29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Muslimové proti muslimům

Rozumný postoj zaujal veřejně náš ministr zahraničí Zaorálek, když upozornil na to, že s radikálním islámem mají bojovat sami muslimové. Rozumný postoj s tou výhradu, že šance na vítězství umírněných je limitně blízká nule, můžeme-li soudit z historických příkladů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Zikmund 9.1.2015 8:29

Astone, Astone...

Přečtěte si to po sobě alespoň 100x a snad pochopíte podstatu své zaslepenosti. Vaší a pana Mitrofanova, s kterým nyní tak souzníte. Píšete: "Jeho úvahy jsou zajímavé a autor připouští jistou lákavost vidiny spolupráce. Vidí ale jednu zásadní výhradu, že jak radikální islamisté, tak ruský mainstream odmítají západní hodnoty. Má bezesporu pravdu.". Takže - spolupráce ano, ale nejdříve musíte přijmout naše hodnoty, protože vaše hodnoty jsou překážkou spolupráce.

Oni mají svoje hodnoty, my máme svoje hodnoty, ale hledání spolupráce v tom globálním světě znamená nutnou podmínku že oni se musí přizpůsobit nám. Možná byste si měl uvědomit, že takto si představuje spolupráci ten, kdo spolupracovat nechce, t.j.ten, kdo od druhého chce podřízení se. Což je ovšem stejná představa o spolupráci jako mají radikální islamisté. Teď už jen chybí vnutíit jim spolupráci nějakým tím humanitárním bombardováním.

V. Heidlerová 9.1.2015 9:05

Re: Astone, Astone...

Jestliže teror, řezání hlav, polévání vzpurných žen žíravinou, ženská obřízka, gulagy, mučení, zatvrdnutí ve středověku, oživení stalinismu, případně toho, co bylo zlé na carismu a pravoslaví atd. považujete za "hodnoty", pak jsem přímo šokovaná. Za koloniální nadvlády dokázali kolonizační vojáci a hlavně správa nad tímto územím zjednat tvrdou a rychlou nápravu, dnes viníte USA, jediný stát, který se vzepře tomuto zlu nebo je dokonce volán na pomoc. Není přece možné, aby se říše zla rozlézala, a to máme prosím 21. století. Tady už nejde o spolupráci nebo o empatii k hodnotám násilníků, ale o náš boj o přežití. Vidět to jinak je nahrávání těm nelidským "hodnotám". Západní hodnoty jsou sice též nedokonalé, ale stále lepší než ty východní.

A humanitární bombardování? Kterýpak válečník hlásí dopředu, co zamýšlí, aby bylo co nejméně poškozeno civilní obyvatelstvo? Snažím se v této roli představit Rusa, jak hlásí např. obyvatelům Grozného a varuje je před zničením. Kam vstoupí noha ruského soldáta, tam 100 let tráva neroste. A v tom mají zase k sobě moc blízko teroristé a rusáci, však je pilně cvičili. Čest.

P. Boublíková 9.1.2015 9:17

Re: Astone, Astone...

Vy jste zamichala patě pres deváté, stejné jako Aston v úvodníku.

Pan Joch jasne píše o jejich hodnotách, a například ženská obřízka ma ve velké casti islámského sveta svou nezastupitelnou hodnotu. Neobrezana žena je tam bezcenná.

P. Boublíková 9.1.2015 9:18

Re: Astone, Astone...

Omluva - pan Zikmund.

M. Zikmund 9.1.2015 10:03

Re: Astone, Astone...

Křesťanské hodnoty tak, jak je chápala jedna verze křesťanského náboženství,  byly v minulosti prosazovány třeba tak, že se dotyčný pověsil za krk, před udušením byl sejmut, byla mu vyvržena střeva, odděleny končetiny a nakonec mu byla useknuta hlava, čímž teprve definitivně zemřel. Je tedy křesťanství kruté? Ne, to nebyla součást křesťanských hodnot, ale krutý způsob prosazování moci. S dnešními radikálními islamisty je to to samé.

Co se týká našich hodnot, tak bezesporu platí, že si je máme u nás bránit a nevnucovat si je od jiných, ani od přistěhovalců. Ale proč bychom naše hodnoty měly prosazovat silou třeba v Rusku, když rozdílnost jejich hodnot je asi tak stejná jako rozdíl mezi katolictvím a pravoslavím? Nepleťte si prosazování hodnot s prosazováním zájmů. Ani v Srbsku-Kosovu a ani dnes na Ukrajině nejde o střet hodnot, ale čistě jenom o střet zájmů. Pohádka o střetu hodnot je pohádka pro prosťáčky. A jen tak mimochodem - křesťanský Bělehrad jsme humanitárně bombardovali proto, že se Srbové bránili rozlézajícímu se Islámu v jejich zemi. Jenže Srbové byli kamarádi Moskvy a to to tady šlo.

