5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Milý blbe

Buzerace, to je odpověď státu na rostoucí hrozbu teroristického nebezpečí. Zdá se, že navždy, nebo přinejmenším na dlouhou dobu ustala příležitost pro příjemnou procházku Pražským hradem. Toto dědictví po generacích předků bude napříště přístupné jen za cenu bezpečnostní prohlídky. Na serveru Lidovky.cz šťavnatě popisují případ muže, který si vychutnal hlídkující strážníky tím, že v batohu pronesl dvaceticentimetrový nůž. Jemu je určen můj vzkaz, nebo, dejme tomu, otevřený dopis.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 14.8.2016 9:52

Re: A kterého z miliard blbů Aston oslovuje ? Toho, co nezná

Na to se musíte zeptat nejotevřenějších mozků světa. Ne mně. Já jim však rozumím... Dzp.

M. Prokop 14.8.2016 9:46

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Šimek byl nějaký organizovanější. :-P

Nám stačilo vypadnout na Brdy, Sázavu, Berounku, Šumavu ...

P. Hlosta 14.8.2016 9:40

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Probůh, víte kolik bylo osad. Ale dostal jste mně, že v hlavě nezůstaly třeba názvy osad. Jsou tam jen útržky zážitků a pocitů. Foťák, ani magič jsme sebou netahali. To bylo jaksi paďourské. Tak fotek jen pramálo a chybí mi v paměti i skutečná jména kamarádů, jen jejich přezdívky zbyly. Pamatuji na jistou hromadnou akci Svojšice, kde bylo tak na deset tisíc lidí a krom kapel, které tam hrály, snad každý měl kytaru. Ale to byl vlastně takový festival country a folku, ne potlach. V Ostravě býval country a folk Kolotoč, Porty, to jsme bývali jen na okresních a skutečné potlachy se objížděly sporadicky, podle náhodných pozvání potkanými kamarády na čundrech a jestli do roka byl jeden, tak to bylo dost. Tedy jistě málo. Nám šlo spíš o to, když jsme tak seděli u naší obvyklé hospůdky, že se řeklo pojďme někam a hups domů a pinkl sbalený furt, kytaru a hurá na vlak. Kam? To bylo vlastně jedno. Šlo se a šlo, dokud se chtělo, spalo se pod širákem, jedlo se co kdo doma popad a uvařilo se to na ohni. Třeba i sardinky, salám, špek, fazoledohromady. Dokonce jsme to jednou vylepšili tabákem ze Startky a bylo to, co pamatuji, úspěšné. ;-)

Toš asi tak! Jó, jeden potlach jsem zažil dokonce na Ztracence. Pamatuji, že jsme z něj byli strašně zklamaní. ;-))

F. Šimek 14.8.2016 9:39

Re: A kterého z miliard blbů Aston oslovuje ? Toho, co nezná

Petře-na jakýhosi dervina sere bílej tesák! Ještě se vrátím-fakt naposled k trampování. US-sem neměl, ale jen mi zůstalo to starý TELE. Koupil sem ho v Krumlově na vojenskej zprávě za 10KČS....asi tak !!!

https://www.google.cz/search?q=torna+tele&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiKpLTQscDOAhVEVRQKHQm7AtQQ_AUICCgB&biw=1680&bih=891#imgrc=BNkFWQx2rcKhNM%3A

M. Prokop 14.8.2016 9:34

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Já měl USku, ještě je doma i s celtou, sekerkou, sešitou dekou ... Mlaďas o to nemá zájem.

M. Prokop 14.8.2016 9:33

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Jo, vzpomínky jsou ještě dost živý.

M. Prokop 14.8.2016 9:32

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Já začínal u skautů, trampování až když bolševici skauty rozkulačili. Tam bylo pravidel ještě více, co se ohně týče, dodržuji doteď. Až se masňáci občas diví.

