30.5.2024 | Svátek má Ferdinand


Diskuse k článku

O energii

Debatujeme o bagatelách a podstatné věci jdou mimo – důkaz této teze je v událostech kolem imigračního paktu, který byl po léta pilně postrkován pilnýma rukama aktivistů mimo zorný úhel veřejnosti, až teď najednou…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Franková 29.11.2018 9:51

Re: Včera se na tiskovce

Týýý brko,tak beru zpět. Informace, o kterých píšete, by mi vážně unikat neměly.-))A historii, tak tu jsem přímo studovala-ale nikoli tu psí-))

M. Moravcová 29.11.2018 9:28

Re: Včera se na tiskovce

přesně, my elektřinu vyvážíme, ale nám se zvyšují ceny. Zatímco v Německu šílí s obnovitelnými zdroji, nás vyžírají.

R. Langer 29.11.2018 9:31

Re: Včera se na tiskovce

A bude hůř. Ale volte ty zelené trouby dál...

P. Zinga 29.11.2018 9:55

Re: Včera se na tiskovce

Problém, je, Langere, že jsou všude. Zelení trobové jsou zde na psu, ti nahoře dobře vědí, co činí. A věřte mi, že žádný z nich z toho-na rozdíl od nás a těch zelených blbů zdola-nezchudne.

F. Doušek 29.11.2018 9:42

Re: Včera se na tiskovce

Psal jsem níže - prodáváme a nakupujeme přes evropskou burzu od dob min. Urbana. Proto i naše ceny jsou deformovány zelenými nesmysly v Německu.

P. Rada 29.11.2018 9:11

Astone ujíždíš..

a je to vidět na posměšných pojmových prostředcích ke kterým se uchyluješ.

M. Prokop 29.11.2018 9:12

Re: Astone ujíždíš..

Jo, ten závěr je dost nereálný, ale jinak to dost sedí.

V. Pavelka 29.11.2018 9:43

Re: Astone ujíždíš..

Klidně ujížděj ASTONE !! Pavel i Rada už stojí opodál...

M. Krátký 29.11.2018 9:07

Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

A proč bychom si novou atomovou elektrárnu nemohli postavit sami ? nebo alespoň její podstatnou část a protože na to byla mdlá reakce tak pokračuji takto ČSR byla již od svého vzniku v roce 1918 uznávanou zemí, kde se dařilo nejenom textilnímu průmyslu ale i modernímu těžkému strojírenství - již za R-U, jehož například těžké bitevní lodě měly těžké kanńy ze ŠKODA Plzeň a tak bych mohl pokračovat dál až do roku 1989 a několika následujících let, kdy se něšťastným zaváháním likvidovala naše zbrojní výroba a tak nyní máme v naší armádě nezvhledné a blbé Pandury místo výrazně lepších zbraní na podvozcích TATRA a podobná zvěrstva. Přesto si ale myslím, že náš znovu se probouzející i zbrojní průmysl je víc než schopen vyrobit nejernom krásné, moderní a účinné zbraně ale spojenými silami i takové již dávno pochopené a odzkoušené výrobky jako jsou atomové reaktory nejmodernějších konstrukcí a tudíž i celých atomových elektráren Hezký den a nehádejte se kdo víc krade

M. Prokop 29.11.2018 9:10

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

Obávám se, že ne. Zbrojní výrobu zlikvidovala hlavně nekonkurenceschopnost (konkurenceschopné přežilo), atomové elektrárny potřebují kontinuální vývoj a zdokonalování. Což je, zvláště pak s přihlédnutím k legislativnímu blbnutí EU, zatraceně drahá záležitost.

P. Hlosta 29.11.2018 9:14

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

Já se obávám, že v těchto věcech se nás nikdo na názor nebude ptát. Stane se to, co větší hromada vlivu bude chtít.

M. Prokop 29.11.2018 9:17

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

To je ale zase naše chyba ... Že tu máme politiky, kteří se podvolí.

