24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

Medvěd na útěku

Před lety se stala předmětem mediálního zájmu kráva, Bos primigenius f. taurus, která proskočila oknem stáje a vydala se do luk a polí a mizela týden svým pronásledovatelům. Tehdy jí fandili svobodomyslní fanoušci, nevím, kolik jich bylo, minimálně jeden, totiž já. Beskydský medvěd vyhýbající se všem pastem je vnímán vcelku lhostejně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 6.11.2018 18:01

Re: Nohavica, Kreml

To máte pravdu. Doufám, že si na ni vzpomenete častěji. Protože o morálce a správnosti zde mnoho lidí poučuje druhé lidi - a přitom není vůbec zřejmé, jestli morálnost skutečně chápou. Morální je totiž to, co z dlouhodobého hlediska prospívá žití (nikoliv přežití - to je záležitost okamžitých reakcí, v podstatě instinktivních a nemá tudíž smysl je hodnotit z hlediska morálky). A může být, že z dlouhodobého hlediska je budování přátelských a oboustranně obchodně výhodných vztahů s ruským národem (ne nutně s Putinem) tím, co bude prospívat žití více, než vedení studené války...

M. Kolář 6.11.2018 17:58

Re: Fascinují mě Nohavicovi odsuzovači.

Ano, jedná se o státní ocenění přímo spojené s politickými zájmy ruské diktatury .. není na něm nic autentického .-..

Nemám důvod psát rusky v latince.., vy anonymní předlistopadový maskíre .. ::))

J. Holíček 6.11.2018 17:56

Re: Čapák: Ani "kampaň", ani "účelovka",

Tak to chodí. Jak kdy, jak pro koho a jak se (komu) hodí. :-))

M. Moravcová 6.11.2018 17:55

Re: Fascinují mě Nohavicovi odsuzovači.

"která dle všeho slouží" - doperdele čeho všeho, koho všeho, kterého všeho - jen kecy v kleci neomaxistických nadlidí, kteří možná doma mlátí manželku

R. Brzák 6.11.2018 17:55

Re: Fascinují mě Nohavicovi odsuzovači.

Propaganda je vždy důkazem, že je její autor pod velkým vlivem strachu. Jen proto ostatně lžeme - lidé všichni. Ano, Putin využívá Puškinovu cenu pro propagandistické účely - ale vůči svým voličům. Hledat v tom nějakou kulturně politickou subverzi (vůči nám) sice můžeme - ale najdeme ji právě díky tomu, že strach má velké oči...

Mně vadí to, že Nohavica si cenu převzal v Moskvě - protože tím podpořil obrázek Putina v očích Rusů. Obrázek Putina v očích Čechů tím nijak pozdvihnout nemůže. Mohl cenu převzít v nepřítomnosti jako výraz úcty k ruskému národu a jeho kultuře - a zároveň složit nějakou dobrou píseň kritizující nesvobodu a tu poslat jako svůj protidar za onu cenu - a Putinovi by tím pádem ruku tisknout nemusel. Tím by odkaz Okudžavy a Vysockého jen podpořil.

M. Prokop 6.11.2018 17:51

Re: Ale tak, když chci někomu okopávat kotníky,

Některým lidem se prostě Nohavica a jeho chování nelíbí. Je to jejich právo a pokud nelžou, tak proč ne?

R. Sorge 6.11.2018 17:49

Re: Fascinují mě Nohavicovi odsuzovači.

Ocenění je umělé a vylhané ? Pěkný propagandistický blábol.

Jinak "maskýrovka" se píše "maskirovka", maskýre.

V. Novák 6.11.2018 17:46

Re: Dnes na Novinky.CZ

"Pokud je tvrzení výše vaše, nebudu vám ho vymlouvat.

Jinak je to ovšem pitomost a tvrdit by to mohl jen blázen - odkaz asi nemáte, že?" - to je komentář k ironii?

Ahaaaa....

J. Anděl 6.11.2018 17:45

Re: Nohavica, Kreml

Poslední poznámkou jsem měl na mysli, že s takovýmhle názorem přece logicky bude podporovat někoho, kdo "se neohne, ale bude nutit svět, aby se ohnul podle něj".

Politický názor a morálka žádného umělce (obecně) se nijak neliší od politických názorů a morálky neumělců. Od prokletých básníků, Fredyho Mercuryho, a stejně tak ani od Jarka Nohavici neočekávám pevný a vzorný charakter a nijak ho u nich nevyžaduju. Píseň (dílo) se mi buď líbí, nebo ne. Ty poslední Jarkovy jsou tak trochu odrhovačky, ale moc jsem jich neslyšel.

Mýtus umělců jako mravního vzoru škodí a v postfaktickém informačním chaosu vede akorát ke zneužívání trademarku celebrit k prosazování všemožných idejí včetně naprostých pitomostí (např. hollywoodské filmové hvězdy). Ale tak s tím se nedá nic moc dělat.

R. Brzák 6.11.2018 17:45

Re: Čapák: Ani "kampaň", ani "účelovka",

Ale právní stát bez demokracie možný je - a dokonce jej máme téměř kam se podíváme. Protože systém zastupitelské demokracie je demokracie s přívlastkem...a ty mohou mít různou formu, například antická demokracie...

Demokracie je samozřejmě jen metoda, jak se dobrat společného rozhodnutí ve společné věci. Ale když už má kdekdo plná ústa demokracie, měl by pochopit, že je demokracie přímá snese posouzení demokratičnosti.