P. Hlosta 14.8.2016 9:25

Re: A kterého z miliard blbů Aston oslovuje ? Toho, co nezná

Teorie bez dalšího vývoje není možná. Vždy má další pokračování. Může být i časem popřena. Jak se vyrovnáváte s tímto faktem? ;-)

K. Janyška 14.8.2016 9:20

Re: A kterého z miliard blbů Aston oslovuje ? Toho, co nezná

Darwin princip aplikoval od Adama Smitha... Dzp.

F. Šimek 14.8.2016 9:08

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

naposled - na PORTĚ sem nikdá nebyl! Na jakým potlachu a kde ste byl vy ???

https://www.youtube.com/watch?v=0hJVly2XtBk

P. Hlosta 14.8.2016 9:01

Re: A kterého z miliard blbů Aston oslovuje ? Toho, co nezná

A co Darwin? Co ten na to? Má on tam nějakou tu interakci se řádem? Myslíte že obchod ovlivnil vývoj lidského druhu tak, aby vznikl novější lidský druh? Teda při pohledu na některé magnáty přes obchod, zdá se že skutečně jsou jiní, než vostatní. A vy jste se taky obchodem dovyvinul?

;-)

P. Hlosta 14.8.2016 8:55

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

A já mám švýcarskou tornu tele, heč! Žerou mi ji beztak moli schovanou v dílně. Byla strašně nepraktická a dřela řemeny do ramen. Leč bylo to přeci tele a navíc švýcarské!!! Proto to byl poklad. ;-))

P. Hlosta 14.8.2016 8:53

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Dávno! Jako by to bylo včera. Ech!

P. Hlosta 14.8.2016 8:50

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Potlach se pořádal mnohde a mnohde jsem se vyskytnul. Potlach ale mylně pojmenovávali někteří jen ty čundry, kde se sešla parta a večer strávili u ohně s kytarou. To bych byl na potlachu teda pokaždé.

Mně jde primárně o ten nůž a sekeru. To si fakt neumím představit na vandru, že bych bez toho dokázal dělat oheň. Ono připravit ohniště a dřevo neznamenalo jen nalámat nějaké větve a hodit je na hromadu, která hoří. Bylo hodně trampských zásad, které se držely a vynucovalo se jejich dodržení dokonce. Rozhodně jsme nehazardovali s možností, že by od ohně něco chytlo, že by nebyla v dosahu voda na jeho udušení a po odchodu z místa, kde jsme se zdrželi, nesměla zůstat prakticky ani stopa po nás, natož odpadky, nebo ohniště a nedajmanitou doutnající!

A tak je mi dost smutno z toho, jak dnes lesy vypadají, kam přijdou tzv. tůristi, nebo rekreující se. Nejen odpadky, ale i dolámané všechno dokola, kde prošli. Nic proti autům, ale aby se s nimi jezdilo po lese.... Přijde mi, že nás už je příliš hodně na planetě a proto to v lese hučí jak v úle. Kdyby dnes každý chtěl dělat ohníček, les zmizí. Dnes fakt do lesa se sekerou je nesmysl. Za mého dětsví a mládí bez toho do lesa ani jít nešlo, když se chtělo uvařit a ohřát v noci. Berte proto mně jako vzpomínajícího na tu krásnou romantiku a neberte mně za slovo. Já ač kuřák, kouření nedoporučím ani dnes tomu dorostu. leč oni mají jiné drogy. Ty jim romantiku nahradí.

Jinak krom potlachů, objížděli jsme Porty a hlavně country akce. Žel mládí je hodně krátké a tak v důsledku mohlo toho být sakra víc! Škoda každého volného dne, kdy jsem na čundr nešel. ;-))

K. Janyška 14.8.2016 8:40

A kterého z miliard blbů Aston oslovuje ? Toho, co nezná

teorii a spontánního řádu lidské interakce a lidského světa ? A fakt, že teprve obchod osvobodil divochy ze smečech a kmenů a emancipoval je od skutečného komunismnu ? Ano, naše kolektivní emoce, tedy emoce altruismu, stojí za násilím a nápadem socialistů všeho druhu, že právě ona je dána k tomu, aby lidstvo zorganizovala k obrazu dobra. Je to však právě naoopak. Ona platí jen v genetické výbavě a po genetické rovině. Dále nesmí... Dzp.

