8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

Nová strana, jde rozum stranou?

Rozhodnutí Jiřího Zimoly odejít z vedocí pozice v sociální demokracii (místopředsedy) vyvolalo pozornost i dohady. Odešel, aby přišel ve stylu Terminátora „I´ll be back“? Podle Martina Netolického má Zimola možná v úmyslu založit nějakou trucstranu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Lazárek 9.11.2018 10:55

Re: Paní Boublíková

Novináři se vždycky líp píše o nemoci motýlích křídel nebo transsexualitě, než o cukrovkáři. To víte, oni svoje noviny taky musí prodat. Já je docela chápu.

V. Novák 9.11.2018 11:03

Re: Paní Boublíková

1) Cukrovka není vidět.

2) Cukrovkáři nepořádají Sugar Pride pochody.

3) Je jich (nás) příliš - to není zajímavé.

F. Kusák 9.11.2018 10:24

Re: Paní Boublíková

Pane Lazárku, evidentně o diabetu druhého typu toho moc nevíte a jen opakujete klišé, která se v objevují v popularizujících článcích. Kdybyste tento problém takto chápal, pak by si za všechny choroby člověk mohl sám a vše by se vyřešilo jen změnou životního stylu. To sice někteří tzv. odborníci tvrdí, ale tak jednoduché to zas není. Samozřejmě, že životní styl je důležitý, ale obvykle vždy tyto choroby mají genetický základ a problém propuká, když se nějak nastartuje, a tím může být nejen nevhodný životní styl, ale třeba stres, jiná choroba nebo úraz apod. Rozhodně neplatí rovnice konzumuji cukr = dostanu cukrovku II. typu. Položte si otázku, proč je u nás milion diabetiků II. typu, a o to jsou jen ti, o kterých se ví se ví a jestli u všech platí, že mají špatný životní styl. Je to podobné, jako kdybyste tvrdil, že alergici si za svůj problém mohou sami.

S. Lazárek 9.11.2018 10:53

Re: Paní Boublíková

Pane Klusáku, léčba následků diabetu mě živí už víc jak 20 let a to, že si za svou cukrovku mohou lidé velmi často sami, nemusím číst odborné články, to už ví i pacienti, laici sami.

M. Valenta 9.11.2018 9:40

Dnes souhlas

A je ještě jeden důvod proč jsou sociální demokraté na tom tak mizerně. Kromě již zmíněných zemanovských sabotérů, jako je Zimola, Foldyna a spol a ekonomické situace socialistů nesvědčící, nedisponuje ČSSD jedinou osobností, která ani nekoktá, ani neplácá nesmysly, ani nevypadá jak zastydlý svazák, je aspoň trochu vtipná, a také je schopná postavit se čelem tandemu Zeman/Babiš. Tou osobností by mohla být klidně i žena, moderní, chytrá a proč ne, i hezká. Ale takovou asi nemají.

R. Brzák 9.11.2018 9:52

Re: Dnes souhlas

Moderní a chytrá žena jde za úspěšností - a tu už Socdem nepředstavuje.

Moudrá žena pak nejde do politiky.

M. Valenta 9.11.2018 10:01

Re: Dnes souhlas

Margaret Thatcher, Angela Merkel či třeba Indira Gandhi Vás zdraví.

R. Brzák 9.11.2018 10:04

Re: Dnes souhlas

Výjimka potvrzující pravidlo - Margaret Thatcher. Indira Gandhi to měla v rodině - nakolik měla jinou volbu, nevím... Angela Merkel není moudrá ani co by za nehet (je jistě inteligentní, vzdělaná a schopná).

M. Prokop 9.11.2018 10:07

Re: Dnes souhlas

Mně na tom baví ty úvahy, zda by takovou osobností mohla být i žena. IMHO je popis vlastností dostačující. Vyhoví/nevyhoví, kdokoliv.

Podobně i meditace o tom, kolik žen se dostalo do toho či onoho voleného orgánu.

J. Venc 9.11.2018 9:35

Saúdský ekvivalent "Viktora čističe"

patrně úřadoval na konzulátu v Istanbulu, novinář rozpuštěn v kyselině a vylit. Odpornost, mimořádné odpudivá mafiánská praktika v režii státu. Hm.