M. Krátký 29.11.2018 9:19

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

pane Prokope, nesplachujte tu otázku tak lacino a pojďme do veřejné diskuse, třeba paní Drábová by k tomu mohla něco velmi fundovaného říct - a mnozí další. Házet flintu do žita není dobrá taktika ! Hezký den i vám

K. Janyška 29.11.2018 9:20

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

Je hlavně nemravný a nemorální... Dzp.

M. Moravcová 29.11.2018 9:13

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

souhlasím

J. Fialová 29.11.2018 9:15

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

Dukovany jsme si z velké části udělali sami:

"Více než 80 % použitých zařízení je vyrobeno v ČR. Podklady pro projekt zpracovala firma LOTEP (bývalý SSSR), prováděcí projekt Energoprojekt Praha, generálním dodavatelem stavby byly Průmyslové stavby Brno a generálním dodavatelem technologie Škoda Praha. Reaktory vyrobila Škoda Plzeň, parogenerátory Vítkovice a turbogenerátory Škoda Plzeň." (z webu ČEZ)

Matně si vzpomínám, že někdy po roce 1980 jsme v naší firmě také pracovali na tom projektu, část havarijní chlazení. Tehdy se ještě malovalo tuší na pauzák :)

R. Langer 29.11.2018 9:19

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

I Temelín jsme z velké části vybudovali sami. Zahraniční dodávky se týkali zejména elektroniky a zabezpečení, přičemž protože se během stavby změnil dodavatel (na Westinghouse), stavba se zatraceně protáhla.

P. Boublíková 29.11.2018 9:22

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

Například turbínu vyrobila plzeňská škodovka.

Ale jde teď vůbec o to, že bychom budoucí jaderky vozili jako komplet? Není důvod.

R. Langer 29.11.2018 9:27

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

Není.

M. Krátký 29.11.2018 9:21

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

tleskám vám okamžitě - konečne diskuse a ne bláboly a osočování diskutérů - hezký den paní Jarko

P. Kučera 29.11.2018 9:21

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

Pane Krátký, ona velká A-elektrárna se dá přirovnat k mateřské letadlové lodi. A tak je tak dlouhá, že jsme na ni všichni krátcí, nejen Vy.

Z. Lapil 29.11.2018 9:59

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

Taky bych radši, abych mohl říct "vyrobíme sami, žádný problém". Jsou tu ale věc, nad kterou nechci mávnout rukou.

Jsou to vlaky. Podnik se slovem Škoda ve jménu vyprodukoval lokomotivu 380. Možná je kvalitní, ale trvalo to dlouho (pravda, došlo ke změně zadání), byly problémy se schvalováním k provozu (pravda, problémy byly v Německu a skončily asi tak 14 dní po tom, co ČD na cesty do Německa objednala Vectrony od německého(?) Siemensu), o peníze se soudí dodnes, ale hlavně - zatím to nevypadá na nějaký komerční úspěch.

Druhým vlakem jsou jednotky Interpanter. O tom žádné špatnosti nevím, ale má maximální rychlost 160km/h a někde kolem 150km/h začíná mít tak neklidný podvozek, že začíná být o strach v tom jet; tomu já neříkám kvalita. Na koridou, kde jiné vlaky včetně rekonstruovaných vyrobených ještě v Budyšíně a ve Studénce, jedou podstatně klidněji. Nemluvím samozřejmě o railjetech stavěných na 230km/h.

Co se konkrétně JE týká, umím jen spekulovat, ale určitě budou těžké, ne-li nepřekonatelné problémy v licencích. Buď by "se" musela koupit licence i s chlupama, a to si vůbec nedovedu představit cenu, nebo by se muselo postupovat způsobem "my si to postavíme a vy nám tam namontujete reaktor", a to si vzpomínám na těch keců kolem kombinace americké a sovětské technologie na Temelíně; Američani to tehdy neustáli přinejmenším s dodávkami paliva.

