19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Nekupujte u Židů

Nekupujte u Židů cukr, kafe, šmolku, zabili nám v Polné modrookou holku, to byl popěvek českého lidu v roce 1899. kdy bylo ve zmíněné Polné nalezeno tělo zavražděné Anežky Hrůzové. Vražda byla označena za rituální, vypukla antisemitská štvanice a jeden z mála, kdo se proti ní postavili, byl Tomáš G. Masaryk. Uplynulo víc než sto let a některé nápady přetrvávají. Evropská unie teď uvažuje o označování zboží vyrobeného na takzvaných okupovaných územích v Izraeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Sulc 16.10.2015 7:08

Re: Problémem Neffa je, že problém nechápe.

Jak kdy. Jiste pamatujete Emana Doslika, byl doleva. Nadavali jsme si jak psy. Ale jednou mi napsal: pane Sulc v tomhle s vami souhlasim. Ja na to, pane Doslik, ja s vami obcas take. A tak jsme si prestali nadavat, emailovali si a zvanili na SKYPE a dost jsme se zkamaradili, byt ne casto spolu souhlasili. Pak mi najednou zavovlal; Pavle, ja musim do nemocnice, az tam budu mit computer, tak ti zavolam a reknu co a jak je. Uz nezavolal. Byl cely hrozne otekly, pochopitelne to byly ledviny, jenze na dialysu ho dali az jedenacty den, za par hodin umrel. Dost na nej vzpominam, byl to svy zpusobem dobrej chlap a nebejt lajdackych doktoru v Ostrave, mohl tu jeste byt.

J. Jurax 16.10.2015 1:19

Re: Problémem Neffa je, že problém nechápe.

No jistě - bylo by nudné, kdybychom se furt shodovali :-)

J. Jurax 16.10.2015 1:13

Re: Jestliže ti blbečkové v EU

Jakých zákonů?

To zboží je vyrobeno v Izraeli. Možná na území, o němž nějací palestinští teroristé prohlašují, že je jejich. No a?

J. Jílek 16.10.2015 0:27

Re: Takže kuřáci jsou vyřešení

hysterická reakce šestinedělky by nebyla blbější ....

J. Anděl 15.10.2015 23:59

Re: Takže kuřáci jsou vyřešení

Škodí ten, kdo prodává alkohol, sobě, nebo ostatním? Jistě, fanatičtí zastánci škodlivého alkoholu tvrdí, že alkohol v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství. Ale to bylo populární tak před jednapadesáti lety ;-)

Stejně tak jako to, že spolu nakonec padouch i hrdina pochopí, že jsou jedna rodina.

K. Němec 15.10.2015 23:58

Re: Takže kuřáci jsou vyřešení

Já rozlišuji. Jen nemusím plošné zákazy.

E. Mils 15.10.2015 23:55

Re: Takže kuřáci jsou vyřešení

Špatně, o smrad jde až v druhé řadě. Měl byste rozlišovat, když někdo škodí jen sám sobě, nebo i ostatním.

J. Anděl 15.10.2015 23:44

Re: firma poskytující restaurační či hotelové služby

Dlužno podotknout, že v případě zmiňovaném ouřad vycházel a v mezích možností vychází vstříc.

J. Anděl 15.10.2015 23:42

Re: Molotok: Bohužel, mlčící většina .... mlčí.

Při rozumné regulaci si zloserové mohou zlosrát ve vymezeném prostoru dle libosti, pospolu a nad oblíbeným truňkem a dívkou pokrytou chlebíčky.

Což nejspíš bude v některých případech řešení.

J. Anděl 15.10.2015 23:39

Re: firma poskytující restaurační či hotelové služby

Já s tím souhlasím. Osobní pochopení není totéž, jako obhajoba formy provedení, ostatně šlo z mé strany o nadsázku :-)

J. Anděl 15.10.2015 23:38

Re: je to zákon o dobrých mravech...blbé je, že musí být

To si pamatuji, ne však víc. Přečtu si to znovu.

V tomhle směru byl moc zajímavý vývoj u Strugackých. Ti dost řešili téma zásahu do vývoje na cizích planetách (nebo cizích zásahů na planetě naší). A jak to tak v lepších případech bývá, jak šel čas a přibýval věk, ubývalo u nich na radikalismu a komunismu, přibývalo řekněme obhajoby individualismu (i když by mě asi neměli rádi za takové zjednodušení) a problémů s režimem.

Stejně tak mi nepřipadá nezajímavé podívat se tím pohledem na Západní mainstreamové sci-fi. Četl jste nějaké skutečně kolektivistické dílko? Všude narážíte na základní pravidlo o nezasahování (a jeho porušování s neblahými následky, jistě).

K. Němec 15.10.2015 23:32

Takže kuřáci jsou vyřešení

ti prostě v hospodách nemají co dělat.

Teď by se mělo zakázat ještě v hospodě nalévat pivo a alkohol. Ten taky dokáže pěkně smrdět a dokonce po něm dost často konzumenti vymýšlejí kraviny.

J. Jílek 15.10.2015 23:32

Re: firma poskytující restaurační či hotelové služby

když je restauratér blb, tak si neporadí, ani když mu soud poradí...

J. Jílek 15.10.2015 23:30

Re: Kotel byl docela výžívnej

nemůžete provozovat autodopravu s cedulkou kouření povoleno, bazén s cedulkou močení povoleno

M. Prokop 15.10.2015 23:29

Re: firma poskytující restaurační či hotelové služby

Pokud se do toho nenamontuje "ouřad" obvykle se najde schůdné a vyhovující řešení.