J. Balcar 9.11.2018 9:32

Oč vám jde, pane Zimolo?

Nějak se v tom Zimolovi ztrácím. Má snad jeho revolta znamenat, že v zadnici Andreje Babiše už ČSSD je a drží hubu a krok, a teď ještě zbývá vlézt tamtéž prezidentovi dolních 2,85 milionů a volební preference se dostaví? Ač jsem ČSSD nikdy nevolil, domnívám se že to první je důvodem propadu volebních výsledků a spoléhat se na prezidentovy voliče nepřinese lepší preference.

P. Rajman 9.11.2018 9:31

Slova generála Pavla

o tom, že nám hrozí větší nebezpečí z Ruska než od teroristů z blízkého Východu považuji za podstatně závažnější sdělení a proto hodnější komentáře, než komentovat vrtochy nějakého zhrzeného socialisty. I když i zde platí: Aston nás baví a je jen a jen na něm čím.

J. Balcar 9.11.2018 9:32

Re: Slova generála Pavla

Pan gerál ví, o čem mluví. U pana Neffa si tím zdaleka nejsem jist.

J. Venc 9.11.2018 9:38

Re: Slova generála Pavla

A hrozí?

Názor českého generála považuji zcela přirozeně za zaznamenáníhodnější, nežli nějakého ruského, nicméně i tak bych nedělal žebříčky větší/menší hrozba.

J. Balcar 9.11.2018 10:01

Re: Slova generála Pavla

Nehrozí, protože už tady reálně působí drahně let. Takže vlastně hrozí něčím ještě hrozivějším.

R. Brzák 9.11.2018 10:18

Re: Slova generála Pavla

Pokud nejsem schopen odolávat ruské propagandě svým rozumem tříbeným ve svobodné diskuzi ve svobodné zemi, pak skutečně hrozí i od na Rusko samotné zaměřené ruské propagandy skutečné nebezpečí. Já se ale tolik neobávám - neb vím, že propaganda je jasným důkazem strachu -u každého, kdo ji používá - a tedy i u Ruska. Stačí zachovat si svobodu slova - a hlouposti přinášené propagandou budou v diskuzi vyvráceny. Pokud přinese ruská propaganda i nějaké podstatné informace (jak už to tak někdy bývá, v nečernobílé realitě), se svobodou slova je vždy možné je využít ve prospěch svobody a odpovědnosti. Bez té je demokracie stejně jen rámec nesvobody.

J. Pospíšil 9.11.2018 13:38

Re: Slova generála Pavla

Ví, cím hrozí. Dlouhá léta tomu se zbraní v ruce sloužil. Akorát si neuvědomuje, že Rusko se od dob SSSR změnilo víc, jak on.

Působí to stejně, jako když nás v šedesátých letech při školních akcích bývalí partyzáni, členové SPB, utvrzovali v boji proti, jak oni říkali, fašismu.

R. Brzák 9.11.2018 9:51

Re: Slova generála Pavla

Generál je svou pozorností vždy zaměřen na ta rizika, k jejichž řešení je povolán. A jako voják tudíž vidí více nebezpečné vojsko.

pro mne je Rusko nebezpečný soused, se kterým ale můžeme dlouhodobě komunikovat (ideálně na bázi vzájemně výhodného obchodu - civilizační proces...) zpoza své dobře vybudované obrany (kvalitním naplňováním smlouvy v NATO). Rusko navíc nemá invazní potenciál - má příliš velkou zemi s přemnoženým Číňanem v zádech a přemnoženým Indem v podbřišku, málo obyvatel a malou ekonomiku.

Oproti tomu terorismus proniká v jednotlivcích přímo k nám, do Evropy. Nedá se řešit silou armády. Nelze mu ukázat hranici - tady je NATO. Dokonce mu ani nechceme říkat tvrdě naše pravidla - "tady Islám neplatí, již nemusíš být jeho otrokem". Je motivován sebevražednou, zvrácenou sektářskou ideologií. Má obrovský invazní potenciál - v otrocích Mohamedových, kteří mají přímý rozkaz od svého Mohameda (zástupce Alláha), aby ovládli svět (jinak sami budou moci očekávat nelibost Alláha). Jeden a půl miliardy otroků - z nichž někteří jsou otroky méně, někteří (ti žijící převážně v neúrodných oblastech Arábie) jsou otroky velmi. Mají ale příslib ráje - jedinou záruku od Alláha, že bude jejich hříšný život odpuštěn, ale výhradně v případě mučednické smrti...