K. Berka 9.1.2015 7:56

Útočníci zapomněli v autě své doklady

Připomíná mi to známý cestovní pas Mohameda Atty, který byl několik hodin po zhroucení dvojčat nalezen v rozpálených a hořících troskách mrakodrapů nedotčen jako panna, ačkoliv z letadel a jejich cestujících zbylo jinak velmi málo. Spolu s příručkou Jak řídit letadlo v arabštině nalezenou ve voze zaparkovaném na letišti.

Školáckou chybu udělali útočníci, kteří ve středu údajně zavraždili dvanáct lidí při útoku na francouzský týdeník Charlie Hebdo. V jednom z aut, kterými prchali, si zapomněli občanské průkazy. Díky tomu policie rychle zjistila jejich identitu.

Nejpozději od tohoto okamžiku mám jasno

J. Mrázek 9.1.2015 8:04

Máte pravdu, ale to se nesmí.

Jistá země má o "zbytku světa" představy, že jsou stejní primitivové a že spolknou stejné nehoráznosti, jako jejich domácí publikum, dlouhá léta "vzdělávané" jejich školským "systémem". Problémem toho - pro ně nepodstatného - zbytku světa je, že ještě není tak zdegenerovaný a lidé jsou tu nepoměrně vzdělanější a hlavně myslí!

J. Veselý 9.1.2015 8:13

Re: Máte pravdu, ale to se nesmí.

Dobře a přesně vystihnutí Rusáčci...

P. Novák 9.1.2015 8:14

Re: Máte pravdu, ale to se nesmí.

:-))

J. Mrázek 9.1.2015 8:21

Bolí to, co?

Americké školsví nese plody ...

J. Veselý 9.1.2015 8:24

Re: Bolí to, co?

:-))) vy fakt sice jen zdrobněle , ale přesto přicházíte z Kremlu.

O. Pilný 9.1.2015 8:27

Mrázka je těžké odhalit !!!

Ten má Lomonosovu universitu ... to se hned pozná !!!

P. Kmoníček 9.1.2015 8:53

Re: Bolí to, co?

Nepochází,ale páchne Kremlem.

O. Pilný 9.1.2015 8:24

Re: Máte pravdu, ale to se nesmí.

I jejich i kremloboti !!!

_______________________________________________________

Tu-ááá.

P. Kmoníček 9.1.2015 8:54

Re: Máte pravdu, ale to se nesmí.

Možná myslí,ale oni Mrázek,ne

P. Hlosta 9.1.2015 8:32

Re: Útočníci zapomněli v autě své doklady

Vždy nás budou stavět oficiální sdělení do pozice vnucených věřících. A nejenom v případě teroristických akcí. Je to realita světa, s kterou se musí počítat. Není ovšem možné zpochyňovat vše oficiálně zdělené. To by člověk musel být zásadní anarchista, který nepřijme žádnou formu státu, ani jiné společenské uspořádání. Je nutné mít jen na paměti, že víra je spojená vždy s jistou mírou pochybností. Tomu se říká důvěra, co i přes ony pochybnosti člověka nestaví proti jeho víře, nebo spíše uvěření.

O čem píšete já považuji za příliš divokou spekulaci. Nemám dost zpochybňujících argumentů, jen hromady popsaných stran na netu a to mi přijde příliš málo k odmítnutí oficiální verze o útoku na dvojčata i jiné teroristické útoky údajně militantní části muslimů.

P. Hlosta 9.1.2015 7:03

O těch se slámou v botách zase nic!

Když zase o té Ukrajině, ačkoliv Aston začal muslimy, pak by mně zajímal obraz Ukrajinského venkova. Kde jsou ti neviditelní ukrajinci, kteří musí přežít, ať se děje v jejich státě cokoliv. Venkov je odlišný od měst. Venkov se ani nedobývá, tam probíhá jen linie fronty. Tam shoří barák, odpráskne se kostel a nikdo o tom ani necekne. Lidi tam nemají peníze, obchody nefungují, do měst na práci je směšné se snažit.

