26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Na okraj D8

V sobotu otevřeli po neuvěřitelných třiceti letech dé osmičku Praha – Drážďany. Píše mi čtenář pan I.P.:Mě osobně (jsem inženýr a téměř celý život jsem projektoval a vedl IP projekty) by asi hanba fackovala, kdybych byl investorem a oslavoval nějaký takový projekt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Smutný 19.12.2016 12:04

Re: Prvotním zločinem bylo prosazení a vyhlášení CHKO

1) Je možné.

2) Je možné.

J. Pospíšil 19.12.2016 14:30

Re: Prvotním zločinem bylo prosazení a vyhlášení CHKO

chráněné krajinné oblasti vyhlašuje vláda nařízením (§ 25 odst. 3 ZOPK)

Zdejší CHKO byla zřízena 1976.

Jako dálnice Praha – Drážďany se objevila poprvé v sudetoněmeckých plánech z let 1938–1945 pod označením A72, v českých a později protektorátních plánech jako dálniční koridor IV. Pod názvem D8 byla dálnice zakotvena v Usnesení vlády ČSSR z roku 1963 »O koncepci dlouhodobého rozvoje silniční sítě a místních komunikací«. V příloze byla zakreslena i trasa D8. V letech 1968–1971 bylo mezi ČSSR a NDR projednáno budoucí propojení obou zemí dálnicí.

Všichni, kteří se oháněli tím, že trasa vede CHKO České Středohoří, by měli také objektivně přiznat, že teprve 13 let po vydání usnesení vlády ČSSR, obsahujícím trasu D8, byla výnosem ministerstva kultury zřízena CHKO České Středohoří (1976), a možná právě proto dálnice D8 dostala v roce 2000 od ministra životního prostředí výjimku ze zákazu stavět v CHKO dálnici.

O. Uživatel 19.12.2016 11:37

Uživatel požádal o vymazání
J. Chaloupka 19.12.2016 11:06

Nechci vidět, kolik nás bude stát přemostění

Sázavy - D3, místo aby se rozšířila část D1 k Benešovu. Zajímavé by bylo zjistit, kdo si na trase v posledních letech koupil pozemky.

O. Uživatel 19.12.2016 11:33

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 19.12.2016 12:46

Re: Nechci vidět, kolik nás bude stát přemostění

Jak kdo ...

Fakt je, že vracet se pokaždé do pravého je při hustším provozu dost pitomost.

M. Prokop 19.12.2016 12:44

Re: Nechci vidět, kolik nás bude stát přemostění

Co to je, "část D1 k Benešovu"? Jak přežila Sázava přemostění D jedničkou?

O. Uživatel 19.12.2016 10:53

Uživatel požádal o vymazání
K. Němec 19.12.2016 11:11

Re: Zeman jede. :)))

Jak asi prezidentská kancelář posílá ty telegramy?

F. Šimek 19.12.2016 10:33

jakási organizace pro pomoc uprchlíkům tvrdí,že

jsme na ně škaredý a nechcem je tady. Mě tedy stačí naši inženýři-dochtoři-inštalatéři a trenéři lyžování...asi tak !!!

M. Berka 19.12.2016 10:50

Re: jakási organizace pro pomoc uprchlíkům tvrdí,že

Ano, nechceme je tady. No a co? Je to naše právo. Chtějí ještě něco dalšího? :D :D :D

F. Šimek 19.12.2016 11:14

Re: jakási organizace pro pomoc uprchlíkům tvrdí,že

nic-tím končím tvá MÁŇA ....!!!

J. Anděl 19.12.2016 11:54

Re: jakási organizace pro pomoc uprchlíkům tvrdí,že

Aktivistky chtějí ještě trenéry sexu.

Prý jsme my Češi takoví nějací celí nedomrlí nebo co.

K. Novák 19.12.2016 10:19

Je to podle zákona?

Kdysi jsem četl, jestli si dobře pamatuji, v Respektu, když ještě nepatřil Bakalovi, že podle našich zákonů se dálnice přes ChKO České Středohoří stavět nesmí. Proto když kdokoli podal žalobu, soud stavební povolení zrušil. Kraj ho ovšem okamžitě vydal znovu a to se několikrát opakovalo. Někdo zřejmě tenkrát považoval soudce za směšné mužíčky v taláru, na jejichž rozhodnutí není třeba brát ohled. Pan prezident Zeman dnes tento přístup podporuje. Pak jsem někde četl, že ekologové navrhovali nějaké tunely, aby zvířata mohla přecházet horem přes dálnici. Ty byly odmítnuty s tím, že by to neúměrně zvýšilo náklady. Později jsem četl, že rozpočet na dálnici byl navýšen, takže tunely nebudou, ale stát zaplatí, jako kdyby byly. Kdyby někdo neprotlačoval stavbu mermomocí přes obtížný terén ve Středohoří, mohla být dálnice v provozu už dávno, postavená trasou, proti které by ekologové neměli námitky, a bez obtíží způsobených terénními podmínkami. Byla by ovšem zřejmě nežádoucně levná a skladiště, hypermarkety ap., které se na ni nalepí, by byly v jiném administrativním území.