M. Prokop 9.11.2018 10:11

Re: Slova generála Pavla

Ono to nebezpečí z Ruska taky není jen vojenské. Na hybridní válku jsme sice (doufám) dost daleko, ale ekonomické i politické ovlivňování taky není nic lákavého. Ta pátá kolona tu je.

Nesrovnával bych, co je větší či menší nebezpečí a v rámci možností se snažil eliminovat všechna potenciální rizika.

R. Brzák 9.11.2018 10:26

Re: Slova generála Pavla

S poslední větou souhlas.

Pokud bychom se zeptali oné páté kolony, kdo z ní chce, abychom se stali součástí Ruska - no, věřím, že by se pár pitomců našlo, ale že by jich byli stovky?... Ne každý, kdo kritizuje svůj stát či nadstát, je nutně pátou kolonou Ruska (to Vy jistě chápete). A ještě musím zaznamenat tzv. skupinu užitečných idiotů - kteří naskakují na ruskou propagandu. Ale ti vůbec nemají touhu po ruském pořádku...ostatně, stejně tak jsou Rusku užiteční i ti, kteří v odvětě na ruskou propagandu touží po omezení svobody slova, či po jakýchkoliv jiných regulacích. Regulace nutně snižují pružnost společnosti se přizpůsobit měnící se situaci, zvyšují nezodpovědnost jedinců. A tyto faktory snižují i skutečnou sílu mojí země.

P. Hlosta 9.11.2018 9:51

Re: Slova generála Pavla

Pro armádu je jistě větší nebezpečí z jiných a silnějších armád. Imigrantům se armády z logiky věci postavit nemohou. Tedy Pavel pravdu má. Ale imigranti jsou společnosti aktuálnějším problémem, než preventivní cvičení proti možnému vojenskému nepříteli.

J. Venc 9.11.2018 9:57

Re: Slova generála Pavla

Doník armádu povolal, bude "čelit" dokonce celé karavaně migrantů. Doba i výzvy s ní spojené se mění.

J. Anděl 9.11.2018 10:02

Re: Slova generála Pavla

Tak v dobách míru se očekává pomoc armády třeba i při povodních a jiných přírodních katastrofách.

R. Brzák 9.11.2018 10:07

Re: Slova generála Pavla

Copak, srovnáváte pochodující karavanu migrantů (tedy jev relativně podobný pochodující armádě) s pronikáním jednotlivých či malých skupinek teroristů přes hranice svobodného světa zcela bezproblémově?

P. Forejt 9.11.2018 10:22

Re: Slova generála Pavla

pan generál je hlupec....Rusové jistě nejsou žádní svatouškové, ale řadit jejich nebezpečnost před terorismus může ...no, jen generál.

Asi žije v jiném světě, kde Hitler vyhrál 2.světovou, Hitlary Clinton porazila Trumpa atd. Říká se tomu paralelní svět ....

P. Rajman 9.11.2018 10:49

Re: Slova generála Pavla

Pane Forejte, to je nějaká nová hybridní taktika podsouvat někomu, že žije v paralelním světě jen proto, že cituje zásadní slova člověka, který stál ještě nedávno v čele Alinace a jako takovy patří bezpochyby k nejuznávanějším autoritám v ovlasti mezinárodních hrozeb?

P. Forejt 9.11.2018 11:14

Re: Slova generála Pavla

když jsem byl na vojně ( 1969), na otázku : co bychom dělali v případě napadení .... jsme odpovídali unisono : nejdříve bychom postříleli naše velitele !!

PS ...myslím, že situace se od té doby nezměnila ...

J. Holíček 9.11.2018 13:11

Re: Slova generála Pavla

Navíc tento operetní generál, někdejší člen KSČ a důstojník čsl. armády, s RA kolaboroval.

L. David 9.11.2018 9:20

Taky Puchejř si založil po volební nevýhře jakéhosi LVA.

A jak dopadnul?

H. Omar 9.11.2018 9:21

Re: Taky Puchejř si založil po volební nevýhře jakéhosi LVA.

Zařval a lehnul.