M. Prokop 14.8.2016 8:34

Re: Chtěl bych vidět toho Švýcara. Ani jméno neuvedou.

Ale jistě, ovšem píše se skoro výhradně o "pravicových", i když jsou vlastně levicoví.

M. Prokop 14.8.2016 8:32

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

"Švýcarský armádní" mívám v tašce dodnes. Užitečná věc.

M. Prokop 14.8.2016 8:30

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Jo, velmi podobné zážitky i vybavení.

M. Prokop 14.8.2016 8:29

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Fakt je, že na místní použití je sekerka praktičtější než mačeta, kterou ten váš bajonet nejspíš připomínal. No a kudla na pásku a "bagr" na USce samozřejmostí. Dávno, dávno již.

F. Šimek 14.8.2016 8:26

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Petře-jak ste si fffšimnul, tak proti vám nikdá nic nemám. Jenže-já o koze, ale vy o voze. Jsem starší než vy a tak víc "asi" pomatuju. Cigaretu fakt sem jakživ v hubě neměl-natož jakousi fajfku. Kdybych to uměl, tak bych byl king? Že ste dobejvali Klondajk-tomu věřím, ale byl jste někdá na opravdovým potlachu ?

P. Hlosta 14.8.2016 8:18

Re: Absurdita

Já bych preferoval lásku v bezpečí. Ovšem co tam po mně, když přichází generace nová, generace už ne Gotwaldova, či Husákova, ba ani Klausova, natož Zemanova.

Oni z Prague Prid patrně cítí v lásce jisté nebezpečí a proto chtějí mít tu lásku výhradně bezpečnou. Taková láska dokáže být fakt nebezpečná, když do ní jedinec nedospěl pohlavně, věkem, či charakterem. U takových se pak projeví to nebezpečí v nezaopatřených dětech, rozvrácených vztazích partnerů, v dělení majetků i dluhů, případně se projeví těžkým stresem a následným sebevražedným pácháním. Láska totiž může být i smrtelně nebezpečná pro někoho. Takže BACHA NA LÁSKU!

;-))

P. Hlosta 14.8.2016 8:04

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

To teda byla nedostatečná romantika a nepraktická. My jsme osadu neměli na nějakém místě, ale jako partu. Spávali jsme pod širákem(to ještě nebyly chráněná území), rozdělávali jsme oheň zásadně jednou sirkou a nůž a sekera byly potřebné nástroje na přežití v drsných podmínkách. Spávalo se i ve sněhu v udělaném iglů, nebo stanu zabezpečeném proti velkému mrazu a říkalo se tomu Klondyke. Bez sekery a nože jsme si neuměli představit čundr, stejně jako bez betla a cancáku na zápis nových písniček i zážitků. Kytaru, banjo, housle i kontrabas jsme tahali usilovně sebou prakticky vždy a všade a odměnou nám byly sympatie holek a domorodců po hospodách, kde jsme za své produkce sklízeli nejen obdiv, ale i nějaký to pitivo a jídlo. Nikdo nevymáhal autorská práva a esenbáci byli spestřením našich dobrodružných výprav. Jó, a do ohně se zásadně(!) nečuralo, neplivalo, neházeli žádné odpadky, ba dokonce ani vajgly! Kdo měl fajfku, ten byl obdivován. Kdo uměl ubalit cigaretu, ten byl king. ;-))

F. Šimek 14.8.2016 7:45

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

já na čundru nosil jen TELE a kytaru. Na potlachu- na Rančáku, ale ani na Pořešíně nikdo neměl zlámanej bajonet. Nedej bože sekeru ! Zpívali sme u táboráku a tleskali. Nikdo se nechlubil, ale volal-UMÍÍÍ. Asi tak !!!