Ovšem, do čeho se dnes nemontuje ouřad?

J. Laták 15.10.2015 23:23

Re: Stejně si myslím, že ta sázka je Babišova finta,

Trefa na komoru .. :) Pro nevěřící pitomce dokonce vynikající.

J. Jílek 15.10.2015 23:23

Re: firma poskytující restaurační či hotelové služby

co udělal špatně - plošný zákaz. Z podniku vyhoďte jen konkrétní zlobivce, radí soud

J. Jílek 15.10.2015 23:22

Re: firma poskytující restaurační či hotelové služby

Z podniku vyhoďte jen konkrétní zlobivce, radí soud

J. Anděl 15.10.2015 23:22

Re: firma poskytující restaurační či hotelové služby

Jako "majitel" alternativní matky a nevychovaných fakanů musím říct, že naprosto chápu jeho frustraci ;-).

Ostatně napadlo mě již poznamenat tady, že by také nebyla špatná norma, že v každé restaurci musí být vybavený dětský koutek a jedna vychovatelka na pět stolů :-)

Zde je situace trochu podobná jako s tím nekouřením. Máme vyhlédnutých pár restaurací, kde je funkční dětský koutek a trpělivý personál. Za naprosto jedinečnou považuji jednu pizzerii na Palmovce, kde mají tuto místnost absolutně oddělenou od zbytku restaurace (projdete chodbičkou, odkud se chodí do kuchyně a do skladu, navíc má vlastní vstup).

Je tam mazec. V druhé části je ovšem normální pizzerie. Takových restaurací moc není.

V naší čtvrti vzniklo jakési samosdružení, zvané Prazelenina - lidi si pěstují v pytli zeleninu, vybudovali si tam pískoviště a houpačku, je tam maringotka, kde se točí pivko, limonáda, kafe a sušenky, bývají tam alternativní kulturní akce. Lepší místo pro děti asi neznám. Ale bohužel, okna tím směrem má i někdo, kdo děti nerad. Kdyby mohl, jistě by vymyslel nějaký pěkný plošný zákaz shlukování více než čtyř dětí najednou s výjimkou podzemních bunkrů :-)

J. Jílek 15.10.2015 23:19

Re: firma poskytující restaurační či hotelové služby

Zákaz vstupu s dětmi, vyvěsil na dveře restauratér. Kvůli pokutě končí

vůbec nešlo o to, že by nedělaly útratu, fejkaři, naopak konzumovaly

J. Václavíková 15.10.2015 23:16

Re: Pusťte si Kotel,

Super!

J. Anděl 15.10.2015 23:15

Re: Pusťte si Kotel,

To není umravnění, nýbrž vymezení hranic. V historii to obvykle dopadlo tak, že kde takové silové vymezení hranic překročilo nějakou hranici přirozenou, tam se to neudrželo (prohibice, nacismus a podobné věci). Tohle se myslím udrží a za čas si na to ani nevzpomeneme. Co bude za sto či více let, to už nám může být jedno. A nejspíš budeme řešit jiné věci. Vždycky bude koho umravňovat.

M. Prokop 15.10.2015 23:13

Re: Pusťte si Kotel,

Přesně.

J. Jílek 15.10.2015 23:11

Kaczyński:

"Pro vyřešení problémů Poláků je třeba mít absolutní moc."

M. Prokop 15.10.2015 23:11

Re: je to zákon o dobrých mravech...blbé je, že musí být

No, byla to reakce na vás.

Škoda, přečtěte si znovu.

Navrátilec z hvězd (časový posun) se dostal do přeregulované společnosti.

M. Prokop 15.10.2015 23:09

Re: firma poskytující restaurační či hotelové služby

Bohužel, nesmí. Viz nedávný případ v Boleslavi, kde majitel hospodu zavřel, protože alternativní matky s nevychovanými fakany nedělaly útratu, ale ostatní hosty zaplašily.

M. Prokop 15.10.2015 23:07

Re: firma poskytující restaurační či hotelové služby

Ale jistěže. Občas si vyberu nekuřáckou, občas kuřáckou.

Dobroserové by chtěli, aby si nemohl vybrat zákazník.

J. Anděl 15.10.2015 23:06

Re: je to zákon o dobrých mravech...blbé je, že musí být

Překoukl jsem se ve vlákně, kladl jste ji mně. Tedy je vše v nejlepším pořádku :-)

M. Prokop 15.10.2015 23:06

Re: Kotel byl docela výžívnej

Pokud si pojem svoboda představujete tak, že všude to musí být dle vás (viz Václavíková), tak pochopitelně ano.

Pokud si ho vykládáte po mém liberálním způsobu jako možnost si vybrat, vy nekuřáckou, já, občas, i kuřáckou, pak mají ovšem pánové Jakl a Kubera pravdu, pokud se jejich názory markantně nezměnily, protože pořad jsem si v rámci duševní hygieny nedopřál.

Každý má prostě jiné pořadí hodnot. Někdo svobodu, jiný donucení.

J. Anděl 15.10.2015 23:05

Re: By mě zaujímalo,

Vaření je můj koníček a má vášeň, takže ani nevím :-)

Chápu, co myslíte. Trochu sebevědomí by jistě nezaškodilo. Ale kterým směrem? V tom je ten problém :-)