J. Kanioková 6.11.2018 17:45

Ale tak, když chci někomu okopávat kotníky,

měl bych být lepší, ne ?

Jo, nepodporovat, nespolupracovat, a dnes se tváří jako největší odpůrci všeho bývalého, a jako největší mravokárci, hrdinové. Když o ně bývalý režim ani nezakopl.

V. Novák 6.11.2018 17:45

Re: Vysocký by se nestačil divit a Kryl?

Nevidím velký rozdíl. Snad že Blesk je barevnější.

Titulek "V Izraeli se objevují momenty, které připomínají nacistické Německo, varuje izraelský generál" by s Blesku nemohl vyjít snad jen proto, že je příliš dlouhý. Úderný je bleskově...

M. Kolář 6.11.2018 17:43

Re: Fascinují mě Nohavicovi odsuzovači.

Polemika se vztahuje především k rozhodnutí JN převzít v Kremlu od Putina cenu, která dle všeho slouží ruskému režimu jako forma kulturně-politické subverze.... Je to ocenění umělé a vylhané, jako celá ruská propagandistická maskýrovka posledních let...

V. Novák 6.11.2018 17:41

Re: Čapák: Ani "kampaň", ani "účelovka",

To netřeba chápat. Stačí respektovat výsledek voleb.

Hegemon demokracie může být i podivín. To je jeho právo.

M. Kolář 6.11.2018 17:39

Re: Nohavica, Kreml

Mýlíte se.. Početnost něčí podpory nebo podpory nějakého názoru nemá s mravností a správností nic do činění.. Tento důležitý etický princip objevil již před mnoha stoletími např jistý Sokrates, ale zřejmě i mnozí další nezávisle na něm ..

R. Brzák 6.11.2018 17:38

Re: Vysocký by se nestačil divit a Kryl?

Ano, přesně tak to je - držitel moci se obává o moc - a sebrat mu ji může přirozeně pouze ten, kdo mu ji dal - tedy volič, Rus. Ale týká se to každého držitele moci - proto politik ve vrcholné pozici bude seč může bojovat proti všemu, co by jeho moc umenšovalo - například referenda.

J. Anděl 6.11.2018 17:36

Re: Nohavica, Kreml

Naprosto, radikálně a striktně nesouhlasím s tvrzením, že "Od umělců... se právem očekává, že budou svědomím národa burcujícím proti nepravostem, křivdám a zločinům, jichž se dopouštějí představitelé politické moci".

Právem? Blbost. Žádné právo očekávat cokoliv od druhých neexistuje.

Jinak Jarek Nohavica už dávno připustil, že se "možná mýlí a snad mu to dojde léty".

No, tak možná třeba nedošlo, no, a dožije, jak dožije. Je to jeho věc a svoboda.

Jo a mimochodem ten citovaný ruský protestsong toho ruského rockera "neohne nás proměnlivej svět, nuťme ho, ať se ohne podle nás" zní děsivě. Tak... totalitně, že?

M. Kolář 6.11.2018 17:35

Re: Čapák: Ani "kampaň", ani "účelovka",

Nacistické Německo byl právní stát ?? ::::))))) Bez komentáře.... Právní stát s demokracií souvisí velmi, demokracie bez právního státu prakticky není možná ..

F. Šimek 6.11.2018 17:33

Re: JE TO STÁLE STEJNÉ

to je pravda, ale Novotný a Kočka jsou členy ODS-ne ČSSD....!!!

V. Kotas 6.11.2018 17:32

Re: Nohavica, Kreml

O tom budou rozhodovat návštěvníci jeho koncertů.

J. Kanioková 6.11.2018 17:32

Fascinují mě Nohavicovi odsuzovači.

Zajímalo by mě jediné, co oni sami dělali PROTI bývalému režimu ? Že si připadají proti Nohavicovi jako svatí ?

M. Prokop 6.11.2018 17:31

Re: Dnes na Novinky.CZ

Komentoval jsem právě tu ironii.

M. Prokop 6.11.2018 17:30

Re: Vysocký by se nestačil divit a Kryl?

I Blesk má víc čtenářů než Lidovky.

M. Prokop 6.11.2018 17:29

Re: Vysocký by se nestačil divit a Kryl?

Je to divný, ale je to tak. :-P

M. Prokop 6.11.2018 17:26

Re: JE TO STÁLE STEJNÉ

Kočky se motají kolem ČSSD.

M. Prokop 6.11.2018 17:25

Re: Čapák: Ani "kampaň", ani "účelovka",

Ano, ale je to morální potřeba. Nevynutitelná jinak, než politicky.

M. Prokop 6.11.2018 17:24

Re: Čapák: Ani "kampaň", ani "účelovka",

No ano. A dělá někdo něco proti tomu?

V. Novák 6.11.2018 17:23

Re: Čapák: Ani "kampaň", ani "účelovka",

Právní stát s demokracií nesouvisí. I nacistické Německo byl právní stát, protože tam platilo právo - že pro uvytek svata to bylo bezpráví, je jiná věc.

Hegemonem demokracie je kolektivní většinová vůle dému zjišťovaná ve volbách.

M. Prokop 6.11.2018 17:22

Re: Čapák: Ani "kampaň", ani "účelovka",

Čemu na tom nerozumíte?

Pokud by presumpce neviny nefungovala, nemohl by Bureš být premiérem.

M. Prokop 6.11.2018 17:20

Re: A v čem jste byl hrdinou vy PROTI

Nebylo nutno býti hrdinou proti (i když to bylo velmi záslužné), jako minimum stačilo nepodporovat, nespolupracovat.