Jak prožívají politicky neangažovaní státní problémy? Ono jich bude víc, než těch angažovaných v politice a proto se o ně novináři nestarají. Zkreslili by jim totiž jejich publikované názory na politický vývoj u nich. Rozhovory s těmi neangažovanými jsou mnohdy nepříjemné, protože neodpovídají zájmům mocností. Pro intelektuály jsou to burani se slámou v botách. Zaseli na vsích ozimy? Aby bylo v té Ukrajině co žrát totiž! Mají dost nasušeného sena a slámu na podestýlku na zimu pro dobytek? Podařilo se jim zakrechtovat zeleninu, aby v zimě neměli hlad?

Povícero se novináři zabývají tím, jestli Porošenko dostane na tu armádu prachy od EU, kolik ještě budou potřebovat zadlužení pro obnovu státního aparátu. Po "buranech" na vsi ani pes neštěkne. A o tom je ta globální politika. Co tam po těch, kteří jsou v tom nevinně. Ti jsou v hubě jen když se to hodí!

P. Sejc 9.1.2015 8:13

add Klaus -hlásná trouba Putina

uvědomuje si pan Aston, že ve všech podstatných záležitostech světové politiky (válka v Iráku, Lisabonská smlouva, vliv eura na prosperitu EU atd.) měl Klaus pravdu a on se mýlil? Podprahově asi ano. protože postupuje klasickou metodou všech levičáků (i když se rád deklaruje na druhou stranu)- diskutuje osobu místo jejích názorů.

E. Erat 9.1.2015 8:17

Re: add Klaus -hlásná trouba Putina

Souhlas.

P. Hlosta 9.1.2015 8:20

Re: add Klaus -hlásná trouba Putina

Dobře jste to trefil. Velmi často se diskuze o vysloveném mění na diskuzi o osobě, která vyslovila. Tím se deklasuje vyslovené, ačkoliv může vyslovené být to správné, pravdivé, přesvědčující. Účinná metoda, jak se zbavovat nepříjemných argumentů.

P. Hofman 9.1.2015 7:00

Good morning Böhmen und Mähren

To, co se stalo v Paříži, ovšem není problém USA, nýbrž Evropy.

Ta si bude muset udělat jasno co do budoucna s Islámem, aby těm slušným Muslimům, doma pronásledovaným, ukázala otevřenou náruč, ale ty neslušné se vší svou razantností odmítla !!!

M. Franková 9.1.2015 7:12

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Jak poznáte "slušného " muslima od "neslušného"? Dáte jim vyplnit dotazník? Jak zaručíte, že se "slušný" nezachová po určitém čase "neslušně"?

Cesta ke "slušnosti" muslimů v Evropě je jediná - přijmete bez výhrad náš způsob života a odložíte ten svůj. Jste zde hosté a budete respektovat pravidla hostitele, jinak se vraťte nebo jděte tam, kde vám umožní váš způsob života.

S. Donát 9.1.2015 7:15

Re: Good morning Böhmen und Mähren

To je jasné, neslušní jsou všichni ti, kteří přiletí, či připlují opásáni výbušninami, nebo s kalachem v ruce. Ostatní jsou jistě slušní a můžeme je přivítat s otevřenou náručí :).

M. Franková 9.1.2015 7:22

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Kdo včera na čt 24 poslouchal Muhamada Abbase, musí mu být zcela jasné, oč muslimům v Evropě a v každé hostitelské zemi jde. O totální ovládnutí a podrobení hostitele!

S. Donát 9.1.2015 7:24

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Ten pořad jsem neviděl, mrknu ze záznamu. Doufám, že jste můj minulý příspěvek nepochopila jako vážně myšlený :).

M. Franková 9.1.2015 7:26

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Mě nejen, že naučili číst, ale dokonce i chápat psané. Což se u mnohých nevede ani v dospělosti-))

M. Franková 9.1.2015 7:27

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Jo a ten pořad je již nyní v archivu čt 24 Hyde Parku, ale chce to pevné nervy.

S. Donát 9.1.2015 7:52

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Díky, psychicky se připravím a podívám se.

P. Hofman 9.1.2015 7:18

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Já slušného křesťana taky na první pohled nepoznám, ale toho nemám kam vrátit.

A žádné přijímání našeho způsobu života, to ani náhodou. Pouze akceptování našich zákonů, včetně listiny základních práv a svobod. To musí ale už i teď !!!

M. Franková 9.1.2015 7:25

Re: Good morning Böhmen und Mähren

S Listinou základních práv a svobod jděte k šípku. Je to pro ně cár papíru, kterým si vytřou zadel. A zkuste se v muslimském státě chovat jako křesťan. Mám kamarádku v Pakistánu, až dorazí letos do Čech se jí můžete zeptat.