24.6.2024 | Svátek má Jan


Diskuse k článku

Nebezpečný konflikt

Rozkol mezi náčelníkem generálního štábu a ministrem obrany by neměl být něco, co by mělo těšit kohokoli, komu záleží na dobrém fungování státního stroje České republiky. Jakmile na veřejnost proniknou zprávy o konfliktu, dobře to není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Sartori 1.2.2015 11:43

Re: Pavel je český gen.Schwarzkopf ???

... to naštve, když má ten druhej jednoznačně navrch !!!

_________________________________________________________

NETŘÍSKEJTE S TOU RAKETOU !!!

:-)

:-)

J. Franke 1.2.2015 11:43

Co se Vám stalo?

S. Lazárek 1.2.2015 11:48

Re: Co se Vám stalo?

Lidi si holt nemyslej to, co by si myslet měli. Má to chlapec stejně, jako Kajan.

H. Balzám 1.2.2015 11:52

Re: Co se Vám stalo?

Když se tohle unikum na čas odmlčelo, zaznamenal jsem několik reakcí ve smyslu, jako že pokud ho "už zase" zabanovali, bude ho škoda. Já mám z diskusního stylu pana Pilného pocit, jako když si sezvete největší velikány světa do jedné místnosti a necháte je diskutovat o okolnostech všehomíra, načež tam každou půlhodinu přijde někdo, kdo se vykálí uprostřed místnosti.

K. Vyšata 1.2.2015 10:39

Nevím jak silná je osobnost ministra

Stropnického a co ho vedlo k jeho rozhodnutí, jen se mi zdá, že důstojník vysoké šarže a ve vysokém postavení projevil neuvěřitelnou ubohost použít sdělovací prostředky k útoku na ministra. Tak mi konečně začíná pasovat proč dostal vysokou funkci v NATO, tam jsou špičky složené ze samých ukecaných papalášů kteří se nadouvají před kamerami a dostávají na zadek v boji, třeba v Afganistánu.

S. Lazárek 1.2.2015 10:44

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Pokud se o jmenování svého zástupce dozvěděl taktéž z tisku, neb se pan ministr jaksi neobtěžoval (jeho místo je generálské, obsadí ho pplk.) a popřel vše, co sám prosadil, tedy jmenování přes personální komisi, jíž je gen. Pavel členem, jeho reakce je logická. Ministr se zachoval jako klouček.

To je tak, když se v armádě potká opravdový válečník s policajtem z předměstí......

K. Vyšata 1.2.2015 10:52

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Za prvé se jedná o velitele vojenské policie, který má kontrolovat a vyšetřovat právě vojáky a měl by být na generalitě úplně nezávislý aby se zase časem neprovalily nějaké hedvábné spoďáry pro lampasáky.

Za druhé, co je to prosím vás válečník? Náčelník generálního štábu malinké armády která je podřízena do posledního pucfleka velení původně obranného paktu který bojuje a okupuje cizí země? Glorifikace vojáků bude na místě, až něco dokáží opravdu, ne ve válčení tisíce mil od své vlasti za cizí zájmy.

S. Lazárek 1.2.2015 10:56

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Se špínou, která se neumí ani podepsat a téměř jistě jí trčí z kapsy umolousaná modrá knížka a zmůže se jen na to, že flusne na člověka, který velel vojenským bojovým operacím a riskoval svůj život, ztrácet čas nehodlám. Hezký den.

K. Vyšata 1.2.2015 11:02

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Nehodlejte, nestojím o to.

R. Sartori 1.2.2015 11:04

OREL byl zasažen při blábolu

... a uchyluje se k hospodským výkřikům !!!

_________________________________________________________

Více elegance a graciésnosti, Sire .

S. Lazárek 1.2.2015 11:05

Re: OREL byl zasažen při blábolu

Tak zrovna od tebe to sedí uřvane......:-)

H. Balzám 1.2.2015 10:54

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Lampasák versus politik... to je souboj gigantů :-) Ačkoliv po technické a personální stránce můžu souhlasit s lampasákem, způsob vedení mediální přestřelky je více než nešťastný. Nemůžu si pomoct, ale připomíná mi to takové to Máňo, ten soused už mě se.e, dáme ho do televize!

K. Vyšata 1.2.2015 11:09

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Po technické a personální stránce to nemůžeme posoudit ani já ani vy, neznáme pozadí a vztahy které v důstojnickém sboru panují. Selským rozumem, z dostupných informací se zdá, že Stropnický vtrhnul do domluvených vztahů partičky která ovládá armádu. Taková Peakovina. Šáhnout na "stát ve státě" jak se jeví vystupování generála,  je pro lampasáky svatokrádež, velí si a určují obsazení postů podle svého, ministr je jen na to aby jim zajistil dostatečný přísun peněz z rozpočtu. Občas ho nechají i projít před nastoupenou jednotkou a milostivě jim připíchnout daší metál na jejich ověšená hrdinská prsa.

H. Balzám 1.2.2015 11:23

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

A nebo je to úplně obráceně a tu partičku vede komediant Stropnický, dovedně se vydávající za ministra, který s teplým místečkem počítal pro nějakého svého kámoše. Kdo to ví, odpoví.

J. Franke 1.2.2015 11:55

I to je možné

R. Sartori 1.2.2015 11:01

OREL,tak to je zase blow up !!!

Nehrajte vy voleje tak expresivně !!!

:-)

:-)

P. Čech 1.2.2015 10:52

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Za takovéto jednání gen. Pavla bych navrhoval prezidentovi a ministru obrany jmenovaného degradovat na vojína. Potom by si o funkci v NATO mohl nechat jen zdát. To ovšem u nás není obvyklé, protože zde téměř ve všem anarchie, naroubovaná na reálný socialismus.

