková 5.9.2017 10:06

Re: Jsme papežštější než papež?

NĚMECKO - má 82 milionu obyvatel a 16 spolkových zemí- pane MOUDRÝ :-))))))))

R. Tesařík 5.9.2017 10:12

Re: Jsme papežštější než papež?

Nicméně je jich 48. USA má 330 milionů obyvatel.....

V. Hájková 5.9.2017 10:17

Re: Jsme papežštější než papež?

Používat jako příklad USA - je směšné vzhledem k možnosti diskuze proč to tak v USA je! To by bylo na velmi- velmi dlouhou diskuzi a já konkrétně s Vámi bych ani o ní nestála!

R. Tesařík 5.9.2017 10:19

Re: Jsme papežštější než papež?

Já jenom , že mluvíte jedenatřiceti šílených...

R. Tesařík 5.9.2017 10:21

Re: Jsme papežštější než papež?

A začala jste s počtem obyvatel.

V. Hájková 5.9.2017 10:30

Re: Jsme papežštější než papež?

Ano- trvám na šílenosti těch 31- stran a hnutí a to z jednoho duvodu a to je náš šílený volební zákon, ! Přečtěte si jej- a snad mě pochopíte! Zjistěte si od jakého % získaných hlasu se vyplácí státní příspěvek i když se strana nebo hnutí do parlamentu nedostanou!!! Zjistěte si jak se tyto propadlé hlasy % přičítají velkým stranám! Až toto bude zrušeno, pak ať si jich kandiduje třeba 100!!!

R. Brzák 5.9.2017 10:32

Re: Jsme papežštější než papež?

Tady s Vámi souhlasím - problém totiž není 31 stran, ale petiprocentní hranice...

L. Novák 5.9.2017 11:26

Re: Jsme papežštější než papež?

Problém je, že nevolíme konkrétní kandidáty, kteří by si konkurovali v místě, kde bydlíme, ale volíme partaje, které si do dlouhého seznamu vyberou "ty svoje skalní" a možnost ovlivnit výběr voličem je minimální.

R. Brzák 5.9.2017 10:04

Re: Jsme papežštější než papež?

když jste tak přesně pojmenovala jedno z dilemat politiky, budete podporovat jediné logické řešení? Tím je totiž přijmout vlastní zodpovědnost (a tím si uchovat i svobodu) prostřednictvím přímé demokracie.

Jinak, v systému demokracie zastupitelské je množství stran spíše důkazem názorové plurality, která je pro společnost obecně přínosná. Ovšem ve volebním systému s pětiprocentní hranicí se tato výhoda mění v nevýhodu...

V. Hájková 5.9.2017 10:12

Re: Jsme papežštější než papež?

Přímou demokracii - muže tato zem zavest až tehdy - až se ta DEMOKRACIE v této zemi zabydlí! A to vážený pane bude trvat ještě pár desítek let! Ona totiž tato země měla od svého vzniku nato zabydlování vždy velmi krátký čas! Chápu , že v poměru k délce lidského života je to smutné!!!!!

P. Hlosta 5.9.2017 10:22

Re: Jsme papežštější než papež?

Demokratické smýšlení je určitá forma stvořená časem. Z původního demokratického způsobu vnímání života, se od první republiky udály dvě ničivé diktátorské hrůzy. To nutně pokřivilo demokratické vnímání světa.

Je to dokonce tak, že není ani zhusta chápán Masaryk, že o sobě řekl, že je věřící katolik, demokrat se socialistickým(!) vnímáním(Hovory s TGM). Demokracii zabydlenou máme, protože je daná ústavou. Je složitě držená občany státu, ale je! Přímá demokracie není o nic lepší, než zastupitelská. Je to stejný nástroj, jiného tvaru, a záleží jak ho užíváme. Když ten nástroj neumíme řádně užívat, bude vždy pro nás špatný. Nástroj - demokracie ale za to samozřejmě nemůže, že jsme hloupí. ;-))

R. Brzák 5.9.2017 10:49

Re: Jsme papežštější než papež?

ten nástroj je pro nás nový (tedy, refernda ještě ani nemáme), je tedy jasné, že jej užívat neumíme. Ale jinak, než jeho používáním , se to naučit nelze. A podstatné je to, co paní Hájková zmiňuje - referendy se totiž zbavíme možnosti nadávat na "ty darebáky u vlády" - a tak se donutíme přijmout vlastní zodpovědnost.

