28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

Ne v dubnu, ale později

Elektronické pokladny se odsouvají, Babišovo ministerstvo financí muselo přišlápnout na brzdu, ale nezašláplo ji, natož aby zařadilo zpátečku. Tiskový mluvčí ministerstva jen konstatoval, že se to stalo kvůli útokům nevládních stran a kvůli zpolitizování věcné i technické roviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 28.8.2015 8:02

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

No, uvidíme. Jak známo, u nás cokoli, co je možno podělat, to také poděláno bude.

J. Anděl 28.8.2015 8:13

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Nebo se podělá vždy a všude. Úspěch je, když se očekávání naplní z osmdesáti procent a politické sliby alespoň z deseti. :)

P. Hofman 28.8.2015 8:15

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Zkušenosti z minulého čtvrt století tak hovoří. Já však věřím, že i my se posouváme a leccos funkčního dohromady dáme. Zda to bude zrovna tento projekt, netuším !!!

J. Šimek 28.8.2015 8:56

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Jaká paměť? Bureš u Moravce předváděl tisk paragonu z mobilu :o)

P. Hofman 28.8.2015 9:01

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Vždy je lepší si o věci něco přečíst, než člověk začne diskutovat. Tištění účtu nemá se signálem nic společného !!!

J. Šimek 28.8.2015 9:33

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Tak to potěš pánbů, to bude zase práce kvůli jedné položce, když to nemá nic společného.

J. Šimek 28.8.2015 9:35

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

PS - proč teda On-Line, když by to šlo posílat z paměti jednou za zdaňovací období ?

P. Hofman 28.8.2015 9:43

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Tomu živnostníkovi je to přece jedno, jestli ta data odchází okamžitě, jednou za den či za měsíc. On s tím po zadání údajů už nemá nic společného !!!

J. Šimek 28.8.2015 10:09

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Tisk dokladu s EET nesouvisí, takže proč ne odesílat dávkově ve chvíli, kdy jsem bezpečně na síti. Ideálně jednou za zdaňovací období, ptám se znova :o)

J. Anděl 28.8.2015 8:06

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Ano. A podle mě navíc ani není od věci upozornit, že IT projekty tohoto typu (zejména) ve státní správě se s největší pravděpodobností prodraží a nabalí se na něj nějaké korupční praktiky, budou realizovány po termínu, výnos může být reálně menší než plánovaný a nasazení a provoz budou provázet problémy a ty budou více či méně komplikovat život tam, kteří ho budou muset že zákona používat. Není to pro mě důvod ke kategorickému odmítání, ale je vhodné mít to na zřeteli a do rozhodování to započítat.

P. Hofman 28.8.2015 8:11

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Pokud jsem se o tento problém (únik daní u živnostníků) kdysi zabýval, tak všechny vlády na západ od Aše tento projekt stoply proto, že náklady na jeho úspěšný provoz převyšovaly zisky z něj, či byly nepodstatné.

Třeba je ale dnes už všechno jinak. Nechám se překvapit. Nicméně u nás v Česku je okrádání státu občany na tak vysoké úrovni, že něco udělat asi potřeba je. Už z principu !!!

P. Hofman 28.8.2015 8:12

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Pardon, zisky byly nepodstatné...

J. Václavíková 28.8.2015 8:15

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

On je ten stát tady okrádán z obou stran. Kromě neodevzdání přiměřené částky je pak i to odevzdané rozkrádáno.

P. Hofman 28.8.2015 8:16

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

To je totiž kruciální problém. Lidé si, celkem logicky, říkají, proč poctivě odvádět daně, když to ti lumpové tam nahoře stejně rozkradou !!!

J. Anděl 28.8.2015 8:22

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Chápu argument, že něco je potřeba udělat, už z principu. Jsem trochu skeptik, to je profesionální deformace ;-)

Ale je možné, že by mě osobně bavilo se na projektu podílet.

P. Hlosta 28.8.2015 8:13

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Všichni si zvyknou! Pokud ne, pak nebude podnikat podnikatel. Jak dlouho vydrží ekonomicky? Nezaměstní na černo pracující budou nezaměstnaní? No to se tedy mnoho pro ně nezmění. Zdražení bude tak jako tak! Každým rokem stoupá inflace, uměle se snižuje cena koruny, rostou veškeré ceny služeb. Kdo schudne fakticky, ač papírově na tom bude u státu stejně, ne-li líp, to budou samozřejmě podnikatelé. To se pochopitelně nelíbí nikomu, když mu ubude. Holt krize! Spodek má krizi už hodně dlouho. Teď ji skutečnou bude mít i střed.

Horujte pro odstranění daní za práci. Potom se jen vybere v DPH. Danit prodané zboží a služby a nedanit práci. Pak se je možné bavit o spravedlivém rozvrstvení v daních. Spotřební daň mi určí, jestli mám jen na chleba za svou práci, nebo i na zábavu. Potom si i zaměstnanec může určit, že chce za práci víc. Zatím mu za ten požadavek hrozí akorát to, že se z něj stane načerno pracující, protože nezaměstnaný. Nemůže odejít z firmy, protože musí na pracák a tam ho sejmou. Musí makat za to, co mu dají. Takhle bez danění práce by se sebral a odešel třeba něco máknout tam či onde, docela svobodný a pokud pracovitý, pak.....

Fiskální pokladna je samozřejmě nebezpečí. Pro poctivě účtující.......?