A. Trick 19.12.2016 10:28

Re: Je to podle zákona?

Toho si byli vědomi i komunisti a tak D8 stavěli "salámovou metodou". Aneb když to dotáhneme až do Lovosic tak to půjde i přes CHKO.

J. Chaloupka 19.12.2016 11:05

Souhlasím. Salámová metoda je oblíbená.

Z jedné strany přivedeme dálnici ke Středohoří, z druhé strany také, no a pak musíme stavět skrz. To jinak ani nejde. Kdyby tu dálnici naplánovali kolem, už mohla dávno stát a žádní ekoteroristi by se nekonali.

Totéž bylo u Plzně. Původní severní trasa se změnila na jižní, náročnější a dražší, a to pak stálo deset let, kdy je přetahovali stavaři s ekology. Prostě někdo si chtěl namazat kapsu, bylo by dobré, kdyby policie i po těch letech, zjistila kdo a zveřejnila jména.

M. Prokop 19.12.2016 10:37

Re: Je to podle zákona?

To existuje, "trasa, proti které by ekologové neměli námitky"? :-P

Většina problému je v příšerné zdlouhavosti a složitosti stavebního řízení. Lze se odvolávat do alelujá při každém kroku, mimo to, jakmile se někde začne, nikdo už se po několika letech nechce vrátit na úplný začátek. Zde se začalo v roce 1984, ač plány jsou ještě starší.

M. Berka 19.12.2016 10:52

Re: Je to podle zákona?

Neexistuje, ani Brno ---- Vídeň do dneška není. NA RAkouské straně už jen pár Km od hranic...

D. Polanský 19.12.2016 10:55

Re: Je to podle zákona?

My v Brně chceme nové Hlavní nádraží již někdy od roku 1920. A stále ne a ne. A nejdivnější je, že svět i tak funguje.

J. Anděl 19.12.2016 12:22

Re: Je to podle zákona?

Svět neexistuje díky vládám a direktivám, ale jim navzdory.

Lidi se na to prostě nevykašlou. Pořád chtějí obchodovat, jíst, pít, oblékat se a bydlet, souložit a zakládat rodiny, vyrábět, sestavovat a tvořit, chodit a jezdit na výlety, užívat si kultury a jiných zábav, brát veselé či povzbuzující drogy nebo cvičit a meditovat.

Ale Auditorům to vadí, tak se to snažej zkomplikovat co možná nejvíce.

K. Zelený 19.12.2016 11:36

Re: Je to podle zákona?

Možná existují, možná ne, existují však trasy, které lze postavit bez porušování zákonů.

O. Uživatel 19.12.2016 11:39

Uživatel požádal o vymazání
J. Schwarz 19.12.2016 17:00

Re: Je to podle zákona?

V Česku by dálnice byly leda kdyby je stihl dostavět Hitler.

J. Vobr 19.12.2016 9:58

JEDINĚ ING.ARCH.VANDAS TOMU ROZUMÍ !!!

Ostatní tady předkládáte strejcovsko-hospodské pindy a neumíte posoudit odborně ani statiku králíkárny !!!

________________________________________________

TOŤ VŠE !!!

P. Vandas 19.12.2016 10:08

Re: JEDINĚ ING.ARCH.VANDAS TOMU ROZUMÍ !!!

Milý Vobře, nejsem Kajan, ten jediný rozumí fšemu. Já mám jen svůj názor. :-):-):-)

J. Jelínek 19.12.2016 11:06

Re: JEDINĚ ING.ARCH.VANDAS TOMU ROZUMÍ !!!

Pánové Vobře a Vandasi! jestli tady někdo něčemu rozumí, pak je to pan Janyška. Takže zklidněte hormon, nebo vás rozsadí.

P. Vandas 19.12.2016 11:20

Re: JEDINĚ ING.ARCH.VANDAS TOMU ROZUMÍ !!!

My s Vobrem sedíme vzadu vedle sebe. :-):-):-)

J. Vobr 19.12.2016 11:09

NÁZOR ODBORNÍKA JE RELEVANTNÍ

Já ho respektuji !!!

__________________________________________

Recipročně předpokládám, že se nebudete "fundovaně" vyjadřovat, který estrogen je nejvhodnější k útlumu osy hypothalamus-nadledviny po operaci prostaty !!!

TOŤ VŠE !!!

:-)))

K. Janyška 19.12.2016 11:16

Re: NÁZOR ODBORNÍKA JE RELEVANTNÍ

Troubo anonymní, jednotlivé jednoduché obory nejsou dominantním zájmem kompozitivní teorie, jen pomocným. K čemu také ? Proto je studujete vy, jednoduší lidé... Dzp.

J. Anděl 19.12.2016 12:24

Re: NÁZOR ODBORNÍKA JE RELEVANTNÍ

Tam se nepoužívá estrogen, nýbrž estragon. Někdo to nahrazuje rozmarýnem, ale podle mě to není ono.