R. Brzák 5.9.2017 10:30

Re: Jsme papežštější než papež?

Váš omyl v této věci sdílíte s většinou politiků a obecně intelektuálů. Protože demokracie se nezabydluje (demokracii se neučíme) jinak, než jejím používáním. Jak se ale chcete naučit odpovědnosti, když svou odpovědnost přenášíte na své zastupitele? Takže jediná cesta, jak se "stát Švýcary" je začít používat systém, který z obyvatel zemí helvétských ty Švýcary postupem času udělal...

Pokud nevěříte, že bychom se tomu takto naučit mohli, trpíte elitářskou představou o své vlastní (případně Vámi vybraných spasitelů) výlučnosti...

P. Hlosta 5.9.2017 10:38

Re: Jsme papežštější než papež?

Přenesená odpovědnost je i v přímé demokracii. Jen to znamená jinou formu té demokratické vlády. To je právě omyl těch, co žádají přímou demokracii, že si ji nesprávně interpretují. Nezvýší se osobní odpovědnost lidí, co zvolí přímo. Přímo zvolení také mohou zklamat stejně, jako v případě zastupitelské demokracie. Členství ve stranách dává jednotný program pro určitou skupinu lidí, co hodlají politicky pracovat. Jsou tedy přehlednější v případě voleb. Kdyby měl každý v přímé demokracii osobně všem vysvětlovat svůj vlastní program, bude z toho nepřehledný guláš. Je nutné si ujasňovat, co vlastně očekáváme od možných změn v demokratickém systému instalace vlád a jak to má vlastně fungovat.

R. Brzák 5.9.2017 10:45

Re: Jsme papežštější než papež?

"Volit přímo" v přímé demokracii znamená rozhodovat o konkrétních problémech, nikoliv o tom, kdo o nich bude rozhodovat. Ano, ve Švýcarsku je celá škála referend a je tam i volená vláda. Ale rozhodnutí vlády je dokonce referendem občanů zvrátitelné. A to je rozumné. Parlament ve Švýcarsku je poloprofesionální, ministerstev je tuším sedm...

P. Hlosta 5.9.2017 10:09

Re: Jsme papežštější než papež?

"Šílených" 31 stran je jistě rozdílné od jednotné Národní Fronty. To máte recht! Zrcadlem národa je skutečnost, že "šílí", protože má volbu a ne vnucenou předvolbu. ;-)

V. Povolný 5.9.2017 9:37

proevropská pravicová strana?

To je kvadratura kruhu. Topka je odepsaná.

T. Hraj 5.9.2017 10:16

Re: proevropská pravicová strana?

Vaše implikace má bohužel problém v premise. Odkdy je chování voliče racionální? Neboli proč by měla kvadratura kruhu vadit?

V. Hájková 5.9.2017 9:17

Je

a ještě to bude do voleb zajímavé sledovat - zde na psu jak vlastně není koho volit :-))))Na všechny politické strany zdejší složení diskuteru , jak jsem si všimla má obrovské výhrady a odsudky :-)))

Je ovšem děsivé - jak tak nějak z toho vypadl BUREŠ- KOMOUŠI a popelář z Japonska .Uklidňuje mě jediné, že těch pár stále stejných mluvku převážně v požehnaném věku tyto volby NEOVLIVNÍ :-))))))))))))))

P. Hlosta 5.9.2017 9:27

Re: Je

Ano, mládí vpřed! Jak pravil památnou větu můj brat: "Co jsme mohli podělat(on to řekl drsněji), to už jsme podělali. Teď je na mladých, aby si to podělali oni." ;-))

I. Břízová 5.9.2017 9:30

Re: Je

Správně. To my jsme ta mládež nová, mládež.... a teď je třeba doplnit to nové a konečně pravé jméno.

R. Tesařík 5.9.2017 10:17

Re: Je

Junckerova?

F. Šimek 5.9.2017 9:34

Re: Je

""AHA""-stále stejných mluvku v požehnaném věku volby NEOVLIVNÍ :-)))))))))))))))) Jestli dobře rozumím, tak volby by měli ovlivnit feťáci-buzeranti-bratři a sestry společně s ml.Stropnickým-socanama a taky pražskou kavárnou z VARU.....UF !!!