P. Hofman 28.8.2015 8:20

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Redukovat daně není zas takový problém. Pak byste jste si ale musel uvědomit, že nedostanete důchod, nemocenskou, či až půjdete na operaci, tak ten půlmeloun budete muset zaplatit ze svého. Jinak se budete moci jenom modlit (atheista ani to) !!!

P. Hlosta 28.8.2015 8:47

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Omyl! Sociální a zdravotní, nechť každému je povinnost pod sankcemi. Jinak vím moc dobře, že tohle by bylo hódně revoluční v ekonomice státu. A potom, co by dělaly ta armáda úředníků, co daně z mezd zpracovávají, žejo.

Jinak, nemám to ze své hlavy, ale z knihy Globální válka o blahobyt. V ní to všechno je a pořádně rozpracované a zdůvodněné. Nemalá přínos takové revoluce v daních by znamenalo přínos od asijských destinací, protože jejich zboží by fakticky přinášelo státu enormní zisky. Každý prodej totiž by byl pro stát ziskem a v objemu levného asijského zboží by to byl výnos obrovský. Zcela automaticky by se začala uplatňovat návratnost v pracovním trhu, snižovala by se byrokracie a pokud by se jednalo o uplatnění takové změny v rámci celé EU, pak by se stala velmui brzy nejvíc konkurenční hospodářskou mocností ve světě. Zatím ji hrozí jen úpadek.

J. Anděl 28.8.2015 8:55

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Jako nápad to zní hezky. Kniha by mohla být zajímavá, i přes dramatický název :)

P. Hofman 28.8.2015 9:03

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

Vy to teda máte pěkně popletené !!!

M. Prokop 28.8.2015 8:38

Re: Elektronické nebezpečí ;-))

A nejsou ty daně moc vysoké? A moc "buzerace"?

Babiš zaručeně je mizera. Jen se liší důvody, u různých skupin (i názorových).

V. Váňa 28.8.2015 7:38

Velice nesouhlasím

s tvrzením autora, že se Babiš zesměšnil názorem, že by hranice EU mělo zabezpečit NATO.

Jak jej jinak (Babiše) moc nemusím, v tomto jsem s ním naprosto zajedno.

NATO intervenuje do různých zemí "ve jménu dodržování lidských práv", ve skutečnosti z mnoha jiných, zejména ekonomických, příčin. (Můj názor, nikomu jej nevnucuji.)

A pokud si Evropa co nejdříve uvědomí, že nejde o migraci v historickém slova smyslu, nýbrž o naprosté obsazení a posléze i ovládnutí evropského území bez použití zbraní a s využitím léta používané multikulti a humanitární politiky evropských národů, možná s tím půjde ještě něco udělat.

Viděl bych naprosto xenofobně, že pokud by NATO uzavřelo migrační vlně hranice, konečně by udělalo něco užitečného. (No, nakonec, co byste mohli čekat od takového rasisty, jako jsem já.)

P. Hofman 28.8.2015 7:45

Re: Velice nesouhlasím

Střežení hranic EU vojsky NATO by znamenalo jediné - menší počet utonulých migrantů. S čímž velmi souhlasím.

Na jejich množství, přicházející do Evropy, by to však výzanmný vliv nemělo !!!

J. Václavíková 28.8.2015 7:51

Re: Velice nesouhlasím

Já už z těchto psích diskuzí propadám depce. Nevím, jak je možné, aby tolik lidí přestalo vidět ve druhých lidi.

P. Hofman 28.8.2015 7:56

Re: Velice nesouhlasím

To je na tom to nejstrašnější. Dokonce lidé, u kterých by člověk předpokládal onen křesťanský přístup k bližnímu svému. Ale jak je vidět, bližší košile, nežli plášť (a vše ostatní jsou jenom kecy) !!!

J. Václavíková 28.8.2015 8:01

Re: Velice nesouhlasím

Přesně. Je mi z toho fakt na nic! Jasně, že nejde pustit sem všechny, i ty sociální dávky je sem zbytečně tahají, ale postoj, že to jsou nepřátelští vojáci, mně vyráží dech. A to jsem si myslela, že se lidstvo někam posunulo.

P. Hofman 28.8.2015 8:04

Re: Velice nesouhlasím

Debata se tady ale už dávno nevede o tom, že ne všichni, nýbrž nikdo. A je jedno, co za hrůzy ti lidé doma zažili, že se zatím nemají kam vrátit, či jaká rizika podstupují cestou, když jsou vydáni na pospas převaděčům - regulérním zločincům !!!

J. Václavíková 28.8.2015 8:11

Re: Velice nesouhlasím

Jak říkám. Nemůžu si pomoct, vidím lidi. Většina ostatních vidí vojáky.

P. Hofman 28.8.2015 8:22

Re: Velice nesouhlasím

S těmi vojáky je to totální zhovadilost. Nemá cenu vůbec komentovat !!!

J. Anděl 28.8.2015 9:10

Re: Velice nesouhlasím

Ještě drobnost - a podotýkám, že současnou migraci nevnímám jako vojenskou invazi! - vojáci jsou taky lidi. Lidi, kteří slouží nějaké organizaci za účelem (i) agresivního dosahování nějakých zájmů. A ta organizace je řízena nějakou ideou.

Když ve válce zastřelíte nepřátelského vojáka, je to sice legálně v pořádku, ale je to pořád zabití člověka. Armáda, služba vlasti či zbraň v ruce z lidí nedělá ne-lidi. I nacisti byli lidi. Hitler byl člověk. I ten oblíbený Putin je člověk.