P. Hlosta 14.8.2016 7:38

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

To vás lituji. Já ji měl jako děcko a časem jsem byl dovybaven tesáky a i dýkou, což už komunisti za zbraň považovali. Upravený zlomený bajonet na nůž mi dokonce k mé lítosti esenbáci na čundru zabavili a já musel začít nosti sebou sekerku na dřevo jako vostatní, na což před tím jsem měl ten upravený zlomený bajonet. To byly nádherné časy plné romantiky! ;-))

P. Hlosta 14.8.2016 7:33

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

Nechtíc jsem to odenteroval, tak mám jen nadpis do diskuze :-)) Není nad stručnost.

Je ale fakt, že dříve měl každý u sebe nůž, nožík, nebo aspoň nožík rybičku. Dnes je to zbraň, stejně jako třeba plastová lahev do letadla, nebo zahalená bába s podezřelým velkým břichem. Ještě za mého dětství každá ženská nosila šátek na hlavě a babky ten šátek měly obrovský. To měšťky šátky nenosily, ale klobouky, nebo zdobné drdoly, či jinak tvarované ovlasení palice.

Všechno normální se změnilo na abnormalitu. Drzí spratci už nejsou drzí, ale znají svá práva. Lidská blbost se vydává za umělecké dílo, stejně jako boj o moc za obranu spoluobčanů před nebezpečím. Vlastenec je preventivně umlčen a hanoben jako nacista. Nebezpečí z ciziny je měněno na fóbii a čecháčství. Zdraví lidu, dříve tak kritizované za socialistickou zvrhlost systému, se mění na mocenský nástroj pro ovládání mas. Láska a pravda přestaly být mýty a prakticky se uplatňují pro buzeraci občanů a hlavně pro dezinformaci.

Je toho strašně moc, než abych to mohl vyjmenovat vše. Ale duhový průvod voajérů v Praze, to je příklad asi za všechno. Tam je možné poznat, že tradiční dřívější svět se už nedrží. Teď se děti budou dávat do výchovy stejnopohlavním partnerům(možná že časem i třem i čtyřem v jednom svazku) a řádná dřívější manželská rodina nebude mít nijaké výhody, naopak bude trestaná pro nedostatečnost svého charakteru a to ekonomicky. Tak mně zajímá v souvislosti s tím, kdo bude dělat dědečka a babičku stejnopohlavním partnerům s "jejich" dětmi, když ty děti vlastně jejich geneticky nebudou. A až ty "jejich" děti dospějí a budou mít též "své" děti geneticky cizí pro nemožnost vlastního rozmnožení se, už vůbec dědek s babkou budou nedopátratelní. Dědek a babka se budou adoptovat patrně. ;-))

F. Šimek 14.8.2016 7:19

Re: Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

nikdá sem neměl ani rybyčku-budu vyjímka !!!

P. Hlosta 14.8.2016 7:12

Každý chlapec i muž, má u sebe nůž!

J. Anděl 14.8.2016 1:46

Absurdita

Absurdita Prague Pride je ukryta v hesle "bezpečná láska".

J. Anděl 14.8.2016 1:27

Re: Příští zpráva o dotyčném...

Nejdřív zastřelit, až pak zavřít. Pro jistotu.

J. Anděl 14.8.2016 1:14

Re: Blbec, neblbec,

To nebylo Rudolfinum, ale good point. Nicméně tím spíš, není to v rozporu s mým přístupem místní zvyky a pravidla respektovat, když jsem na návštěvě, spíš než vynucovat si ohledy. Neříkám, že to dodržuju striktně, ale že nedodržení je mi nepříjemné.