J. Franke 1.2.2015 10:59

Už jsem Vám psal, že nevíte, o co jde

E. Erat 1.2.2015 11:02

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Ano,za to že někdo chce,aby se dodržovali předpisy,zákony atd. je ho třeba degradovat.To je komunismus s lidskou tváří.A nechat tam ministra jehož kvalifikace,zkušenosti atd. jsou na úrovni paní Parkanové a paní Peak.Jak říkali komunisté,ministrem může být i holič,hlavně když je loájlní.Generál Pavel by byl dobrým kandidátem na příštího presidenta ČR.

E. Erat 1.2.2015 11:03

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

loajální-oprava

K. Vyšata 1.2.2015 11:15

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Dalo by se s Vámi souhlasit s tím že se mají dodržovat zákony, tak i by byla na místě degradace za porušení kázně u generála který nectí a neposlouchá svého ministra. Myslím, že takové střety mají svoji minulost a vztah k budoucnosti, řešit by je měl branný výbor sněmovny a vláda. Ať má generál jakoukoliv hodnost a zkušenosti, je v podřízeném postavení k civilnímu vedení armády v míru, až bude válka a vyhlášen vyjímečný stav, pak bych chápal, že jeho "vojáctví" by převyšovalo politiku.

E. Erat 1.2.2015 11:34

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Generál je od toho,aby hájil zájmy ČR.Pokud se třeba MO zblázní,je možnost ba přímo povinnost generála atd.,aby konal i proti vůli tohoto ministra.Ministr je politická figura,nic víc nic míň.Takových ministrů jsme již měli, a většina z nich za nic nestála, a skončila na smetišti dějin,nebo v trestním vyšetřování.Generál Pavel prokázal svoji statečnost,morální integritu atd.Co prokázal za svůj život pan Stropnický ? Pouze koho chleba jíš,toho píseň zpívej.

J. Franke 1.2.2015 11:37

Dalo by se s Vámi souhlasit...

U mne bez výhrad...

H. Balzám 1.2.2015 11:44

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Ano, existuje pár zemí, kde je armáda nad volenými zástupci občanů. S výjimkou Turecka, kde armáda dokázala několik desítek let držet na uzdě snahy zbořit sekulární stát, nevím o žádném státě, kde by to bylo ku prospěchu věci.

E. Erat 1.2.2015 11:53

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Nevím o tom,že by chtěl generál Pavel (a ani nikdo jiný),aby armáda byla nad voleným zástupcem.Jak čtu reakce,tak ani demokraticky,přímo zvolený a opravdu velkou silou hlasů president Zeman není pro řadu občanů to pravé ořechové.A pana Stropnického nikdo přímo nevolil,že.A kromě Turecka je to dnes Egypt,tam je to asi také ku prospěchu věci.

H. Balzám 1.2.2015 12:04

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

On to nechce ani tak generál Pavel, jako to spíš chcete vy. A Zeman je sice demokraticky zvolen, v dnešním systému na to stačilo cca třicet procent voličů, ale pouze do funkce prezidenta, s čímž souvisí jasně dané pravomoci a povinnosti, nikoli do role ředitele zeměkoule a pánaboha. A že na to nestačí, to už uznává i většina jeho voličů, kterým zůstal mozek v hlavě. Stropnický je demokratickou cestou zvolen do funkce ministra a tuto funkci zatím plní v mezích zákona, více či méně dobře. Nechápu, jak můžete být tak nekonzistentní v názorech.

E. Erat 1.2.2015 12:42

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Já nechci vůbec nic.Akorát stojím na straně člověka,který prokázal statečnost a morální integritu.Oproti člověku,který je v podstatě zkrachovalec,Divadlo na Vinohradech dovedl do milionových ztrát,Divadlo v Brně ho jako ředitele odmítlo.Byl nezaměstnaný a na krku rozvětvenou rodinu Žilkovou.Takže lukrativní místo ministra bylo v jeho situaci darem z nebes.A on to dobře ví.

K. Vyšata 1.2.2015 11:50

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Generál je jen vojenská funkce. Má postavení ve funkci která je přesně zákonně definovaná. Vzhledem k tomu, že vedení státu v demokracii je v rukou zvolených zástupců lidu, musí generál ať chce nebo nechce poslouchat představitele volených orgánů. Jak jsem už uvedl, v době míru. Zájmy ČR nedefinuje nějaký voják, ale politická reprezentace, voják bez ohledu na hodnost je jen zaměstnancem státu (t.j. vlády a volených zastupitelů), navíc je pořád v podřízeném postavení velitele, prezidenta české republiky. Porovnávat a dávat na váhu porovnání nějaké minulé zásluhy vojáka a civila je trochu mimo mísu. Ale stojí to za prostudování života obou postav zbuzující rozruch. Podle úhlu pohledu každého z nás asi budou zásluhy o republiku nesouměřitelné. Divadelníci jsou oba dva.

E. Erat 1.2.2015 11:54

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Ale,komediant je tam pouze jeden.Pan Stropnický.

K. Vyšata 1.2.2015 12:26

Re: Nevím jak silná je osobnost ministra

Teď Váš názor nechci rozporovat, možná že jste nebyl v armádě, ale já v armádě zažil neuvěřitelné příhody s lampasáky které by vydaly za několik komedií. Měli bychom posuzovat zda ministr a voják plní své úkoly a nedebatují přes media. V tom případě prohrál voják. Asi se cítil slabý v kolenou a tak vystříkl k veřejnosti. To zrovna nesvědčí o jeho lidské a vojenské kvalitě.