Neboli: možná máte pravdu s tím probouzejícím se průmyslem, ale - poněkud dost zjednoduším - to, že v Indii dodnes milují nepochybně skvělé Zetory a používají je místo buvolů není argument pro manažera, který rozhoduje o extrémní investici do extrémně složitého zařízení. A už vůbec ne v zemi, a že nemám rád Babiše a toto vlákno nechť NENÍ o Čapím hnízdě, kde je trestně stíhaný člověk, který potomkům daruje firmu, oni si zařídí dotace, a když to nezvládnou ani s těmi dotacemi, tak ji zase koupí zpátky.

V. Pavelka 29.11.2018 10:12

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

Po pětileté podmínce v zadání,! Já nevím proč by Babiš nenajal nejlepší právníky a neověřil si jestli splnuje všechny podmínky v zadání , tak blbej určitě není .

T. Kočí 29.11.2018 10:05

Re: Ve 4,32 jsem dnes ráno vyslovil otázku

Už ne. Kapacity energetického průmyslu, které byly k dispozici v 90tých letech, schopné dodat většinu komponent JE, Škoda JS,a další byly dílem zlikvidovány čekáním na rozhodnutí vládců, dílem padly do rukou Rusů, odborníci odešli do jiných oborů. Vím o tom , pracoval jsem v tom.Za tu dobu mohly stát 2 bloky v JETE po 1000 MW a 2 bloky 440 MW v JE Dukovany.A tak 2880 MW by nebyly na škodu. To přineslo premiérování Klause a Zemana, odborníků na prognozy. Bylo zle, ale bude hůř.

F. Doušek 29.11.2018 9:05

Aston se trefil s tím 15% zdražením.

Zrovinka mi přistál ve schránce omluvný dopis s novými cenami plynu a el. energie. Plyn můj dodavatel zdražuje o 1%, elektrickou energii o 30%. Takže v průměru to dělá... ani to nechci počítat.

Čert nám byl dlužen toho socanského ministra Urbana, který se svého času chlubil, že dostal ČR na evropskou energetickou burzu. Tohle je důsledek.

M. Prokop 29.11.2018 9:08

Re: Aston se trefil s tím 15% zdražením.

Vliv burzy je stejný, ať tam jsme nebo nejsme. Energii zdražují zelené nesmysly, hlavně v Německu. Naši producenti jí prodají ať už přes burzu nebo napřímo.

F. Doušek 29.11.2018 9:09

Re: Aston se trefil s tím 15% zdražením.

Energii zdražují zelené nesmysly právě i na té burze, kde nyní i ČR povinně nakupuje.

M. Prokop 29.11.2018 9:11

Re: Aston se trefil s tím 15% zdražením.

No ano, proto píšu, že problém není burza (to je jen trh), ale ty ideologické nesmysly.

J. Franke 29.11.2018 9:13

Re: Aston se trefil s tím 15% zdražením.

Kogenerační jednotku jsme právě proto zvažovali v paneláku. Teď nám dělají návrh řešení s kombinací dvou způsobů výroby elektřiny. Kogenerace + fotovoltaika. Ale vypadá to, že ta kogenerační jednotka se při počtu 16 b.j. nevyplatí. Uvidíme, jaký bude rozpočet a na jaké dotace dosáhneme.

M. Prokop 29.11.2018 9:05

"Tyhle věci by se měly řešit v rámci Evropské unie."

Panebože nedopust! Co už EU vyřešila dobře? Máme snad sjednocená základní dopravní pravidla, elektrické zásuvky, železniční zabezpečení, ... ,? Soudruzi z Brusele i kočovného parlamentu se vyžívají v blbostech, handlují jeden blbý kompromis za druhý a navrhovaná opatření jsou většinou zcela nereálná a (naštěstí) obcházená.

To není jeden Juncker (a jeho předchůdci a následovníci), to je celý zvrácený systém pravomocí bez zodpovědnosti.

A že se zdražuje energie o 15%? Bodejť by ne, s těmi zelenými nesmysly (hlavně v Německu) a bude hůř.